isecore
Det här är en väldigt fånig film.
 abnormal
Den kunde knappast vara sämre än så här. Riktigt patetiskt manus med löjliga one-liners, irrationellt och inkonsekvent beteende samt platta karaktärer.
 ellaine
Pinsamt dålig!
 vonadel
Hade ganska höga förväntningar på denna, m t p på det ganska höga betyget på IMDb t ex. Levde inte riktigt upp till dessa. Snyggt gjord, en del bra scener. Gillar både Gadot och Pine. Å andra sidan förekommer också ett gäng töntiga scener. Vissa scener med Ludendorff och Dr. Maru känns nästan parodiska. Och så är den för lång också. Varför måste de flesta filmer vara så jämra långa nu för tiden? Tycker det är dags att den trenden vänder nu. 6/10
 Hanness
Ganska besviken, hade väntat mig mer. Gal Gadot gör en utmärkt insats.
 Columbo
Började rätt ok men blev till sist för fånig. DNF!
 Neuros
Riktigt underhållande och driven action som behåller serietidningskänslan. Lite väl simpel på sina ställen, slutet blir för sliskigt för min smak. Men första 80% av filmen är ren underhållning.
 ekneB
Äntligen en DC film i nya universumet som är bra! Så som jag önskat att BvS och SS skulle vara bra och bli besviken på en värdelös och hastad story. Det är i den här ändan DC skulle börjat sitt universum. Ta sig tid och bygga upp sina hjältar. För att ett bygga ska hålla måste grundpelarna vara väl skapta. Wonder Woman är ett steg i rätt riktning, men kommer det visa sig att det är den enda vettiga filmen i universumet? Det återstår att se
 saturday_sun
Slutet drar ner betyget.
 fabbe86
Underhållande och rätt mäktig på sina håll. Sista tredjedelen är, som det brukar vara i sådana hära superhjältehistorier när gudomliga krafter ställs mot varandra, obegriplig och enerverande. Varför kastar de saker på varandra?? Plus i kanten för en vettig sensmoral!
 kryttan
Alltså Gal Gadot! Snacka om att lyfta en karkatär! underhållning till max, jävligt bra! Klockren 5:a.
 Raimo_1985
Mycket bättre än alla andra superhjältefilmer jag sett. Svag fyra.
 Robkiller
Tycker det här fungerar riktigt bra som introduktion. Fina miljöer, hyfsad handling, underhållande, och har snygga actionsekvenser.
 mk32b
Snygg film, men det är väl det mest positiva man kan säga. Måste säga att jag blev besviken, och det blir jag sällan när jag ser superhjältefilmer - kanske för att jag brukar ha låga förväntningar. Här hade jag höga förväntningar. Gadot i huvudrollen är bra, och snygg - vilket tydligen är viktigt i sådana här filmer, men har inte mycket att jobba med. Hyr den, se den, men köp den inte.
 Mlady Milenka
Tyvärr trams, även med en kvinna i centrum för spektaklet.
 Albin92
Jag brukar inte kommentera filmer men denna var faktiskt så pass dålig att jag kände att jag måste. Hela filmen känns bara B, storyn är dålig och ständigt får man tanken "kan det bli mer löjligt?". Känns ganska fancy effektmässigt men det hjälper ju knappast. Skulle endast rekommendera filmen till superhjälte-fantaster under 15 år.
 setterwall
Inget ingen inte redan sett. Gal Gadot gör det bra under förutsättningar men tror hennes talang har mer att ge än blockbusters.
 JonteW
Flams, trams mixat med CGI-stridsscener som mest ser ut som taget ur ett tv-spel. Och överanvänd slowmotion ala Matrix, som jag trodde var passé. Filmen har väldigt svårt att balansera allvar, komik, romans och action. Slutresultatet skulle kunna beskrivas som kalkonartad. Skådespelarna gör dock ett bra jobb på det dom har och jobba med...Svag 2:a
 ledsenpirat
Äh! Vilken smörja. Ett hån mot vuxen filmpublik.
 the Feber
Visserligen bästa filmen än så länge i DC-universumet, men är lite svår att ta på allvar. Stort plus till Gadot som lyfter karaktären och filmen! I övrigt är filmen rätt förutsägbar och klyshorna alldeles för många. Slutfajten är rena tramset.
 ulpe01
Överraskande bra, och Gal Gadot är perfekt som Wonder Woman. Chris Pine spelar en klassisk flickvänsroll och gör det lysande. Är däremot omåttligt trött på "det var superhjältar som hjälpte till att besegra nazisterna"-storys. Som att de allierade soldaterna inte var hjältar nog på egen hand. Underhållande och en frisk fläkt i DC-träsket.
 QuiNonStultus
Sååååå Captain America, fast från DC (överdrivet mäktiga hjältar) och en kvinnlig hjälte..? Asså, don't get me wrong, bara "kvinnlig hjälte" är ju fantastiskt i sig, och skådisarna är helt okej (även om jag är lite allergisk mot att smuggla in amerikanska hjältar överallt), men för mej blir den lite Som Vanligt, men med Ovanliga, Uppskattade inslag.
 Misslovemovie
Började ganska bra men den blev den så tråkig att jag helt enkelt inte kunde hålla mig vaken och jag brukar aldrig somna till filmer annars. Synd för jag hade högre förväntningar av den faktiskt.
 Mysharry
Lite feministisk var den allt. Spännande, underhållande och inte alls irriterande. Solid matiné, som kunde kortats ner.
 Roswall
Ojämn och allt för mycket matiné, däremot intressant i vad den säger om gudar och människor.
 arruba
Gal Gadot föddes till att spela Wonder Woman, hon gör det galant. Att dessutom lägga handlingen kring första världskriget är genialiskt. Väldigt underhållande superhjältefilm.
 Jormungandr
Snygga fighter men manuset har sjukt stora luckor och är bitvis helt ologiskt. Ganska bra skådisar.
 Manko
Började bra, men tappade ångan halvvägs igenom. Slutet var en axelryckning, men hela premissen med en superhjälte under första världskriget kändes kul.
 Afflicter
Det verkar som att alla som hyllar den här filmen har snöat in sig på det faktum att det är en frisk fläkt i DC-kanonen. Jämför man den med i princip vad som helst Marvel har producerat är det inte särskilt mycket att hurra över. Tyvärr tror jag det har att göra med ett inbyggt problem hos DC: Alla deras superhjältar är för överdrivna för att de ska funka på en bioduk.
 Nintendo 64
Underhållande javisst och en bra popcornrulle, kul med en kvinnlig superhjälte osv men jag begriper inte hur denna har blivit så hypead och hyllad.
 dafreakish
DCs bästa superhjältefilm sedan Nolan-trilogin utan konkurrens. Det är roligt, förbaskat snyggt och med bra kemi mellan Gadot och Pine. Kvinnlig regissör och kvinnlig huvudroll var exakt vad som behövdes för att jämna ut Snyders machofilmer. Snudd på fyra i en film vars slut tyvärr blir lite för mycket.
 skitbad
Superhjältefilmer är inte min kopp te direkt...kanske just därför jag blev så överraskad att jag blev rejält underhållen av denna!
 Jamesa
Jag gillade den, bra uppbyggd, snyggt och annorlunda genomförande. En av de bättre superhjältefilmerna, sedan tänkte jag skriva något som börjar med "men",men det hoppar jag över denna gång. 4,0.
 Stan
Låååång film, överspelad och massor av cgi. Överdos av cringe på sina ställen men sista halvtimmen är grym och räddar den från en 2a.
Det finns ju ett standardformulär för superhjältefilmer numera och Wonder Woman faller in fint i ledet utan att vare sig skämmas eller hyllas. Småseg start som tar sig och banar ut i de sedvanliga effekterorgierna. De komiska inslagen funkade mindre bra dock.
 Tenchi
Lite för mycket slow-motion. Lite för dålig CGI på sina ställen, blandat mer riktigt snygg CGI. Manuset hade sina upp och ned, likaså dialogen. Dom kunde gott ha skippat vissa dialoger helt. Kul att se en kvinnlig superhjälte igen!
 Kurosawafan
helt OK men enorm besvikelse - skulle inte detta var något unikt ?
 bnw
Visste inte att den skulle utspela sig så mycket i förfluten tid, men det var ju ett ballt grepp.
 Sture Stenhög
Jag har sett bättre och jag har sett sämre i den här genren. Första akten på ön tycker jag fungerar bäst, men sedan får jag allt svårare för Wonder Woman som karaktär. I princip är hon ju en religiös fanatiker som helt okritiskt tror på allt som hon har fått berättat för sig, och hon tror sig hela tiden veta bäst i en värld som hon tills nyligen inte ens visste existerade. Man kan invända att filmen gör en grej av just detta, men den gör det inte på ett speciellt intressant vis, och i vilket fall som helst så förändrar inte det att hon i större delen av filmen är en ganska irriterande karaktär. Kulturkrocks-temat som man försöker kräma humor ur har också gjorts betydligt bättre otaliga gånger tidigare, och det blir lite för många pöbelfigurer bland sidokaraktärerna. Men filmen är iaf bra regisserad och berättandet flyter på bra, samtidigt som jag uppskattar första världskriget-miljöerna. Så jag kan förstå att den går hem hos målgruppen, men för mig krävs det ofta att man avviker lite från det förväntade för att en superhjälte-film ska gå hem
 wasteoftime
Den klart bästa DCU-filmen hittills. Snygg action mestadels, en hel del fånerier, men de håller sig ändå inom rimliga gränser och en intressant origin-story. Klart positivt överraskad. Hade en tvåa på den ett tag, men känner så här i efterhand att jag inte riktigt kan motivera den. Om något lite för lång, och själva upplösningen är rätt meh… 0,0 på SH-skalan dock, för sin kompetenta superhjälteaction.
 Starkbröl
Totalt skräp! En av de sämre superhjältefilmerna. Bitvis snygg CGI.
 #54
Gäsp.
 HerrNenne
Wonder Womans ledmotiv är fantastiskt. Annars är det här en bra, men hela tiden lite sämre version av Captain America: The First Avenger.
 Catan
Alltså... Nää
 MrFloppy
Cheesy
 Rele
En typisk superhjältefilm. Jag ger en svag tvåa.
Hypen låg stark över denna film när den var bioaktuell men man kunde snabbt förstå att anledningen till detta handlade mer om att detta var superhjältefilm med en kvinnlig superhjälte i huvudrollen än att det var en fantastisk filmskapelse. Med det sagt så är dock detta bra, sevärt och underhållande. Första världskriget som bakgrund skapar tyngd och Gal Gadot är riktigt bra och har fin kemi med Chris Pine. Jag ser fram emot uppföljaren som utspelar sig 1984. 3+
 DiMMU BoRGiR
Så fanatiskt dåligt.
 Ful_fisk
Sicken jävla dynga! Nog för att jag ogillar alla superhjältefilmer jag har sett det här årtiondet, men den här tar fan priset. Styltigaste dialogen i mannaminne, usla bullet time-action-scener och den klyschigaste storyn man någonsin kunnat komma på. Sedan känns det så jävla konstigt att det ska utspela sig under första världskriget också eftersom allting är fullkomlig fantasi, lite som att man underminerar minnet av det kriget... Det enda som lite grann fungerar är väl mitten med bikaraktärerna, där fick filmen ändå lite liv. Men sedan kör de på med action och skurkar som måste besegras och så försvinner den charmen. Nä, det blir en etta på detta pladask. Det enda positivt är att Patty Jenkins, som fick vänta tretton år efter sitt debutmästerverk Monster innan hon fick se sin nästa film (denna) på vita duken, nu äntligen kan få fortsätta sin karriär och förhoppningsvis göra nya kanonfilmer som Monster. Att steget från den filmen till detta kan vara det största dyket i filmhistorien är dock en smula olycksbådande, men jag skyller nog snarare på hela superhjältebranschen än henne...
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
Våga älska (info) 20:50 20/8 (2)
Sextuplets (info) 20:45 20/8 (1)
The Red Sea Diving Resort (info) 20:43 20/8 (2)
Downsizing (info) 20:39 20/8 (52)
En oväntad vänskap (info) 20:34 20/8 (412)
Djungelboken (info) 19:33 20/8 (412)
Green Book (info) 19:18 20/8 (39)
Cykeltjuven (info) 18:47 20/8 (347)
The Farewell (info) 17:17 20/8 (1)
Sången om Stockholm (info) 13:06 20/8 (8)
A Young Man with High Potential (info) 12:39 20/8 (1)
I Don’t Feel at Home in This World Anymore (info) 12:22 20/8 (21)
Satanic (info) 12:08 20/8 (7)
Tank 432 (info) 12:00 20/8 (9)
Palos brud (info) 11:00 20/8 (1)
Vincent van Gogh - Vid evighetens port (info) 09:01 20/8 (7)
Let the Sunshine In (info) 05:08 20/8 (7)
Hands of Stone (info) 01:49 20/8 (5)
Drömmarnas värld (info) 23:33 19/8 (111)
Buffalo Bill (info) 23:31 19/8 (7)
Midsommar (info) 23:19 19/8 (24)
Under pyramiden (info) 22:58 19/8 (6)
Wicked Witches (info) 22:28 19/8 (1)
Leptirica (info) 22:00 19/8 (3)
Gentlemen (info) 20:17 19/8 (32)
Flicka och hyacinter (info) 20:08 19/8 (90)
Wonder Woman (info) 20:00 19/8 (110)
10 Years (info) 19:38 19/8 (22)
Behöriga äga ej tillträde (info) 19:05 19/8 (1)
För en liten snuvas skull (info) 18:58 19/8 (2)
Maskeraden (info) 18:42 19/8 (3)
Rosenbaum - Det sista vittnet (info) 18:36 19/8 (2)
Rosenbaum - Målbrott (info) 18:27 19/8 (1)
Rosenbaum - Bländverk (info) 18:23 19/8 (2)
Paddington (info) 18:02 19/8 (46)
The Last Black Man in San Francisco (info) 15:48 19/8 (2)
Cloud Atlas (info) 15:35 19/8 (305)
Superman the Movie (info) 11:23 19/8 (268)
Scarface (info) 10:50 19/8 (1043)
Kungsgatan (info) 09:53 19/8 (17)
Lejonkungen (info) 09:05 19/8 (19)
Pandoras ask (info) 06:38 19/8 (29)
A Touch of Zen (info) 06:37 19/8 (22)
Bring It On: Worldwide #Cheersmack (info) 04:22 19/8 (1)
Fruktans lön (info) 03:18 19/8 (43)
Poirot: The Adventure of the Egyptian Tomb (info) 23:12 18/8 (1)
Highlander (info) 23:05 18/8 (349)
Bloodfist VII: Manhunt (info) 22:56 18/8 (3)
De förskräckliga barnen (info) 22:52 18/8 (14)
Happy-Go-Lucky  (info) 22:37 18/8 (161)