Dangoh
musikaler borde ALLTID märkas med sopor på framsidan så man vet... 100% GTA steal på den här
 Psuchopompos
I jämförelse med fast and the furious och andra liknande filmer är denna fantastisk!
 Gubbkepan
En väldigt medioker film med väldigt stereotypa karaktärer.
 Dutch
Faktiskt ganska underhållande!
 foppa99
Skönt me alla vibbar från kända filmer under musikal-paraplyet
Underhållande men något larvig.
 kervisch
Grymt bra film
 froekensvaer
Total lack of substance. Boo
 thelonelypoet
Så besviken... Skärpning Mr. Wright!
 Tobbiee
Gillade den skarpt!
 Halofreak92swe
Charmig och fartfylld, riktigt underhållande! :)
 #54
Det här var lite väl fånigt.
 Zelest
Tror det här är det mest splittrade jag sett ett kommentarsfält på Filmtipset vad det gäller en film. Men jag kan förstå varför, den passar inte riktigt alla. Själv gillade jag den skarpt. Scenernas komposition och klippningen är rent ut sagt genial!
 hakuna
Riktigt bra!!
 bryngel
Gillar Wright annars. Men det här var ju löjligt. Förutsägbart och oändligt plågsamt. Sämsta huvudrollsinnehavaren genom tiderna tro?
 jack_jack_jack
Stabilt och underhållande från början till slut
 Sarlac
Edgar Wrights speciella still lyser genom hela filmen. 4+
 haajen
Som en uppvisning i säker regi och klippning är den klockren. Filmen är underhållande men karaktärerna, även om jag ngnstans förstår att Wright medvetet leker med filmarketyper, är tunna och jag bryr mig inte nämnvärt om vad som händer med dem. När en sett klart filmen så är den glömd, en stilig komposition byggd av luft.
 Dr T
OMG, årets hipsterpekoral har landat. Yta, yta och yta.
 asasae
Tuff film med bra musik och läckra klipp.
 Engravadlax
Stilpoäng ändå.
 karlmats
Fy fan va cool den där häftiga killen från den fantastiska Divergent-serien är alltså!! Precis som i Hot Fuzz och Shaun of the Dead är allt här extremt coolt och man förstår ju att allas hjärtan bara fullständigt smälter för den här filmen!! Vad är det för fel på mig? En stabil 2a.
 HerrNenne
Försöker vara väldigt cool, ja. Lyckas bara ibland, känns lite tvingad andra stunder. Fin kärlekshistoria är det jag tar med mig.
 WillyV
Stark trea. Dock långt efter briljanta Drive.
 Bozze80
Snygg, fartfylld och riktigt underhållande! Edgar Wright håller som vanligt hög klass.
 Sillion
Så mycket tråkigt onödigt våld
 Björkman
Bättre än förväntat då man fått för sig att det skulle vara någon B efterapning av Drive, men så var inte fallet. Baby Driver skiljer sig en hel del så man kan inte jämföra de två. Storyn är hyfsad, men det som höjer filmen mest är egentligen musiken. Det mesta faller och blir förhastat framåt slutet, men ändå en helt okej rulle att slå på en helgeftermiddag när man vill ha lite action.
 stgurgel
Vansinnigt cool, härligt soundtrack
 BarryHero
Coolaste jakterna till fots jag sett. Lite val valdsam emellanat. Gillade sydstatsaccenterna.
 Zok
Underhållande.
 the Feber
En otroligt härlig överraskning! Sköna karaktärer, bra uppbyggt och snygga actionscener! Dessutom riktigt spännande! Tyvärr tappar filmen jättemycket i sista akten, men det blir ändå en fyra i betyg. Litet minus på den dock.
 arruba
Bra musik och många coola scener, jag är nöjd.
 abnormal
Väldigt underhållande film som är lätt att tycka om och som har snyggt våld.
 Haenskii
Började väldigt bra och gjorde mig intresserad. Men ju längre in i filmen jag kom desto mer blev den som vilken generisk action rulle som helst; människor som överlever att bli påkörda och skjutna flera gånger, klyschig dialog, en kvinna som bara MÅSTE bli räddad av sin man när hon nu har blivit indragen och hotad till livet på grund av honom men ändå inte kan låta bli att älska honom (FÖR HAN HAR JU SÅ BRA MUSIKSMAK!!!) samt oändligt många twists som är så förutsägbara. Dessutom för lång. Och en fråga- hur kan denna film ha fått genren kriminalare? Blir ett stort nej från mig tyvärr.
 Hakvin
Go film men jag kan inte riktigt tåla det som har hänt med actiongenren nu på 2010-talet. På 90-talet var det den goda som vann mot den onda och slutet gott allting gott. Nu ska det nyanseras och ifrågasättas kring etik och hållas på.. detta trots att alla bilar exploderar när de faller och alla vapen har oändligt med ammunition. Det finns inget utrymme för sådant i genren om du frågar mig och resultatet blir pretentiöst, bisarrt och osmakligt. Denna hade kunnat nå en 4 ifall den var mer "ärlig mot sig själv".
 Robkiller
Lite bilkörning, lite skjutande, lite musik, lite underhållande, men inte mer än så.
 pufred
Egentligen en rätt generisk actionkomedi typ med lite biljakter, bankrån, skjuta skjuta, coola karaktärer, interna konflikter, och en kärlekshistoria, men den känns väldigt inspirerande med sin användning av framförallt musik och klippning, men t.om biljakterna, intrigerna och kärleken. Väldigt underhållande och en fröjd att se. Så en positiv överraskning och ett betygsnäpp över min förväntan. Jag som trodde det skulle vara en till "Drive" fast tramsigare.
 supermancover
Bitvis är den verkligen skitbra. Ansel Elgort är grym och första biljakten är så otroligt bra att jag blir både impad och sugen på att se mer. Sättet de använt musik på funkar verkligen jättebra med. Resten av det dock drar ner det jättemycket. Jamie Foxx förstör för mig, för att jag ska gilla det. Tyvärr.
 jingoo
Som ett enda stort teknikdemo. Hjärtat finns i klippning och soundtrack, resten är bara en tom, skramlande burk. Till slut sitter jag och gäspar under ytterligare en actionsekvens.
 dafreakish
Wrights GTA-film är långt ifrån hans bästa men det är högt tempo och bra skådespelare vilket håller igång historien från början till slut. Men nog saknar man Pegg och Frost, det råder det inget tvivel om.
 Solidus
Underhållande actionfilm med hjärta och oväntat lite bilaction, men det lilla som är med är en fantastiskt att skåda. Jag trodde att jag skulle störa mig betydligt mer på att vår hjälte heter Baby, men faktum tänkte inte jag ens på det. Ansel Egort gör ett bra jobb med att väcka sympati för vår huvudperson och han delar fin kemi med Lily James. Som många medlemmar skriver så är filmens hjärta dess musik och hur man har klippt så att scenerna och musiken samspelar med varandra. Sevärd!
 Viktor89
Detaljerna och musiken gjorde filmen till en femma. Utan det hade det varit en helt vanlig hit and run film
Kass.
En action som känns fräsch. Kanske beror det på all musik tillsammans med snygga actionscener. För i grunden är det en klassiskt uttjatad bilaction med tillhörande romans.
 Jansmyr
Första tio minuterna är en femma, första halvtimmen en fyra, därefter blir den en typisk heist-film med lite melodrama sånär som filmens kärlek till musik.
 Croves
Karaktärerna har möjlighet att ha åtminstone lite djup, men detta förvanskas för att ge en ytlig upplevelse och att ta tid att namedroppa (visserligen i min subjektiva åsikt bra) musik. Det här hände tillräckligt ofta för att jag skulle ta mig ur den annars rätt sammanhållna stil och stämning som filmen bygger upp.
 Sture Stenhög
Det är väldigt mycket en film det här, och den är inte intresserad av att vara något annat. Det är stiliserat så inåt helvete, och kärleken till filmmediet skiner igenom i allt den tar sig för. Resultatet blir snyggt och underhållande, men kanske inte så anmärkningsvärt. Persongalleriet håller bra klass. Ansel Elgort fungerar riktigt bra i huvudrollen, och det var ju kul att Kevin Spacey hann göra den här rollen innan han blev utkastad från Hollywood
 Christofer
Visst var det snyggt filmat vissa scener och Jamie Foxx gör det bra, men i övrigt var det rätt halvdant rent storymässigt. Man bryr sig rätt lite ändå om karaktärerna. 2-
 Scrapop
Svag trea. Lite larvig stundtals
 snubbel
"I have to end this" var det ja...
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Veronika bestämmer sig för att dö (info) 00:52 22/7 (81)
The Reunion (info) 00:42 22/7 (11)
The Dark (info) 00:25 22/7 (3)
Min grekiska sommar (info) 00:18 22/7 (4)
The Wife (info) 23:59 21/7 (19)
Flotten (info) 23:43 21/7 (4)
Klienten (info) 23:41 21/7 (112)
Hostiles (info) 23:36 21/7 (18)
Murder Mystery (info) 23:20 21/7 (13)
Spartacus (info) 23:19 21/7 (271)
The Lone Ranger (info) 23:17 21/7 (173)
Den gode, den onde, den fule (info) 23:03 21/7 (817)
Coneheads (info) 23:02 21/7 (99)
Flipped (info) 23:01 21/7 (76)
Husdjurens hemliga liv 2 (info) 23:00 21/7 (3)
The Meg (info) 22:59 21/7 (49)
Häng dom högt (info) 22:58 21/7 (101)
Spider-Man: Far From Home (info) 22:56 21/7 (10)
The Mist (info) 22:54 21/7 (838)
Fasanjägarna (info) 22:40 21/7 (20)
The Curse of La Llorona (info) 22:24 21/7 (5)
The Mountain Calls (info) 22:16 21/7 (1)
Avengers: Endgame (info) 22:08 21/7 (32)
Captain Marvel (info) 21:54 21/7 (36)
Personal Shopper (info) 21:53 21/7 (12)
Ideal Home (info) 21:50 21/7 (2)
Shazam! (info) 21:49 21/7 (16)
Bränd (info) 21:48 21/7 (13)
Dödlig skörd (info) 21:46 21/7 (198)
Sorry to Bother You (info) 21:42 21/7 (25)
Happy Death Day (info) 21:33 21/7 (36)
Det (info) 21:31 21/7 (114)
Doctor Who (info) 21:28 21/7 (17)
Bob Lazar: Area 51 & Flying Saucers (info) 21:14 21/7 (3)
Men in Black: International (info) 20:50 21/7 (5)
At the Sinatra Club (info) 19:43 21/7 (1)
Cold Heart (info) 19:25 21/7 (7)
En ettas dagbok (info) 18:54 21/7 (2)
10 Years (info) 18:22 21/7 (21)
Reine & Mimmi i fjällen! (info) 18:19 21/7 (335)
Batman vs. Teenage Mutant Ninja Turtles (info) 18:11 21/7 (4)
The Night of the Virgin (info) 17:28 21/7 (1)
The Ritual (info) 15:27 21/7 (55)
1922 (info) 15:25 21/7 (21)
The Brasch Family (info) 15:20 21/7 (1)
First Man (info) 15:07 21/7 (34)
Boyhood (info) 14:09 21/7 (163)
En pyromans kärlekshistoria (info) 14:08 21/7 (3)
What If (info) 14:07 21/7 (49)
CHiPs (info) 14:00 21/7 (14)