jimmy ringo
Utan Keitels oslagbara insats så hade nog denna rulle varit bortglömd för länge sen. Han går in i sin roll så oerhört mycket att man nästan blir rädd för honom ibland!
 abbenisse
härligt dekadent och smutsig... keitel är underbar och pusselbitarna är inte skrivna på näsan.... dock misstänker jag en religiös agenda där bakom... kanske. lite oklar i var filmen ville gå ibland...
 Film Guden
Mycket mörk men med en som vanligt lysande Harvey Keitel. En bittert sevärd historia, som dock aldrig riktigt tog fart.
 kanzi
Jäkligt ojämn. Bra ibland. Utan Keitel skulle den inte vara mycket att hänga i granen.
 Afflicter
Keitel gör ett fint jobb, men själva filmen är bara tråkig.
 precineadd
börjar och slutar med harvey keitel, men då måste man också berömma ferarra som fattade det. gillar hela den planlösa, halvavantgardistiska dramaturgin också. ingen handling, bara misär.
 Hangaround
Inte den bästa familjefilmen.
 Slasktotten
alltså, jag beundrade den mer än jag tyckte om den. kanske en film man måste mer än en gång?
 MtotheN
nja, visst gör keitel en strålande insats som rötägg och patrask, men filmen var trots allt ett sömnpiller med alldeles för utdragna scener och för lite händelser.
 Zebulonm
Nej jag gillade den inte alls.......
 thompalainen
Filmen som fick mig att vilja bli polis. :)
 robest
Såg om den för några veckor sen, den är fin, Huvudkaraktären påminner lite om Kim Bodnias karakär Franke i Pusher. Han kan inte sluta fortsätta sitt destruktiva liv fast han får en chans att ändra på det,, sen att filmerna slutar rätt olika ändå hör ju inte till här. Tyckte trots allt att den ändå bara fick en mycket fet 3:a
 Harkaiden
Vissa scener, om inte dom flesta scenerna är plågsamt ointressanta och det blir därför svårt att inte tänka på annat. Ett visst budskap har filmen och en väl skådespelande Harvey Keitel, men även det tröttnar man snabbt på, då saker och ting blir repetiva. Vet inte, det var väl helt enkelt inte min typ av film.
 eppjones
Smuts, riktigt härlig skitighet. Bra insats av Harvey Keitel också.
 Pol Put
Flera av mina kollegor inom poliskåren har denna polis som förebild och man förstår ju varför. Fantastisk film!
 jennah
Gillar denna, Harvey Keitel är grymt bra.
 tpb
Jag höjer till en femma. Keitel är vidrigt underbar. Alla borde se den här och Cage borde skämmas för sin taffliga efterapning.
 zonk
Ibland glimrar den till, kompromisslös och osentimental, men oftast fladdrar och irrar den planlöst, utan mål, mening, eller riktning.. och jesus-grejen blir ju bara för mycket..
 AddeColciago
En riktig ångestresa, vars fokus aldrig spårar ur, även om huvudkaraktären har hamnat rejält snett. Stämningen, NY-miljöerna och den ständigt närvarande machserien i baseboll är vad jag tar med mig, utöver den enastående Keitel.
 JeremyClarkson
Haha. Han får ju Denzel Washingtons karaktär i Training Day att framstå som en hederlig polis.
 Sznax
Keitel knarkar ner sig och visar sina begränsade skådespelarkvaliteter. Manuset är splittrat i flera historier som man aldrig kommer nära, och aldrig får något grepp om. Det gäller även Keitels karaktär. Ingen större underhållning. Betyg 3.6
 Bomaniac
Jaja, en polis som knarkar och är allmänt osympatisk och vars enda drift är hur det går i baseballserien. Intressantare än så blir det inte. Slötittade sista halvtimmen bara för att se klart. Keitel passar bättre i biroller.
 TomHardy
En relativt svag fyra men jag gillade filmen. Harvey Keitel är lysande!
 Gigi1943
Fy en så OTÄCK film, den får en stark trea för sin dramatik OCH för den oerhört fina musiken (i början och slutet).
 Vitus
kanske de mest realistiska knarkscenerna ja sett i en film. Keitel är ju guld värd i allt han är med i.
 Dutch
Riktigt skitig.
 Berniey
Är definitivt ingen fan av Ferraras filmskapande men här lyckas han få till det med en riktigt skum o sevärd film där Keitel imponerar stort.
 Johan_G
Helt okey polisfilm. Harvey keitel gör en jättebra roll, tyvärr är inte filmen lika bra. Ingen jättefel, men blir liksom inte imponerad ungefär samma sak i 1h 30min med andra miljöer bara, inget nytt sker under filmen, och slutet är mig ett stort frågetecken, och Keitel's kollegor är väldigt stora frågetecken över hela filmen. Hur kan dem inte märka/bry sig att han är hög? förövrigt flytter filmen på i ett bra tempo och håller än fast vid skärmen för att se när allt ska skita sig.
 Dr T
Denna film är visserligen lite monotomt berättad och på sina ställen lyser method actingen igenom, men Harvey Keitel imponerar likväl i denna mycket starka knarkarfilm.
 Taliah
Aka manlighetsissues.
 kolle82
Inte svårt att se var Tarantino hämtat inspiration här. Lite besviken på slutet även om jag fattar vad som vill sägas med det. Victor Argo måste vara det coolaste namnet i världen!
 ClintanTheKing
Nja, onödigt utdragna scener till och från. Keitel är dock bra som snuten med många laster. Filmen i sin helhet hade kunnat varit mycket bättre men jag ger den godkänt.
 Malfunction
Någon av de som sticker till New York över en weekend som minns hur skitig och farlig staden var i slutet av åttiotalet? Ferrara har ett grepp om stadens miljöer som är bättre än Woody Allens. De religösa övertonerna och frälsningstematiken passar bra ihop med den generella överjävligheten och Keitel gör sitt livs roll. 4+
 Sokkan
Blev golvad, trodde det här skulle vara en fotnot i Keitels karriär. Vilken jävla paradroll. Bror...
 AlbertSpica
Keitel är grym, filmen likaså.
 Korben_Dallas
Hardcore rulle som inte chillar med knarket eller katoliker
 Bomkia
Keitels paradroll. Smutsigt och jobbigt att se på. 4+
 filmfreak1
Harvey Keitel är grym, riktigt grym här.
 oapelmo
Storspel från Keitel!
 Kubrick
Otroligt smärtsamt att se hans destruktiva liv.
 KyLLo
Harvey Keitel är strålande i en film om droger, religion, sport, sex och rättvisa. Snyggt och smart filmad. Den påminner om Taxi driver i stilen, men med svärta och ångest rakt igenom.
 djonipony
2.5
Det är misär med stort M och Ferrara levererar ångest på sitt skitigaste sätt. Keitels enmansshow rakt igenom och hans prestation borde vara en av de elakaste som gjorts. Men nånstans saknade jag ett flyt i storyn, något som gör att man bryr sig om varför främst huvudpersonen beter sig så destruktivt som han gör. Men klart en sevärd film, men inte en film för alla.
 KillerPutte
(rek.4) Keitel är grym i filmen men man ställer sig frågan varför man gör filmen och vad vill man egentligen ha sagt? I mina ögon utelämnas alltför många trådar och jag känner "jaha" när filmen är slut.
 sleepyhead
rekommenderas om man vill se harvey keitel visa kuken och bete sig som ett svin.
 kanemura
Jag tycker den är gräslig men det beror mer på att jag inte gillar/förstår stilen. Säkert bra om man gillar sånt här och absolut välspelad.
Kultklassiker!
 Gadwin
Jag gillar misären, men någonstans måste de kunna ha tänkt en bättre och mer genomtänkt handling än sådär.
 Engravadlax
Rätt kasst skriven egentligen.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Knight and Day (info) 17:46 19/5 (295)
Children (info) 17:36 19/5 (6)
Planerat illdåd (info) 16:28 19/5 (18)
Larry Flynt - skandalernas man (info) 14:28 19/5 (209)
Röda Nejlikan (info) 14:25 19/5 (24)
Fruktans nävar (info) 13:57 19/5 (82)
Den lilla flickan i huset vid vägens slut (info) 12:41 19/5 (58)
Society (info) 11:57 19/5 (62)
Backdraft II (info) 11:08 19/5 (1)
Polar (info) 11:03 19/5 (21)
Vägvisaren (info) 10:58 19/5 (51)
Justice League vs. the Fatal Five  (info) 10:33 19/5 (2)
Mortdecai (info) 09:46 19/5 (25)
Tredje mordet (info) 08:53 19/5 (6)
Five Nights in Maine (info) 08:24 19/5 (1)
En iskall jävel (info) 07:58 19/5 (33)
Oskyldigt blod (info) 06:20 19/5 (33)
Alla mår bra (info) 03:39 19/5 (2)
[REC] 4: Apocalypse (info) 03:22 19/5 (20)
Det vildväxande päronträdet  (info) 03:04 19/5 (6)
Brokedown Palace (info) 02:14 19/5 (55)
Nattbarn (info) 23:41 18/5 (9)
The Mule (info) 22:26 18/5 (15)
Big Brother (info) 22:09 18/5 (2)
Snuten i Hollywood 2 (info) 21:35 18/5 (224)
Sonja (info) 20:19 18/5 (2)
Den hårda leken (info) 18:36 18/5 (1)
Iron Sky: The Coming Race (info) 15:45 18/5 (1)
Time Machine (info) 15:37 18/5 (327)
Sameblod (info) 15:07 18/5 (58)
Zlatan i Alperna  (info) 12:31 18/5 (3)
Fruktan lägger pussel (info) 12:28 18/5 (4)
Atlantic City, U.S.A. (info) 11:47 18/5 (44)
UFO (info) 11:25 18/5 (8)
Star Wars: The Last Jedi (info) 10:37 18/5 (148)
Acts of Vengeance (info) 10:33 18/5 (7)
Purpurgänget (info) 09:59 18/5 (1)
Black Panther (info) 09:00 18/5 (86)
American Exit (info) 07:48 18/5 (1)
Tag (info) 05:38 18/5 (7)
Isn't It Romantic (info) 05:36 18/5 (10)
I Feel Pretty (info) 05:34 18/5 (13)
Enemy Gold (info) 04:04 18/5 (5)
Summer of Blood (info) 03:44 18/5 (5)
Det ljuva livet (info) 23:33 17/5 (150)
De bedragna (info) 23:21 17/5 (29)
Mordet på Orientexpressen (info) 22:41 17/5 (49)
Destroyer (info) 22:33 17/5 (7)
Frank and Ava (info) 22:29 17/5 (1)
Big Boss (info) 21:59 17/5 (96)