TheDarkKnight
En av Disneys bästa.
 Invertedd
Såg den senast när jag var 7 år, på bio 1997. Då var den helt sjukt bra. Nu är jag 20 (fick lust att se den efter att ha spelat igenom God of War 3...), och den var fortfarande bra! Såg på engelska dessutom. Storyn som sådan är väl kanske inte så spännande, det som lyfter filmen är karaktärerna. Hades är en av de skönaste tecknade karaktärerna någonsin, Herkules själv är roligt naiv och Megara är otypisk prinsessa i sin sarkasm. Det som hade kunnat lyfta filmen är mer utav alla gudomligheter, alla har pontetial att vara sköna karaktärer i en tecknad film.
 Piccolo
Fantastisk svensk dubbning med Dan Ekborg, Peter Harrysson, Myrra Malmberg och Johan Ulveson... Brutalt bra låtar och fruktansvärt skön film än idag!
 Lokpest
James Woods som Hades gör hela filmen!
 Jormungandr
på tok för mycket sång nummer...
 Fridafb
KLAR femma. Så rolig, kul att dom har gjort en disneyfilm utifrån grekiska mytologier. BRA musik.
 Wilsol
Väldigt bra gjord när Disney had sin storhetstid. Dock inte lika underhållande som "Ringaren i Notre Dame", men en måttlig fyra förtjänar den!
 danneman84
En film med en god portion humor och skön musik. Ett bra snäpp bättre på engelska då skämten blir bättre.
 ellaine
Tycker inte den är bra. För mycket sång är det också.
 ernils_l
Jag hade tänkt hata den för att den våldför sig så grovt på orginalhistorien, men herregud vilken bra musik! Dessutom är animationen, tempot och humorn på alldelles för hög nivå för att avfärda. Inte en av Disneys bästa, men klart bättre än jag trodde.
 williamw
Gillar disney filmerna, detta är en av dom bästa tkr jag! :)
 em_m_m_a_a_a
Åhhhh jag älskar denna film !
 Rabieskatten
En av mina favoriter sedan jag var barn och fortfarande otroligt roande :D
 Fadde
Den var okej sevärd och riktigt bra låtar!
 johan_90_1
Hyfsad film, underbar musik!
 Pontus360
Favorit film, bäst på engelska. Riktig energi kick. Ryser av musiken och stunder i filmen.
 TheHorrorfan
Såg den när jag var liten men har för mig att den var rätt så bra.
 foppa99
njaaa
 Szandor
Tvådimensionella karaktärer och amerikansk skräpmoral gör filmen till en av Disneys sämsta. Bra musik hjälper tyvärr inte långt här.
 allexx
Skiter fullständigt vad folk säger detta är den bästa filmen någonsin!
 magda_92
Inte överdrivet bra. Den hade sina tillfällen då jag skrattade, många smågrejer och musiken var bra så därför blir den räddad från en tvåa.
 RST VIDEO INC
En klart underhållande film på ett intressant tema. Bra musik och sång som förhöjer upplevelsen. Den svenska dubben är riktigt lyckad. Det mesta är bra i den här filmen helt enkelt och jag ser gärna om den igen.
 Salot Sar
Fula figurer. I ren trots satsar man såklart alla sina slantar på Hades. Och sedan när är gospel en grekiskt kulturyttring...
 1 2
Något bristande röstskådespeleri, men väldigt bra musik och överlag en bra film. Men vad hittade man för fel i den grekiska mytologin som gjorde att man valde att skriva en ny berättelse istället för att använda den? Det var för mig den största besvikelsen och den största anledningen att den här filmen inte får ett högre betyg.
 Mistlake
Mytologi körd genom mixer. Ut kommer en färgglad röra som visserligen är kul men, som alltid, extremt förutsägbart.
 Kajsa91
Alltid varit en favorit och musiken är riktigt bra!
 ToddDowney
Såg den när jag var liten, helt underbar film! Svenska dubbningen är hur bra som helst. Hades är den karaktären som är skönast. SOLKLAR FEMMA!
 yrkeschaufföre
Visst, det är roligt och ganska snyggt men jag hade väntat mig mer helt enkelt. En stark tvåa.
 Sznax
Väldigt ojämn men i slutändan okej Disney-film. Woods är fullkomligt briljant som Hades och stjäl verkligen alla scener han är med. Även Meg är en stark karaktär, dock är de komiska rollerna alldeles för svaga med ganska dålig humor rakt igenom. Den datoranimerade Hydran passar väldigt illa in (den ser ut att vara hämtad från ett Nintendo-spel från 1998). Det som ändå gör filmen bra är det väldigt rappa manuset, som aldrig tappar tempo eller har några svaga partier. Betyg 5.3
 Hypostas
Något bättre än en medeldisney.
 Noni
Lite rolig, lite snygg, lite gullig, lite bra. Men det känns som om jag har sett det här såå många gånger tidigare.
 Taandborste
Minns den som snäppet bättre, men rätt bra ändå.
 karlmats
Nej, det här var ett steg tillbaka för Disney, kanske är det över nu? Ska det bli en transportsträcka fram från och med nu när jag vandrar in i tidpunkten då jag helt enkelt inte alls har sett filmerna ens en gång. Barndomen passerar förbi och det första jag möts av är gospelsång, dålig humor och en halvrisigt jämställdhetsperspektiv (nog för att det är Disney men man blir ju lite lack ändå). Sättet de försöker modernisera de gamla grekiska berättelserna på är på gränsen till vedervärdigt stundtals. Jag gillade titanerna lite grann, i övrigt var det mest tradigt i sann gammal unken Disney-anda. 2an är spikad när första gospeltonen sjungs i början.
 myslas
En av de där Disney-filmerna från slutet på 90-talet som är ok men som är väldigt blek i jämförelse med vad de gjorde bara ett fåtal år dessförinnan. Det känns lite som om man blev lite väl bekväm och inte la ner samma jobb på varken story, musik eller animationer.
 amam
En svag trea. Kändes tyvärr lite väl innehållslös men den var fint tecknad och hade småroliga karaktärer.
 haajen
Kul film med högt tempo, lämnar inga djupare spår så inte en av de starkare Disneyfilmerna.
 Grillo
Tillhör de där disneyfilmerna på 90-talet som jag inte riktigt brydde mig om och aldrig såg som liten, och länge hade fördomar om att de alla var dåliga. Och nån höjdare var den väl inte direkt. Ingenting jämfört med Aladdin och Lejonkungen...
 swecarlsson
Mycket bra och underhållande, med många vitsiga dialoger.
 ThePatient
Jag var helt oengagerad.
 Sir_Lord
Väldigt mjeeeehkänsla över filmen. Men betyget blir väl så när Disney kände för att anstränga sig så lite. Håller sig väl rätt till den grekiska mytologin iallafall.
 Djason
Tyckte denna disneyfilm var bra. Rappt tempo och många roliga scener.
En bra och underhållande Disneyfilm med bra musik. Det är väl inte en av Disneys bättre produktioner men som sagt är den bra och underhållande.
 RadioSaga
Åh, denna film - så sevärd för alla åldrar!
 Sarakin76
Helt ok men ingenting spesielt.
helt ok
Alldeles för skrikig för min del!
 dafreakish
Oväntat charmig och bra Disney-film under den period då Disney inte direkt gjorde sina bästa filmer. Snabb och effektiv story och med ordentligt tempo gör att man dras med. Musiken är dock ett minus.
 Ful_fisk
Ganska rolig, ganska snygg och ganska gemytlig. Tempot är dock på tok för högt för att man ska landa i filmen och bli engagerad, mycket i filmen känns genomstressat. Men visst fungerar den, barnen lär knappast klaga och de vuxna kan även glädja sig åt blinkningarna till den grekiska mytologin, kändis-varumärken, gospel-musiken och några coola animations-grejer. Sevärd Disney!
 Zebulonm
En av disneys sämre.....
 Redwood
Disney går in i den grekiska mytologi-världen med full fräs och spottar ur sig skämt, sidoblinkningar, referenser och vitsar så det står härliga till.
« Föregående   |   1 ... 4 5 6
Senaste kommentarer
Can You Ever Forgive Me? (info) 08:47 18/2 (3)
Mary Queen of Scots (info) 08:45 18/2 (5)
Orkesterfruar (info) 08:42 18/2 (3)
The Night Comes for Us (info) 08:29 18/2 (10)
Sex Tape (info) 08:02 18/2 (62)
10 orsaker att hata dig (info) 06:40 18/2 (674)
The Meg (info) 06:32 18/2 (37)
A Bride for Rip Van Winkle (info) 03:23 18/2 (2)
Helan och Halvan som snickare (info) 00:19 18/2 (14)
Creed II (info) 23:57 17/2 (6)
Devil (info) 23:29 17/2 (252)
Das Glück meiner Schwester (info) 23:25 17/2 (1)
De dömdas lag (info) 23:24 17/2 (2)
Shoot 'Em Up (info) 22:51 17/2 (556)
Murder In Mind (info) 22:47 17/2 (3)
TC 2000 (info) 22:43 17/2 (3)
The Blade Master (info) 22:34 17/2 (17)
Nokas (info) 22:07 17/2 (26)
Cube Zero (info) 21:55 17/2 (231)
Proud Mary (info) 20:49 17/2 (4)
Southbound (info) 20:39 17/2 (14)
Den tysta flykten (info) 18:41 17/2 (70)
Draktränaren 3 (info) 18:33 17/2 (1)
Den tredje vågen (info) 18:25 17/2 (338)
Bakom masken (info) 18:00 17/2 (4)
Der Lauf der Dinge (info) 17:38 17/2 (15)
Gräns (info) 17:19 17/2 (21)
Johnny Skidmarks (info) 17:02 17/2 (2)
Smala Sussie (info) 16:50 17/2 (1085)
Sköna Susanna och gubbarna (info) 16:47 17/2 (7)
Cube 2: Hypercube (info) 16:28 17/2 (403)
Fortress of War (info) 16:27 17/2 (22)
Cube (info) 16:20 17/2 (849)
Mitt Syrien (info) 16:15 17/2 (2)
Bränd (info) 16:13 17/2 (40)
Disturbia (info) 15:47 17/2 (542)
Bad Santa 2 (info) 14:56 17/2 (22)
Alla helgons blodiga natt 2 (info) 12:58 17/2 (175)
Dagar som skakat världen (info) 12:52 17/2 (49)
Imse vimse spindel (info) 12:50 17/2 (189)
En riddares historia (info) 12:46 17/2 (586)
Candyman (info) 12:45 17/2 (205)
The Greatest Showman (info) 12:44 17/2 (32)
Berättelsen om Askungen (info) 12:44 17/2 (61)
Beck - Den tunna isen (info) 12:32 17/2 (28)
Vågen (info) 12:26 17/2 (42)
Mindhunters (info) 11:55 17/2 (282)
American Dragons (info) 11:49 17/2 (8)
Peppermint (info) 11:06 17/2 (4)
Beck - Djävulens advokat (info) 10:29 17/2 (17)