Jaganatha
Suck och stön, Transformersfilmerna vill aldrig sluta komma över oss. Här får vi 80-talsnostalgitrendig musik och fullskaliga Papphammarsketcher med animerad Folkavagnrobot, men det vill sig sällan riktigt för att bli underhållande. John Cena är rätt värdelös i sin krigarroll, men han påtalar åtminstone det idiotiska i att gå omkring och kalla sig Decepticons, så att hela världen får veta. Om man inte redan är helt såld på raden av filmer med oändliga Michael Bay-explosioner, kommer denna inte att höja sig ur mängden av bilskrot. Skurkrobotarna är tydligt modellerade efter bilarna i första Mad Max-filmen, så det är knappast som att jag inte hänger med i referenserna.
 uncle_funk
Bumblebajs
 egoman
För första gången någonsin har fansen fått Transformersfilmen de förtjänar! Den är inte felfri, men herregud vilken skillnad från de tidigare skräpet. Det finns partier som är helt fantastiska.
 DrJW
Det tog 5 skitdåliga filmer och 11 år, men dem gjorde äntligen det! Dem gjorde en BRA Transformers-film! Den första scenen fick mig i princip att gråta utav glädje inuti, dem gjorde karaktärerna rätt! Dem ser äntligen rätt ut! Decepticons såg inte gråaktiga ut och oigenkännlig, dem ser exakt ut vad dem ska se ut och man känner igen dem! Min favorit Decepticon, Soundwave, såg strålande och vacker ut, och hans röst var rätt! Dem låter även Optimus Prime ha sitt munstycke hela tiden, vilket han alltid borde ha! Han ser så ful utan sitt munstycke, det ser för jävla konstigt ut! Manuset var riktigt bra, även om det är som en blandning av Short Circuits, The Iron Giant, Chappie och Herbie, men det är inte en dålig sak. Hailee Steinfeld var en MYCKET BÄTTRE huvudperson än Shia Labeouf och till skillnad från Mike Bays andra skitfilmer så hade den här faktiskt några emotionella scener! Kemin mellan huvudpersonen och Bumblebee var rätt bra och mycket bättre än i Michael Bay's skitfilmer! Soundtracket var riktigt bra, tack gode gud att den här ägde rum på 80-talet! Jag gillade även alla 80-tals popkultur sakerna som fanns i denna film! Tyvärr så nämner dem, men inte så mycket, bara väldigt, väldigt lite, av Bayformers-filmerna, den här är ju en prequel. Den behöver inte vara en jävla prequel, kom bort så långt man kan ifrån Mike Bay och hans jävla katastrofala skitkassa Bayformers filmer, och gör en reboot, en ny franchise! Gör Transformers riktigt bra igen för helvete! Och jag vet att Mike Bay är en producent för den här filmen, men tack gode gud så var han inte inblandad i den kreativa processen för den här filmen! Så här gör du en BRA Transformers-film, Michael Bay, din talanglösa jävla skit! Och gissa vad, till skillnad från Bayformers så hade denna även bättre action scener! Jag kunde faktiskt se vad som hände och det går inte så jävla snabbt! Håll på denna riktlinje, den är på rätt väg! Tack,Travis Knight, för att du gjorde Transformers bra igen! 3½ av 5.
 DrJW
Håller fullständigt med dig, egoman!
 krank-mma
Jag tillhör definitivt de 30-somethings som den här filmen har som stor del av sin målgrupp - jag växte upp med Transformers, äger än idag ett antal av leksakerna, och är i storsta allmänhet en "TF-nörd". Jag brukar försvara Bays filmer - jag gillar bayformer-designen och det mesta med robotarna, det jag ogillar i filmerna är framför allt den sexistiska och rasistiska "humorn" som Bay gillar att trycka in. Men actionscenerna har alltid varit extremt kompetenta och häftiga. Det här är en film där actionscenerna fortfarande är kompetenta, men där vi istället för en hyperspattig Shia TheBeef och transformers som kissar och pruttar faktiskt fått en riktig handling, en riktig film. De flesta av Bay-filmerna (1, 3, 4) är helt OK men det här är ett klart steg upp.
 zallaxx
Trots gnälltipsets recensioner så var detta en bra film.
 n u f a n
Skön rulle, bra soundtrack! 🙂
 myslas
Ja men se på fan, om man plockar bort genomusle Michael Bay från det kreativa arbetet så går det att göra något sebart av den här franchisen. Sympatiska karaktärer och lite humor gör en enorm skillnad. Man försöker också rida på 80-talsnostalgivågen som varit så framgångsrik på sistone (framförallt för Guardians of the Galaxy) och gör det till viss del bra, Smiths-låtarna var en positiv överraskning. Jag kan trots detta inte kalla det för en bra film, slagsmålsscener med jätterobotar är fortfarande bland det tråkigaste som gjorts på film och manuset innehåller en hel del konstigheter, men det är tusen gånger bättre än Transformers-filmerna och tillräckligt underhållande för att jag inte skulle ha något emot att se den igen i framtiden. En stark tvåa i min bok.
 zeke_karlsson
Kassa skådespelarinsatser, för tydliga 80-tals referenser som känns malplacerande och ett konstigt tempo i hela filmen. MEN de lyckas att skapa en 80-tals komedi som underhåller en i 2h! En svag trea
 D@nte
....är det bara jag som får en känsla av Herbie under hela filmens första halva??
Relationen mellan Steinfeld och Bumblebee byggs inte upp ordentligt men är ändå jättefin. En hel del charmiga och sympatiska delar, men också mycket som inte riktigt funkar. Jag tycker inte tonen riktigt lyckats träffa helt rätt och många konflikter och delar känns kantiga. Jag tycker inte riktigt John Cenas karaktär funkar, uppskattade den inte. Rent action och äventyrsmässigt är det också ojämnt, jag stör mig lite på hur många gånger man åker fast och sedan kommer fri på icke trovärdiga sätt. Och många av actionscenerna tappar oumph för mig när det är så okonsekvent med hur det funkar. Men ja, ett steg framåt med en varmare och mer mänsklig transformers-filmer är det ju, men långt ifrån vad jag ändå hoppats på när jag hört så mycket bra om den.
 PeterTheW
Intressant att säga, men för att vara en Transformers-rulle så var denna ovanligt... Bra. Underhållande.
 Benisakura
Riktig svag trea, är egentligen bara första filmen som är bra sen är resten gjord för barn vilket är bra för barnen men sämre för en vuxen med barnasinne!
 foppa99
känns Herbie ++
 Engravadlax
Barnfilmsmanus sprängfyllt med 80-talsreferenser, lite obefintlig målgrupp i det avseendet kanske. Men Hailee Steinfeld är väldigt bra, kinematografin och klippningen är inte idiotisk som i Michael Bays filmer. Disneys Järnjätten är bättre, men den här var rätt ok.
 ShenLong
Bättre än samtliga andra transformers filmer. Troligen på grund av byte av regissör.
 Tobbiee
Manus, story, skådespelare, allt var PINSAMT jävla dåligt. När hon ber killen ta av sig skjortan i bilen för att ha det som någon ögonbidel!?!?!? När hon klart och tydligt har både en T-shirt OCH en skjorta på sig själv. Bumblebee var också alldeles för barnslig och "dum" 80 % utav filmen. Skämskudden åkte verkligen fram påtagliga gånger. Vill nästan ge den en 1a men det finns otroligt nog värre filmer.
 HerrNenne
Jag gillar Hailee såklart som vanligt men annars är det tunt här. Är underhållen men jag tror mycket av det beror på trevligt filmsällskap men det är ju inte så illa det heller. Mycket av kritiken som riktas mot filmen stämmer dock. Bumblebees baby-stadie är ganska irriterande då det inte är tillräckligt uppbackat eller konsekvent.
 haajen
Inte originell på något vis men den är engagerande och jag blev berörd-alltså är detta en film som funkar. Snygga effekter, bra spel av Stanfield och regin är, för en gångs skull när det gäller Tranformersfilmerna, begriplig.
 Halofreak92swe
Inte lika bra som Bay's filmer men fortfarande väldigt snygg och underhållande. 80-talstemat älskar jag!
 Robkiller
Efter de totalt klappkassa Bay-filmerna... ok då, den första var väl ok... så hade man väl inte direkt några som helst förväntningar på denna.... men en halverad budget från förra filmen, 80-tals tema, en enklare handling, och att den inte verkar vara gjord för 5-åringar gör det här helt klart bättre än väntat. har väl fortfarnade lite för mycket dum-humor, men det kan man ha överseende med den här gången.
 Krilledood
Klart bästa Transformers-filmen sedan första, med mer överskådliga actionscener, trevligare karaktärer och härlig humor. Lagom lång dessutom.
 Qus
Den var väl helt okej faktiskt. Men denna film är inte till för den vuxna publiken utan mer tonåringar skulle jag säga. Kändes väldigt mycket Disney över det hela.
 Zok
Riktigt stor överraskning, både underhållande och mysig film med skön 80-tals stämning. Fick Spielberg känsla och det visade sig att han också varit med och producerat detta.
Senaste kommentarer
Detroit Rock City  (info) 16:30 18/6 (177)
Seven Pounds (info) 16:08 18/6 (445)
Beyond Skyline (info) 15:59 18/6 (11)
Skottår (info) 15:50 18/6 (83)
Sjösalavår (info) 13:54 18/6 (11)
Blindspotting (info) 13:12 18/6 (7)
Hemlig pakt (info) 12:11 18/6 (1)
Mamma gifter sig (info) 11:56 18/6 (1)
The Haunting of Sharon Tate (info) 11:44 18/6 (1)
The Unborn (info) 09:18 18/6 (7)
Satans skinn (info) 09:16 18/6 (19)
Booksmart (info) 04:39 18/6 (8)
Get Naked (info) 23:54 17/6 (2)
Savannens härskare (info) 23:48 17/6 (96)
På solsidan (info) 23:38 17/6 (8)
Disaster L.A. (info) 23:36 17/6 (7)
Everybody Wants Some (info) 23:35 17/6 (28)
Döda eller dödas (info) 23:35 17/6 (5)
The Affairs of Martha (info) 23:19 17/6 (1)
Public Enemy (info) 22:54 17/6 (7)
Micmacs (info) 22:53 17/6 (101)
Hanasaari a (info) 21:58 17/6 (3)
Black Mirror - Be Right Back (info) 21:57 17/6 (18)
Psych:9 (info) 21:55 17/6 (6)
The Square (info) 21:51 17/6 (84)
The Equalizer 2 (info) 21:45 17/6 (27)
Greta (info) 21:41 17/6 (3)
En kvinnas rop (info) 21:40 17/6 (1)
Bröllopsfest i Karelens runobygder (info) 20:48 17/6 (1)
It Watches (info) 20:25 17/6 (1)
The Poison Rose (info) 19:59 17/6 (2)
Stockholm Östra (info) 19:49 17/6 (31)
Egg (info) 19:10 17/6 (1)
Remo - Obeväpnad, men farlig (info) 17:52 17/6 (52)
Husdjurens hemliga liv 2 (info) 17:27 17/6 (1)
Executive Target (info) 17:18 17/6 (3)
Raggarjävlar (info) 16:55 17/6 (2)
Labour of Love (info) 15:36 17/6 (2)
Gone Girl (info) 15:34 17/6 (275)
Destroyer (info) 14:46 17/6 (8)
Midnight Special (info) 12:22 17/6 (41)
Kikis expressbud (info) 12:07 17/6 (5)
The Meg (info) 11:16 17/6 (45)
The Mule (info) 10:01 17/6 (17)
Maybe It's Love (info) 09:58 17/6 (2)
Black Mirror - Fifteen Million Merits (info) 08:35 17/6 (27)
Black Mirror - The National Anthem (info) 08:16 17/6 (31)
Lady Bird (info) 04:22 17/6 (45)
A Bigger Splash (info) 03:38 17/6 (16)
Suspiria (info) 03:27 17/6 (20)