XenoMorph
Helt ok action utan att bjuda på något extra.
 EvilNed
En mångkulturell hongkongfilm där de lyckas packa in drama, action och thriller element. Dock kan den vara seg ibland.
 gustafspetz
det enda som var bra var fyrverkerierna.
 N_ForsmOO
Tycker det var sköna karaktärer i denna film , lite långsam men ändå en bra action film !
 fabbe86
tänk om livet var som en trailer...
 St_Kent
för lite klassisk musik tycker jag=) och nån av bovarna skulle kunna ha varit cool
 prax
såg precis klart den :) tre ord: grymt bra action:D
Pinsam och krystad film med ett par schysta action-scener,
 oan
härlig film. johnny to och wai ka-fai tillsammans gör det riktigt bra. inte sett något dåligt av dem ännu.
 Storschen
Den bästa actionfilmen jag sett! Så oerhört vacker och stiligt gjord. Eleganta actionscener och inbäddad ironi... En oerhört träffande kombination! Med ett av tidernas coolaste slut!
 yidaki
Klassiker
 dark*angel
älskar denn
 svyturus
det är så här jag vill se action, stilig och beskrivande
 Bucho
Underbar story med sköna actionscener!
 Bozze80
Kanske inte världens djupaste handling, men vem behöver det när actionscenerna är så här coola. Lau och Sorimachi är också riktigt bra i huvudrollerna...
 Puck
osammanhängande, dåligt skådespeleri och en handling som är ett dåligt ihopkok från diverse filmer.
 *Bea*
Efter 1,5 timme satt jag bara och väntade på att den skulle sluta nån gång... Skådespelarna var ganska okej, men rollfigurerna de spelade var skrattretande, särskilt tjejen som gillade yrkesmördare. Undrar bara hur liknande filmer kan vara "Agent 007 med rätt att döda"?!
 Vandelay
ett snäpp bättre en bondock saints
 menschenfeind
bäst
 Slicc
Fullutajmu killulu
 Strang3
Ren och skär underhållning med lite jalvt svår story, förstår inte varför man ska tracka på sånt man inte förstår
 @ngeldu$t
Hong Kong action på en lämplig nivå. Jag har sett både bättre oh sämre filmer på samma tema från Hong Kong. Det får bli en standard trea.
 Behemoth
Filmen håller sig på en stabil 3:a ända fram till sista 20 minuterna, så den bara blir dålig. Funkade som tillfällig underhållning.
 Behemoth
Och varför, VARFÖR, kändes det nödvändigt att ha dialog på engelska? Vedervärdigt!
 Greenleaf
Rätt så häftiga actionscener som väger upp filmen. Hade man slopat engelskan hade jag blivit överlycklig...
 todape
Jag är ganska svårflörtad vad det gäller action men Fulltime Killer visade sig vara en riktigt bra film. Det var inte bara meningslöst våld utan även en mer än godtagbar handling i bakgrunden. Överraskande bra.
 dissiminator
schysst action, gillar slutet
 schramm
små trist HK action utan vettigt manus. Förväntade mig mer av Johnny To.
 Mara Jade
Bra film, dock så är det engelska snacket ett rejält minus i filmen.
 Kaigon
Vacker och sporadisk.
 H G:sson
Ja, språket var lite skumt, inte hlet genomtänkt och så väl skriven den kunde varit om de laggt ner sig lite till. Men det gåt absolut att se.
 film_Alex
Kommersiell Hong Kong film - en av de bättre. Handlingen är helt klart bristande och mallad för att vara mer lättsåld internationellt. Den är därigenom dessutom ganska förutsägbar vilket drar ner en del på betyget, men samtidigt så spelar det föga roll i actiongenren. Speciellt när filmen är fullspäckad med härlig action och snygg stridskoreografi. Allt som allt är den en bra filmupplevelse om man kan tänka sig att se igenom det bristande manuset samt det engelska snacket som helt klart är irriterande.
 Klara Sofia
Har inte egentligen sett någon Hongkong-action tidigare, och blev glatt överraskad av Fultime Killer och Johnny To. Gillar estetiken - fotot, färgerna, vinklarna, klippen - men också berättarstilen, som varken är övertydlig eller kräver att man gissar sig fram. Inledningen är bland det snyggaste jag sett på länge. OK - handlingen kanske inte är den mest utstuderade, men den räcker för mig för att bära upp allt det andra som filmen har att ge. Men - varför ser man inte Takashi Sorimachi i fler filmer?
 film_Alex
Klara Sofia: Nu verkar han vara ganska etablerad, men det beror väl på flera anledningar: Han är relativt ung och bara verkat i tio år. Sen så är han från Japan så förvänta dig inte att se honom i HK allt för ofta (detta är första gången jag ser honom). Dessutom så saknar han en film som fått internationellt genombrott bland sina meriter. Sådana här filmer görs i massproduktioner och är ungefär lika vanliga i HK som svenska romkom eller Beckfilmer är här (bara i år har Johnny To gjort tre actionrullar t.ex.).
 foppa99
nja..vissa bitar är katastrofala, medans andra inslag är i det närmsta genialiska..så svårbedömt..
 GinNTonic
Inte så imponerande i övrigt men actionscenerna är ju så grymt jävla coola att jag måste sätta en (svag) fyra i alla fall.
 Theo_I
Jag vill ha ännu fler referenser så jag känt mig som en ännu större nörd.
 Silvermoontear
hehe okey, måste bara peka ut de otroligt löjliga delarna med interpol och den otroligt löjliga sjukdomen dem ger tok, epilepsi. Om man skulle ändrat dessa delar i filmen skulle den åtminstonde få en trea... Så himla löjligt med de engelsk talande interpolagenterna, vilket är ett dåligt försök till att få kanske en amerikansk anda i filmen. Interpol blir som en motsvarighet i den amerikanska filmen när man har med CIA eller FBI.
 N-din
Helt okej film :)
 100tonvalspäck
Blev lite besviken, inte så bra action som jag hoppats och handlingen och skådespeleriet var stundtals sövande.
 Film Guden
Överambitiöst filmnörderi. Några bra actionscener. Men visste inte om jag ska sympatisera med antihjälten, eller den stackars Interpool -agenten.
 Qerzeboy
Väldigt klumpig för att vara yrkesmördare
 lekke
I början av filmen säger Andy Laus rollfigur att han älskar att se på actionfilmer, stor som liten budget, inhemska som utländska, bara de har något fräscht och nytt över sig. Jag med. Men jag undrar om filmskaparna tänkte på att de bet sig själva i svansen med en sån replik i en film där allt är lånat, ingen originalitet finns att skåda och att allt är så undermåligt gjort. Pinsam film.
 Kalkonhönan
Hade likadana figurer av Snobben som barn, ifrån Happy Mealet på Donken.
 FabianBom
Bra action scener, men storyn känns tunn och delvis stel och tråkig emellan åt, men får en 3a för jag diggar lau.
 andersg
Den enda behållningen var scenen i fängelset och den är alldeles i början av filmen. Sen kan man stänga av. Trots det är filmen alldeles för kort, för precis allt som får historien att hänga ihop är bortklippt.
 halvnio
Osnygg, osmidig och dryg film, det som höjer den är att Andy Lau ler diaboliskt genom hela filmen, men det var tragiskt nog det enda som var minsta skojigt. Resten blir är ett tråkig, pinsamt och klumpigt resultat som jag hade klarat mig lika bra utan!
 väggar
Tjock med häftig.
 RobinsTaste
Cool action i John Woo style! Och visst kommer jag ihåg snobbenfigurerna Kalkonhörnan! Men seg och trisst och för mycket slowmotion
 Zebulonm
Riktigt bra.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Knight and Day (info) 17:46 19/5 (295)
Children (info) 17:36 19/5 (6)
Planerat illdåd (info) 16:28 19/5 (18)
Larry Flynt - skandalernas man (info) 14:28 19/5 (209)
Röda Nejlikan (info) 14:25 19/5 (24)
Fruktans nävar (info) 13:57 19/5 (82)
Den lilla flickan i huset vid vägens slut (info) 12:41 19/5 (58)
Society (info) 11:57 19/5 (62)
Backdraft II (info) 11:08 19/5 (1)
Polar (info) 11:03 19/5 (21)
Vägvisaren (info) 10:58 19/5 (51)
Justice League vs. the Fatal Five  (info) 10:33 19/5 (2)
Mortdecai (info) 09:46 19/5 (25)
Tredje mordet (info) 08:53 19/5 (6)
Five Nights in Maine (info) 08:24 19/5 (1)
En iskall jävel (info) 07:58 19/5 (33)
Oskyldigt blod (info) 06:20 19/5 (33)
Alla mår bra (info) 03:39 19/5 (2)
[REC] 4: Apocalypse (info) 03:22 19/5 (20)
Det vildväxande päronträdet  (info) 03:04 19/5 (6)
Brokedown Palace (info) 02:14 19/5 (55)
Nattbarn (info) 23:41 18/5 (9)
The Mule (info) 22:26 18/5 (15)
Big Brother (info) 22:09 18/5 (2)
Snuten i Hollywood 2 (info) 21:35 18/5 (224)
Sonja (info) 20:19 18/5 (2)
Den hårda leken (info) 18:36 18/5 (1)
Iron Sky: The Coming Race (info) 15:45 18/5 (1)
Time Machine (info) 15:37 18/5 (327)
Sameblod (info) 15:07 18/5 (58)
Zlatan i Alperna  (info) 12:31 18/5 (3)
Fruktan lägger pussel (info) 12:28 18/5 (4)
Atlantic City, U.S.A. (info) 11:47 18/5 (44)
UFO (info) 11:25 18/5 (8)
Star Wars: The Last Jedi (info) 10:37 18/5 (148)
Acts of Vengeance (info) 10:33 18/5 (7)
Purpurgänget (info) 09:59 18/5 (1)
Black Panther (info) 09:00 18/5 (86)
American Exit (info) 07:48 18/5 (1)
Tag (info) 05:38 18/5 (7)
Isn't It Romantic (info) 05:36 18/5 (10)
I Feel Pretty (info) 05:34 18/5 (13)
Enemy Gold (info) 04:04 18/5 (5)
Summer of Blood (info) 03:44 18/5 (5)
Det ljuva livet (info) 23:33 17/5 (150)
De bedragna (info) 23:21 17/5 (29)
Mordet på Orientexpressen (info) 22:41 17/5 (49)
Destroyer (info) 22:33 17/5 (7)
Frank and Ava (info) 22:29 17/5 (1)
Big Boss (info) 21:59 17/5 (96)