bossei
Härlig losergestaltning av Giamatti! Skön underdoghumor!
 Knäckehäxan
http://www.youtube.com/watch?v=Iis5 (1:20-3:00) :D
 pellevin
Hurra för livet!
 Bomaniac
Paul Giamatti är ju helt lysande! Jäklar vad bra han är när han spelar hes. Hehehehe! Filmen är lekfullt regisserad som blandar mellan illustrationer, spelfilm ....och den riktige Harvey Pekar. En mysig fillm i all bitterhet.
 Zeylon
Inte mycket man kommer ihåg när man sett den, rätt ytliga iaktagelser. Gammeldags nykter galago kanske?
 beaverboy
jag tycker att filmen var intresant uppbyggd o Giamatti var lysande!
 okidoki
Roar för stunden.
 Hellsborn
Skön film. Gillar att man tar med riktiga klipp, som tex med Letterman samt att Pekar själv är med en hel del.
 Clementoni
Den var bra och intressant om Harvey Pekars liv, men det är inte en film jag skulle vilja se flera gånger om, det räcker att se den en gång.. Den var underhållande och bra skådespelare.
 Noseman 2005
Har man ingen relation till Pekar, blir det lätt ganska ointressant. Borde finnas andra livsöden som berör mer, kan jag tänka.
 Hengman
Hyfsat underhållande film. Men förstår inte riktigt storheten med den, och då brukar jag ändå förstå storheten med filmer.
 frankeee
Filmen som folket glömde, denna film ska ni se. Paul Giamatti förstod sin roll. Man lider, skrattar och delar med han.
 KJW
En skön rulle att sitta uppbunkrad i soffan till. Fantastiska skådespelarinsatser. En av få filmer som jag inte tänker på att det faktiskt är skådespelare som gestaltar karaktärerna
 jimmy ringo
Härligt orginell i sitt berättande och Paul Giamatti är för skön. Stark trea!
 Moj
Börjar off-beat men kryper in under huden med underfundig depphumor, för att bli riktigt rörande mot slutet.
 kikki
Riktig bra rollprestation av Paul Giamatti. En klart sevärd film. En klar fyra.
 ziferN
Riktigt bra och underhållande biograf film, fick även till några skratt. Paul Giamatti gör ett suveränt jobb som han brukar göra. Kan även säga att jag gillade serietidnings-stucket.
 den_fonk
Giamatti är duktig och lyckas gestalta Pekar på ett trovärdigt sätt. Det oortodoxa upplägget ger faktiskt en förhöjd känsla av äkthet. De roligaste stunderna i filmen var i själva verket när Pekar själv and friends stod framför kameran.
 WillyV
Den var originell, Giamatti var bra. Men det var svårt att engagera sig i en så osympatisk och dysfunktionell person som Harvey Pekar. Förstår att Letterman drev med honom...
 dispyten
Klassisk loser-romantik. Plus kul med Paul "Winnerbäck" Giamatti i en huvudroll.
 Ozzybloke
Vilken bra och rolig film.
 Zhatan
Lite smålustig till och från men det blir alldeles för segt under stora delar av filmen.
 sportlow
Okej "komedi" med skojiga karaktärer och berättarstil. Men annars så nja.. bra
 Bandersnatch
Bra film som får en grymt sugen på att läsa mer av Pekar. I och med hans seriers självbiografiska struktur tycker jag det var rätt smart med intervjuscenerna som ger en ytterligare självbiografisk dimension. Oförskönad, mysig och intressant rulle. Rekommendation till alla som gillar serier utan superhjältar.
 mylar
Mycket intressant personporträtt med kul och annorlunda berättarteknik. Egentligen borde det vara en jättetråkig film, om man ser till innehållet, men den livas upp av de oväntade dokumentära inslagen och inte minst känslan av äkthet, även i de dramatiserade delarna.
 Lurtz
Inte speciellt förtjust i den här. Lite udda humor vilket jag brukar gilla men den är förskräckligt seg. Tycker den liknar stranger than fiction på nåt sätt.
 Terran
Bra film med bra musik. Tyvärr så kan jag inte till att se den som något mer än det. Så en stark trea.
 steely_dan
inspirerande om man vill göra mer av sitt liv än att vara anställd av ett stort företag och på fritiden vara hobbyfilmrecensent på en hemsida
 Lux Lisbon
Själv/biografi är min favorit-genre inom tecknade serier. Filmen lyckas väl med att fånga American Splendor-seriernas essens. Kul att även få se den livslevande Harvey Pekar. Det var rätt längesen jag såg filmen, men nyligen såg jag alla sju säsonger av Curb Your Enthusiasm, och visst träffar de samma komiska nerv? En film i samma ådra, som är ännu bittrare/bättre, är dokumentären "I, Curmudgeon". Blir sugen på att se om den...
 Mikrooben
Vanligtvis brukar platta filmer som den här inte ge avtryck på mig med. Men med duktiga skådespelare och en ärlighet så när den ändå fram till mig
 FilmJoey
Jag var tvungen att höja betyget till en femma efter att ha sett om den. Finns få filmer som hoppar mellan genrer så här nyskapande och hinderfritt. Dessutom är den fantastisk på att skildra den kreativa processen och specifikt alla vedermödor kring att skriva självbiografiskt. Kan inte tänka mig någon författare (oavsett genre)som kan tycka illa om den.
 mammene
Den lyckades inte engagera mig för det var för mycket som störde. T.ex inslagen om den "riktiga" Pekar. Men den blev bättre i andra halvan för då flöt handlingen på bättre. Men det hela var ganska tråkigt genomfört, fast Paul Giamatti gjorde sitt bästa och han kan verkligen gestalta det mesta.
 Sture Stenhög
Ytterligare en film som försöker vara mer indie än vad som är sunt. Filmen är t.ex. alldeles för självmedveten och det hindrar det naturliga flödet i berättande av vad som ändå verkar vara en ganska intressant livshistoria. Man hittar också många bra exempel på typisk misslyckad indie-humor och många scener känns verkligen otroligt krystade. Giamatti är dock bra och filmen blir bättre när den i andra halvan koncentrerar sig mer på själva storyn. Men det går aldrig att komma ifrån att det här var en bortkastad möjlighet
 Jörmungandr
En film om serietecknaren Harvey Pekar som skriver om sitt egna vardagliga liv och låter detta ges ut som serie vilken även bär filmens namn. Han spelas av både en lysande Paul Giamatti och av sig själv. Dokumentär blandat med drama gör detta till en intressant film, inte minst hans vän nörden Marty. Giamatti brukar välja bra manus, detta är inget undantag...
 Supernaut
Underbart om serieförfattarlegenden Harvey Pekar.
 Sznax
Väl valda skådespelare och en kul annorlunda upplägg blir i slutändan ganska tråkigt. Pekar är en minst sagt kul karaktär men Giamatti gör honom lite väl butter och ensidig (dock väldigt bra). Ju längre filmen går ju mer urvattnad känns den och till slut så har man tröttnat helt då man inte längre har någon närhet till karaktärerna. Betyg 5.1
 AddeColciago
Ett lekfullt berättargrepp som fungerar. Jag visste inget om Harvey Pekar innan, nu vill jag bara veta mer.
 jeremy_jones
Ömsint och ärligt om en karaktär som man sällan ser i film - iallafall inte skildrat såhär intressant och lekfullt mörkt. (4/6)
 NtoNW
Blev lite trött på den här filmen, som inte hade mycket som intresserade mig. Fast lite kul var det att det var Harvey Pekar själv som kommenterade. Och så blev det på något sätt ett amerikansk slut, som jag har så svårt för. Men den är trivsam och vågar visa både positiva och negativa saker om huvudpersonen. Sedan är det ju alltid kul när David Letterman får en känga.
 Alreadyrick
Vet inte riktigt vad jag tycker om att blanda spelfilm med dokumentär på det här sättet, svårt att förklara varför. Väldigt trevlig jazzmusik och en helt okej lättsmält rulle, som man kan chilla till liksom, eye mannen...
 Zuzz
Visste inget, hade inga förväntningar. Blev positivt överraskad. Fick mig ett par goda skratt :) En svag fyra.
 AlbinWesley
Intressant grepp och underhållande film. Rolig. Men jag tycker inte riktigt att det funkar som önskat. Bra, men inte mycket mer än så, för mig.
 Zipper
Fin och torrt underhållande. Metalagren förhöjde upplevelsen för mig.
 Hejochhå
Mycket bra!
 magnuswestrin
Filmen säger mkt om världen och om hur vår syn på världen formar världen för oss, en femma blir det helt enkelt. Delar sällan ut 5or öht men denna film berör mig på djupet; den har en svart tråd som förstärker den värme som skiner igenom. Blandningen av utmärkt skådespel, ironi och en nypa allvar gör den här filmen värd att återkomma till. Att betrakta filmen som enkel underhållning tycker jag inte på långa vägar gör den rättvisa, detta är en film som kräver lite fokus. Vad är det filmen försöker säga oss? Som jag ser det så är det en slags kärleksförklaring till de mer vinddrivna originalen i samhället. Den tar de konstiga figurerna på allvar, låter de få berätta sin historia utan att släta ut, förenkla eller egentligen beskriva dem. Väldigt uppfriskande känner jag. Se filmen!
 kryttan
En otroligt välspelad och varm film om en serietecknare jag inte visste någonting om innan jag såg filmen. Paul Giamatti är en av Hollywoods bästa skådisar enligt mig, och i denna visar han verkligen sin storhet.
 92axha10
Hade ingen aning om någonting om detta. Intressant och ögonöppnande.
 Roswall
Fin och trevlig!
 Engravadlax
Eh, jag finner inte Harvey Pekar så intressant.
« Föregående   |   1 ... 5 6 7
Senaste kommentarer
Star Trek: Insurrection (info) 00:46 17/6 (79)
Konspirationen (info) 00:40 17/6 (80)
Batman vs. Teenage Mutant Ninja Turtles (info) 23:41 16/6 (2)
Night of Lust (info) 23:39 16/6 (1)
Deepwater Horizon (info) 23:28 16/6 (53)
Dagar emellan (info) 23:04 16/6 (3)
Arena (info) 23:03 16/6 (43)
American Psycho (info) 21:31 16/6 (1111)
Black Mirror - The Entire History of You (info) 21:28 16/6 (21)
Grave of the Vampire (info) 21:18 16/6 (6)
Snömannen (info) 21:00 16/6 (51)
Fast Lane (info) 20:44 16/6 (1)
The First Purge (info) 19:33 16/6 (18)
Good Luck Chuck (info) 18:05 16/6 (261)
The Commuter (info) 18:02 16/6 (36)
Micke & Veronica (info) 18:01 16/6 (43)
Why Are We Creative?  (info) 17:16 16/6 (1)
Adam & Eva (info) 16:58 16/6 (293)
Spegeln (info) 16:23 16/6 (147)
Rampage: Big Meets Bigger (info) 16:21 16/6 (32)
På heder och samvete (info) 14:57 16/6 (223)
Zorba (info) 14:53 16/6 (32)
Holiday (info) 13:32 16/6 (11)
End of Days (info) 12:28 16/6 (298)
Remote Control (info) 12:13 16/6 (1)
Code 46 (info) 11:54 16/6 (123)
Four Brothers (info) 10:45 16/6 (211)
Vilken jävla cirkus (info) 10:13 16/6 (12)
The Way Back (info) 09:37 16/6 (131)
Shaft (info) 09:25 16/6 (248)
All I See Is You (info) 09:22 16/6 (2)
300 (info) 09:20 16/6 (1720)
Bad Day for the Cut (info) 08:26 16/6 (5)
Flykten från Enplansvillorna (info) 06:22 16/6 (8)
Sabotage (info) 02:50 16/6 (78)
I Am Mother (info) 01:44 16/6 (9)
Anna (info) 01:18 16/6 (17)
Gräns (info) 00:45 16/6 (32)
Bird Box (info) 23:59 15/6 (54)
Efterskörd (info) 23:52 15/6 (41)
Generation Iron 3 (info) 23:50 15/6 (1)
Utan varning (info) 23:26 15/6 (14)
The Prey (info) 23:10 15/6 (30)
Arrival (info) 22:53 15/6 (172)
VS. (info) 22:49 15/6 (1)
Familjetrippen (info) 22:24 15/6 (144)
The Departed (info) 21:49 15/6 (1333)
Indiana Jones och det sista korståget (info) 21:44 15/6 (474)
Bruce den allsmäktige (info) 21:40 15/6 (1018)
Broken Arrow (info) 20:25 15/6 (258)