ninja
Kände antingen som en Miyazaki-film på riktigt, eller som en perfekt avvägd nostalgifix, rätt in i favoritvenen.
 uCj
Riktigt bra film tycker jag, känns som om de har tagit fram ett barns perspektiv på ett bra sätt och satt det i relation till samtiden då. Väldigt bra!
 Daniel Mott
Mycket vacker film som trots sin långsamhet aldrig känns... långsam.
 monsterpop
ana torrent var ett väldigt vackert barn.
 haajen
Ett tempo som kan uppfattas som sövande men också lätt hypnotiskt...man dras in i skildringen av Ana och hennes värld. Vad som egentligen händer och vad som försiggår i föräldrarnas liv blir aldrig riktigt klart. Klart är iaf att det är en mkt vacker film med Torrents naturliga rollprestation i centrum.
 F-M-J
Helt unik och underbar film av Erice. Allegorin liknar en slags blandning mellan Haneke och Greenway. Lilla Ana Torrent är helt underbar i huvudrollen och hennes motspelare är likaså. Filmen är en underlig saga, fylld av poetiska vibbar och en härlig men ändå hjärtekrossande känsla. Atmosfären Erice målar upp med sitt skickliga regi blir slående och filmen blir ett sant nöje att skåda. Mycket stark fyra.
 lekke
En fin historia. Men ändå ganska uddlös på något sätt.
 Robert Shaw
jag kissar hallonsaft, fiser pampers, jag silar magisk realism... precis en sådan här film drömmer jag om att göra, hur banalt det än låter.
 ropes_in_tears
Det är sällan jag ser en film som faktiskt ger mig känslan av att uppleva film som någonting alldeles nytt och magiskt. Ju mer jag tänker på den desto mer inser jag att det förmodligen är en av de absolut bästa filmer jag har sett och det frustrerar mig att Víctor Erice inte är en mer produktiv regissör.
 goeran
En verkligt magisk film; vacker, gripande och mystiskt. Som barnskådespelare är Ana Torrent något utöver det vanliga; det märks att hon lever totalt i sin roll.
 foppa99
hade höga förväntningar o blev besviken
 emilstjernholm
En mycket fin och drömsk historia. Dessutom imponerar den unga flickan som spelar Ana i allra högsta grad. Saknar det lilla extra dock.
 lucius
Ännu en europeisk film med melankoliska barn kontra vuxenvärlden i huvudrollen. Den lägger vi i kultur-films-lådan och stämplar en 3a med plus i kanten på den.
 KimEkberg
det ær uppenbart att det ær en smørfilm man tittar på, av italienska mått. det ær som filmat ur ett nostalgiskt smørpapper, men snyggt genomført ændå. spanien har ju trots allt inte gett oss så många bra filmer, så vi får væl vara nøjda med det lilla. man førstår att det hær ær en långsam film som man har bestæmt sig før att speeda upp vid klippbordet. man har førstørt den långa tagningens estetik med hjælp av larviga dissolvs som førtar mycket av filmens rumslighet. man har dessutom hittat aningen før søta kids før att man riktigt ska bry sig om deras livsdubier. och slutet ær ju bara ruttet trams. det ær uppenbart att det inte finns någon spiritus i den hær filmen, bara en tøntig franco-stein som låtsas vara det. plattityd. dock ær fotografiet så jævla snyggt att man kan tro att det ær Nestor som har varit framme och pillat.
 OneFlewOver
Intressant idé och höga förväntningar. Blev besviken tyvärr.
 apmannen
The Horror! Åsynen av den där stäppen fick smärtminnet i kropp och själ att löpa amok, jag gick tvärs över den en gång, det tog 7 dar och innebar 0% chans för skugga, 100% chans för oändlig platthet, byar enkom befolkade med vansinniga skrattande mumier/tanter och cancersjuka hundar. Men som fond till filmens själsliga freskmålning fungerade den såklart utmärkt.
 Sznax
Betagande film som blir bättre för varje sekund. Oerhört bra skådespelare spelar på minimalistiska rörelser medan historien långsamt rullas ut omkring dem. De karga landskapen ger en väldigt fin inramning. Men filmens största tillgång är den gripande känslan som tar tag i en mer och mer. En av de allra bästa skildringarna av ensamma barn som gjorts. Betyg 8.2
 Lilla prinsen
En film så diskret så att den riskerar att försvinna i samband med andra konstnärliga intryck. Men den har ett brett tilltal och en lång svans eller hur man nu uttrycker sig.
 #54
Makalöst vacker film.
 JimCarrey
Spirit of the BEEHAJV, spirit of the beeHAJV! Behave.
 Duke Igthorn
Händelselös film med fin stämning.
 Ful_fisk
Jag begrep inte så jättemycket, men blev ändå smått trollbunden. Otroligt vackert och fängslande, om än stillsamt och svårt. Det är något med stämningen och bilderna som får en att fortsätta häpnas och vilja återkomma till denna film fler gånger. För jag har nämligen en stark känsla av att jag kommer vilja se detta igen. Ana Torrent måste vara en av tidernas bästa barnskådisar.
 Tonti
Fin och mysig. Kanske lite uddlös fast det kan också ha varit att jag inte tittade tillräckligt noga.
 andmoreagain
Filmen innehåller fina bilder på bikakeraster.
Njae, det finns delar med stämningen och poängerna jag gillar men nästan all filmpoesi och symbolik går mig förbi så det blir en ganska slät tvåa.
Senaste kommentarer
Veronika bestämmer sig för att dö (info) 00:52 22/7 (81)
The Reunion (info) 00:42 22/7 (11)
The Dark (info) 00:25 22/7 (3)
Min grekiska sommar (info) 00:18 22/7 (4)
The Wife (info) 23:59 21/7 (19)
Flotten (info) 23:43 21/7 (4)
Klienten (info) 23:41 21/7 (112)
Hostiles (info) 23:36 21/7 (18)
Murder Mystery (info) 23:20 21/7 (13)
Spartacus (info) 23:19 21/7 (271)
The Lone Ranger (info) 23:17 21/7 (173)
Den gode, den onde, den fule (info) 23:03 21/7 (817)
Coneheads (info) 23:02 21/7 (99)
Flipped (info) 23:01 21/7 (76)
Husdjurens hemliga liv 2 (info) 23:00 21/7 (3)
The Meg (info) 22:59 21/7 (49)
Häng dom högt (info) 22:58 21/7 (101)
Spider-Man: Far From Home (info) 22:56 21/7 (10)
The Mist (info) 22:54 21/7 (838)
Fasanjägarna (info) 22:40 21/7 (20)
The Curse of La Llorona (info) 22:24 21/7 (5)
The Mountain Calls (info) 22:16 21/7 (1)
Avengers: Endgame (info) 22:08 21/7 (32)
Captain Marvel (info) 21:54 21/7 (36)
Personal Shopper (info) 21:53 21/7 (12)
Ideal Home (info) 21:50 21/7 (2)
Shazam! (info) 21:49 21/7 (16)
Bränd (info) 21:48 21/7 (13)
Dödlig skörd (info) 21:46 21/7 (198)
Sorry to Bother You (info) 21:42 21/7 (25)
Happy Death Day (info) 21:33 21/7 (36)
Det (info) 21:31 21/7 (114)
Doctor Who (info) 21:28 21/7 (17)
Bob Lazar: Area 51 & Flying Saucers (info) 21:14 21/7 (3)
Men in Black: International (info) 20:50 21/7 (5)
At the Sinatra Club (info) 19:43 21/7 (1)
Cold Heart (info) 19:25 21/7 (7)
En ettas dagbok (info) 18:54 21/7 (2)
10 Years (info) 18:22 21/7 (21)
Reine & Mimmi i fjällen! (info) 18:19 21/7 (335)
Batman vs. Teenage Mutant Ninja Turtles (info) 18:11 21/7 (4)
The Night of the Virgin (info) 17:28 21/7 (1)
The Ritual (info) 15:27 21/7 (55)
1922 (info) 15:25 21/7 (21)
The Brasch Family (info) 15:20 21/7 (1)
First Man (info) 15:07 21/7 (34)
Boyhood (info) 14:09 21/7 (163)
En pyromans kärlekshistoria (info) 14:08 21/7 (3)
What If (info) 14:07 21/7 (49)
CHiPs (info) 14:00 21/7 (14)