Qhorinhalfhand
En del karaktärer känns lite "out-of-character" och jag stör mig för övrigt på en del mindre saker med storyn, men thanos och den mörka tonen, för att vara Marvel, drar upp betyget till en 4a. Extremt imponerande hur de lyckats trycka in alla karaktärer och att det funkar så bra ändå. Mkt nöjd.
 yangbo
Renodlat fan/era- betyg. Hade allting bara slutat helt och hållet här med hela franchisen så hade denna 5a varit helt given, för ett ändå, får man säga, fullgott slut att knyta ihop denna över ett decennium långa period som gett mig och hela världen väldigt mkt underhållning och främst elit- påkostat- och förstaklass bioupplevelser löpande sen post Matrix och Sagan om Ringen generationen. Det var ju nån som hade tanke att detta skulle släppas tillsammans med del 2 som en mega mastodontfilm men de insåg väl att 6h i bion är lite för mkt kanske även för mini fans och funkar praktiskt värdelöst i biovörlden, och det hade ju självklart jag hellre önskat än att de mjölkar ett helt år till på hela businessen där varenda öre ska mustas ut när hela filmen inkl del 2 de facto är typ redan färdig. Men visst. Det är ju pengar de ska/måste tjäna i första hand. Hade inte bangat att sitta 5-6h i sträck i bion för typ 1000 spänn el nåt heller istället. Det hade de def tjänat på bara i kina med mer än 300 miljoner som hade gjort samma dumhet under första 24h av släppet, så hade de redan tjänat in det. Aja. Nu blev det istället den absolut snällaste 5an jag gett med tanke på att som film var detta inte ens den bästa från marvel och de andra har jag gett max 4or på, och nästa kommer också få en 5a på automatik. Har man gett 3-5 i betyg till de flesta Marvel filmerna är det teoretiskt inte möjligt att ge detta något sämre om man inte är schizofren el för hög. Ärmanhater av marvel ska man hålla sig långt bort.
 badpanda1606
Den var minst lika bra andra gången jag såg den. En av mina tankar från första titten var att Thanos även skulle kunna ses som en hjälte, beroende på hur man ser det. Det är banne mig den bästa skurken jag sett på film för man förstår varför han gör som han gör och han visar känslor. Helt jävla fantastisk film ärligt talat.
 myslas
Jamen det här var en positiv överraskning må jag säga. Efter ett helt gäng tråkiga och intetsägande Marvel-filmer (med undantag för de med mycket humor i sig) så lyckas de få ihop en rätt komplex historia med en hel massa trådar på ett rätt bra sätt. Kanske är det just det att man inte fokuserar så mycket på samma karaktärer hela tiden som gör det här bättre än tidigare Avengers-filmer och de dötråkiga Captain America-filmerna. Det finns trådar som är mycket bättre än andra här men ingen av dem är i alla fall tråkig. Filmen innehåller förstås mycket action men jag var nästan beredd på att minst två timmar skulle vara actionscener och jag är glad att jag hade väldigt fel på den fronten. Bra slutkläm dessutom vilket annars ofta varit ett problem i Marvel-filmerna. Kanske tar jag i lite väl mycket när jag sätter en fyra i betyg men det positiva slår det negativa med råge i den här filmen.
 Solidus
Efter en stor majoritet av mediokra filmer från Marvel-fabriken gav jag mig själv som löfte att undvika framtida utbud från bolaget. Men eftersom AVENGERS: INFINITY WAR blev en stor succé på bio och på nätet förekommer mycket diskussioner och hyllningar från nördar och professionella kritiker till filmen, beslöt jag mig att ge den en ärlig chans. Kort och gott så är den helt ok, precis som resten (med få undantag) av filmerna från Marvel. Jag ska ge den tumme upp för den mer allvarsamma tonen och humorn är kraftigt nedtonad, vilket uppskattas från min sida. Dock finns det fortfarande scener där man känner av regissörernas rädsla för att bli för vuxna och måste desperat slänga in skämt som förstör scenen, t.ex. när Starlord och Gamora delar en känslosam stund tillsammans. Sedan har vi filmens skurk: Thanos. På nätet förekommer det absurda hyllningar till honom och löjliga diskussioner att han skulle vara den riktiga hjälten. Jag medger att han har ett intressant perspektiv och han är den enda superskurken som har kraften att möta hjältarna, men han lämnar inte något avtryck hos mig. Han är, likt filmen, helt ok Jag tyckte mycket mer om hans "propagandaminister", som hade mer karisma. Något annat diskuteras flitigt är filmens slut. Skulle detta vara finalen och det sista som kommer från Marvel så skulle jag applådera, men så är inte fallet. Långt ifrån. Fler superhjältar är på väg och många av dem som är med i filmen har skrivit på kontrakt på uppföljare, vilket gör att slutet blir totalt meningslöst. AVENGERS: INFINITY WAR får betyg 3. Då och då glimtar den till och jag måste säga att det är imponerande bra jobb från regissörernas sida att få med så många karaktärer i en och samma film, men tyvärr blir jag sällan berörd av deras öden. Nördarna på nätet måste lugna ner sig och våga erkänna att filmen är inte så bra som de tror.
 karlmats
Jag vågade trots Marvels ojämnhet ändå ha förväntningar på det här, försiktiga, men ändå positiva förväntningar. Avengers är ju trots allt det den här mastodontserien handlar om. Jag var tveksam till att mixa GotG-gänget med de övriga då tonen varit så åtskild i de två världarna men oj va fel jag hade. Thor passar perfekt in som en brygga mellan världarna och trots att jag var i minoriteten och inte var så förtjust i hans senaste film är är han riktigt bra här. Så är även typ alla hjältar, Marvel har gått lite på tomgång på sistone men här exploderar allt i ett kosmiskt klimax som nog får den torraste av sällar att rycka till i biostolen. Och så har vi Thanos, denna titan, denna underbara titan som äger den här filmen, vilken badding, jag skulle gå så långt som att säga att han är en av mina absoluta favoritbaddingar faktiskt, det är lite Mr Perfect över honom. Humorn sitter som en smäck och actionscenerna är fantastiska utan att bli enformiga. Framför allt känns det här verkligen som en serietidning som vaknat till liv, en känsla jag inte riktigt fått av de tidigare filmerna. Jag är överraskad över hur mycket jag gillade det här och jag kan inte stoppa mig själv från att dela ut min tredje 4a till MCU-serien, Guardiansklass på detta, mycket kul att se!
 the Feber
Oväntad, bra tempo och manuset kändes gediget! Superhjälte-epos när det är som bäst!
 ulpe01
Det är ju inte alla filmer som kan luta sig tillbaka på 18 tidigare filmer och anta att du sett dem och vet precis vem alla är och varför de är som de är, men Avengers kan, och det är fantastiskt. Det här är ju bara första halvan av en hel historia, så det kan tänkas att betyget höjs efter att nästa film släppts. Gillar somliga karaktärer mer än andra, och över tid har ju vissa karaktärer halkat ner lite på min lista, men här tycker jag nog att samtliga var bra. De lyckades till och med få till skurken på ett bra sätt.
 Roarer
Om inte annat så åtminstone väldigt imponerande.
Det är svårt att hitta orden efter att tagit del av något så imponerande och mäktigt som denna film erbjuder. Efter snart 20 filmer i Marvels filmuniversum med start med Iron Man(2008) så tror man inte att Chefen Kevin Fiege ska kunna överraska oss som varit med från början. Bröderna Russo regisserar dessutom filmen med säker hand och massor av kompetens. Det fantastiska är ju att detta bara är första halvan av detta underbara superhjälte-epos. 2019 kommer andra halvan. Längtar!
 lilebroer
Jag gillade den fram tills sista akten, eller akt...jag vet inte riktigt vad det där sista var riktigt. Något slut får vi ju inte - det känns bara som ett väldigt långt avsnitt i en tv-serie, med en tråkigt uppenbar cliff-hanger. Nu blev jag bara irriterad och kände mig lurad. Nu är det väl få människor som läser detta utan att ha sett filmen, men mitt förslag är att man hyr denna film dagen innan man går på bio och ser den kommande avengers-filmen nästa år. En ofullkomlig filmupplevelse.
 Applekingen
Vilken hejdundrande film det här var. Satt på helspänning hela tiden och blev inte ett dugg uttråkad. Jag gullar skarpt at tröstande alla Marvel-superhjältsr är med och alla får rättvist med scrreentime vilket är väldigt svårt. Thanos är en utmärkt skurk. Äntligen en skurk som är en väldig utmaning för Avengers då skurkarna i de tidigare Avengers filmens varit en alladeles för enkel match. Skådespelarna sköter sig utmärkt och filmen kan även bli gripande vid vissa tillfällen vilket är ovanligt för en superhjältefilm.
 ekback
Thanos äger. Kul interaktioner mellan Thor och or Guardians. I övrigt tycker jag dom lyckades få till en riktigt underhållande film trots att man har sett dessa superhjältar så många gånger tidigare. Några enstaka grejer var krystade eller förutsägbara men några överraskningar blev det helt klart! :) Blir intressant att se fortsättningen...
 Andreas_
Alla som har lite koll vet att detta är del 1 av 2 och jag förväntade mig såklart detta cliffhanger slut med tanke på att detta var just del 1 av infinity war, del 2 blir Avengers 4. Detta är även vad alla Marvelfilmer handlat om senaste 10 åren och lett fram till, alla filmer har hintat något om Thanos och dom stenar han jagar i små filmsnuttar efter varje marvelfilm och då menar jag marvelfilmer som är just ägda av Disney/Marvel och inte av Fox, Sony eller Universal bolagen, Spiderman är förvisso nu även i Marvels egna händer efter att ha blivit utlånad till Disney/Marvel från Sony och denna film innehåller alla hjältar som man fått följa i ett par solo filmer eller som grupp i två tidigare Avengers filmer samt två Guardians of the galaxy filmer och detta är riktigt bra, det är så bra som jag förväntade mig att det skulle vara, inte att det kanske slår serietidningen då det var ännu mer hjältar inblandade men för att vara film, så är det oerhört snyggt gjort och välskrivet och väldigt välspelat, alla topp skådisar som är med (och det är en stor drös) gör det helt suveränt såklart, hade inte förväntat mig annat men Josh Brolin som Thanos är makalöst bra, bästa filmskurken någonsin av alla dessa serietidningsfilmer....ska inte spoila något även om jag tror att ingen skulle läsa här utan att ha sett filmen redan men tipset är att inte sitta och gråta i slutet av filmen, för det kommer som sagt en del 2 och jag förväntar mig att den kommer vara minst lika bra. Watchmen för mig är fortfarande den bästa serietidningsfilmen men detta är strax efter och definitivt den bästa Marvelfilmen utan att överdriva, sjukt snyggt och sjukt välgjort, Russo bröderna som gjort både andra och tredje cap America filmerna är skickliga och vet precis vad dom gör, denna får en svag 5:a och det är endast pga Thanos the black order är alldeles för veka i filmen, hade velat se dom mer kraftfulla som i tidningen och att vi får se alldeles för lite av Hulk samt att vi inte får ett riktigt avslut här, helheten med film nummer 2 blir säkert storslagen. Betyget blir en svag 5:a för Infinity War del 1.
 Supernaut
Helt okej, men en av de sämre MCU-filmerna, särskilt när den kom så kort efter mästerverket Black Panther.
 cristian81
Rätt trevlig. Bästa Avengers rullen.
 RaketPojken
Jag får inte ut något av den här filmen än menlöst action det är egentligen en lång strid hela filmen får inte ens nån känsla när emotionella saker händer för att man bryr sig inte heller. Men visst ibland så är ju actionen underhållande ibland men hade mycket högre förväntningar på filmen. Man får ju hoppas att del två blir mycket bättre.
 isecore
Herregud så tråkig. Snygg att se på men i övrigt skittråkig.
 Kryxor
Otroligt idiotisk
 amam
Ja, helt okej. Började lite väl abrupt men annars är det, som vanligt med en Marvel-film, action nästan non-stop. Gillade inte speciellt publikfrieriet med Black Panther men annars så verkar det vara början till en bra avslutning på MCU-sagan. Jag är lite orolig över hur de tänker avsluta det i uppföljaren däremot, de kommer nog att rulla tillbaka allt de uppnådde i den här filmen.
 widez
Denna ligger på ungefär samma nivå som de andra Avengers-filmerna. Lite för mycket action. Lite för lite story.
 ekneB
man får vad man kan förvänta sig och lite till, väldigt stark trea
 santiago
Snygg och mycket action men hade en tendens att ge mig huvudvärk också.
 Björkman
Ett snäpp upp jämfört med många andra superhjältefilmer då den är lite mörkare och inte lika förutsägbar. Avslutningen är riktigt bra och inte som brukligt kan man säga utan att säga för mycket. Rollistan är för övrigt rätt galen när man tänker på det. Hur många som helst är med från tidigare filmer. De få som inte är med lär dyka upp i nästa film i serien kan tänkas.
 Julius
Dom lyckas riktigt bra med att alla hjältar får spelrum även om jag personligen skulle vilja ha mer Hulk, men fick sitt utrymme i senaste Thor antar jag. Nästan obligatoriskt att sett tidigare Marvel-filmer, annars får man nog svårt att känna för karaktärerna. Skurken är riktigt välbalanserad och Brolin briljerar, även om det visuellt känns väldigt CGI emellanåt.
 foppa99
En galen blandning som faktiskt funkar
 Tenchi
Jag blev besviken, kanske mest på att jag anar hur den avslutande filmen kommer att bli. Dom gjorde några oväntade svängar och några överraskande scener. Men så kom jag att tänka på det att, pengar kommer att styra, filmmakarna, eller rättare sagt produktionsbolaget, kommer inte att låta nästa film avslutas på det sätt som första avslutades. Tyvärr. Jag hade gärna sett det men det kommer inte hända. För mycket pengar och franchise inblandat för att dom ska våga det. Det kommer att göras tidshopp och så blir allt bra igen. Lovar! Seb tyckte jag att CGIn på sina håll var rysligt dålig för en blockbuster år 2018.
 JohanHag
Vad fan är det som händer? Har folk alltid gillat sånt här skräp? Ingen handling, bara one-liners (dåliga) och CGI.smörja. Har Marvel-filmerna blivit något slags opium för folket? Förstår inte över huvudtaget hur den här kan få så höga betyg. Det enda jag hade hopp om efter ett tag var actionscenerna, men de blir bara olidligt tråkiga med den ena demiguden efter den andra som skjuter eller slänger nåt CGI objekt helt utan tanke. Riktigt bra action bygger spänning, detta är bara en lång gäspning.
 gustaw
tråkig o rörligt. Svårt att fatta vad filmen handlar om :/
 HerrNenne
Wow. Oj, detta var alldeles för hastat. Det gör att allt som händer helt verkar sluta ha tyngd. Är som att dom plockar pärlor istället för universums starkaste kraftstenar. Synd! Det händer såpass mycket, och måste in så mycket både action och plot, att det egentligen inte pratas någonting i den, förutom när något som precis ska hända måste ha en bakgrund. Den tar modiga steg, och kommer för alltid vara en stark filmupplevelse och en klassiker på det, men det är faktiskt inte bra nog det här. Känns som att det bara är billiga vägar kvar. Men vad vet jag.
 per_automatik
Den filosofiska aspekten av thanos är fantastisk
 kryttan
En av de bättre Marvelfilmerna, full fart utan att det blir rörigt, perfekt med skyltar i scener som visar var de befinner sig. Det enda jag är missnöjd över är ljudet, det var ett svagt och tråkigt ljudspår. Tänker köpa om den på 4K bara för ATMOS-spåret. Riktigt underhållande film!
 andmoreagain
Provocerande ologisk smörja tillika tråkig ramhandling, ungefär som vanligt alltså. Även ska det slängas in lite käcka ironiska oneliners som inte håller högre klass än en sedvanlig komedi-serie som går på femman. Inge sex heller. Fy fan!
 highway61
Ett dåligt skämt.
 Misslovemovie
Den hade sina stunder men var alldeles för lång och verkade aldrig ta slut.
 setterwall
Överraskande stark.
 RichardEk
Den kanske mest omtalade och uppförstorade Marvelfilmen så här långt, naturligtvis en omsorgsfull del av dess marknadsföring. Trots att det blir svårt att hålla ner förväntningarna tyckte jag ändå att filmen levererade. Jo, den är överraskande stark och på flera sätt en av de mäktigaste Marvelfilmerna, med sin ödesbestämda och dystra ton och mängder med actionscener. Förvisso, den rör sig innanför den kommersiella Hollywoodboxen, men gör det på ett agilt sätt och med ett effektivt resursutnyttjande (av platser, karaktärer, narrativ).
Helt okej inledningsvis, sedan blir det lika dåligt som Star Wars. Dumt, ointressant och töntigt. (5/15)
Det är väääldigt många karaktärer som slåss om uppmärksamheten numera i The Avengers. Inte direkt rörigt, men visst blir all färgglad action till slut lite tröttande. Underhållande för stunden, men man bör sett Black Panther innan den här.
 funkisvilla
Är det bara jag som tycker att Thanos har en bra poäng?
 Sillion
Blir bara bättre ju mer jag ser den.
 YouAreNrIchi
Marvel-filmerna är bra just för att de vet exakt vad de själva är. Underhållande, färgsprakande action och ganska roliga dessutom. Den här filmen bygger vidare på ett framgångskoncept. Stark trea!
 Robkiller
Rymdscenerna är väl lite häftiga, och Thor är underhållande som vanligt. Men resten är inte bra alls...
Jag hatar bar dessa fåniga filmer, HATAR!!!!!
 dudson
Ännu en i raden utspottade Avengers filmer = löpande bandet principen. Ack så snyggt men själlöst"
 Hanness
Ett stort plus för Thanos.
 ilgoga
Underbart att Thanos får vara huvudperson! Vad Marvel Studios har lyckats med fram hit är ju smått fantastiskt och det är som gammal serienörd bara att njuta (och så också förmodligen ganska omöjligt för mig att bedöma filmen på några egentliga "filmiska" kriterier)
 Körsbär
Mycket bättre än jag förväntade mig, märks att Marvel lägger ner lite extra möda på sina Avengers filmer.
 Halofreak92swe
Riktigt fet, Thanos är en bra skurk. Älskar humorn blandat med allvaret.
 92axha10
Vad säger man. Början på slutet. Otroligt att den fungerar så bra.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
A Week with Kiarostami (info) 22:33 17/7 (2)
Bugsy Malone (info) 21:55 17/7 (110)
UglyDolls (info) 21:52 17/7 (1)
A Lonely Place to Die (info) 21:06 17/7 (51)
Utflykt till landet (info) 20:46 17/7 (23)
På nåd och onåd (info) 19:40 17/7 (14)
It's Such a Beautiful Day (info) 17:57 17/7 (1)
How to Lose Weight in 4 Easy Steps (info) 17:11 17/7 (1)
I Am Mother (info) 17:10 17/7 (16)
Cruel Winter Blues (info) 16:28 17/7 (6)
Sameblod (info) 16:23 17/7 (60)
Dumbo (info) 16:22 17/7 (3)
Burlesque (info) 16:17 17/7 (128)
Evita (info) 16:03 17/7 (118)
Night of the Living Dead 3D: Re-Animation (info) 12:25 17/7 (23)
Mysteriet om Herr Länk (info) 11:23 17/7 (1)
Swingers (info) 10:43 17/7 (1)
Bortförd (info) 03:41 17/7 (4)
Hunter Killer (info) 01:10 17/7 (13)
Happy Death Day 2U (info) 01:07 17/7 (11)
Ophelia (info) 00:45 17/7 (1)
A Bigger Splash (info) 00:34 17/7 (19)
Hotet (info) 00:26 17/7 (55)
Norske byggeklosser (info) 00:02 17/7 (2)
Avengers: Endgame (info) 00:00 17/7 (31)
The Commuter (info) 23:58 16/7 (39)
Black Mirror - Metalhead (info) 23:57 16/7 (11)
Tomb Raider (info) 23:56 16/7 (62)
Wind River (info) 23:54 16/7 (54)
Tag (info) 23:48 16/7 (15)
The Killing of a Sacred Deer (info) 23:43 16/7 (44)
Nothing Like a Dame (info) 23:41 16/7 (6)
Experimentet (info) 23:08 16/7 (449)
Wunderland (info) 22:52 16/7 (3)
Bloodmask (info) 22:48 16/7 (3)
Ogre (info) 20:47 16/7 (13)
The Last Black Man in San Francisco (info) 19:15 16/7 (1)
Coherence (info) 17:37 16/7 (82)
Blood of the Hunter (info) 17:05 16/7 (1)
Erotikon (info) 16:48 16/7 (45)
Always Be My Maybe (info) 14:07 16/7 (6)
Videodrome (info) 13:53 16/7 (229)
Mimic (info) 13:17 16/7 (123)
Harley (info) 11:46 16/7 (1)
The Founder (info) 11:12 16/7 (22)
The Hurricane Heist (info) 09:44 16/7 (9)
The Equalizer 2 (info) 09:41 16/7 (29)
Mortal Engines (info) 09:35 16/7 (23)
Leave No Trace (info) 02:33 16/7 (19)
Fimpen (info) 01:18 16/7 (76)