amam
Den har väl sina stunder (sista facklan scenen var snygg t.ex) men mest är det en oinspirerad haj-skräckis.
 PeterTheW
Jodå, det kanske är småsegt ibland och så, men tycker det var helt okej på det stora hela. Hajarna är snygga.
 Dutch
Bra och den känns trovärdig. Men temperaturen på 47 meter, borde det inte vara rätt kallt?
 TheHorrorfan
Den här kom som en överraskning. Visst förstod jag att den skulle vara bra, men inte såhär bra. I samma nivå som "The Shallows". Svag 4:a.
 kervisch
Nära en 1a ! Sååååå sämst
 haajen
Inte The Shallows (som den påminner om väldigt mycket) men helt ok för stunden, här finns viss spänning men också rätt mycket som är kortakt och krystat. Svag 3a.
 Robkiller
Att vara fast på havsbotten vore inte så roligt, det blev å andra sidan inte den här filmen heller, hyfsat meningslös.
 -kakihara-
Börjar bra men tappar mot slutet.
 TURGUT
Helt ok men inte mer.
 Djason
Bättre än väntat. Skapligt spännande och välspelad men slutet har mer att önska.
 ToddDowney
Riktigt riktigt riktigt tråkig film. Klarade inte av att se klart den, så kollade upp hur den slutade och ser att jag inte missade något.
Efter the Shallows hetsades hajskräck-genren igång igen och denna var först(?) ut. Lätt krystad story, men godkänt hantverk som funkar bra under sina knappt 90 minuter. Lite spänning och några effekter, men inget märkvärdigt. Om karaktärernas logiska eller ologiska beteende kan sägas mycket, men lite irriterande blev det emellanåt.
 Murvel48
Det är jobbigt med klaustrofobiska undervattensfilmer så den här blev ju gastkramande.
 Ramza
Så alltså.... Hela premissen bygger på att om du simmar upp för fort får du dykarsjuka men är du inne i buren är det lugnt?
 Solidus
Underbar premiss, även om hur de två tjejerna hamnar i den situationen är bland det dummaste som har skrivits ner på papper ("min pojkvän tycker jag är tråkig, så därför ska jag dyka bland hajar för att visa hur cool jag är"). Regissören gör ett gediget arbete med att skapa en klaustrofobisk mardrömssituation med små medel och effekterna på hajarna är överraskande bra. De ser trovärdiga ut. Ska du sen en haj-film, då ska du givetvis se HAJEN, men det här är en sevärd produktion med en hel del otäcka scener. Snäppet sämre än THE SHALLOWS, men som sagt: en sevärd haj-film (och sevärda haj-filmer är få).
Nja, inte speciellt hemsk eller spännande och ganska förutsägbar, men ändå ganska underhållande trots allt!
 BarryHero
Hade varit battre med en skon twist mot slutet. Nu blev den lite jaha. Kanns som en hel del vetenskapliga luckor. Stundtals spannande dock och imponerande att filma sa mycket under vatten.
 Jamesa
Ganska hyfsat ändå, Ok underhållning för stunden.
 ramla
Eftersom hajfilmar bara kan bedömas på sin egen hajfilmsskala så skulle jag säga en stabil trea! Bättre än The Shallows, sämre än Open Waters.
 Tatty
Så spännande. Pirrigt och nervigt att se filmen! Litelite förvånad på slutet!
 hakuna
Perfekta bakistramset. Man vet vad man får och kan inte förvänta sig nåt bra
 dafreakish
Fascinerande usel hajfilm som innehåller allt det som en hajfilm inte ska innehålla. Den fylls med klyschor, karaktärer man verkligen inte bryr sig om och dessutom ruttet foto som tar udden av allt. Det bästa med filmen var när eftertexterna började rulla.
 dudson
Korkade pök som har all världens jävla otur. Perfekt hajföda är dom iaf.
 the Feber
Man lyckas bygga upp en riktigt ruggig stämning där nere på havets botten. Stundtals riktigt bra, stundtals dock trist och korkad. Framförallt känns inte karaktärerna riktigt trovärdiga, vilket man kunnat fixa med bättre manus. Fyller dock sitt syfte på ett bra sätt.
 Pos
Fångar klaustrofobikänslan och ångesten riktigt bra på sina ställen och ett par scener var oväntat visuellt trevliga. Överlag jävligt tramsigt dock och precis vad jag förväntade mig.
 vonadel
Ännu en koll innan borttag från Flixen. Bättre än väntat ändå. Håller intresset vid liv filmen igenom. 6/10
 Merwinna
Mycket spännande och berörande film, om än med en del logiska brister. Håller uppe intresset ända till slutet. Introduktionen av karaktärerna, psykologin och skådespelarna är också väldigt bra. Nyttigt att få en påminnelse om, att man aldrig ska låta sig övertalas att göra något som magkänslan säger ifrån emot, samt att man aldrig ska göra något som inte känns bra bara för att imponera på någon annan.
Senaste kommentarer
Sextuplets (info) 20:45 20/8 (1)
The Red Sea Diving Resort (info) 20:43 20/8 (2)
Downsizing (info) 20:39 20/8 (52)
En oväntad vänskap (info) 20:34 20/8 (412)
Djungelboken (info) 19:33 20/8 (412)
Green Book (info) 19:18 20/8 (39)
Cykeltjuven (info) 18:47 20/8 (347)
The Farewell (info) 17:17 20/8 (1)
Sången om Stockholm (info) 13:06 20/8 (8)
A Young Man with High Potential (info) 12:39 20/8 (1)
I Don’t Feel at Home in This World Anymore (info) 12:22 20/8 (21)
Satanic (info) 12:08 20/8 (7)
Tank 432 (info) 12:00 20/8 (9)
Palos brud (info) 11:00 20/8 (1)
Vincent van Gogh - Vid evighetens port (info) 09:01 20/8 (7)
Let the Sunshine In (info) 05:08 20/8 (7)
Hands of Stone (info) 01:49 20/8 (5)
Drömmarnas värld (info) 23:33 19/8 (111)
Buffalo Bill (info) 23:31 19/8 (7)
Midsommar (info) 23:19 19/8 (24)
Under pyramiden (info) 22:58 19/8 (6)
Wicked Witches (info) 22:28 19/8 (1)
Leptirica (info) 22:00 19/8 (3)
Gentlemen (info) 20:17 19/8 (32)
Flicka och hyacinter (info) 20:08 19/8 (90)
Wonder Woman (info) 20:00 19/8 (110)
10 Years (info) 19:38 19/8 (22)
Behöriga äga ej tillträde (info) 19:05 19/8 (1)
För en liten snuvas skull (info) 18:58 19/8 (2)
Maskeraden (info) 18:42 19/8 (3)
Rosenbaum - Det sista vittnet (info) 18:36 19/8 (2)
Rosenbaum - Målbrott (info) 18:27 19/8 (1)
Rosenbaum - Bländverk (info) 18:23 19/8 (2)
Paddington (info) 18:02 19/8 (46)
The Last Black Man in San Francisco (info) 15:48 19/8 (2)
Cloud Atlas (info) 15:35 19/8 (305)
Superman the Movie (info) 11:23 19/8 (268)
Scarface (info) 10:50 19/8 (1043)
Kungsgatan (info) 09:53 19/8 (17)
Lejonkungen (info) 09:05 19/8 (19)
Pandoras ask (info) 06:38 19/8 (29)
A Touch of Zen (info) 06:37 19/8 (22)
Bring It On: Worldwide #Cheersmack (info) 04:22 19/8 (1)
Fruktans lön (info) 03:18 19/8 (43)
Poirot: The Adventure of the Egyptian Tomb (info) 23:12 18/8 (1)
Highlander (info) 23:05 18/8 (349)
Bloodfist VII: Manhunt (info) 22:56 18/8 (3)
De förskräckliga barnen (info) 22:52 18/8 (14)
Happy-Go-Lucky  (info) 22:37 18/8 (161)
About Time (info) 22:37 18/8 (134)