m-hansson
under hela filmen sitter jag och väntar på den underliggande poängen som jag vet bara måste komma snart, och på att filmen ska börja men det enda som finns kvar när eftertexterna börjar rulla är ett simpelt "jaha......" jag trodde den här filmen skulle vara mycket bättre än den va, helt klart överskattad. det är för många karaktärer med i filmen så man hinner inte "lära känna" någon av dem, dock var skådespeleri bra. svag trea, och de enbart för att den ändå var lite smått underhållande, bra skådespeleri och snyggt foto.
 annihilat0r
"Crash" är en sann och hård spegling av rasismen, som ett existerande och stundtals övergripande problem. En viktig film, med andra ord. Filmen innehåller flera berättelser som sammanflätas, några mer intressanta än andra. Det är vackert att inse att vi är människor. Att vi alla är av samma skrot och korn, oavsett vår härkomst.
Man blir hänförd och berörd. Mycket starka personporträtt i ett thriller/drama som verkligen engagerar. En av de bästa filmer jag sett i år.
 Canaletes
Rätt besviken på filmen. Mycket överdriven film. Personer som skapar så onödiga problem och bara inte kan lyssna på en istället för att överreagera. Det sjuka är att det finns många såna personer i världen, så onödigt och idiotiskt. Skådespeleriet var också sjukt överdriven. Allt i filmen var så överdrivet så man tappade den där känslan som tex Babel har. * * SPOILER ** Några sjukt idiotiska scener fanns det också. Ena är när de båda mörkhyade kör över kinesen och de ska stå där o babbla om vad dem ska göra med honom när han fan blivit påkörd! Andra sjukt idiotiska scenen är bilkraschen när polisen ska dra ut kvinnan och kvinnan bara skriker nej och sen ska de börja prata när bilen är upp och ner och den kommer explodera vilken sekund som helst och såklart som typisk amerikanskt film så exploderas den precis när båda dras ut ur bilen! Finns ingen logik i detta. Vem fan pratar i en sån här situation? * * SPOILER **. Störde mig också på att filmen var omvänd. 6.5
 Canaletes
Glömde tillägga. Ryan Phillippe var sjukt bra!
 YouAreNrIchi
Intressant händelseförlopp. Ett par jävligt roliga scener också.
 DEB
Bra film som speglar rasismen ur ett mer vardagligt perspektiv, med en del mer eller mindre berörande scener. Men ack, så amerikanskt och överdrivet ibland...
 Liwe
Efter att ha sett om den idag så måste betyget höjas från 4 till 5. Det är en sjukt bra film! Inte många filmer som berör mig som denna. Mycket bra upplägg och mycket bra skådespel.
 Ve72
En story som kunde blivit en bra film men nej... Om detta inte hade varit en Hollywood-film hade den kunnat vara helt fantastisk!
 Starlette
Riktigt bra. Välgjort.
 moviefreak93
Vilken extremt övertydlig film. Temat är upplagt för något riktigt bra, men det blir istället nästan trivialiserat, ytlig och mycket förenklad. Är för mig ett stort mysterium att denna kunde få Oscar för bästa film.
 Galivan
det handlar om fördomar relaterat till hudfärg och etnicitet etc. Ett flertal karaktärer skildras pararellt. I varenda scen uppstår en situation som tydligt illustrerar ett problem. Man matas kontinuerligt med nya situationer. Det fungerar ett tag eftersom skådespeleri och dialog är inlevelsefullt. Men när redan från början konstruerade situationer får konsekvenser som leder vidare till absurt konstruerade scenarion, då blir det löjligt. Det blir till en serie av sketcher , en sorts informationsfilm. Som visar exempel genom överidiotiska, irrationella beteenden. Väl gestaltat dock.
 TheHorrorfan
En väldigt bra film med bra skådespelare och oväntade twister.
 socorro
Riktigt mörk skildring av Los Angeles som annars så ofta utmålas som drömmarnas stad. Men jag är inte helt säker på att jag var med på alla twister.
 Rockylin
Som att bli överkörd av ett tåg. Ämnet filmen tar upp kan kännas uttjatat, men är antaligen viktigare än på länge och filmen ger en ett par tankeställare. Sevärd.
 Mariehell
Mycket bra om rasistiska spänningar mellan svarta, vita, mexicanare, asiater etc etc. Något övertydlig, men spännande och där den hade kunnat vara förutsägbar var den ofta oväntad. Tänkvärd (om än lite för inprätande), rolig och gav mig tårar i ögonen ett par gånger.
 Vira
En på alla sätt bra och i synnerhet viktig film. Dess grundläggande problem ligger dock i att den vill framstå som nyskapande, vilket den, som en oundviklig följd av att den är alltför förutsägbar och inte minst övertydlig, inte kan anses vara. Det angelägna buskapet är dock ett stort plus.
 pokerfacedpots
Påminner rätt mycket om in favoritfilm Magnolia men är inte alls lika bra. Tyckte först den var lite väl deprimerande men visst är den sevärd
 Xenox
Filmen var bra, men det kändes som att man sett det mesta innan.
 Malfunction
Ren skit. Se t.ex. Salles Lone Star i stället.
 Ruttan
Ingen höjdare. Ganska tråkig om man vill ha underhållning.
 Claude Strife
Filmen har allt!
 Alreadyrick
Oj, jävlar, hur kunde jag ge den här filmen en fyra? Härligt att se att man har utvecklats och inte så enkelt går på sånt här sentimentalt trams.
 Sophtoponken
En av de mest enfaldiga filmer jag sett. Två gånger. För den gjorde så lite spår att jag helt glömt att jag ens hört talas em den. Sandra Bullock i en av rollerna borde ha varit varning nog.
 menschenfeind
Det var ju inte Spike Lee precis... Svag 3:a.
 jasmin357
omslagsbilden är också den mest hjärtskärande scenen i filmen. this movie is sooo good!
 swecarlsson
Mycket gripande bra film med betoning på rasism. Sevärd och mycket värt att tänka på.
 the godfather
Nja man har sett bättre filmer. Förstår inte storheten med denna. Överskattad
 RadioSaga
Älskar denna film!!
 Hen78
Älskar filmens budskap! Vi har alla fördomar, som vi är mer eller mindre medvetna om, filmen får en att tänka till och att medvetandegöra dessa.
 RichardEk
Habil episodfilm som dock inte lyckas problematisera rasism som vardagsfenomen i särskilt hög utsträckning, utan håller sig tryggt inom ramen för det politiskt korrekta. Berättelseformen, väl använd sedan 'Short Cuts', har sina tydliga fördelar, inte minst att tempot i berättelserna kan hållas uppe. Men jag saknar den nerv som fanns i 'Magnolia' eller den ensemble som fanns i 'Short Cuts'. Men som dramaförströelse är filmen helt OK.
 Berniey
Tveksamt koncept, där scenerna bara staplas på varandra i en enda röra och där dialogen är som högläsning ur manuset. Det här var definitivt inte genomtänkt utan bara extremt uselt!
 amonamarth
Nej vafan det här var int bra, löjlig konstig bara.
 snöbrigad
Efter all hype från min bekantskapskrets var mina förväntningar i nivå med en ny "the green mile". Börjar otroligt spretigt och ointressant, ger man filmen lite mer tid växer den med tiden och blir till slut riktigt gripande. Den absolut sista scenen förstör dock den tunga stämningen och lämnar dig med känslan av att du nyss sett en komedi, stort fail.
 metalguy
Otroligt gripande samt fängslande historier som dras samman för att påverka varandra. En film som värdigt förtjänar sitt betyg genom de olika karaktärsdragen, jargongerna samt skådespelarinsatserna.
 LacombeLucien
Väldigt bra, men ingen 4a.
 Mat1az
Så otroligt övertydlig att man nästan blir lite illamående. Flera händelser känns väldigt konstiga och majoriteten av karaktärerna är helt blåsta i huvudet, de tycks gör otroligt dumma saker bara för att storyn ska fungera. Den har vissa stunder av briljans. Men när alla hela tiden drar referenser till rasism, ja faktiskt i nästan varje mening som uttalas i hela filmen, så blir det otroligt tröttsamt. Lite roligt ändå att se en film där jag inte blir irriterad på Brendan Fraser.
 herrpadda
En underhållande film! Känns dock som en sämre variant av Magnolia med en massa prat om rasism hela tiden. Gillar dock den typen av berättarstil och en trea känns ganska lagom för den här filmen.
 Grane
Fantastisk! Se den!
 Linay
En film med ett budskap som man tröttnar på efter 20 minuter då det är allt förutom subtilt. Helt onödigt att dra ut på alla storylines till 2 timmar, särskillt då det inte finns en enda vettig eller välskriven karaktär i filmen. Blä.
Det tar inte många sekunder att förstå att man tittar på något riktigt bra. Känslan av överväldigande lycka träffar en direkt och man är helt försvarslös och det enda man kan göra är att njuta. Manuset är väldigt starkt och skådespelarnas prestationer är imponerande. En upplevelse man minns. 5-
 Qhunden
En del fina scener står för sig själva eftersom helheten saknar riktigt djup. Fin men billig.
 arruba
Ett så simpelt men ändå så effektivt manus gör detta till en kanon rulle. En film som passar alla!
Bra film med väldigt bra skådespelare. Svag 5:a
 RustyFilm
Svårt att få grepp om det här i alla fall till att börja med. En mosaik av intermezzon presenteras. Gemensamt för händelserna är inslag av rasism och fördomar. Ilskna och rädda människor finns det gått om. Samtidigt som händelserna vävs ihop så klarnar saker och ting, fram träder en vändning från ont till gott och tvärsom. Ett okonventionellt och smart manus men även regi och skådespelarinsatser är mycket bra. Sevärt.
 Sarakin76
En svart hvit film. Ikke noe man viser på LAs turistbyrå akkurat.
 Pingstpastorn
PK-smörja av värsta sorten.
Underbar film, som faktiskt inte förskönar verkligen, som många amerikanska filmer gör med sin PR. Skådespelarna gör ett utmärkt jobb, vilket gör att filmen blir ännu mer trovärdig! Filmen kanske är en aningen lång, men det funkar!!
 Engravadlax
Alla skuldbelägger andra för sina och samhällets problem: the movie. Kunde vara en dokumentär. Börjar engagerande men blir jättefånig i andra halvan.
 Pi-R
En film med Budskap, och Budskapet är viktigare än rollfigurerna. I mina ögon tappar filmen på just detta, och överdoseringen av trådar som ska hinna etableras, utvecklas, engagera, och knypas ihop skulle egentligen motivera en betydligt längre film för att ge full utdelning. En del figurer, som Sandra Bullocks blir knappt en tummetott, medan andra, som Matt Dillons och Don Cheadles reser sig över mängden och utgör riktigt bra film. Åter andra, som Rya Phillippes och Michael Peñas, förtjänar mer tid. På det hela taget en rätt bra film, som utöver de tidsmässiga problemen också lider något av narrativets entonighet.
« Föregående   |   1 ... 25 26 27
Senaste kommentarer
Papillon (info) 21:24 18/3 (9)
Captain Marvel (info) 20:56 18/3 (20)
The Night Eats the World (info) 20:52 18/3 (2)
Thunder Road (info) 20:45 18/3 (4)
Aquaman (info) 20:00 18/3 (32)
Prison of the Dead (info) 19:49 18/3 (5)
In Darkness (info) 19:43 18/3 (5)
Avengers: Infinity War (info) 19:42 18/3 (81)
Fast & Furious 8 (info) 18:36 18/3 (39)
Sune i Grekland – All Inclusive (info) 16:20 18/3 (74)
Sinister (info) 15:10 18/3 (265)
Besatt (info) 15:07 18/3 (354)
Hostel (info) 15:06 18/3 (715)
Sand Storm (info) 14:58 18/3 (1)
The House That Jack Built (info) 14:56 18/3 (12)
Leaving Neverland (info) 13:47 18/3 (9)
Kärlekstrassel (info) 13:28 18/3 (1)
Snowpiercer (info) 12:48 18/3 (157)
Dödsexpressen (info) 12:29 18/3 (67)
Titta vi spökar 4 (info) 11:39 18/3 (7)
The Equalizer 2 (info) 11:25 18/3 (23)
Titta vi spökar (info) 09:31 18/3 (67)
Mandarinodlaren (info) 08:51 18/3 (30)
A Walk in the Woods (info) 02:29 18/3 (12)
Geostorm (info) 01:55 18/3 (53)
Vigilante Diaries (info) 01:05 18/3 (3)
Rogue Assassin (info) 00:11 18/3 (175)
Druid Peak (info) 23:43 17/3 (1)
Triple Frontier (info) 23:25 17/3 (6)
Blood Scarab  (info) 22:30 17/3 (1)
The Nun (info) 22:24 17/3 (27)
The Musketeer (info) 22:02 17/3 (67)
Rampage: Capital Punishment (info) 22:02 17/3 (12)
Alita: Battle Angel (info) 21:36 17/3 (18)
Suspiria (info) 21:29 17/3 (18)
The Noah's Ark Principle (info) 21:06 17/3 (3)
Som folk är mest (info) 20:58 17/3 (12)
The Photographer of Mauthausen (info) 20:57 17/3 (2)
Hör upp, blindstyre! (info) 20:52 17/3 (83)
A.P.E.X (info) 20:47 17/3 (2)
Zero Dark Thirty (info) 20:46 17/3 (182)
Var sin väg (info) 20:45 17/3 (3)
Vattenhästen (info) 20:39 17/3 (57)
Vargens tid (info) 20:32 17/3 (21)
Never Look Away (info) 20:20 17/3 (2)
RBG (info) 19:57 17/3 (8)
En film om Jörn Donner (info) 19:53 17/3 (1)
Den siste actionhjälten (info) 19:51 17/3 (376)
Goliat (info) 19:40 17/3 (8)
Identity Thief  (info) 19:02 17/3 (64)