Rock Snack
Jag har nu en annan form av respekt för Lady Gaga, som skådespelare. Musiken är bra, men en lite udda blandning av rock och trummaskins- och fingerknäppande pop. Handlingen i sig är inget speciellt, men skådespelarna är så övertygande att det inte spelar någon roll. Filmen berör djupare än många andra och det är den bästa musikalen jag sett på länge.
 kexchokladet
En sån film som suger till ordentligt i magen. En makalös rollprestation av Bradley Cooper och imponerande debut av Lady Gaga. Högsta klass på musiken ger sammantaget toppbetyg.
 JD
Bradley Cooper har ett äkta gott hjärta, det ser man i hans ögon. Och det är det som tilltalar mest med den här filmen, att den trots det den skildrar aldrig blir varken cynisk eller falskt sentimental. Den är varm och kärleksfull. Dessutom är det så skönt att se manlig alkoholmarinerad destruktivitet som inte måste ta sig uttryck i kvinnomisshandel (även om han inte är så snäll när han får tag på gräddbakelsen).
 hillba
2 timmar o en kvart jag aldrig får tillbaka
 dr_Robert
Jag blir mest imponerad av ljudet. Live-musiken låter för en gångs skull som live-musik. Mindre imponerad är jag av avsaknaden av originalitet, det flitiga användet av klichéer och av att filmen är alldeles för lång. Bradley Coopers karaktär säger följande i en nyckelreplik: "Look, talent comes everywhere, but having something to say and a way to say it so that people listen to it, that’s a whole other bag". Sorry, Brandon. You don't have it!
 Man5on
Extremt bra musik, väldigt bra skådespel, ganska så taffligt berättad historia ger i slutändan totalt sett ett ljummet intryck. Skall hur som helst bli intressant att se vad Bradley Coopers nästa regiprojekt blir, känns som det kan bli bra så småningom!
 Misslovemovie
En mycket stark trea, musiken är fantastik och så även Lady Gaga men jag som inte visste nåt om denna filmen som är en remake på flera andra filmer med samma namn, blev något förvirrad av handlingen då den kretsar mer runt den manliga sångaren och om hur han upplever hennes berömmelse. En väldigt sorglig film som bör ses med ett storpack näsdukar.
 Catwalker
Bättre och sorgligare än jag trott. En fin regidebut av Cooper och Gaga strålar i huvudrollen mest av alla tycker jag (trots att hon skriksjunger ibland), Bradley är lite väl muntlig och whiskeyhes. Jättefin kemi mellan dem och man tror både på på kärleken emellan dem (kanske för att jag själv drunknar i deras vackra ögon haha) och coopers/Elliots lite svåra, tysta broderskap. Fenomenal musik, både musik och text, inte känt så starkt för ett soundtrack sedan Country strong för ett gäng med år sedan, duon sjunger topnotch. Tappar lite i mitten och kunde varit 20-30 minuter kortare, det oväntade slutet är starkt. Sedan finns det några favvomoment som när Bradley faller i baren och "shallow" första gången på scenen när man bara ler/ryser.
 Hans Moleman
Både Bradley och Lady Gaga är grymt bra, men handlingen går lite på "snabbspolning" ibland vilket gör att lite känsla försvinner. Stark trea/svag fyra.
 Arseenal
Mjäe, tycker att själva historien känns lite för hafsig och ibland sker tidshopp som jag inte riktigt diggar. Hade dessutom väntat mig av musiken, tycker den i stora drag är ganska intetsägande. Även less på filmer (framförallt i musikgenren) där alkohol och droger har en huvudroll i handlingen. Lady Gaga och Cooper är trots allt bra.
 hmejl
Kanonrulle! Förstås klyschigt att handlingen handlar om alkohol och droger när det kommer till musiker men nåja. I övrigt förutsägbar men ändå väldigt känslosam. Dock ställer jag mig frågande till om Lady Gaga av alla ska vara språkrör när de riktar en känga mot industrialiseringen av musik. Smått ironiskt må jag säga.
 pontuselias
Bra första- och tredjeakt, den andra kända lite hastig. Inte så mycket oscarbete som jag trodde, välgjord
 carre006
walk the line II
 nyo267n
Svag fyra. Hyfsat förutsebar men välspelad och med ett behagligt tempo.
 jlam
Det känns som att gänget bakom ser det som att själva historien berättats tillräckligt bra i de tidigare versionerna och det här är mer en ren satsning på närvarokänsla och fantastiska sångnummer (och där har man verkligen lyckats). Gaga är ju snyggare och mer begåvad än någonsin och Cooper överträffar sig han också. Enkel handling som sagt (de gamla filmerna har antagligen mer att säga om artistlivet) men i ren utstrålning slår den här det mesta. Helt klart ett känslobetyg mer än ett logiskt betyg.
 Ful_fisk
Riktigt bra och lyckad nyinspelning (har bara sett Mason-Garland-filmen tidigare och älskar den) som lyckas applicera den gripande historien på en modern musikvärld där klassisk rock (eller country, vilket smälter samman lite mer i amerikanska ögon) möter modern kommersiell pop. Hade kunnat utveckla denna bit lite mer för att bli en riktigt skarp observation av kommersialism och sådär, men den fokuserar mest på melodramat. Å andra sidan fungerar det utmärkt, så det gör ingenting. Cooper fortsätter klättra högt i mitt anseende och även Gaga står för en bra insats. Och Sam Elliotts biroll med! Jodå, den riktigt lyckad musikfilm som jag tror kommer leva kvar länge hos den stora publikens minne. En modern klassiker föds?
 Gubbkepan
Hur kan denna vara så hyllad? Så otroligt orealistisk story och platt handling. Bara för att en karaktär är alkad så ger inte det automatiskt djup till en film.
 Spidde
Stark trea! Lite tjatig story kanske, men väl genomförd och både Cooper och Gaga imponerar. Klart sevärd.
 PeterTheW
Alltså detta skyhöga betyg? Ja, Gaga och Cooper sköter sig bra och det finns finfin kemi. Det börjar intressant och är rakt igenom välgjort på alla sätt, MEN, det går inte att undkomma att vi sett exakt denna historia såå många gånger. Det blir liksom väldigt tjatigt mot mitten med missbruk och misär, även om jag håller intresset uppe någorlunda, främst tack vare de duktiga människorna och fina musiken.
 Robkiller
Segt meningslöst drama med tokusel musik... glömd direkt när den slutade...
 ShenLong
Ganska seg. Typ leaving las vegas with music. Fast inte bra jazz som i leaving las vegas, men ändå helt ok. Bara inget speciellt. Kul för bradley cooper att få göra film och få oförtjänt mycket credd för det, hoppas nästa är bättre. Kul för dig i alla fall. Gaga var jättebra
 Paramis
De senaste tio årens mest magiska scen när Ally bjuds ut på scen inför en stor publik för första gången! Jag hade gåshud. I övrigt ganska underhållande. Det va kul att se Gaga som skådis.
 Engravadlax
Medelmåttig film om en medelmåttig artist (som sätter likhetstecken mellan att lyckas som musiker med att ha en attraktiv näsa, lol). Gaga är inte fullt så usel som hon var i AHS, men hon kan fortfarande inte agera. Amerikanska filmakademien blir bara mer skrattretande för varje år.
 foppa99
jag gillar. helt objektivt en 3a, men iom den grymma musiken, att Cooper regisserat, Gaga är bra, så får den en 4a.
 Bengt_a
Lady Gaga hade väldigt svårt att spela fattig, men i andra halvan var hon riktigt bra. Fin musik. Jag blev besviken på slutet.
 Muhammed
Fängslande film med bra skådespeleri, det är dock musiken som bär den. Tidvis ganska seg, helt i onödan.
 Tobbiee
Musiken är fantastisk. Skådespeleriet likaså, speciellt Gaga. Helt otroligt bra! Och för allt i världen, lyssna absolut inte på Engravadlax.
 annihilat0r
En stark och intim bioupplevelse. En rad oförglömliga scener. Imponerande trovärdiga skådespelarinsatser. Blir eventuellt bedömd som 2018 års bästa film, vilket är helt okej med mig.
 Anders Axelsso
Andra halvan lyfter 3:an till en fyra. Allt gick lite för enkelt och snabbt i början. Innehåller dock dock några riktigt starka scener med Jackson och hans storebror.
 Björkman
Magisk första halvan, men tappar sedan en hel del under en ganska tam och förutsägbar andra halva. Lady Gaga överraskar och briljerar. Cooper är också han mycket bra. En av förra årets bättre filmer, helt klart.
 wemett
Nja, en simpel trea blir det. Enda som var bra var Lady Gaga egentligen. Bradley Cooper är super duper dålig. Och han där "inkastaren" i början när han säger lit och fire... Vad är det här för nått?
 wemett
Måste byta efter närmare eftertanke. 2/5
 DIProgan
Har en ofärdig känsla över sig, partier som går för snabbt med mera men när det fungerar så fungerar det verkligen.
 markus1990
Den berörde men inte lika mycket som jag trodde att den skulle göra svag 4.
 Duke Igthorn
Lady Gaga alltså... hon är suverän!
 ellisario
Med risk att bli förskjuten av resten av samhället så tyckte jag inte det var särskilt bra. Två tredjedelar av filmen var som vilken taskig fan fiction som helst. Berördes av försöket till tillfrisknandet och all skit som kommer med det men tyvärr räddar det inte resten. Jag har inte sett någon av de tidigare filmerna så jag vet inte om det skall vara såhär men det hela rätt är ytligt och undrar varför alla är så upphetsade över den.
 Zok
En film som faktiskt lyfte i sista delen. Finns en del frågetecken som jag har angående filmen , t o m lite störande moment. Men som helhet är det en ändå en film som berör. Jag har dock inte sett de tidigare filmerna, vilket gör att historien var ny för mig.
 stgurgel
Både Bradley Cooper och Lady Gaga är jättebra, och musiken är bra. Men en historia blir inte mycket ointressantare än såhär
 WillyV
Stark trea, bra men förutsägbar.
 BarryHero
Bra musik och välgjorda. Både Cooper och Gaga är suveräna i sina roller. Visste ingenting om historien på förhand men blev lite tagen. Klart sevärd.
 kryttan
Helt ok film, inget man inte sett förut. bra prestationer av Cooper, Gaga och Elliot. Fenomenalt bra Dolby Atmos-spår. Bra filmade "live" spelningar.
 Ghostface
Visst är det nånstans en ganska varm film med sympatiska karaktärer men den är för inbakad i så mycket klyschor. Det har setts tidigare.
 asasae
Kanske inte den mest spännande och mest intressanta handlingen, men bra skådespelarinsatser och mycket bra musik! De är duktiga på bådadera.
 JonteW
Förutsägbar "tycka synd om" - film som vill spela alla stråkar men som glömmer att vara underhållning. Produktionsmässigt är det väldigt snyggt och kapabelt. Gaga gör en bra prestation.
 Robodan
Lite besviken. Klyschig film som mest handlar om honom. Bra musik. Duktiga skådisar.
 Krilledood
Riktigt bra första halva med makalös musik och härliga roller. Tyvärr tappar filmen bort sig själv ungefär halvvägs, musiken vissnar, tempot dalar och det blir oinspirerad och långtråkigt att se klart filmen.
 Jannebanan
En riktigt bra första halva, sedan faller den in i Hollywoodcoman på riktigt och tappar allt. Synd för det är mycket som är bra med den.
 starsky
För att vara så oscars-hajpan som den är så tycker jag storyn var rätt platt. Så även berättandet även om den var smått gripande här och där. I övrigt har Gaga en jäkla pipa och Cooper spelar jättebra som sliten musiker. Sevärd men inget mästerverk.
 vonadel
Så har även jag sett denna hajpade film. Lever den då upp till förväntningarna? Ja, jag tycker nog faktiskt det. Bra musik och gripande. Kändes lite orealistisk ibland, men har överseende med det då det i övrigt finns mycket bra. 8/10
 Julius
Generisk musik och förutsägbart rakt igenom.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Baby Driver (info) 21:03 25/5 (75)
Dubbel-8 (info) 20:48 25/5 (125)
Bara en trumpetare (info) 20:07 25/5 (8)
Loffe som miljonär (info) 20:04 25/5 (7)
Heart Beat (info) 19:35 25/5 (2)
The Perfection (info) 19:10 25/5 (1)
The Unborn (info) 19:08 25/5 (129)
Väninnor (info) 19:02 25/5 (5)
Prinsen och balettflickan (info) 18:58 25/5 (10)
Ärans väg (info) 18:09 25/5 (234)
Såsom i en spegel (info) 18:01 25/5 (143)
The Bookshop (info) 17:15 25/5 (2)
Bland renar  (info) 16:49 25/5 (1)
Batman vs. Teenage Mutant Ninja Turtles (info) 13:48 25/5 (1)
Den blomstertid nu kommer (info) 12:52 25/5 (56)
Ärret (info) 12:21 25/5 (14)
Hara-Kiri: Death of a Samurai (info) 12:17 25/5 (15)
Larry Flynt - skandalernas man (info) 12:09 25/5 (210)
The Look of Love (info) 12:07 25/5 (9)
In Darkness (info) 10:07 25/5 (6)
Bordello of Blood (info) 09:19 25/5 (55)
The Cloverfield Paradox (info) 09:13 25/5 (48)
Torpeden (info) 09:09 25/5 (20)
The Commuter (info) 08:25 25/5 (34)
Det här är vår värld (info) 03:56 25/5 (3)
The Day the Earth Froze (info) 02:51 25/5 (4)
Ödemark (info) 02:32 25/5 (2)
Acts of Vengeance (info) 02:15 25/5 (8)
The Nun (info) 01:44 25/5 (29)
Fast & Furious 8 (info) 01:42 25/5 (42)
HK: Forbidden Superhero (info) 01:42 25/5 (4)
The Dirt (info) 01:20 25/5 (16)
Bumblebee (info) 00:03 25/5 (22)
The Purge: Anarchy (info) 23:59 24/5 (82)
Fabriken (info) 22:43 24/5 (1)
Mammut (info) 21:53 24/5 (249)
The Invisible Woman (info) 20:39 24/5 (10)
Sanningen om Båstad (info) 20:03 24/5 (1)
Anonym (info) 19:57 24/5 (20)
Tag (info) 19:43 24/5 (8)
Immortal (info) 17:49 24/5 (131)
Maskarna (info) 17:41 24/5 (48)
Zardoz (info) 17:17 24/5 (133)
Jakten på kidnapparna (info) 14:23 24/5 (8)
Den vita renen (info) 13:35 24/5 (9)
Night on Earth (info) 10:17 24/5 (184)
På jakt efter en man (info) 09:21 24/5 (1)
Journeyman (info) 06:56 24/5 (4)
Mary Queen of Scots (info) 05:27 24/5 (9)
A Perfect Ending (info) 03:44 24/5 (1)