Betyg idag: 1 134 Besökare idag: 4 656

Adoniram
Beprövat koncept som verkar kunna rulla på tills Tom Cruise behöver rollator. Man vet vad man får, varken mer eller mindre.
 Jaganatha
Detta är inte så pjåkigt så länge den tunna centrala premissen om "plutonium i händerna på farliga anarkister" inte ägnas för mycket uppmärksamhet. Tom Cruise gör vad han har bestämt sig för att han gör bäst. Actionscenerna avlöser varandra tätt och de ser bättre ut än det mesta gör i genren numera.
 cotton
Fulländad action. Inte en tråkig stund. Ja, den gamla spionhandlingen är standard, men det tekniska utförandet är perfektion.
 PeterTheW
Måste faktiskt säga att detta, beprövat koncept och gamla tricks till trots, är den helt klart bästa i serien direkt efter MI3.
 best_jeppe
Väldigt bra men filmen känns lite väl lång kan jag tycka. Det jag gillar är att den känns väldigt annorlunda mot alla de andra filmerna (precis som alla mission impossible-filmer) i serien vilket är ännu mer imponerande eftersom det är samma regissör som i förra. Sen så är det många spektakulära stunts och action-sekvenser. Jag blev definitivt inte besviken utan tyckte filmen var värd pengarna. Mycket stark 3a.
 saturday_sun
Fartfyllt och genomtänkt, men intrigen är för komplicerad för sitt eget bästa. Lite väl otroliga scener emellanåt, men man vill ju ha det så... Lite cheesy också, men det får man väl tåla.
 haajen
Faktiskt inte den actionrökare jag hade förväntat mig, föredrar Ghost Protocol samt Rogue Nation framför denna. Handlingen är onödigt krystad och actionsekvenserna är inte SÅ imponerande innan den sista halvtimmen som är helt suverän. Fram till dess så finns här ingen scen som når höjderna av opera- och motorcykelscenen i Rogue Nation samt Dubaiscenen i Ghost Protocol. Klart sevärd såklart men att säga att detta är den bästa actionfilmen ever är bara löjligt.
 stgurgel
n träig och seg historia med okarismatiska skurkar och usel story i framför allt första halvan. Vita änkan borde skämmas. Efter tvisterna tar det mer fart och engagerar mer, men når tyvärr aldrig upp till samma nivå som rogue nation
 myslas
Efter all den hypen med recensioner som höjer den till skyarna och där jag sett kommentarer som att det här är en ny Fury Road och så visar det sig vara typ Die Another Day. Vad fan liksom? Efter att ha kallat MI den sämsta serie actionfilmer någonsin (något överdrivet förvisso) efter den fjärde filmen så var Rogue Nation en väldigt positiv överraskning för mig där man bytte stil till en mer finessrik action, inte helt olik många av de bättre Bond-filmerna. Men nu är man tillbaka på samma spår som tidigare igen, två timmar med biljakter och handgemäng helt utan någon handling som engagerar. Om det här är den typ av action som folk förespråkar är det nog dags för mig att ge upp genren.
 ekback
Haha så mycket dumheter... Underhållande var den definitivt, men karaktärerna hur dom håller på alltså...
 Engravadlax
Kassa dialoger, bra kinematografi.
 Tim Buckley
(Rek 3a) Spontant så skulle jag rangordna filmerna (bäst till sämst) MI4, MI5/MI3, MI6, MI1, MI2. Filmen saknar hisnande scener som tex klätterscenen utanpå skyskrapan i Dubai. Och detta trots att Tom Cruise gjort helt fantastiska stunts i denna film också. Men tex Halo hoppet känns bortslösat. Det är på riktigt, men åskan gör att det ialf blir Green screen känsla. I övrigt så ger titeln en indikation över innehållet. En film som är sämre för er som inte sett de senaste tre filmerna. Står helt enkelt sämre på egna ben. Svag trea utifrån denna titt. Men ska se om filmen utan rapande gubbe till vänster och små skitungar till höger så kanske den tar lite bättre skruv. Typ så.
Precis som en Mission Impossible ska vara. Spänning, tvister och mängder av action.
 Supernaut
Stabil actionstänkare som trots långa fordonsjakter aldrig blev riktigt tråkig. Bra tempo och manus fick filmen att kännas kortare än den var. Tajt och spännande.
 Ful_fisk
Action, spänning och full fart, som det står på mitt VHS-exemplar av Herkules i New York, helt enkelt! Jag är svag för de här filmerna och den här gjorde mig inte särskilt besviken. Under första halvan lutade det åt en trea, men sedan ökade pulsen tillräckligt för att jag skulle höja till en fyra. En adrenalinkick!
 emilstjernholm
Lite för mycket comic relief för min smak men härligt intensiv action i bland annat Paris. Tajt.
 dr_Robert
Filmen har fått mycket fin kritik i såväl Sverige som USA och nån har utnämnt den till "best action movie ever". Men det är bara ännu en Mission Impossible. Nån vill av oklar anledning spränga världen i luften och Tom/Ethan springer av helvete för att rädda den. Övriga skådisar är utvalda för att Tom skall framstå som begåvad (läs: de suger), men halvsvenska hjältinnan är åtminstone jävligt söt. Och de springer, spränger och jagar varandra i olika motorfordon. Lite underhållande är det allt, men givetvis alldeles för långt.
 gustaw
Det var länge sen jag såg en action som jag tyckte om från början till slut! Good Work Tom ;)
 karlmats
Serien fortsätter med en sjätte installation och jag måste säga att jag blev positivt överraskad över det här. Jag var inget fan av förra filmen och med samma regissör tänker man ju alltid det värsta. Man vet ju i princip vad man får med de här filmerna, skillnaden ligger väl ofta i detaljerna och i skurkarna. Här har vi makalösa actionscener som det märks att Cruise har lagt ner bra med energi i, samt underhållande bikaraktärer från både Sean Harris, Cavill och vår egen Rebecca Ferguson. Jag gillar ju konceptet och i det här fallet får även utförandet tummen upp. Det sticker ju dock aldrig ut uppåt speciellt mycket så mer än en stabil 3a blir det inte tal om, men det kan vara min favorit i serien så här långt.
 DYV
Högt tempo som alltid i MI serien, och en del väntade/oväntade tvister som sig bör. Tompa bjuder självklart på ett gäng maxlöpningar. Ibland går det nästan lite väl fort då det kan bli knepigt att hänga med i alla vändningar. Nästan 150 min för att en actionfilm av den här typen är minst 25 min för långt. Blir ganska repetitivt med alla action scener och en del sekvenser är lite väl utdragna. Sammantaget är det hög lägstanivå när man bryter ner de olika filmiska aspekterna, så betyget blir en stark 3:a.
 djonipony
Stark 3:a.
 Solidus
Christopher McQuarrie är en begåvad manusförfattare och actionregissör som har lyckats att ta Tom Cruise och MISSION IMPOSSIBLE till en helt ny nivå. ROUGE NATION är en fantastiks bra actionfilm med minnesvärda scenen samt fin kemi mellan skådespelarna. FALLOUT är en värdig avslutning av historien som påbörjades i ROUGE NATION och sällan har jag sett actionfilm som lyckas med varenda actionelement i sin film. Slagsmålet i badrummet, motorcykeljakten, jakten till fots och framförallt helikopterjakten är alla professionellt utförda och Cruise imponerar ännu en gång med sina galna stunts. Han är inte i samma liga som Jackie Chan, men han närmar sig. Dessutom är jag svag för agent filmer som involverar antagonister som kallas sig t.ex. Syndikatet, Apostlarna ect och att det är farliga jävlar som vet vad de gör. Årets actionfilm? You bet! Ett måste på bio.
 Commandante
Nja. Det här var lite väl långt och fånigt. Framför allt verkade biljakterna aldrig vilja ta slut.
 erosagape
Riktigt bra i sin genre och när jag skrattar förtjust åt spänningsscener kan det knappast bli bättre. Biljakter är jag närmast allergisk mot men trots upprepning här får de motvilligt godkänt.
 JD
Här har man ansträngt sig. Dock inte när det gäller att undvika klichéer. Men å andra sidan är det lite av den här filmseriens signum, ta den och den klichén och vrid dem ett varv till. Balanserar snyggt mellan trams de luxe och poesi. Prins Carl Philip är också kul att se och riktigt bra i sin roll.
 Benisakura
Väldigt stabil action med en hel del häftiga scener men det är också det som inte höjer betyget för mig. Ingen handling som engagerar men som sagt en väldigt välgjord actionfilm.
 Genstruktur
Lite Jönssonligan i mellan åt.
 deswhip
Inte riktigt som jag hoppats. Jag kan inte komma ihåg filmen tillräckligt noga för att förklara ordentligt vad det var som inte stämde riktigt. Men de använde iallafall masktricket minst en gång för mycket.
 Tenchi
Högt tempo och varvar aldrig ned emellanåt, så det är riktigt underhållande. Några saker var lite väl förutsägbara men så kan det vara ibland.
 Robkiller
Bättre än väntat... några häftiga actionscener och hyfsad handling...
 Sir_Lord
Några häftiga stunts/actionscener. Men rätt platt film iövrigt. Blir aldrig riktigt spännande
 Bomkia
Det är absolut inget fel på Mission Impossible-filmerna, man får vad man betalade för. Jag gillade speciellt Cavill i denna rulle. Enda problemet är att jag helt enkelt tröttnar på actionsekvenserna. 3+
 dudson
Cruise karln som aldrig åldras. Av alla M,I,P filmer jag sett så är denna denna bästa helt klart! Sådan fläskig action rakt igenom. Får man inte av dom äldre filmerna. Sen att Cruise möter måtstånd av Cavill som en macho snubbe gör det hela ännu mera sevärt. Det finns en del scener där Ving Rhames faktiskt glänser i sin roll. Detta spektakel får lätt en 4+.
 jingoo
Väldigt snygg action, särskilt bil- och motorcykeljakterna. Annars känns det som att denna genre har svårt att hitta på något nytt. All ”cloak & dagger” blir bara tröttsamt. Filmen har en hel del klassiska mi-tricks och det är på något konstigt sätt både charmigt och tjatigt på samma gång. Vi har sett det förr.
 Djason
Man har sett det förut även om actionscenerna är snygga, men till slut blir det för mycket. Känns lite som att det räcker nu även om denna rulle är helt ok så håller jag Rogue Nation och Ghost protocol som ett strå vassare.
 running_b
Händelserik och stabil action. Helt ok story. Men det blir för förutsägbart.
 Zok
Klart underhållande action och de två senaste filmerna i serien är klart bäst.
 Andreas_
Tyvärr blir ingen mission impossible bättre än en 2:a i betyg, sista bra Mission Impossible var 3:e filmen och enda som varit riktigt jäkla bra är den absolut första filmen, som verkligen hyllade den gamla tv serien genom att vara mer mission impossible och mindre Bond...dessa nya mission impossible filmer är som mer en amerikansk bond film på steroider, där det endast är massor av action och väldigt lite av den klassiska serien där det var mycket smarta tricks för att lurar skurkarna till att göra bort sig och avslöja sig...har inget emot action och absolut inte bra action, men som ett fan av den gamla tv serien så tycker jag att detta inte alls känns som mission impossible längre, Tom Crusie är en bra skådis som gör bra actionfilmer men hade hellre sett han göra något annat inom action genren istället, för detta blir tyvärr inte bättre än 2:or i betyg, visserligen en stark 2:a men det är urvattnat och urtjatat nu. Gillade dock att se Henry Cavill i denna men saknade Jeremy Renner och jag hade efter ha sett denna och Man from UNCLE, gärna sett Henry Cavill som den nya Bond som tar över efter Daniel Craig. Slutkontentan, välgjord action får jag säga, men tyvärr segt och tråkigt ändå och jag vill gärna ha en reboot på dessa Mission Impossible filmer där man håller sig till första filmens typ av story och känsla, som faktiskt var mer som den härliga tv serien. Betyget blir som sagt en 2:a men stark pga att det just är välgjort, som t.ex den riktiga snygga badrums fightingscenen.
 Newt
Action-mästerverk
 Sillion
Den bästa mission filmen med något av filmhistoriens bästa stunts. Se alla making of snuttar om hur Tom gjorde allt själv.
 Jopparn
Jag är inget riktigt fan av MI-filmerna, även om en del actionscener är otroligt välgjorda.
 lave
Tom Cruise springer igen! Och åker motorcykel. Och gör en massa galna och välfilmade stunts i snygga miljöer. Underhållning för stunden.
Anmärkningsvärt korkad, även för sin genre. Dessutom proppad med krystat dubbelspel och "Haha, nu lurade vi er!". Nosar stundvis på en etta, men sista tjugo (eller vad det kan göra) gör hela filmen sevärd (nåja). Tillsammans med Trean klart sämst i serien. (6-/15)
 daniel77
Vad är grejen med alla lensflares? Jag trodde att vi hade kommit överens om att det inte ens var ball när Star Trek rebootades...
 Sture Stenhög
Den allmänna tendensen i den här filmserien har varit att det blir aningen bättre för varje film, och det bryts inte här, det här är den bästa hittills. Min invändning mot de här filmerna är att karaktärerna är lite för trista, och det sätter sina begränsningar, men här har man fått ihop en slingrig historia som det är kul att följa, och som ändå känns genomtänkt för vad den är. Actionscenerna imponerar dessutom som vanligt, och de är ett välkommet avbrott från alla CGI-orgier man annars bjuds på. Så jag sätter en trea för första gången i den här filmserien, med hyfsad marginal också
Senaste kommentarer
Jurtjyrkogården (info) 20:23 19/4 (8)
Poppers pingviner (info) 19:52 19/4 (103)
Fulltime Killer (info) 17:24 19/4 (67)
Pastor Brown (info) 16:40 19/4 (1)
Mördartomaterna anfaller igen (info) 15:42 19/4 (79)
Främlingen (info) 14:44 19/4 (66)
Dear God No! (info) 14:39 19/4 (3)
Hämndens skugga (info) 14:37 19/4 (18)
Bring It On: In It to Win It (info) 13:44 19/4 (44)
Mord på nattexpressen (info) 13:21 19/4 (11)
De älskande (info) 12:42 19/4 (16)
Aquamarine (info) 12:02 19/4 (60)
Dreng (info) 11:54 19/4 (2)
Second Chances (info) 08:29 19/4 (1)
The Wave (info) 07:09 19/4 (132)
The Ballad of Buster Scruggs (info) 05:58 19/4 (26)
Firestorm (info) 00:22 19/4 (4)
Super 8 (info) 23:56 18/4 (414)
Salem's Lot - återkomsten (info) 23:52 18/4 (17)
Farligt vittne (info) 23:45 18/4 (1)
Vi fara till Sahara (info) 23:30 18/4 (24)
Arctic (info) 23:00 18/4 (3)
My Name Is Khan (info) 22:34 18/4 (81)
Härifrån till Flåklypa (info) 22:28 18/4 (2)
Solan och Ludvig – Jul i Flåklypa (info) 22:27 18/4 (8)
Den korrumperade snuten (info) 22:18 18/4 (96)
Beck - Levande begravd (info) 21:42 18/4 (141)
Limpan (info) 21:35 18/4 (11)
Spider-Man: Homecoming (info) 21:23 18/4 (72)
Attack the Block (info) 21:19 18/4 (156)
It Stains the Sands Red (info) 20:24 18/4 (7)
The House on Sorority Row (info) 19:00 18/4 (22)
Cheerleader Massacre 2 (info) 18:34 18/4 (1)
Run (info) 17:05 18/4 (1)
Kvinna i rött (info) 15:28 18/4 (59)
The Glass Castle (info) 12:48 18/4 (7)
The Preacher's Wife (info) 12:34 18/4 (56)
Himlen är oskyldigt blå (info) 12:22 18/4 (196)
Love Is a Racket (info) 12:16 18/4 (2)
Kon-Tiki (info) 11:46 18/4 (138)
Burn Notice: The Fall of Sam Axe (info) 11:31 18/4 (9)
Mänskligt villebråd (info) 10:56 18/4 (42)
Isprinsessan (info) 10:55 18/4 (75)
Släpp fångarne loss, det är vår! (info) 03:14 18/4 (173)
Lords of Chaos (info) 00:36 18/4 (10)
Borderland (info) 00:31 18/4 (20)
Vinyan (info) 00:11 18/4 (46)
Escape Room (info) 00:00 18/4 (8)
Men O'War (info) 23:49 17/4 (8)
Den allvarsamma leken (info) 23:45 17/4 (16)