RichardEk
Här finns en del underhållande scener och även dialogen är uppfriskande uppkäftig, åtminstone delvis. På det hela är det dock en standardsuperhjältefilm där vi har sett det allra mest förr. Den strida strömmen av filmen inom denna genre gör dock att det som fungerade under de tidigare åren inte röjer mycket uppmärksamhet nu, inte ens ett tekniskt felfritt handlag.
 vonadel
Lite kluven till Spiddes inträde i MCU. Samtidigt som det kan vara räddningen för karaktären, vill jag inte det ska bli för mycket Avengers över det hela. Tycker ändå den är bra. Holland gör bra ifrån sig. Slår dock inte good ol' Tobey från de första filmerna. Gillade slutet. 7/10
 Mortiis
Äntligen en riktigt bra Spidermanfilm! Visst finns det vissa irritationsmoment (t.ex. produktplaceringen från Audi) men på det stora hela är detta en riktigt fin behandling av min barndoms favorithjälte, Tom Holland är verkligen klockren i rollen. Fenomenal insats av Keaton också, och jag vet inte exakt hur men på något symboliskt vis är det intressant att han spelade Birdman och sedan Vulture. Jag är mycket mer taggad för filmerna om Sinister Six och Venom nu.
Jag var lite osäker på vad jag hade att vänta mig med den här och ganska snabbt blir det tydligt att det framförallt är en high-school komedi och det funkar otroligt bra. Att Peter Parker verkligen är en lite töntig och awkward 15-åring som inte alls är så mogen som han tror han är funkar så otroligt bra i samspel med hans superkrafter och relation med Tony Stark. Han drömmer om någonting större och att vara någon och balansen mellan det och en altruistisk empati i att vilja hjälpa andra är välbalanserad och Peter Parker känns verkligen som en riktig person på ett sätt som är ovanligt. Mångfacetterad skurk, att konsekvenser får ta stor plats osv är många saker som lyfter filmen till en fyra. Är lite platt i vissa delar, t.ex. romansen i sig, men den har aspekter som sticker ut ändå. Mycket bra.
 best_jeppe
Helt klart en av de bättre MCU-filmerna. Ganska underhållande och från vad jag har förstått så är Spiderman som han framställs i denna film den version som även är i serietidningarna. Tycker att Holland funkar riktigt bra i huvudrollen. Samtidigt så är det en Marvel-film enligt recept då den känns väldigt likartat i stil, foto osv jämfört med andra MCU-filmer vilket gör att det saknas en del charm. Sen så tycker jag personligen, även om detta är trogen till serietidningen, att det är mycket coolare med organisk spindelväv istället för att han måste använda en apparat för att göra det. Stabil 3a.
 ulpe01
Levde upp till rätt höga förväntningar. Lagom lite Iron Man och perfekt mängd Michael Keaton. Skönt att slippa origin storyn, och hoppa rakt in i det roliga. Kul med någon överraskning här och där.
 ToddDowney
Enda gången då Spider-Man är spelad av någon som ser ut och är nära i åldern till high school. Och de är just de filmen tar sin till fördel och gör de till en high school film mer än en superhjälte film, och för att få in Spider-Man i ett redan etablerat universum så var de ett nödvändigt steg. Michael Keaton tror jag är född till att spela Vulture. Och man får känna lite sympati för honom, dessutom så har Spider-Man och Vulture en väldigt annorlunda konfrontation som fungerar som något makt spel mellan dem båda. Enda som gör att filmen inte räcker upp till en 5:a är hur de hanterar The Shocker. Men utöver de så är filmen stabil med mycket humor och en lagom mängd action blandat med en high school komedi. Ett av MCU's starkaste än så länge!
 wyrm
Wow! Äntligen en Spider-man film jag gillade starkt! En klockren Peter Parker, härlig action, bra humor och, inte minst, en bad ass skurk; Vulture! Är också glad att vi skippade uncle Ben's död. Den har gjorts tillräckligt många gånger, den scenen är viktig men måste inte upprepas i varje film. Fanns såklart småmoment som var konstiga, t.ex. sexiga aunt May, men inget som förstörde filmen i sin helhet.
 Psuchopompos
Karaktären Spiderman är väldigt lik serierna men storyn och bakgrunden till resten av karaktärerna, inklusive Peter är helt förändrad..
 Phyx
En stark 4a för filmen, en 5a för det sista efter eftertexterna.
 amam
Stabil trea. En del bitar är bra, andra är mindre bra men filmen funkar ganska hyfsat som helhet.
 kervisch
Grymt bra
 Halofreak92swe
Wow! Otroligt bra! Nästan i samma klass om original-filmerna med Tobey Maguire! Störtskön humor, snyggt sammankopplad med resten av Marvel-universumet. Väldigt duktig ung skådis, första gången de faktiskt har en tonåring som spelar Spiderman istället för en vuxen man. Ganska gött att bara slängas in mitt i och slippa hela början med Uncle Ben etc efter att ha sett det i de tidigare versionerna. Ser fram emot fortsättning!
Blev faktiskt djupt besviken på den här filmen! Det här är ingen riktigt Spider-Man-film! Detta känns mest som en parodi som The Three Stooges kan ha snickrat ihop under en humorbefriad dag men filmen lyckas aldrig bli vare sig rolig, underhållande eller ens det minsta spännande. Spider-Man är inte Spider-Man och Peter Parker är inte Peter Parker i den här filmen. Det här är en av de absolut sämsta filmerna som någonsin sett dagens ljus och jag tänker inte se om den om jag så skulle få en miljon för det. Den här filmen ska man dränka i tjära och rulla i fjädrar och sen är det bara att skicka skiten med flygpost till Mumindalen. Filmen är bara larvig och överdriven och vill man se Spider-Man som han ska vara så ska man absolut inte se den här kalkonfilmen!
 norenorama
Första superhjältefilmen jag gillat sedan Iron Man 1, charmig, fantastiskt att det inte behöver handla om att hela världen håller på att gå under.
 Gadwin
Äntligen en riktigt bra Marvel-film igen. Störtskön humor och bra rollbesatt. Tyvärr så dras filmen ned i slutet av sedvanliga överdrivet långa och slentrianmässiga actionscener. Tycker dräkten är överdrivet högteknologiskt dessutom. Men är ändå väldigt positiv till framtida Hollander-filmer, kul att vara pepp på superhjältefilmer igen!
 ShenLong
Det här var riktigt tråkigt och tramsigt
 Hanness
Två ord: Trams och fåneri..
 92axha10
Äntligen har de skoj med karaktären och låter det vara löjligt.
 Pearldrop
Alldeles för fjantig spiderman. Bara ängslig, inte det minsta kaxig. Synd.
 gustaw
Den bästa Spiderman filmen hittills!
 kryttan
Riktigt bra spiderman, 3D-bild i referensklass, ljudet ok. Gillade förra 2 spiderman bättre, men denna vävs in bättre i Avengers. Bra skurk och spännande handling.
 pufred
Spider-man tillbaks till Marvel. Yay! Vulture var bra. Resten var disneyfierat trams. Det brukar vara en fröjd att få återkomma till Marvels Universum, men här vill jag inte återse en endaste av karaktärsgalleriet någonsin igen förutom Tom holland, som ändå passar bra men karaktären är fel.
 Misslovemovie
Mycket bättre än vad jag hade förväntat mig. Tom Holland är ett utmärkt val.
Detta var så mycket bättre än jag hade trott. Tom Hollands inhopp i senaste Captain America-filmen hade redat avslöjat att han var ett bra val som Spider-Man men här klickar han fullständigt i rollen. Filmen är underhållande, lättsam, spännande och väldigt sevärd. Tony Stark(Iron-Man) inhopp som Peter Parkers mentor skapar en fin brygga in i universum av Avengers. Mikael Keaton gör dessutom en underbar och mångfacetterad skurk som Rapture. Direkt in på listan som en av Marvels bästa skurkar. 4+
 QuiNonStultus
Michael Keaton som skurk: awesome. Väldigt skönt med en vanlig, hederlig, ohederlig skruk, och inte "min hjärna simmar i EEEEELAKHEEETT!!". Gillar inte alla techdetaljer på själva Spiderman. Var inte en av hans grejer "the Spider Sense"..?
 fridenpaden
Eh, okej. Delvis underhållande. Bättre än Amazing. Ungefär på samma nivå som Raimis tvåa.
 Johjt
Keaton är höjdpunkten i filmen. Spider-Man är lite för vek och tramsig tyvärr, hade gärna sett han lite mer tuff och med spydiga kommentarer son karaktären ska vara. Tyvärr så försvinner Shocker helt, synd på en så pass bra skurk egentligen. Men overall en svag 4a. Lite skärpning till nästa film och en elakare skurk. Typ.. Venom eller Carnage. Eller båda.
 ekman
Efter gästspelet i Civil War hade jag höga förväntingar på den här filmen, men måste tyvärr säga att jag har svårt att förstå varför alla gillar den. I en och en halv timme är filmen en stor och ganska pinsam gäspning. Sedan släpper det lite, och tack vare det riktigt hyfsade slutet drar den sig upp till en svag trea. Totalt sett bättre än Garfield-filmerna, men sämre än hela Raimis trilogi.
 arruba
Tycker egentligen ingen av alla spindelmanfilmer som kommit är dålig, kvalitén är hög på både spidey och hans antagonister. Denna leverera och jag lämnar bion nöjd och glad.
 Zok
Helt klart en bra spindelmannen, som också klarar sig bra med sin lättsammare del, vilket jag många gånger inte faller för. Spännande att se kommande filmer.
 widez
Bra tempo i handling och dialoger. Bra karaktärer överlag. Gillade denna högstadieversion av Spider-Man! Jag vill dock definitivt se en mer formidabel skurk i uppföljaren.
 karlmats
Kanske var det för att det var ett tag sen jag såg nåt från MCU men jag var faktiskt lite peppad på den här trots att jag inte är något större fan av Spindelmannen. Nu har man bytt skådis för tredje gången sen millenniumskiftet vilket kan vara lite för mycket, men Holland gör det väldigt bra och känns också som rätt ålder för rollen vilket kanske inte alltid varit fallet innan. En bra popcornaction kräver en bra skurk och vilken tur att vi då får Michael Keaton som badding, från Birdman till att spela den flygande Vulture här, jo det är en rolig övergång helt klart. Samtidigt som den ingår i MCU så är tonen betydligt lättsammare här än i övriga filmer, lite som det ska vara när det är Spindelmannen i fokus, samtidigt drar man det sällan för långt och det är några riktigt feta actionscener inblandade också. Sen är det ju Marvel så visst blir det ganska förutsägbart och lite mellanmjölk över slutproduktionen, den ska ju trots allt tilltala alla. Men till t.ex. pannkakor finns det ju inget godare att dricka än mellanmjölk, så var sak har väl sin tid, och det här passade bra en fredagkväll. En stabil 3a, kul att se två 3or i rad till den här serien, nu blir förväntningarna inför Thor och Black Panther lite högre än vad de var innan.
 Nintendo 64
Inledningen fick mig att fundera på att stänga av. Sen tog det sig men ändock lite väl flamsig och ofokuserad. Svag 3a den här gången
 Björkman
Habil reboot. Jag är fortfarande lite småbitter över att man inte gjorde en tredje The Amazing Spider-Man, men det är som det är och Holland är helt okej i rollen än så länge. Och alltid gött när man i superhjälteuniversumet får in andra karaktärer med "rätt" skådespelare också, som Iron Man/Downey Jr exempelvis i detta fall. Storyn har lite små twistar här och var som gör den intressant. Det hela lovar gott för framtida filmer!
 Supernaut
Bästa spindelmannenfilmen än så länge! Fångade känslan från min barndoms serietidningar riktigt bra och släpper oket av ännu en skapelseberättelse.
 dafreakish
Denna "reboot" på Spider-Man hade jag många frågetecken kring. Det största var varför? Varför gör man ännu en film om den kanske fjantigaste av Marvels hjältar? Anledningen, förutom pengar, är att man nu äntligen har hittat rätt ton. Maguire fungerade bra, men Holland är utmärkt. Charmig, valpig och utmärkt som den oerfarna spindelpojken. Filmen görs med en klackspark och för en gångs skull blir jag rätt förtjust. Det är inte överdrivet, alldeles för storskaligt eller överdådigt. Filmen prickar rätt ton och det ska bli intressant att se hur det fortsätter. Äntligen gillar även jag denna pojkvasker. Den får en trea men är väldigt nära en fyra.
 Robkiller
Rätt fjantig version av spindelmannen som inte direkt tillför något alls. Humorn är ännu uslare än i "Amazing" filmerna där den redan var kass. Det är för barnvänligt och handlingen är usel.
 jingoo
Marvel fortsätter spotta ut helt ok filmer men inte så mycket mer. Peter Parkers jobbiga kompis var en riktigt dåligt skriven stereotyp.
 vonadel
Omtitt. Tyckte kanske inte den var riktigt lika bra som när jag såg den på bio, men behåller ändå betyget. 7/10
Snygg och fräsch, men en lite för barnslig spiderman enligt mig. Den är underhållande nog för ett hyfsat betyg, men personligen gillar jag Raimis trilogi bättre.
 Spidde
Minst en halvtimme för lång och med alldeles för mycket dålig påtvingad action och tråkiga Iron man-gadgets i dräkten. Hade varit bättre om de kört på high school-spåret rakt av och låtit Peter Parker balansera skolan och tjejer med att jaga småskurkar. Tjatigt och för uppenbart kommersiell. Filmerna från 00-talet hade mer hjärta, även om det finns en del bra grejer här.
 HerrNenne
Rätt bra high-schoolfilm, när det gäller hjältegrejerna så är det rätt ballt med nya dräkten men utöver det sådär. Tycker inte den sätter relationerna helt hundra vare sig till familj, vänner eller andra viktiga personer. Man blir lite besviken i slutet.
 Stiggy
En helt okej Spider-Man film fast det är onödigt att göra en ny reboot igen med en yngre Peter parker.
 Biberkolben
Enligt mig den bästa Spindelmannen-filmen hittills. Och åååååhhh, vad jag älskar Michael Keaton!
 Afflicter
Verkar vara Marvels mest överskattade film hittills. Klumpig handling och underligt timade försök till humor separerar filmen från Marvels annars så väloljade hjul.
 Stan
Full fart och svindlande scener. Aldrig sett så bra spindelman-action, Tom Holland har rätt attityd som spindelmannen, rätt barnslig men ändå kaxigt men alldeles för nervös och överspelad som Peter Parker. Att dräkten var en produkt av Stark fördärvar lite, blir överdrivet med autopilot i dräkt och drönare osv, men det blir ändå väldigt underhållande. Och det var väl enda sättet att introducera Tony Stark i filmen. Kärlekshistorien känns rätt ytlig, men man köper det när de är 15-åriga oskulder. Både Keaton och Downey Jr var fullkomligt fenomenala i den här filmen. Bästa skurken på länge i en superhjältefilm
 TURGUT
Sticker ut från mängden av superhjältefilmer, lite mer lättsam och humoristisk.
 myslas
Inför Avengers: Endgame ser jag om alla MCU-filmerna och den här är en sådan frisk fläkt efter att ha sett ett helt gäng filmer som i mångt och mycket är likadana att jag väljer att höja betyget till en fyra. Visst, sista fighten är lite för utdragen men i övrigt är det här väldigt underhållande, precis som en superhjältefilm bör vara.
Jaha? Här har man sänkt åldersgränsen rejält, och då menar jag den övre. Töntig highschool-film med inslag av buskis och hysterisk men lam matiné-action. Visst har den sina stunder. Keaton funkar bra och Downey Jr är hur cool som helst i sina inhopp, men det hjälps inte. Mestadels satt jag och var förbannad över hur jävla dåligt det var. Tack och godnatt. (3+/15)
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Children (info) 17:36 19/5 (6)
Planerat illdåd (info) 16:28 19/5 (18)
Larry Flynt - skandalernas man (info) 14:28 19/5 (209)
Röda Nejlikan (info) 14:25 19/5 (24)
Fruktans nävar (info) 13:57 19/5 (82)
Den lilla flickan i huset vid vägens slut (info) 12:41 19/5 (58)
Society (info) 11:57 19/5 (62)
Backdraft II (info) 11:08 19/5 (1)
Polar (info) 11:03 19/5 (21)
Vägvisaren (info) 10:58 19/5 (51)
Justice League vs. the Fatal Five  (info) 10:33 19/5 (2)
Mortdecai (info) 09:46 19/5 (25)
Tredje mordet (info) 08:53 19/5 (6)
Five Nights in Maine (info) 08:24 19/5 (1)
En iskall jävel (info) 07:58 19/5 (33)
Oskyldigt blod (info) 06:20 19/5 (33)
Alla mår bra (info) 03:39 19/5 (2)
[REC] 4: Apocalypse (info) 03:22 19/5 (20)
Det vildväxande päronträdet  (info) 03:04 19/5 (6)
Brokedown Palace (info) 02:14 19/5 (55)
Nattbarn (info) 23:41 18/5 (9)
The Mule (info) 22:26 18/5 (15)
Big Brother (info) 22:09 18/5 (2)
Snuten i Hollywood 2 (info) 21:35 18/5 (224)
Sonja (info) 20:19 18/5 (2)
Den hårda leken (info) 18:36 18/5 (1)
Iron Sky: The Coming Race (info) 15:45 18/5 (1)
Time Machine (info) 15:37 18/5 (327)
Sameblod (info) 15:07 18/5 (58)
Zlatan i Alperna  (info) 12:31 18/5 (3)
Fruktan lägger pussel (info) 12:28 18/5 (4)
Atlantic City, U.S.A. (info) 11:47 18/5 (44)
UFO (info) 11:25 18/5 (8)
Star Wars: The Last Jedi (info) 10:37 18/5 (148)
Acts of Vengeance (info) 10:33 18/5 (7)
Purpurgänget (info) 09:59 18/5 (1)
Black Panther (info) 09:00 18/5 (86)
American Exit (info) 07:48 18/5 (1)
Tag (info) 05:38 18/5 (7)
Isn't It Romantic (info) 05:36 18/5 (10)
I Feel Pretty (info) 05:34 18/5 (13)
Enemy Gold (info) 04:04 18/5 (5)
Summer of Blood (info) 03:44 18/5 (5)
Det ljuva livet (info) 23:33 17/5 (150)
De bedragna (info) 23:21 17/5 (29)
Mordet på Orientexpressen (info) 22:41 17/5 (49)
Destroyer (info) 22:33 17/5 (7)
Frank and Ava (info) 22:29 17/5 (1)
Big Boss (info) 21:59 17/5 (96)
The Hustle (info) 20:44 17/5 (1)