powderface
Jag har inte missförstått någonting!Jag förstår att filmens avsikt är att beröra tittaren med denna tragiska kärlekshistoria,men för den här bonden blev det tvärtom.
 smichael
Ett finstämt drama om ett komplicerat ämne. Mycket bra spelat av Sven Wollter.
 Baad3r
Går nog inte att gör en bättre film om ämnet. Med stämningsfull musik.
 Kycklingbenet
Usch vilken deprimerande film, men den känns nära verkligheten och jag tar således åt mig av den. Sven Wollter gör rollen som borttynande människa sorgligt bra. Ändock bara en trea, rent filmmässigt kändes det som mycket upprepningar.
 jimmy ringo
Engagerande och ganska gripande film. Både Wolter och Seldhal är mycket bra. Även intressant att se hur sjukdomen utvecklade sig.
 Robodan
Japp, det var riktigt sorgligt. En bra bild av livet. En fruktansvärd sjukdom, en av de värsta. Bra skådespelande!
 Gurra B
fruktansvärt stark och otroligt duktiga skådespelare. 4+
 Bear
Bra att det görs en film om ämnet, men rent filmiskt så var det ingen höjdare (undervattenscenen var iofs en klass för sig). Tyvärr ganska platt berättat med styltiga och teatermässiga repliker. Skakig trea.
 olasand
Seldahl och Wolter är oerhört bra i den här filmen. Men övriga skådisar är inte så där jättebra precis. Gillar "Martins" musik!
 linnmea
stark, satt med gråten i halsen nästan genom hela filmen. däremot kändes exempelvis dialogerna stela, men det berodde nog inte på skådespelarna i sig, utan det hörde väl till känslan i filmen på ngt sätt.
 Eca
Stark film om en svår sjukdoms framfart på en människa och hennes omgivning. Bra skådespelarinsatser. Lite stel dialog och berättarstil dock. Rekommendabel både till dem som arbetar inom adekvata yrken och till "vanliga" filmtittare.
 LasseKongo74
Bra film men smärtsam att se
 Pandrisen
Wolter riktigt bra o naturlig i sin roll som alzeimersdrabbad. Håller med om lite onaturligt snack dock ibland från Vickan...R.I.P.
 angebange
Manuset var tyvärr alldeles för överdrivet och "filmanpassat". Vissa saker kändes orealistiska. Men den får en trea p.g.a. Sven Wollters grymma insats!
 Film Guden
Både sorglig och bitvis tragikomisk historia. Helt okey, men inget märkvärdigt.
 Tiaz
Sorglig film med en grym skådisprestation av Sven Wollter
 Kurosawafan
Bra skådespel, starkt, men en aning segt det blir en svag 4:a
 svartstina
en av mina absoluta favoriter! Viveka Seldahl gör en av sina bästa rolltolkningar!
 Herr Arne
En allvarlig, varm och vuxen film med glimrande skådespelare.
 origC-J
Stark berättelse med en fantastisk Wollter, men Seldahl gör en minst sagt tveksam insats och dialogen är bitvis skrattretande dålig.
 labi
Håller med "origC-J" om Seldahl. Tyvärr fick hon en bagge postumt för en rolltolkning som ligger mil ifrån det hon gjorde i Änglagård. Den taffliga dialogen i den här filmen pajar allt för mig. Jag berörs inte alls, tyvärr!
 Kalle Theodor
Den kanske är intressant och stark, men på samma gång är den så tråkig att jag vill gråta.
 annto201
Bra film! Wolter är fantastisk! Synd bara att dom kan musik så bra att dom kan ha en trovärdig dialog kring musiken. Känns som dom hafsar över dessa delar för att komma till de delar som behandlar själva budskapet. Gör att filmer tappar lite. Synd!
 Susanne_N
En fyra bara för wolters insats, och för hur realistiskt han visar sjukdomen. Kände jämt igen mina patienter i honom.
 Jordan2Delta
Stark film om hur det är att takla en av de hemskaste sjukdomar som finns, jag grät titt som tätt hela filmen igenom för att den berörde mig.
 Robert Shaw
En cyanid-kapsel för tittaren.
 Zuzz
Helt okej, hatade hans fru, rätt jobbig men ändå helt okej. Måste erkänna att jag blev liite berörd i slutet och blev liiite tårögd. 3a.
 queerish
otroligt gripande och sorglig film, snacka om gråtfilm. den ger en otroligt bra och verklig bild med sina underbara personporträtt.
 finkan
Den kunde ha fått en femma, fyran får den pga att Viveka Seldahl pratar så uppstyltat, annars är hennes rollprestation bra Wollter spelar superbra...
 Razzel
Wollter briljerar men tyvärr faller filmen med Seldahl som spelar över enormtm hade även mkt svårt att identifiera mig med hennes roll
 Kaleid
Haha, ett extremt pekoral. Wollter spelar riktigt bra, Viveca sådär. Manuset är riktigt dåligt och birollerna spelar som i en sitcom. Oförglömliga citat som "Men Martin!", "Dumma kärring!" och "Lova mig att vi alltid älskar varandra" gör filmen till en konstig blandning mellan kalkon, drama, klassiker och komedi.
 Tobias Rydén
Tråkig film som inte har mycket till handling, mot slutet upprepar den sej bara.
 heinz
Vilken film! Man ser verkligen hur sjukdomen tär på människor. otroligt sorglig särskilt när man vet att det är människor som råkar ut för det i verkligheten
 Muzzic-Maria
Stark film! Seldahl har aldrig varit bättre, likaså Wollter. Oerhört gripande.
Få filmer jag har sett, om ens någon alls, har beskrivit en "sjukdom" bättre än En sång för Martin. Lägg sedan till Stefan Nilsson på topp, en stark historia och en överjävlig Sven Wollter, och betygsfyran borde ha varit ett faktum. Men dessvärre blir sista fjärdedelen av filmen en relativt intetsägande transportsträcka, vilket kanske kan anses nödvändigt för sjukdomsbeskrivningens skull men definitivt inte för filmens. (9/15)
 trappnos
En film som skildrar det främlingskap och maktlösheten som skapas av en personlighetsförändring som Alzheimer ger. Kollossalt väl skildrat av ett skädespelarpar som verkligen kan ge karaktärer gestalt. Gripande, sorglig men med en skön tro på kärleken. En av de bättre jag sett.
 Krissla
Den senare halvan av filmen höjde betyget. Mycket trovärdig i skådespelet. Jag tas direkt tillbaka till när jag arbetade med demenssjuka personer. Bra Sven Wollter! Mycket gripande.
 ty_durden
En riktigt stark och välspelad film. Sven Volter är helt mäktigt bra. Stark fyra
 Nilsucci
Filmen i sig är dålig, men Wollter är PRICELESS!
 BadCharlotte
På ett sätt var den väldigt, väldigt bra och på ett annat sätt tvärtom. Tycker att en trea passar perfekt ändå.
 Battle
wollter är gud. jag är övertygad nu
 Annliina
Gripande och tung film.
 Xenox
Berörande film med duktiga skådespelare. Synd att det här blev Viveka Seldahls sista film.
 Filmguru
Vilken fantastisk prestation av Wollter. Filmen i sig är helt okej.
 Gigi1943
Oerhört gripande, behövs inga fler ord.
 norenorama
Kom igen halva sen gick det inte längre, ville ju bara slå sönder den där kardinalfittan som Viveka Seldahl spelade, la in små hånande pikar hela tiden till någon som inte kan rå för sina brister, totalt egocentrisk världsbild.. Nej fan, går inte att se på. Wollter förbannat bra dock.
Skådespelarna gör ju väldigt bra ifrån sig men själva filmen är riktigt usel.
Riktigt bra film om ålderdomen
För en gång skull funkar svenskfilm!
Riktigt bra och hemsk film men samtidigt så känns den lite tröttsam. Svårt att göra sånt här. Jag tycker inte deras personligheter etableras ordentligt inledningsvis och sen kommer sjukdomen lite för plötsligt och det hela dras ut på lite för länge. Berör mig inte djupt. Stabil trea.
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
Night Train to Lisbon (info) 00:55 22/7 (31)
Veronika bestämmer sig för att dö (info) 00:52 22/7 (81)
The Reunion (info) 00:42 22/7 (11)
The Dark (info) 00:25 22/7 (3)
Min grekiska sommar (info) 00:18 22/7 (4)
The Wife (info) 23:59 21/7 (19)
Flotten (info) 23:43 21/7 (4)
Klienten (info) 23:41 21/7 (112)
Hostiles (info) 23:36 21/7 (18)
Murder Mystery (info) 23:20 21/7 (13)
Spartacus (info) 23:19 21/7 (271)
The Lone Ranger (info) 23:17 21/7 (173)
Den gode, den onde, den fule (info) 23:03 21/7 (817)
Coneheads (info) 23:02 21/7 (99)
Flipped (info) 23:01 21/7 (76)
Husdjurens hemliga liv 2 (info) 23:00 21/7 (3)
The Meg (info) 22:59 21/7 (49)
Häng dom högt (info) 22:58 21/7 (101)
Spider-Man: Far From Home (info) 22:56 21/7 (10)
The Mist (info) 22:54 21/7 (838)
Fasanjägarna (info) 22:40 21/7 (20)
The Curse of La Llorona (info) 22:24 21/7 (5)
The Mountain Calls (info) 22:16 21/7 (1)
Avengers: Endgame (info) 22:08 21/7 (32)
Captain Marvel (info) 21:54 21/7 (36)
Personal Shopper (info) 21:53 21/7 (12)
Ideal Home (info) 21:50 21/7 (2)
Shazam! (info) 21:49 21/7 (16)
Bränd (info) 21:48 21/7 (13)
Dödlig skörd (info) 21:46 21/7 (198)
Sorry to Bother You (info) 21:42 21/7 (25)
Happy Death Day (info) 21:33 21/7 (36)
Det (info) 21:31 21/7 (114)
Doctor Who (info) 21:28 21/7 (17)
Bob Lazar: Area 51 & Flying Saucers (info) 21:14 21/7 (3)
Men in Black: International (info) 20:50 21/7 (5)
At the Sinatra Club (info) 19:43 21/7 (1)
Cold Heart (info) 19:25 21/7 (7)
En ettas dagbok (info) 18:54 21/7 (2)
10 Years (info) 18:22 21/7 (21)
Reine & Mimmi i fjällen! (info) 18:19 21/7 (335)
Batman vs. Teenage Mutant Ninja Turtles (info) 18:11 21/7 (4)
The Night of the Virgin (info) 17:28 21/7 (1)
The Ritual (info) 15:27 21/7 (55)
1922 (info) 15:25 21/7 (21)
The Brasch Family (info) 15:20 21/7 (1)
First Man (info) 15:07 21/7 (34)
Boyhood (info) 14:09 21/7 (163)
En pyromans kärlekshistoria (info) 14:08 21/7 (3)
What If (info) 14:07 21/7 (49)