Vike
Grymt rolig film
 Taandborste
Jag har sett den typ hundra gånger så jag är något trött på den, men filmen är annorlunda, rolig och har bra skådespelare så en 4:a får det bli. :)
 Enaselin
Jag brukar inte titta så mycket på komedier, men den här var riktigt bra.
 kboman
Jag skrattade hejdlöst när Bruce fjärrstyr Evan i direktsändning! Sekvenserna när Bruce fått sina krafter är det som räddar den här filmen från en svag tvåa, för sista tredjedelen blir på sedvanligt amerikanskt manér sliskig, seg, moraliserande och förutsägbar...
 D13H4rD
Jävlar så bra och rolig, man behövde verkligen en komedi efter man sett en skräckis (kan nog vara en av de bästa skräckfilmer jag sett) Men denna är sjukt kul, Freeman passar verkligen som gud och Carrey är alltid rolig.
 trailer
Feelgood. Men tja, känns som en utstuderad Carrey-film...
 Thegreatboyno1
Hyfsat rolig komedi med en toppform Jim Carrey som visade var skåpet ska stå.
 fitteld
Skitdålig. Carrey's sämsta.
 Canomia
Det var faktiskt roligt. Det var inte en film jag skulle valt att se själv, inget jag trode på men jag skrattade flera gånger så det känns fel att sätta en tvåa även om jag lite vill det.
 ellaine
Jag gillar inte Jim Carrey! Han är en pajas, som alltid spelar över och aldrig är rolig.
 LaDecima
Carrey har gjort bättre.
 nittonhundra87
den här är kul :D
 annihilat0r
NIagara-falls scenen blir aldrig tråkig! Mitt betyg: 34/50!
 xorcist
Helt ok komedi.... Den har sina scener, men är även ganska förutsägbar och lite tradig... En svag trea.
 lolmannen
bra film
 GuitarMast3r
Okej, den här var jäkligt bra första gången jag såg den.
 Rockpunkfreak
Klarar inte av Jim Carrey eller överdrivna komedier men den här har faktiskt sina stunder.
 Ponycrack
Inte så kul men går att se.
 Trukkah
Absolut sevärda stunder, enbart p g a Carrey mimik. I övrigt är det bara snuskigt vit, amerikansk konservativkristendom. Det är inte en spelfilm, det är amerikansk, kristen propaganda.
 Vallonus
Rätt skoj film, inget mästerverk men man skrattar lite smått då och då. Förstår dock inte hur "Trukkah" tycker att detta är vit propaganda när gud är en neger.
 dagotto
åttonde plats på min jim carrey lista
 dagotto
förlåt jag menade att denna film delar också sjätte platsen me yes man och mina jag och irene på min jim carrey lista
 fitteld
Skitdålig. Kommer ihåg när den kom ut och trailern såg så underbart kul ut, tror inte jag blivit så besviken på en film någonsin. Kul idé, bra skådisar men den är helt meningslös på något sätt.
 Canaletes
Bra film med några sjukt roliga scener och Jim Carrey är så jävla rolig XD
 TheHorrorfan
Nja sådär finns bättre men så mycket sämre.
 karlmats
En av Carreys klart roligaste filmer, den komiska timingen han besitter är kort sagt fenomenal. Här får han också ett väldigt bra manus att jobba med, storyn och dialogen är en fröjd att ta del av. Givetvis kommer man inte undan att filosofera runt vad man själv skulle roa sig med om man fick vara gud för ett tag, bara där har ju filmen lyckats med nånting. På det har vi en klockren Morgan Freeman och en sockersöt Jennifer Aniston som bara tilltalar mig mer och mer ju mer jag ser henne, en klart positiv egenskap hos en tjej. På minussidan håller inte filmen farten hela vägen och vi har världens tråkigaste människa Steve Carell med på ett hörn, som tur är får han inte så mycket plats. Men det här var bra, en stark 3a får det bli och många skratt på vägen.
 Sam Wördington
En god idé men de förvaltar den inte så värst bra, tycker det fanns mängder med vinklar och skämt man kunde utnyttjat som helt förbises här. Mer charmig än rolig, funkar att se med tjejen på en myskväll. Utöver den kristna budskapet finns inte så mycket som irriterar.
 tpb
En tvåa för att jag drog på mungiporna ett par gånger. Men det ger ju inget att se skräpet precis.
 december98
Canaletes har helt rätt!! jim carrey är skit kul!!
 Cybot
Bra film i alla scener med Jim Carrey! Får se den igen för att bestämma om jag ska höja eller sänka betyget.
 Christofer
23/2 2012: Den håller fortfarande. En hel del skratt, samtidigt som man faktiskt får sig några tankeställare längs vägen också. Carrey i sitt esse :) 2/9 2006: Den här är faktiskt riktigt kul, till skillnad från Fun with Dick and Jane som är totalt kass.
 MinotaurKing
grymt bra film.
 metalguy
Klockren på vissa håll. Freeman bra som gud :)
 missbaath
Denna får en svag 3a, det är nostalgi och man kan inte tycka illa om den :)
 Xenox
Rolig film. Vem har inte velat leka gud ibland? Jim Carrey och Morgan Freeman spelar bra.
 FabianBom
lite smårolig, men med aniston nej nej nej, manuset e kasst, iden e trist, hade funkat i en 40-tals rulle med mickey ronney eller james stewart
 Hjortnäs
Steve Carell scenen bland det roligaste jag sett!
 TheMusicalBox
Bra film! Scenen där han sabbar nyhetssändningen är hur kul som helst.
 yrkeschaufföre
Smådjup och smårolig, bäst/coolast är Morgan Freeman, jag hade gärna sett lite från hans semester.
 Jockeer90
Väldigt underhållande.
 Kalasjnikaj
Superslapstick ger plus och sexismen minus. Unket.
Jag tycker att det är en skön handling i filmen om Jim Carrey som får ansvaret att vara gud. Jim spelar som vanligt i stort sett hyperaktiv som jag tycker han faktist gör briljant. Morgan Freeman är briljant som gud och manuset passar perfekt in i filmen och det känns som det är en film som det har lagts ner tid och omsorg för ett bra manus för. 4-
 Tatty
Riktig rolig film med Jim Carrey och Steve Carell. Båda är favoriter i filmen.
 Sunken25
Jim Carrey, Morgan Freeman och en Steve Carell som levererar en av de roligaste scenerna på 2000-talet. Enough said! 7.1/10
 Brouhaha
Hehe, 2003. Då visste minsann ingen vem Steve Carell var. Nu vet alla att han var med i den där amerikanska remaken av den fullkomligt briljanta TV-serien "The Office". Så tiderna har förändrats. I övrigt en ganska kul film. Får dock minus för superslapstick men plus för sexismen.
En bra, rolig och underhållande komedi med bra skådespelare. Tycker dock att uppföljaren är bättre.
 Solidus
Intressant idé som resulterar i en kul komedi med roliga inslag. Den kristna propagandan drar dock ner betyget.
Förfärligt usel!!!
 Ful_fisk
Inte sett sedan den var ny, men den är ungefär som jag minns den. Rätt kul, lite smörig i början med musiken och allt och rätt standard strukturmässigt, men från och med Morgan Freemans entré blir det riktigt skojigt. Freeman är för övrigt skitbra i den här filmen! Budskapet fungerar väl, men hade nog gått fram bättre i en mer magisk och mindre flamsig film. Men det fungerar, och visst garvar man en hel del.
 Robkiller
Helt ok komedi där i en period där Carreys överspel fortfarande var rätt kul. Temat är intressant men känns som om man har kunnat göra mer med det...
« Föregående   |   1 ... 19 20 21
Senaste kommentarer
Ophelia (info) 00:45 17/7 (1)
A Bigger Splash (info) 00:34 17/7 (19)
Hotet (info) 00:26 17/7 (55)
Midsommar (info) 00:04 17/7 (8)
Norske byggeklosser (info) 00:02 17/7 (2)
Avengers: Endgame (info) 00:00 17/7 (31)
The Commuter (info) 23:58 16/7 (39)
Black Mirror - Metalhead (info) 23:57 16/7 (11)
Tomb Raider (info) 23:56 16/7 (62)
Wind River (info) 23:54 16/7 (54)
Tag (info) 23:48 16/7 (15)
The Killing of a Sacred Deer (info) 23:43 16/7 (44)
Nothing Like a Dame (info) 23:41 16/7 (6)
Experimentet (info) 23:08 16/7 (449)
Wunderland (info) 22:52 16/7 (3)
Bloodmask (info) 22:48 16/7 (3)
Ogre (info) 20:47 16/7 (13)
The Last Black Man in San Francisco (info) 19:15 16/7 (1)
Coherence (info) 17:37 16/7 (82)
Blood of the Hunter (info) 17:05 16/7 (1)
Erotikon (info) 16:48 16/7 (45)
Always Be My Maybe (info) 14:07 16/7 (6)
Videodrome (info) 13:53 16/7 (229)
Mimic (info) 13:17 16/7 (123)
Harley (info) 11:46 16/7 (1)
The Founder (info) 11:12 16/7 (22)
The Hurricane Heist (info) 09:44 16/7 (9)
The Equalizer 2 (info) 09:41 16/7 (29)
Mortal Engines (info) 09:35 16/7 (23)
Leave No Trace (info) 02:33 16/7 (19)
Fimpen (info) 01:18 16/7 (76)
Body of Lies (info) 00:52 16/7 (236)
Mutant World (info) 00:36 16/7 (3)
Sharknado 5: Global Swarming (info) 00:22 16/7 (9)
7 dagar i maj (info) 00:14 16/7 (31)
Colossus: The Forbin Project (info) 23:58 15/7 (31)
Live by Night (info) 23:56 15/7 (22)
Papillon (info) 23:35 15/7 (12)
Howling IV (info) 23:25 15/7 (24)
Vinden bär oss (info) 23:03 15/7 (38)
Maria Wern - Må Döden Sova (info) 22:47 15/7 (10)
What If (info) 22:06 15/7 (47)
The Ballad of Buster Scruggs (info) 22:01 15/7 (29)
Geralds lek (info) 21:55 15/7 (23)
Röjar-Ralf kraschar internet (info) 21:42 15/7 (12)
Lejonkungen 2 - Simbas skatt (info) 21:37 15/7 (239)
Brightburn (info) 21:16 15/7 (6)
Independence Day: Återkomsten (info) 21:04 15/7 (120)
Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile (info) 20:52 15/7 (18)
Tåget (info) 19:23 15/7 (30)