nelhaD
Det här är ju bättre än jag trodde. Och det är väl en film man ska ha sett. Och nu har jag gjort det. Bra. Faktiskt
 setterwall
den här är på riktigt hypersämst, jag önskar manusförfattaren och regissören all ondska efter dom gjorde den här filmen. reese blir ursäktad eftersom hon faktiskt har bevisat att hon är bra i andra filmer.
 blackcurrant
Ofta det finns en chans att hon kommer in på juristlinje. Så osannolik.
 asasae
En svag trea. Trots allt en småcharmig film med stor överdrift vad gäller blondiners ointelligens. Men nåväl... blondes have more fun - och kul hade hon och lite kul hade också jag!
 richief
egentligen inte direkt sprakande skådespeleri, och dessutom rätt rejält förutsägbar och orealistisk, men jag kan inte hjälpa att den är rätt charmig trots allt. reese gör ett bra jobb och får en att känna sympati för hennes karaktär, därför får den bli "helt okej"
 KimEkberg
Ganska rolig fatiskt. här är Luke Wilson mer hemma. Reese är ju en tönt alltid, men här ska hon ju vara det också så det håller. ett par lyckade skämt, och trivsamt, men det blir lite väl fånigt och tjatigt i längden.
 Tonti
Rätt trist och smaklös.
 kite
Förvånansvärt trevlig. En feelgoodfilm som är smartare än vad den utger sig för att vara.
 moordred
Varför satte jag en tvåa på den här filmen? Det här är ju precis vad jag gillar. Collegefilmer med söta blondiner... obegripligt.
 myslampa
ibland är jag för snäll när jag betygsätter, Reese är bra men jag sänker från en 4a till 3a, så speciell är den ju inte direkt.
 Ponycrack
Ja, ja. Den slinker lätt ner. Nästan för lätt.
 yrkeschaufföre
En skön feelgood-film med den alltid lika roliga Jennifer Coolidge som brilljerar.
 nslb
Jag hatade den här filmen första gången (-erna) jag såg den, men på nåt sätt blir den bättre och bättre för varje gång. Även om jag personligen har väldigt mycket emot Witherspoon så har den här filmen faktiskt ett ganska bra budskap.
 Fadde
okej.
 Vitus
like omg! i'm blonde! lol! jösses...
 TheHorrorfan
Faktiskt rätt så underhållande.
 FUR
jag tycker verkligen att den här är så otroligt rolig.
 johansk8
Underskattad! Roliga detaljer, sarkastisk och intelligent, bra skådespel, snyggt foto, härliga kläder. Dessutom är huvudkaraktären omgiven av fint utmejslade biroller - allt från hennes manikyrist till ex-pojkvännen.
 horvendile
Den är förstås hur fjantig som helst, men ändå rätt trivsam, mycket tack vare små detaljer. Helt okej underhållning.
 Muhammed
Klart stämnings-förhöjande!!!
 snyltare
Superfilm! Det är ju så fantastiskt lätt att tycka om Elle och glädjas med henne, samtidigt som filmen innehåller lite girl power och en påminnelse om att alltid se bortom ytan. Många minnesvärda repliker och roliga karaktärer.
 Liw
Överraskande bra och oväntat smart och rolig komedi med Reese Witherspoon i högform. Charmig underhållande film som tappar tempo i andra halvan men gör en snygg räddning till slut.
 Eddydasilva
Helt okej, underhållande bra tidsfördriv. väntade mig värre från denna film men hade fel. godkänd från min sida.
 Bankoofer
När jag såg den här filmen önskade jag att jag hade ett Huey Lewis and the news-album och en yxa...
 foppa99
gullig o klart närmare en 3a än en 1a
 Clementoni
Lite småkul, men det är mer en film man har på i bakgrunden medan man gör nåt annat :)
 kakbakarn
Jag tror filmen hade vunnit på att vara lite mindre over the top (även om det förstås är en del av genren), framförallt första halvan tycker jag lider av det. Vissa poänger om kärlek, kön osv som ska vara roliga, fina och/eller sanna framstår tyvärr mest som rätt cyniska och trista. Annars är det en rätt mysig film på många sätt, Witherspoon är charmig och filmen rätt välmenande antar jag. Stark tvåa.
 Den filmgalne
Film som i alla fall fick mig att skratta
 Xenox
En rolig komedi, som egentligen är ganska simpel och enkel. Reese Witherspoon imponerar dock.
 Robkiller
Tjejfilm som trots allt fungerar hyfsat utan att vara bra. Den får duga.
 yrkeschaufföre
Omigod! Jag såg musikalen, nu måste jag se om filmen! Men var har jag lagt den?
 emelee
Ögonrullningar från mig på alldeles för många ställen i filmen. Dum blondin-grejen är för uttjatad. Gillar inte Witherspoon. Zzzz rakt igenom.
 Dutch
Urbota jobbiga karaktärer och löjlig handling, men faktiskt lättsamt och underhållande, Reese sicken kvinna det är!
 oell
Reese Witherspoon har 30-tals power
 yrkeschaufföre
Jag har sett musikalen tre gånger på kort tid och var därför tvungen att se om den. Briljant.
 Tatty
Tycker filmen är rolig, mysig och lagom charmig. Sådär gullig film. Gillar Reese Witherspoon i filmen och hon gör rollen bra tycker jag. Hon passar in i filmen.
Fånig och någorlunda förutsägbar men rolig komedi i collage och domstolsmiljö där Reese Witherspoon gjorde sin då mest kända insats. Några skämt som man kan skratta åt och en skicklig Witherspoon i huvudrollen är behållningen. 2+
 yrkeschaufföre
Jag gillar verkligen den här, jag har sett den många gånger. Min favorit är Paulette!!
 Naricie
En film i helt sin egen klass! Visar att tjejer kan vara både smarta, starka och "tjejiga". Av nån anledning tror folk att det inte kan gå ihop. Bra storyline, bra karaktärer och visar att vänskap och tron på sig själv väger mest. Behövs mer filmer som denna!
 MetalJukebox
Den här filmen är väntat korkad men ändå otippat trevlig. Ganska drama-befriad dessutom, lyckas bra inom sin genre.
 deswhip
Jag gillar den. MetalJukebox nedan sammanfattar filmen mycket bra.
Reese är klockren! En av hennes bästa!
 Pingstpastorn
Reese är alltid bra även om hon medverkat i bättre filmer än den här.
trams
 Zingostar
En av de bästa amerikanska komedifilmerna igenom tiderna. Reese Witherspoon fullständigt briljerar som blondinen Elle Woods. Och man riktigt njuter igenom hela filmen för den är välspelad och djupare än man kan tro. Bland annat om ämnet att man ska få vara annorlunda och att man inte ska döma efter utseende. Klart sevärd och jag rekommenderar denna klassiker för alla som inte har sett den.
 yrkeschaufföre
Jag såg musikalen i helgen och råkade hitta filmen idag, klart jag var tvungen att se den. Ett stort plus är att den inte följer standardformen.
Så jävla fjantig?
 AngelsDiary
Cute.
 Sture Stenhög
Jag gillade den här första gången jag såg den, men har sedan i efterhand ifrågasatt mitt mentala hälsotillstånd vid tillfället för det omdömet, men nu såg jag den igen, och den är ju ganska bra? Visst, humorn är långt ifrån någon fullträff, det är kanske inte meningen att man ska sitta och gapskratta oavbrutet, men det är nog definitivt tänkt att man ska skratta mer än vad jag gjorde, och dansscenen på skönhetssalongen är pinsamt usel. Men det är ändå ett ganska välskrivet manus i grunden, och jag gillar framför allt att vår blonda huvudperson får vara precis den hon är. Det blir inte den sedvanliga moralkakan av det här, hon är fåfäng och extravagant, och hon behöver inte lära sig någon läxa för det. Istället är poängen snarare att en person kan vara flera saker samtidigt, och när man utmanar fördomar om en sådan här person, så blir det inte att man slår in en öppen dörr på det sätt som annars ofta är fallet. Men det krävs också en skådespelare som Reese Witherspoon för att det ska fungera, och hon klarar av att skildra karaktärens olika sidor på ett sätt som den här genren inte är bortskämd med. Men det finns väl risk att jag får det här att låta bättre än vad det är nu, man ska nog mest se det här som ett försvarstal till mig själv, så att jag med gott samvete kan sätta en trea
 yrkeschaufföre
Den gick på tv och jag bara "råkade" se hela filmen när jag egentligen borde suttit i min bil på väg hem, ahh jag kom hem ändå.
« Föregående   |   1 ... 8 9 10
Senaste kommentarer
Veronika bestämmer sig för att dö (info) 00:52 22/7 (81)
The Reunion (info) 00:42 22/7 (11)
The Dark (info) 00:25 22/7 (3)
Min grekiska sommar (info) 00:18 22/7 (4)
The Wife (info) 23:59 21/7 (19)
Flotten (info) 23:43 21/7 (4)
Klienten (info) 23:41 21/7 (112)
Hostiles (info) 23:36 21/7 (18)
Murder Mystery (info) 23:20 21/7 (13)
Spartacus (info) 23:19 21/7 (271)
The Lone Ranger (info) 23:17 21/7 (173)
Den gode, den onde, den fule (info) 23:03 21/7 (817)
Coneheads (info) 23:02 21/7 (99)
Flipped (info) 23:01 21/7 (76)
Husdjurens hemliga liv 2 (info) 23:00 21/7 (3)
The Meg (info) 22:59 21/7 (49)
Häng dom högt (info) 22:58 21/7 (101)
Spider-Man: Far From Home (info) 22:56 21/7 (10)
The Mist (info) 22:54 21/7 (838)
Fasanjägarna (info) 22:40 21/7 (20)
The Curse of La Llorona (info) 22:24 21/7 (5)
The Mountain Calls (info) 22:16 21/7 (1)
Avengers: Endgame (info) 22:08 21/7 (32)
Captain Marvel (info) 21:54 21/7 (36)
Personal Shopper (info) 21:53 21/7 (12)
Ideal Home (info) 21:50 21/7 (2)
Shazam! (info) 21:49 21/7 (16)
Bränd (info) 21:48 21/7 (13)
Dödlig skörd (info) 21:46 21/7 (198)
Sorry to Bother You (info) 21:42 21/7 (25)
Happy Death Day (info) 21:33 21/7 (36)
Det (info) 21:31 21/7 (114)
Doctor Who (info) 21:28 21/7 (17)
Bob Lazar: Area 51 & Flying Saucers (info) 21:14 21/7 (3)
Men in Black: International (info) 20:50 21/7 (5)
At the Sinatra Club (info) 19:43 21/7 (1)
Cold Heart (info) 19:25 21/7 (7)
En ettas dagbok (info) 18:54 21/7 (2)
10 Years (info) 18:22 21/7 (21)
Reine & Mimmi i fjällen! (info) 18:19 21/7 (335)
Batman vs. Teenage Mutant Ninja Turtles (info) 18:11 21/7 (4)
The Night of the Virgin (info) 17:28 21/7 (1)
The Ritual (info) 15:27 21/7 (55)
1922 (info) 15:25 21/7 (21)
The Brasch Family (info) 15:20 21/7 (1)
First Man (info) 15:07 21/7 (34)
Boyhood (info) 14:09 21/7 (163)
En pyromans kärlekshistoria (info) 14:08 21/7 (3)
What If (info) 14:07 21/7 (49)
CHiPs (info) 14:00 21/7 (14)