kexchokladet
Klassisk Hallström Feel-Good enligt formulär 1A. En halvtimme för lång dock.
 CodeRed
Tycker det här va en av Hallströms bättre på senare år! Sen är jag en sucker för filmer med happy endings och lite intriger! Tycker även att rollbesättningen va klockren för just den här filmen! Sen handlar ju film om tajming, vilket humör man är på , det har blivit många 4:or på sistone så det e nice :), sen måste man ju ge en 5:a till farsan synd att han inte va med lite mer!!!!
 larox
Härligt underhållande, trivsam, rolig och vacker bild. Lasse Hallström missar aldrig - säkert kort. Bra skådespel, ännu en pärla!
 snyltare
Lättsmält! Kunde ha blivit en fyra bara på grund av att huvudpersonen är så galet söt, men å andra sidan är det negativt att Helen Mirren ska föreställa fransyska. Mäh. Fast hon är gullig i filmen, likaså typ alla andra. Supergulligt. På ett bra sätt.
 asasae
Härligt med "franska" filmer och Helene Mirren är en utmärkt skådespelare. En feel-good film som gick hem hos mig iallafall!!! Men något för lång...
 Robkiller
Drama om matlagning, eller kockar... eller nåt... försökte väl framföra någon form av poäng; vet dock inte riktigt vad... men ändå så var det här överraskande nog helt ok, håller intresset uppe filmen igenom...
 LauenKauen
Nog för att den är väldigt klyschig och känns fruktansvärt "Hallströmsk", så tycker jag det är en underhållande film med gedigna insatser, framförallt från Mirren. Det är en väldigt glad film vilket smittade av sig och temat kring mat presenteras på ett fint sätt. Ett lyckligt slut var väl föga förvånande. Ganska stabil 4a.
 okidoki
Varm och romantisk. En äkta Hallström.
 precious_death
Härligt ögongodis. Varje bild är en njutning. Stabila insatser rakt igenom. Visste inte att det var en Hallström men när eftertexten rullade förklarade det mycket av mågottorgien.
 StarKnight91
När jag såg denna var jag helt fängslad. Skådespelarna och handlingen är den bästa jag har sett på länge. Man kan bara älska indiska och franska köket :D
 Filmomaniac
Vilket guldkorn! Varm och rolig feelgood-film med strålande skådespelarinsatser. Helen Mirror är suverän.
 Astrojacob
Med 7,3 på Imdb så levererar Lasse som vanligt en utsökt maträtt med Helen som marsipantomten i tårtan. Kanske inte älskar matfilmer (såg nyss Chef) men denna bidrog starkt till ett utökat intresse av läckerheter på bordet. Stabilt drama. Skön Fyra.
 Volbeat
Charmig film, bra skådespelare och fin miljö =) Verkligen en feel good film =)
 Starlette
Feel good.
 ulpe01
Ännu en feel-good-film från vår Hallström. Älskar Helen Mirren, vilket är skälet till att jag såg filmen överhuvudtaget. Överraskar väl inte alls egentligen, men det är mysigt charmigt med de vanliga klyschorna man vant sig vid. En stark trea, väldigt nära en fyra.
 HerrNenne
Feelgoodklyschig film som tyvärr har lite för många svaga stunder och för klyschiga och larviga grejer. För klassisk. För hackig story. Men mattemat är alltid trevligt att se på.
 foppa99
en bra film, underhållande, klyschig feelgood o det bästa Hallström gjort på länge
 Doddedronten
Feelgoodtårar, kulturkrockar och vackra bilder av bästa. Hallströmsort.
 Sopranos
Feel good deluxe!
 Sopranos
Feel good deluxe!
 blackcurrant
Underbar!!
 Adoniram
Fin bouquet med lång eftersmak.
 highway61
Lägg av
Charmigt feelgood, som väntat när Hallström håller i spakarna!
 Lotta1
 Kaux
Väldigt ytlig och klyschig.
 lottes
Vi vet ju att han kan bättre. Men filmmaking the Hollywood style kostar, och då ska det vara en förutsägbar kassako. Typ. Habilt, vackert filmat, sköna miljöer, fina huvudrollsinnehavare men lite bleka biroller. Outhärdligt slut. Jag längtar fortfarande efter nästa "Once Around".
 idaho1981
Nja, det känns som att Hallström tappar mer för varje film och Hollywood lyser igenom lite väl mycket. Men han kan fortfarande skapa den där Hallström-känslan som finns i Chocolat och Shipping news. Här är det historien som är lite väl enkel och typisk. Samtidigt gillar men karaktärerna och Mirren kan ju aldrig vara fel, så den får iaf en 3:a.
 tigertailz
Det här börjar mycket bra. Det är mysigt, enkelt och underhållande. Dessvärre faller det hela platt och de sista 40 minuterna är en pina.
 Litsne
En preliminär svag 4:a. Som tigertailz noterar så är andra halvan av filmen sämre än den första. Väldigt vackert foto rakt igenom dock.
 DOKAN
Matporr. Har aldrig blivit så kåt på att äta som efter den här orgien. Annars rätt förfärligt feelfood...f´låt, good... av Hallström som fortfarande inte gjort någon bättre film sedan Tuppen med Magnus RIP Härenstam . . .
 Molestaire
Välkammat, ritat innanför linjerna. Önskar inte mina 122 minuter tillbaka, men längtar heller inte tillbaka till dem.
 Christofer
Underhållande, även om det kändes förutsägbart i princip hela vägen. Man vågade aldrig ta ut svängarna utan det blev bara sådär mitt emellan rakt igenom. 3
 paycheck75
En typisk Hallström film. Påminner ganska starkt om Chocolate. Människor som har passion för mat och den utspelar sig i en liten by i Frankrike. Utanförskapsmänniskor som möter fördomar osv. Genom möten så växer alla som människor bla bla bla. Förutsägbar och tillrättalagd men en feelgoodfilm som fungerar tack vare lite humor - varken mer eller mindre. En svag 3:a.
 gjoob
Allt hat och alla konflikter slutar med vänskap och kramar och alla är glada och lyckliga i Lasse Hallströms värld - en värld som förmodligen ingen skulle vilja leva i på riktigt.
 abnormal
Lite för tunn och platt historia. Helt okej underhållning.
 Jompalompier
Nä fy vilken jävla smörja! Allt är så himla puttinuttigt, romantiserande, klyschigt och förutsägbart så jag spyr på det.
 supermancover
Jag gillar denna jättemycket. Grymt foto, fantastisk mat, skickliga skådespelare. Sensmoralen är väldigt viktig (och aktuell). Och jag stör mig inte alls på tydligheten utan finner det fint att symboliken inte är svag. Att bara för att en provar och sätter sig in i andra kulturer så betyder det inte att en överger sin egen.
 federico033
En av Hallströms svagare filmer. Inte dålig på något sätt men storyn känns så väldigt konstruerad. Skulle en lyxkrog som är med i guide michelini verkligen känna sig hotade av en enkel snabbmatskrog?
 RustyFilm
Stor del av handlingen utspelas i en vacker fransk bergsdal, i en liten by med två konkurrerande restauranger. Snällt, humoristiskt och romantiskt är det ju för det mesta när Lasse Hallström är i farten. Här kompletteras detta med en liten kulturkrock (Indien/Frankrike). Fransk och Indisk matkonst är huvud-temat för filmen. Och välkryddat käk verkar det va. Men filmens handling hettar dock aldrig till. Har sett åtminstone fyra bättre LH filmer.
 Tatty
Wow, vilken varm och mysig film.
 picklessmulan
Denna påminner lite väl mycket om Chocolate men betydligt sämre. Den är lite seg i början men blir bättre eftersom. Sevärd!
 Pingstpastorn
Nu tror jag att klockorna inte bara stannade utan även började gå baklänges.......
 XJR
Filmen började bra, men sedan nån stans i mitten, drog Lasse iväg i egna äventyr, och lämnade (den lysande och fängslande) boken. Det lades till saker som inte förde historien framåt, och tappades bort intressanta karaktärer. Varför, Lasse? Det är mycket synd, för filmen hade varit så mycket bättre om han hållit sig till boken, nu missar man huvudkaraktärens kämpande för sin egen restaurang i Paris. Nu kom filmen mer att handla om den truliga och mysiga pappan, istället för huvudkaraktären. En 3:a kan jag dock ger filmen. En svag 3:a.
 Bomkia
Feelgood utan några som helst överraskningar. Ta på dig en filt, gör lite varm choklad och ta det lite lugnt. 3a.
 Arensberg
asså curry nam nam fan vilket ångest orkar inget, helen mirren som fransk? så högtravande idioti, 0 verklighet, en film gjord av nån som aldrig varit i ett kök... det här är typ en parodi på sig självt. verkligen sad.
 Lasersword
Lasse Hallström levererar ännu en mysig feel good-film med en bra story och bra rollprestationer. Lite störande bara att de inte kunde ha franska skådespelare till franska rollkaraktärer, trots att Helen Mirren som vanligt är bra.
 yrkeschaufföre
Feelgood som saknar den lilla uppförsbacken som brukar finnas, funkar bra som tidsfördriv.
 Sture Stenhög
Den här filmen gör inga grova fel, men det är väldigt tillrättalagt, konstruerat och oinspirerat. Lasse Hallström gör väl sådana här filmer på ren rutin, och jag kan ändå förstå att de går hem hos rätt publik. Tyvärr kan jag inte räkna mig dit. Mycket halvtaskig humor baserad på kulturella stereotyper blir det, och Helen Mirrens karaktärsutveckling köper jag inte alls. Hela historien känns dessutom slarvigt strukturerad. Den puttrar dock förbi lite harmlöst sådär, men ironiskt nog liknar den mest en filmisk motsvarighet till en fryspizza
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Sameblod (info) 16:23 17/7 (60)
Dumbo (info) 16:22 17/7 (3)
Burlesque (info) 16:17 17/7 (128)
Evita (info) 16:03 17/7 (118)
Night of the Living Dead 3D: Re-Animation (info) 12:25 17/7 (23)
Mysteriet om Herr Länk (info) 11:23 17/7 (1)
Swingers (info) 10:43 17/7 (1)
Bortförd (info) 03:41 17/7 (4)
Hunter Killer (info) 01:10 17/7 (13)
Happy Death Day 2U (info) 01:07 17/7 (11)
Ophelia (info) 00:45 17/7 (1)
A Bigger Splash (info) 00:34 17/7 (19)
Hotet (info) 00:26 17/7 (55)
Norske byggeklosser (info) 00:02 17/7 (2)
Avengers: Endgame (info) 00:00 17/7 (31)
The Commuter (info) 23:58 16/7 (39)
Black Mirror - Metalhead (info) 23:57 16/7 (11)
Tomb Raider (info) 23:56 16/7 (62)
Wind River (info) 23:54 16/7 (54)
Tag (info) 23:48 16/7 (15)
The Killing of a Sacred Deer (info) 23:43 16/7 (44)
Nothing Like a Dame (info) 23:41 16/7 (6)
Experimentet (info) 23:08 16/7 (449)
Wunderland (info) 22:52 16/7 (3)
Bloodmask (info) 22:48 16/7 (3)
Ogre (info) 20:47 16/7 (13)
The Last Black Man in San Francisco (info) 19:15 16/7 (1)
Coherence (info) 17:37 16/7 (82)
Blood of the Hunter (info) 17:05 16/7 (1)
Erotikon (info) 16:48 16/7 (45)
Always Be My Maybe (info) 14:07 16/7 (6)
Videodrome (info) 13:53 16/7 (229)
Mimic (info) 13:17 16/7 (123)
Harley (info) 11:46 16/7 (1)
The Founder (info) 11:12 16/7 (22)
The Hurricane Heist (info) 09:44 16/7 (9)
The Equalizer 2 (info) 09:41 16/7 (29)
Mortal Engines (info) 09:35 16/7 (23)
Leave No Trace (info) 02:33 16/7 (19)
Fimpen (info) 01:18 16/7 (76)
Body of Lies (info) 00:52 16/7 (236)
Mutant World (info) 00:36 16/7 (3)
Sharknado 5: Global Swarming (info) 00:22 16/7 (9)
7 dagar i maj (info) 00:14 16/7 (31)
Colossus: The Forbin Project (info) 23:58 15/7 (31)
Live by Night (info) 23:56 15/7 (22)
Papillon (info) 23:35 15/7 (12)
Howling IV (info) 23:25 15/7 (24)
Vinden bär oss (info) 23:03 15/7 (38)
Maria Wern - Må Döden Sova (info) 22:47 15/7 (10)