GLO
lol
 Scooter634
riktigt grym film, älskar denna rulle
 todape
Gillade filmen när den kom för tio år sedan, men nu har jag aningen högre krav på filmerna jag ser som underhållande. Träig dialog, svagt skådespel och plastiga effekter gör inte mig glad och lyrisk.
 The Phantom
Coolt monster.
 JoeL431
Inte speciellt bra. Gillar skräck men denna var kass.
 Dele
Tröttsamt frosseri i våld och effekter, ordinärt manus och ett monster som ska verka häftigt genom en löjlig röst och fåniga repliker som det gång på gång mumlar för sig själv. Nej tack.
 PeterTheW
Underhållande och rolig, men bra? Nej.
 Hammerheart
Helt ok skräckfilm. Andrew Divoff är bra som skurk.
 Otium
nästan en tvåa för att han sade "noo noo"
 Ragatan
Den var rolig vissa gånger, men knappast skrämmande.
 sadlady
Den var bra och blev rädd när jag tittade på den men det är länge sen nu. Den fyllde mina krav för att var en skräck film i alla fall blir man inte rädd så är det ingen skräck film.
 Ian24
Gillar lite oväntat denna skräckfilm, med lite touch av komedi. Man vet vad som ska hända hela tiden, men det finns lite saker som kan överraska och det är nästan så att man lever sig in i vissa personers öden. Klar trea.
 1x4x9
Som ett dåligt "Buffy" avsnitt... fast sämre. Men jag borde väl vetat bättre än att se vidare när det första som syns i bild är texten "Wes Craven Presents".
 iamfromthemoon
Skön film ändå!
 Nemesis_156
Väldigt underhållande film
 Djason
Divoff äger den här sköna filmen. Så är ju Kung Hodder med på ett hörn också, då kan man inte ge annat än en 4:a. Blev väldigt överaskad av den här filmen som faktiskt funkar hela vägen. Se bara denna och möjligtvis 2:an. 3:an och 4:an kan ni spola ner i avloppen.
 tpb
Jag vet inte hur många gånger jag sett den här filmen sedan första gången... Jag är så såld på Andrew Divoff som är way cool i rollen :)
 Bostrom87
Hahaha. Denna film är så jävla dåligt gjord. Dock är den underhållande hela tiden och det blir inte långtråkigt. Dock måste jag ändå sätta en etta. En 3-åring hade kunna regissera den här filmen.
 Setzer
Älskar skräckfilmer med monster figurer med lite story som denna,Chucky,Leprechaun,rumplestilt osv.Har sett alla 4 wish masters och älskar dom alla.
 dudson
Var en Jäkligt Bra Häfftig film när den släpptes 1997 kommer jag ihåg!! Håller Än idag...Mkt Underhållande film med glimten i ögat..Kryddat med Massa Svart-Humor kan det inte bli Fel!!
 LaDecima
Bra förut, inte bra nu.
 Amx
lame
 TheHorrorfan
Den går väl att kolla på en gång.
 Chriistian2
Rätt så spännande och underhållande, Antar väll att denna är bättre än uppföljarna som jag inte har sett ännu och Tony Todd är lika grym som vanligt, Stabil 3a.
 vieveila
Helt okej tycker jag. Mycket underhållande. Men det är helt klart Andrew Divoff som man ser filmen för. Han är helt sjukt kul i rollen. :D
 Vitus
en solklar favorit bland mig och mina vänner! Divoff gör hela filmen. vilken kille!
 stare
Underbart roligt.! :)
 Eddydasilva
Underhållande och skön film och stabil 3a för mig funkade för mig och mina vänner :)
 robbieroy
Det finns bara en behållning och det är hur Djinnen väljer att hålla ut ändelserna på varje ord han säger. Jag hade en klasskamrat en gång som ramlade ner från en basketkorg och bröt benet. Precis som han låg på golvet i smärtor och skrek "Jesuzzzzzz" säger Djinnen här "whishezzzzz". Mycket kul! I övrigt är det här bara gapigt, skrikigt och dåligt.
 Solidus
Godkända effekter och blodig underhållning lyckas ge mig lite nöje över detta B-verk. Jag sitter och småfnissar, men inte med filmen utan åt den. Löjlig, men ändå lite charmig. Godkänd.
 Halofreak92swe
Grymt underhållande och lite lagom slaffsig skräckis som påminner om Hellraiser. Älskar sättet Djinnen pratar på, precis som "The Mouth of Sauron" från Sagan om Konungens Återkomst. Hur som helst en skön rulle, förtjänar en robust 3.
 Podpolkovnik
Måttligt underhållande. Några snygga scener.
 answai
Ärligt, hur svårt kan det vara att få någon att önska sig tre saker?
 Jexxie
Äcklig och smått värdelös. Varför jag har sett den två gånger har jag inget bra svar på...
 ziferN
Charmig, helt ok och underhållande B-skräckfilm i trevligt 90-tal. Storyn och filmen är så B som det ska vara, och filmen har ju faktiskt ett par härliga scener med härliga effekter. Dock så sackar filmen ner sig lite mot slutet men filmen bjöd ändå på helt ok tidsfördriv eftersom man har ju sett värre skit.
 EvilNed
Väldigt tråkig och genomskinlig. De har castat diverse skräckfilmskändisar i småroller bara för att ge dem små publikfrieri-scener. Tony Todd och Kane Hodder's inhopp är helt meningslösa. Men Wishmastern är bra castad. Spelade väldigt bra, och skulle vilja se honom i mer.
 LacombeLucien
Underhållande och rolig.
 MaxMackan
Fånig. Men Andrew Divoff är skönt överspelande och det är kul att se fantasin flöda när de ska skruva till önskningarna. Plus också för kostym och smink. Alla praktiska efekter är riktigt läckra medan CG-effekterna inte är lika imponerande.
 snöbrigad
Klassisk skräckfilm som levererar vad som förväntas...dock finner jag det märkligt att filmen är producerad efter Jurassic park...
 Starlette
Bra kostym och smink. En del delar i filmen är riktigt bra/obehagliga. Andra delar osar b-film.
 myslas
Inte filmen Wes Craven kommer att bli ihågkommen för direkt. Inte helt utan underhållningsvärde dock och Divoff är härligt grym i huvudrollen. Om man inte tycker filmen är särskilt bra kan man alltid försöka lista alla kända figurer från andra skräck-klassiker som dyker upp på något sätt i den här filmen. Det är en hel del.
 lightship
Inte det sämsta som någonsin gjorts men men.
 Raggarn
En film jag hyrde när den kom och var inte väldans imponerad då. Efter en omtitt 20 år senare tycker jag den åldrats värdigt och har nog blivit snäppet bättre än jag minns den.
En av de sämsta film serierna jag har sett genom tiderna. URK!!!
 Solidus
Här var det mycket gnäll och jag ser inte vad som är problemet. Filmen är en kul effektfest för skräckälskare och vill inte vara något mer. Vidare gör fyra ikoner inom skräck varsin cameo, vilket ger filmen ett extra plus. Kort och gott så är WISHMASTER en underhållande och blodig skräck/fantasy med en tilltalande idé och karismatisk skurk. En gång i tiden var jag negativt inställd till filmen, men tack och lov har smaken förbättrats under årens gång. Tumme upp!
 martin eden
En helmysig, effektdriven 90-talskräckis som jag finner, överraskande nog med tanke på alla negativa kommentarer här, fungerar väldigt bra. Filmens största behållning är dess effekter och det är också dess primära fokus, då filmen är regisserad av Robert Kurtzman. Det som får filmen att fungera är att effekterna aldrig kommer i vägen för berättelsen undan hela tiden underbygger den, vilket jag tycker ofta är ett problem i effektdrivna filmer. Bra!!! 3.
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
Veronika bestämmer sig för att dö (info) 00:52 22/7 (81)
The Reunion (info) 00:42 22/7 (11)
The Dark (info) 00:25 22/7 (3)
Min grekiska sommar (info) 00:18 22/7 (4)
The Wife (info) 23:59 21/7 (19)
Flotten (info) 23:43 21/7 (4)
Klienten (info) 23:41 21/7 (112)
Hostiles (info) 23:36 21/7 (18)
Murder Mystery (info) 23:20 21/7 (13)
Spartacus (info) 23:19 21/7 (271)
The Lone Ranger (info) 23:17 21/7 (173)
Den gode, den onde, den fule (info) 23:03 21/7 (817)
Coneheads (info) 23:02 21/7 (99)
Flipped (info) 23:01 21/7 (76)
Husdjurens hemliga liv 2 (info) 23:00 21/7 (3)
The Meg (info) 22:59 21/7 (49)
Häng dom högt (info) 22:58 21/7 (101)
Spider-Man: Far From Home (info) 22:56 21/7 (10)
The Mist (info) 22:54 21/7 (838)
Fasanjägarna (info) 22:40 21/7 (20)
The Curse of La Llorona (info) 22:24 21/7 (5)
The Mountain Calls (info) 22:16 21/7 (1)
Avengers: Endgame (info) 22:08 21/7 (32)
Captain Marvel (info) 21:54 21/7 (36)
Personal Shopper (info) 21:53 21/7 (12)
Ideal Home (info) 21:50 21/7 (2)
Shazam! (info) 21:49 21/7 (16)
Bränd (info) 21:48 21/7 (13)
Dödlig skörd (info) 21:46 21/7 (198)
Sorry to Bother You (info) 21:42 21/7 (25)
Happy Death Day (info) 21:33 21/7 (36)
Det (info) 21:31 21/7 (114)
Doctor Who (info) 21:28 21/7 (17)
Bob Lazar: Area 51 & Flying Saucers (info) 21:14 21/7 (3)
Men in Black: International (info) 20:50 21/7 (5)
At the Sinatra Club (info) 19:43 21/7 (1)
Cold Heart (info) 19:25 21/7 (7)
En ettas dagbok (info) 18:54 21/7 (2)
10 Years (info) 18:22 21/7 (21)
Reine & Mimmi i fjällen! (info) 18:19 21/7 (335)
Batman vs. Teenage Mutant Ninja Turtles (info) 18:11 21/7 (4)
The Night of the Virgin (info) 17:28 21/7 (1)
The Ritual (info) 15:27 21/7 (55)
1922 (info) 15:25 21/7 (21)
The Brasch Family (info) 15:20 21/7 (1)
First Man (info) 15:07 21/7 (34)
Boyhood (info) 14:09 21/7 (163)
En pyromans kärlekshistoria (info) 14:08 21/7 (3)
What If (info) 14:07 21/7 (49)
CHiPs (info) 14:00 21/7 (14)