Gnet
Otroligt söt film, trots klichéer är mysfaktorn hög. Lite av en klassiker.
 Blink182
Den var faktiskt riktigt dålig måste jag säga. Men musiken var ju inte tråkig men lite för barnslig.
 Anniebunny82
Känns som en klassiker.... och fin titel har det ju också. ;-)
 Captain_Grogg
Flygscenen förstör hela 30-tals känslan och därmed en stor del av filmen..
 kungkalas
jag trodde den här filmen var äldre, typ från 40-talet, men jag såg den förstås senast när jag var sju-åtta och då var väl min bedömningsförmåga kring sånt inte så bra.... i och med att jag ändå minns filmen och vet att låtarna är rätt bra så gissar jag mig till att den bör få en trea.
 Dellamorte
Vill sätta en etta för att jag hatar gingerungar och musikaler är en väldigt väldigt hårfin genre, antingen är det charmigt eller så är det hemskt. Eftersom jag inte har den här pyrfärskt i minnet kan jag väl gå upp ett snäpp för kultstatus.
 RUFFLMAO
Sätter en fyra för att Tim Currys insats inte är nära på den som Pontus gjorde i vår uppsättning av Annie
 Mara Jade
Aileen Quinn är supergo som Annie. En mysig film med många härliga musiknummer.
 skeppstedt
Älskade denna film som barn och den håller fortfarande. 3++
 proppis
barndomsälskling...låtarna glömmer jag aldrig
 Docklands
Att jag blev tvingad att se sånt här som liten måste vad det som gjorde att jag var så aggresiv som tonåring.. vilken smörja
 m86
Det må vara smörigt och lite halvtöntigt, men det är ju för tusan så en musikal skall vara! Såg den här som barn och tröttnar aldrig, skitbra musik, schyst scenografi och koreografi! Duktiga skådisar...och så får vi inte glömma att Sveriges egen Greta Garbo medverkar på ett lite kul sätt! Vill ni snacka om en musikal som är fruktansvärd så föreslår jag "High School Musical"!! ;) Det här är vackert och sött, så "Don't go there!"!!!
 idaho1981
Vill nästan ge en 5a av nostalgi eftersom jag älskade den här filmen som barn. Tycker ändå de mesta gör ett bra jobb och den är klart underhållande fortfarande...
 Skuggängel
Något av det sockersötaste jag sett, får nästan ont i tänderna.
 Ernst Blofeld
Poirot är flintskallig kapitalist, Frank N Furter är tokrolig småskurk och Baron Samedi är indisk betjänt...
 Jennyanne
Men guud vad jag älskade denna! Barnen sjunger sådär härligt lillgammalt och Carol Burnett äger hela filmen!
 kimpah
Sött!
 cineasten89
härlig och klockren film.
 bjornnyquist
Gillar inte direkt musikaler, men den var väl ändå okej.
 snyltare
Jag har alltid älskat den här filmen, och minsann, jag grät idag också! Det knasigaste är nog bolsjevikerna ...
 AirikrStrife
hmm, jag såg en teaterversion av den här pjäsen i malmö med ulf brunnberg, den var helt ok, borde se den här också då när det är john huston som regiserat den.
 dissiminator
Burnett är riktigt rolig här, ok film med bra fart.
 Alex De Large
Why any kid would want to be an orphan is beyond me..
 eppjones
Älskade den när jag var liten men efter att ha sett den nu igen som vuxen så måste jag nog sänka betyget till en tvåa. Visserligen kul nostalgi men för mycket musikal och barnfilm för mig.
 KimEkberg
jag tyckte den var skön ändå även fast den innehöll en hel del tönterier och longörer. själva annie var ju ganska genialiskt smajlerande, och albert finney är sensibiliteten själv i en karaktär som på något vis måste inspirerat steve carells idiotiska pissfilm när han har massa gula slavar som skjuter sig själva med bazookas i skallen. dansnummrena varierar från medryckande till totalt störtfåniga. hardnutlife är en bra sång med rapkänsla.
 AndreaFurberg
rapkänsla!!!!!!!!!! haha jag dör. bästa ordet i år ass.alltså HUR kan du sätta 3 på den här vedervärdiga ultrasmörjan jag får kväljningar av bara första bokstaven.
 AndreaFurberg
jag får typ lust att köpa en *****-docka och köpa en kniv och bara hugga hela skiten i bitar. det är få saker som får mig attt känna så.
 KimEkberg
ärs, ge mig en brejkchoklad. det lutar väl mer åt två-hållet, men jag tycker ändå att filmen besitter ett humanitärt hjärta som gör att jag inte kan avfärda den. den var ju rolig och schysst iscensatt och störande men på ett oförargligt vis. det finns så mycket annan gudsförgäten skit därute som gör större anspråk och som än mer förtjänar göras till docka och sprättas upp.
 angiiee
Hihi, väldigt mysig film =) Precis som alla andra musikaler så gör den mig otroligt happy! Många töntigheter och överpeppade skådisar, men vad kan man förvänta sig av en musikal? Egentligen?
 Zuzz
Jo den var underhållande och ganska bra :)
 kakbakarn
Saker jag tänkte på: Punjab såg ut som Jay-Z (och kul att upptäcka att det var från denna film Jigga hämtat Hard Knock Life-samplingen), Rooster fick mig att tänka på August Darnell (vars låt "Annie, I'm Not Your Daddy" naturligtvis came to mind här), och Albert Finney påminner mig om att jag gillar... Albert Finney. Plus att sekreteraren var i min smak. Annars? Småmysig film som mest kändes jobbig i början men tog sig hyfsat. Jag var väl inte i helt rätt målgrupp men tyckte ändå den var helt ok.
 Virrpanna
Gud vad bra Annie är på att övertala, önskar att jag också var det! Mysig musikal.
 federico033
Jo den är bra, men Oliver! Är bättre. Dessutom får Tim Curry alldeles för lite att göra
 Mikka
Den har sina charmiga stunder, men den var verkligen inte värd trean som jag kom ihåg från min barndom. Ganska dåligt manus och skådespeleri.
 NtoNW
Detta var inte riktigt min kopp te. Annie är ganska dryg och Albert Finney är skurkaktigt rik. Nä, ingen riktig story och halvkass skådespeleri. Men, trots överspelet, så gillade jag Carol Burnett som den försupna barnhemsföreståndarinnan.
 Sture Stenhög
Tramsig musikal med dåliga skådespelare och rejält fåniga sång- och dansnummer. Sjungande ungar är ju ganska vidrigt, och Annie själv är lite småvidrig överlag, sekreteraren är irriterande pinsam också. Möjligen kan jag gilla Albert Finney lite, kul ändå att han är lite rikemanssvinig. Gå på bio? Ja, men då köper vi upp hela salongen och sitter där tre personer och en hund. I dessa tider är det lite svårt att inte få lite pedofil-vibbar på vissa ställen också, men det kanske säger mer om den tid vi lever i än om filmen, eller så säger det bara väldigt mycket om mig. Första halvan känns som en etta då allt bara är ostrukturerat, men tvåan räddas i andra halvan då det åtminstone utkristalliseras en story som man kan engagera sig lite i, men det är sannerligen en svag tvåa
 ochsebbe
Love it!
 Gigi1943
Har givetvis sett denna på 80-talet men undrar vad jag skulle ha gett för betyg då, för nu höll jag på at kräkas över det dåliga skådespeleriet (för att inte tala om sångerna som den lilla charmlösa ungen försöker sig på). Jasch ... jag är verkligen på mitt allra bästa humör nu när den trots allt får en tvåa, jag tror jag tyckte den var gripande "på sin tid". Men byrackan var ju charmig ... hm (fanns det inga bättre hundskådisar på den tiden)?
 Zipper
Hårda omdömen här. Detta är en barnfilm och som sådan funkar den rätt bra.
 fridenpaden
Efter att ha sett om filmen idag så pendlar jag mellan tvåa och trea i betyg. Den var ganska larvig men sångerna var bra, Burnett, Curry, Peters och Finney var underbara. Den svarta indiern Punjab var urlöjlig.
 Djason
Sällan jag blir imponerad av musikaler, denna är inget undantag.
 lumberdajack
Kaos..haha
 lumberdajack
Bra musik dock!
 NoWireHangers
Storyn i sig är inte särskilt intressant och det hjälper inte att sångerna, möjligen med enstaka undantag, är mediokra och koreografin i många musikalnummer rentav dålig.
 Jaganatha
Smått enerverande barnvänlig musikal som jag var tvungen att se p.g.a. Tim Currys medverkan. Knappt värt besväret, men visst är det intressant att karlakarlen John Huston hann med att regissera en film som så tydligt riktade sig till en ung publik. De två mest kända sångnumren, "Tomorrow" och "It's the Hard Knock Life" avhandlas redan under filmens öppningsscener, vilket är lite för tidigt för dess eget bästa.
Charmig och så men är alldeles för lång och storyn för blek. Men mycket charmig!
Faktiskt bättre än jag trodde att den skulle vara.
 yrkeschaufföre
Jag var å såg musikalen i Malmö igår så självklart körde jag hem å stoppade i filmen i spelaren. Jag vet att jag såg den här på 80-talet, undrar om jag sett den sen dess? Jag kom iallafall ihåg nästan hela filmen. Visst är det tydligt att den är riktad till barn men det är en snygg skildring av 30-talet. Jag såg förresten att Larry Hankin (för mig känd som Kramer i "Jerry" och Mr Heckles i Vänner) spelar hundfångaren i början av filmen.
 Redwood
Ohjälpligt bra. Tänk att en sådan surpuss som Huston kunde göra något så här pass trall- och barnvänligt, en postum eloge ska han ha för det!
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Paddleton (info) 20:41 25/6 (6)
Union Square (info) 20:10 25/6 (1)
Den of Thieves (info) 19:38 25/6 (27)
Get Out (info) 19:34 25/6 (92)
American Made (info) 19:29 25/6 (37)
The Perfect Date (info) 19:21 25/6 (3)
Crypto (info) 19:19 25/6 (1)
The Drowning (info) 17:58 25/6 (3)
Isle of Dogs (info) 17:32 25/6 (29)
What Men Want (info) 17:26 25/6 (1)
Avengers: Endgame (info) 17:20 25/6 (29)
The Last Summer (info) 17:19 25/6 (2)
Under belägring 2 (info) 17:17 25/6 (150)
Specialisten (info) 17:14 25/6 (117)
Whitney (info) 17:10 25/6 (7)
Booksmart (info) 17:06 25/6 (10)
John Wick: Chapter 3 - Parabellum (info) 17:05 25/6 (12)
Rim of the World (info) 16:59 25/6 (9)
Always Be My Maybe (info) 16:55 25/6 (4)
The Professor (info) 16:51 25/6 (3)
Someone Great (info) 16:46 25/6 (2)
The Girl in the Spider's Web (info) 16:44 25/6 (13)
Hej Pussycat (info) 16:31 25/6 (20)
The Meg (info) 16:27 25/6 (46)
Adrift (info) 16:23 25/6 (9)
Plus one (info) 16:14 25/6 (1)
The Way We Weren't (info) 15:57 25/6 (1)
Anna (info) 15:41 25/6 (1)
Fimpen (info) 14:56 25/6 (75)
Offret (info) 14:55 25/6 (160)
The Con Is On (info) 14:16 25/6 (1)
Bajonett på! (info) 11:56 25/6 (3)
40 pistoler (info) 11:55 25/6 (10)
Smurfarna: Den försvunna byn (info) 10:52 25/6 (7)
The Silence (info) 10:22 25/6 (10)
The 33D Invader (info) 10:08 25/6 (2)
The Man Who Killed Don Quixote (info) 09:43 25/6 (7)
Dödskallen (info) 09:32 25/6 (9)
Wishmaster (info) 09:23 25/6 (108)
Trots allt (info) 08:33 25/6 (1)
The Unwanted (info) 04:59 25/6 (2)
Djungelboken (info) 02:44 25/6 (85)
The Wolf's Call (info) 02:43 25/6 (2)
The Beach Bum (info) 02:42 25/6 (6)
Thunderstruck (info) 02:41 25/6 (2)
Cake (info) 02:41 25/6 (26)
Monica Z (info) 02:40 25/6 (152)
The Nun (info) 01:02 25/6 (31)
Legally Blonde (info) 00:45 25/6 (493)
Mannen från Laramie (info) 00:28 25/6 (26)