karlstadtös
Välgjord med bra och aktuellt budskap! <3
 Zebulonm
Bra. Rolig o riktigt underhållande....
 cannibalrice
Otroligt välgjord och välskriven kombinerad med både humor och djup.
 Fiskjävel
Ett riktigt upplyft bland de senaste Disneyklassikerna. Tar upp det aktuella diskussionsämnet om rasism på ett skickligt och pedagogiskt sätt och når ut till såväl barn som vuxna. Ett plus för att de inte helt kör på barntillåtna scener. 4.
 Kaarin
Rolig film med fint tema. Trots temat om jämnlikhet blev jag väldigt besviken på att de stereotypifierar och cementerar fördomar om vissa etniska grupper i USA.
 Silvanesti
Underbar, bjöd på många gapskratt. Pausa när vesslan ska sälja piratade filmer och titta noga på alla filmframsidorna. :)
 best_jeppe
En bra progressiv film som tyvärr har några få stereotyper kvar som hade varit skönt att slippa. Fann den i vilket fall underhållande och kommer säkerligen visa den för mina barn när de blir äldre. Stark 3a.
 Jompalompier
Mysig film med lite roliga vuxenskämt och referenser.
 Dopenose
Bästa animerade på väldigt länge, jag och barnen (5 och 7år) älskade den!
 missbaath
Riktigt glatt överraskad! Äntligen en animerad rulle som var välgjord, rolig, fartfylld och djup.
 idaho1981
Underhållande och söt, men samtidigt med bra och djupare tankar bakom som gör att den kan uppskattas både av vuxna och barn!
 abnormal
Mysfilm! Väldigt glad över bristen på sexism och det underliggande budskapet.
 Wildbeast
Fy satan, jag blev golvad när jag såg denna. Helt fantastisk. Lila kanin, sengångarna, handlingen, humorn allt sitter perfekt. Lätt den bästa Disney-filmen sen Trassel (Tangled).
 vonadel
Har ju hört mycket positivt om denna, och visst den är bra! Har allt man kan begära, humor, charm, story mm mm. Bara en sån sak som Breaking Bad-referenser! Jag både hoppas och är ganska övertygad om att vi kommer se mer av Judy, Nick och gänget! 7/10
 annihilat0r
"Zootopia" är ett sagolikt mästerverk! Jag blev närmast chockerad över det abnormt höga underhållningsvärdet, de otroligt träffsäkra karaktärerna och den fullkomligt makalösa atmosfären. Jag är mer än redo att tala om "Zootopia" som den bästa Disney-filmen genom alla tider. Oscarsgalan 2017 kommer tveklöst att bli en enda stor djurfest. Jag vet redan nu att jag kommer att se om denna film kontinuerligt under resten av mitt liv.
 Noseman 2005
Bra! Tydligt budskap som både är tidlöst och som ligger rätt i tiden. Det är inte lätt att övervinna fördomar och rädsla, och det är en kamp som måste pågå hela tiden. Lägg till en charmig miljö och bara sympatiska karaktärer så har du en fullträff. Snyggt jobbat! (7/10)
 Makta
Är osäker på vilket betyg jag vill ge filmen. Självklart så är den generellt bra men vid ett flertal tillfällen kändes den pushad för att få fram sitt budskap. 3 eller 4? Något mittemellan.
 FamousAnton
Politiskt ganska bra poänger. Rent djurrättsligt är den ju katastrofal
 Starkbröl
Söt och extremt välgjord, men också full av klumpig, irriterande propaganda.
 karlmats
Snyggt animerad och som djurfilmsfantast är det ju roligt att hela jävla filmen är en stor djurfilmsfestival. Kreativt och även om inte alla skämt går hem får de helt klart plus för ansträngningen. Sen kan man ju ifrågasätta hållbarheten i den här världen, om det finns nån form av realism i den här världen lär väl uppföljaren handla om överbefolkning, resursbrist och snarare likna en djurzombiefilm än en renodlad fluffig barnfilm. Den dagen kan det nog mycket väl bli ett högre betyg, men då måste åldersgränsen upp ett par snäpp. En av de bättre Disney-rullarna på senare år. Det PC-aktiga budskapet känns inte alltför övertydligt och visst är det gulligt att föreställa sig en värld där alla kommer överens oavsett utseende och bakgrund. En riktig Zootopia helt enkelt. En stabil 3a.
 Sopranos
Bra!
 the Feber
Sköna karaktärer, välgjord värld blandat med viktiga samhällsfrågor, gjort på bästa sätt! Markerar tydligt mot rasism. Storyn är spännande, om än något ooriginell. Vinner mycket på de välgjorda och sköna karaktärerna. Riktigt underhållande. Vill se mer fler filmer från Zootopia!
 RunRiot
Charmigt, men den saknade det där lilla extra.
 AddeColciago
Supertrevlig!
 DiMMU BoRGiR
Moraliserande till tusen, men typiskt rolig i de lilla detaljerna. Räven är fantastisk och kemin mellan honom och kaninen är himla trevlig.
 Tatty
Så jävla bra, rolig och knäpp. Älskar filmen. Blir knäpp på sengångare i filmen så att det kryper i mig haha.
 snideby
En familjefilm som på ett bra sätt tar upp viktiga frågor som jämställdhet, institutionell rasism och vi och dem-tänk. Och så är den väldigt gullig och rolig också.
 Urfbert
Förvånandsvärt rolig, djup och spännande film. Tycker att Disney/Pixar levererat lite väl undermåliga filmer och så damp den här ned, en film som engagerade mig hela tiden. Betyget kan komma att ändras men det står mellan 4-5. Tror den klarar Bechdel-testet.
 fridenpaden
Bästa Disney på länge!
 Olof_Gronlund
Jomen den var ändå bättre än vad jag förväntade mig. Ett fint budskap bakom filmen med, som hade många vändningar och höll ett högt tempo. Kunde varit lite roligare bara, inte så många skratt från min sida, men en stark trea från min sida.
 Solidus
Familjefilm som bjuder på välskriven kriminalare med viktigt budskap. Jag blev riktigt positivt överraskad över hur vuxen "Zootropolis" vågar vara och jag skrattade till flera gånger. Ansiktsuttrycket hos sengångaren när han inser det roliga i ett skämt är obetalbar. Kort och gott: En perfekt mix som riktar sig till både barn och vuxna. Pixar har fått en värdig konkurrent.
 Mysharry
Genus- och mångfaldsmedveten, men för rörig och inte så rolig för en gamling. Treåringen hänger inte heller riktigt med.
 2004Orre
långtråkig film utan någon spänning.
 Pasi
Få riktigt bra och träffande skratt, i en övertydlig budskapsfilm, där barn ändå kommer att ha svårt att dra parallellen ..
 Sture Stenhög
Inte dumt alls det här. Jag är imponerad över hur bra de lyckas bygga upp en värld som känns levande och logisk inom sina egna ramar. Det vore närmast slöseri att inte placera fler filmer i den. Storyn är också bra för en sådan här film, och de har skapat en noir-känsla värdig den genrens storhetstid. Även humorn fungerar hyfsat, något man inte direkt brukar kunna räkna med. Inte heller karaktärerna är det något större fel på, men jag hade nog velat att de skulle vara lite mer minnesvärda för att det skulle vara optimalt. Som allegori betraktad är den också helt okej (ser man rovdjuren som vita män, vilket känns rimligt med tanke på hur det är upplagt, så är den rent av intressant och inte vad man kanske väntar sig), men de hamrar in den lite väl mycket och lite väl överpedagogiskt. Så det finns väl en del finslipningar man hade kunnat göra, men den placerar sig ändå i toppskiktet när det kommer till animerade filmer, så jag ska verkligen inte klaga
 HerrNenne
Sådär. Det är stabilt och underhållande som man kan vänta sig från disney, men det lyfter aldrig riktigt.
 Zipper
Trevlig och lite sådär lagom samhällskritisk för en Disneyfilm.
 federico033
Imponerande animation och sympatiska karaktärer som man vill det ska gå br för. Rapp dialog och god personkemi gör filmen till en trevlig upplevelse. Men trots häpnadsväckande cgi (varje pälsstrå är individuellt animerat) och viktiga teman som tas upp under filmen så griper den aldrig riktigt tag om mig. Disney följer samma trygga mall de använt i sina senaste filmer; småmysiga huvudpersoner med lite edge, föräldrar som håller tillbaka sina barn som har en DRÖM de måste följa och en surprise skurk som avslöjas först i tredje akten. Resultatet blir en underhållande men förutsägbar film, som aldrig riktigt vågar göra dig riktigt arg, ledsen, rädd eller glad, utan bara är trivsam, inga överraskningar
 BlueViper
Har inte sett så många animerade filmer de senaste 15 åren men den här imponerade verkligen. Känns som man kan se den hur många gånger som helst och upptäcka nån nya referenser, metaforer och detaljer varje gång. Det skulle nog inte skada att göra en film till i den här världen, men de kan gärna suga på den isf (lite som de gjorde för Sin City 2).
 Ful_fisk
Smart, rolig, snyggt animerad, spännande och med en story som verkligen har något att säga. Ännu en fullträff från Disney! Skulle inte förvåna mig ifall framtiden kommer att kalla perioden 2009-??? som en storhetstid i likhet med 1937-1942 eller 1989-1999. Kanon!
 kryttan
Välgjort och spännande även för vuxna, många skratt och snygg animation.
Det som sticker ut med denna film är att man berättar en väldigt stark historia i animerad form utan att sänka sig till att leverera enkla eller fåniga skämt. Redan från start har man bestämt sig för att respektera och lita på tittarens förmåga att förstå och samtidigt kunna bli underhållen, oavsett ålder. Många starka budskap framförda på ett mycket skicklig sätt utan att försaka charm, spänning eller underhållningsvärde.
 BarryHero
Lite val enkla PK-metaforer da och da men ratt intressant historia och fint animerat. Sag den med svenska roster, ar sakert battre med de amerikanska originalrosterna dar man ser flera stora namn.
 gjoob
Förutom den briljanta sengångarscenen är det en ganska ordinär modern Disney-film - störande, PK, halvrolig, enerverande karaktärer och fult animerad.
Disneys mest angelägna film sedan Bambi (och den bästa sedan Lejonkungen). Rolig humor, effektiv popcorn-spänning och skitsnygg animering. Fast allra skönast är att filmen saknar de sedvanligt skrikiga och enerverande comic sidekick-karaktärerna och det lika sedvanliga Disney-slisket. En frisk fläkt som jag ger en fyra av bara farten. (10-/15)
 stoked87
den var väldigt bra denna film var alltid sugen att se den och är mycket nöjd med hur den slutade!
 Supernaut
Typisk sentimental film som följer vana mönster utan att överraska. Godkänd men inte särskilt minnesvärd.
 Maggan04
Bra och välgjord film med en viktig story. Bästa på länge från Disney. För en gångs skull så hoppas jag på en uppföljare från denna värld. Inte nödvändigtvis utifrån Hopps och hennes gäng. Man kan nog hitta nya vinklingar och bra stories i Zootropolis.
 Redwood
Märkte ni alla blinkningar härs och tvärs till andra disneyfilmer? Ni får nog se den en gång till. Håll ögon och öron öppna!!
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
Blacula (info) 07:55 22/5 (18)
Stjärnornas krig (info) 23:52 21/5 (988)
Space Cowboys (info) 23:41 21/5 (173)
Shocking Dark (info) 23:35 21/5 (20)
Taking Off (info) 23:31 21/5 (17)
All the Money in the World (info) 22:32 21/5 (15)
Snömannen (info) 22:02 21/5 (47)
Tank Girl (info) 20:45 21/5 (156)
The Talented Mr. Ripley (info) 20:43 21/5 (386)
Amundsen (info) 20:41 21/5 (3)
Network (info) 20:34 21/5 (154)
The Prodigy (info) 20:20 21/5 (7)
Avengers: Endgame (info) 17:59 21/5 (25)
The Devil's Mistress (info) 17:34 21/5 (4)
Invasionen av Danmark (info) 17:18 21/5 (19)
This Is England '90 (info) 15:42 21/5 (12)
That Good Night (info) 15:06 21/5 (1)
Pacific Rim: Uprising (info) 13:00 21/5 (26)
La corrupción de Chris Miller (info) 10:35 21/5 (3)
Pappa polis (info) 09:52 21/5 (24)
Lysande gift (info) 08:58 21/5 (22)
Den Gyllene tulpanen (info) 04:20 21/5 (1)
Ibland kommer de tillbaka (info) 01:30 21/5 (68)
Flo Rounds a Corner (info) 23:57 20/5 (1)
La Pivellina (info) 23:39 20/5 (2)
Ocean's Eight (info) 23:28 20/5 (37)
AT13 2: Checkmate (info) 23:20 20/5 (2)
Timbuktu (info) 22:28 20/5 (30)
Loving Leah (info) 22:27 20/5 (2)
The Goonies - dödskallegänget (info) 22:26 20/5 (373)
Lurking Fear (info) 21:58 20/5 (17)
Sju hertigar (info) 21:08 20/5 (38)
Game of Death (info) 20:58 20/5 (70)
Bigfoot (info) 15:31 20/5 (8)
Sicario 2: Soldado (info) 15:26 20/5 (29)
Fröken Vildkatt (info) 15:01 20/5 (6)
Leviathan (info) 14:19 20/5 (54)
Girls! Girls! Girls! (info) 14:02 20/5 (7)
Rush (info) 13:59 20/5 (130)
The Commuter (info) 13:38 20/5 (32)
Saint Laurent (info) 13:30 20/5 (1)
South Park - Bigger Longer & Uncut (info) 12:35 20/5 (614)
War Machine (info) 12:02 20/5 (21)
Into the Wild (info) 11:59 20/5 (1018)
See You Yesterday (info) 11:28 20/5 (1)
Compliance (info) 11:19 20/5 (77)
Enter the Dragon (info) 10:40 20/5 (269)
Black Gunn (info) 10:02 20/5 (4)
Turtle Vision (info) 09:52 20/5 (2)
Honeymoon (info) 09:36 20/5 (41)