karlmats
Bond åker till Japan och får gula febern, tyvärr blir det här aldrig speciellt intressant. Jag saknar en ordentlig Bondskurk och även om handlingen på papperet låter kul skiter man snabbt i vad som händer utan att jag förstår varför. Förutom ett par obligatoriska sexistskämt, vilket alltid uppskattas så klart, finns det dock heller inte speciellt mycket humor i den här. Dags för en ny inriktning redan här på Bondserien eller är det bara bättre utförande som krävs?
 mageek
Frånser helt från bokens handling, det är oförlåtligt att göra så mot en så bra bok
 Kubrick
Underhållande och med bra kvalitet på det mesta, förutom vissa specialeffekter. Men det jag gillar mest är att det är fritt från trams och komediinslag.
 Mara Jade
*Zzzzzz* Denna film är bara så hemskt tråkig, det är tragiskt att se om filmer och inse att magin helt enkelt är borta. De föregående filmer handling varierade i alla fall från något intressant till rätt så intressant, denna film var bara ointressant....inte rolig, inte spännande och inte underhållande att se på...
 LaDecima
Tråkig.
 yrkeschaufföre
Tråkig!! men ganska välgjord och det är ju en bondfilm så en svag trea från mig.
 Rock Snack
Hyfsat bra, men den blir sämre varje gång jag ser den.
 skugge
bond som ninja funkar bara inte.
 Z3rog
Underbart cheesy och over the top, en riktig bondfilm.
 annihilat0r
För första gången i Bond-serien är det Science Fiction vi får njuta av. Inte för orealistiskt utan det hålls på en bra nivå - kanske för att den är gjord 1967. Sean Connery börjar utan tvekan bli äldre men också mer erfaren. Även krig som genre tvistas in för första gången - en vinkel jag tycker om. "Bond med kamrater" kan vara minst lika trevligt som "En ensam Bond". Asien och Japan showar off sin intressanta kultur för Storbritannien - vilket nog behövdes in the late 60's. På många sätt en bättre film än de tidigare - soundtrack, biroller och de nya filmvinklarna är några. Starkt G!
 the godfather
Nja inte så bra, connery's sämsta som bond. Den fösta bondfilm som är lite svag.
 Count_Duckula
De borde bytt ut Sean Connery redan efter Goldfinger. I övrigt inga kvalitéer att tala om.
 quicer
Lite coolt att Roald Dahl skrev filmmanuset. Synd bara att denna var kanske den sämsta sean connery-bondfilmen. Gillar inte när saker sker omotiverat och dåligt (Bond som japan). Teve-monitorerna där de visar hur det går med rymdraketerna som de filmar och sänder med vad, är inget att tala om.
 dagotto
tja
 Gyllenbock
Håller med om att Sean Connery var lite "trött" i denna film dock är det en rätt stabil Bond-film i övrigt. Gillar scenen med helikoptern som fångar skurkarnas bil med hjälp av magneten. Förstod inte riktigt varför Bond var tvungen att gifta sig i Japan, men å andra sidan är det inte lätt att förstå allt här i livet.
 Tuohte
Absolut sämre än de innan, tyckte speciellt illa om ninjorna de hade med, visst, de skildrades så på den tiden, ogillar ändå.
 ScArRrFaCe
Håller med användaren här nedanför. Hittills den bästa.
 KamikazeHeart
Jag uppskattar visserligen de asiatiska miljöerna, men Connery går på halvfart och tempot är för segt. Bästa ledmotivet i Bond-serien, för vad det är värt.
 Ihsahn
Måste glömt att betygsätta den här när den gick på tv... Hursomhelst tycker jag den här är en klar uppryckning gentemot den sällsynt överskattade thunderball. Trevliga gadgets och en mys-ond Blofeld kompenserar för en något uttråkad Connery och otroligt fula rymd-effekter.
 johnnie_cino
En personlig favorit med japanska miljöer och den underbara Akiko Wakabayashi som Aki. Klart bättre än "Thunderball".
 Djason
Sean Connery och Donald Pleasence är bra i denna Bondfilm, bland de bättre med Sean Connery som Bond.
 Grillo
Den här var alltid min favorit som ung, och jag drömde mardrömmar av den första rymdscenen med snubben som blir avklippt. Idag ser man ju dock att stora delar mest verkar ha gjorts för att visa upp Japan för västerlandet, och den tappar tempo på en del ställen. Annars är den mycket bättre än den förra filmen, sömnpillret Åskbollen, och är nog den bästa av Connery-filmerna efter Goldfinger. Det är Blofelds mest diaboliska plan av alla filmer där han är huvudskurk och här har han det karaktäristiska utseende han sedan skulle bli känd för, även om han saknar det i senare filmer. Slutligen måste man ju nämna basen i vulkanen. Ett fantastiskt bygge!
 booby
Bond är alltid Bond. En film som håller sig genom alla tider. Mysig och skön.
 ClintanTheKing
I liknande klass som föregångaren, "Thunderball". Dem första tre filmerna Dr. No, From Russia with Love samt Goldfinger var alla klara 5:or. Men denna är något sämre. Connery är dock bra som vanligt.
 NtoNW
Nä tack, det här är inte bra. En turistbroschyr med actioninslag. Dåliga specialeffekter och sanslöst dåliga slagsmål. Tur att Sean Connery och Donald Pleasence är med, annars hade det blivit en etta. Lite kult är att Roald Dahl skrev manuset (men det hjälpte ju inte mycket).
 hsimpson
Klart sämre än föregångarna. Sämre effekter och för många sega partier. Svag trea.
 PeterTheW
Gillar faktiskt denna snäppet mer än några av föregånrarna. Effekterna är småtuffa för att vara så gamla. Roald Dahl som skrivit manus är väl den största eye-poppern...
 Dele
Visst är det underhållande emellanåt, kraterbygget är imponerande och titellåten är bra men i övrigt är det inte mycket som håller. Connery verkar ha tröttnat och levererar skådespeleri och repliker utan gnista, sexismen når nya nivåer genom helt onödig romantisering av prostitution samt att Bond får gifta sig med enda egentliga funktion att det ska finnas en ny ung tjej i bikini han kan släpa runt på (när den första har blivit mördad). I övrigt så finns här fullt av tids- och händelsemässiga blunders, slarvig koreografi och föråldrade effekter. Slutdomen för You only live twice blir som ett ganska skamlöst försök till exotisk reklamfilm för asien, där alldeles för mycket fokus har lagts på underhållning och för lite på detaljer.
 myslas
Rymdkapningar, ninjas och återigen fantastiska kreationer från Ken Adam. Vad finns inte att gilla?
 erik.p
Den bästa av de tidiga bondfilmerna jag sett. Svag, svag fyra. Alla filmer med ninjor och vulkanbaser får pluspäng...
 Ehrniz
En rätt så medelmåttig Bond-film, vars stora behållning är den legendariska skurken.
 jingoo
Ungefär samma lika som tidigare filmer men Connery börjar se lite gammal och sliten ut. Filmen har en känsla av auto-pilot. Fiendebasen är i alla fall ett stort plus som har allt, inklusive pirayor, en mono-rail och en jobbig röst som hela tiden ropar ut vad som händer och var alla ska gå någonstans.
 RichardEk
Hantverket börjar gå på rutin i denna färgsprakande femte Bondfilm med Sean Connery. Första timmen är strålande, med lagom doser teknoorientalism, men när vulkanen träder in förenklas handlingen till krigsfilmsnivå, bovarna ska invaderas och likvideras. Jag tyckte mycket om den här filmen när jag var yngre och då särskilt de saker jag nu tycker är överdrivna, som den storskaliga med konventionella slutstriden. Och kvinnosynen i filmen lämnar en del att önska.
 dudson
Läckra miljöer i japan och många heta puddingar. men är nått som saknas. sen ser det ut som Connery blivit lite knubbig och pösig i kostymen. det som är bra är den otroligt coola helikopter jakten/& ciggen som skjuter/+ pirahaa poolen. 2+
 Solidus
James Bond åker till vackra Japan och får beröm för sin håriga bringa. Det här en barndomsfavorit, men än idag kan jag inte låta bli att bli tilltalad av filmens charm och känsla. Donald Pleasence är magnifik som Blofield och John Barrys filmmusik är gudomlig för örat. En av de bästa inom serien.
 Raimo_1985
Stark trea på denna. Skönt att se en gammal god Bond i form av Sean Connery med massa skön humor och roliga fighter efter senaste skit-Bond jag såg: Iskallt uppdrag. Donald Pleasence är skitbra som skurk.
 DrJW
De intressanta är att en av manusförfattarna till den här var barnboksförfattaren som gjorde Kalle och Chokladfabriken och James och Jättepersikan Roald Dahl(!)
 AlbinWesley
Ja det här var ju också en bondfilm och så var det väl inte så mycket mer med det. Bättre än flera, sämre än andra. Scenografin tycker jag mycket om, liksom låten.
 LacombeLucien
Hehe.
 ryderup
En av de bondigare Bond-filmerna. Också den, ihop med Goldfinger, jag har störst nostalgisk koppling till. Filmmusiken, Nelly och attacken mot vulkanbasen tar tillbaka mig till 1993. Att Pleasence tillät bond att röka sina egna cigaretter känns som ett väldigt amatörmässigt misstag av en superskurk dock.
Den svagaste 007 rullen från 60-talet. Sean Connery gör sin sämsta insats som Bond och de övriga skådisarna är inte kul att kolla på. Det som också drar ned betyget är att filmen känns splittrad med ett ganska svagt manus. Det som håller filmen över ytan betygmässigt är ju att det trots allt är en Bondfilm med allt vad det innebär. 2+
 Dutch
Bond i Japan, en av de bättre Bondsen.
 kervisch
3 av 5. Godkänd
 Starkbröl
Uschligt manus med massa knasiga och helt onödiga longörer som bara finns där för att visa upp mer japansk kultur för västerlänningarna. Inte fel i sig men det är väldigt oskickligt gjort. Effekterna är ovanligt horribla, även för sin tid. Klippningen är ganska dålig. Till och med bondbrudarna är klart tveksamma. Sötast är förstås katten.
 AlaRegularis
En av de mest Bondaktiga Bond-filmerna. Blofeld är här arketypen för de megalomaniska superskurkar som dykt upp i alla filmer sedan dess. Överdrivenheten och just Blofeld är filmens stora behållning.
 fridenpaden
Ganska stabil äldre Bond. Spektakulär scendesign, både i rymden och på jorden, med Spectre i huvudrollen.
 Zebulonm
En bra Bondrulle....
 jopjop
Jösses amalia vilken smörja! Inte mindes jag att den var såhär dålig. Till och med Sean ser lite skamsen ut. Det är inte långt till ettan men det får bli en tvåa "for old times' sake"...
 ThePatient
Roald Dahl på manus! Det var det värsta jag varit med om.
« Föregående   |   1 2 3 4
Senaste kommentarer
Night Train to Lisbon (info) 00:55 22/7 (31)
Veronika bestämmer sig för att dö (info) 00:52 22/7 (81)
The Reunion (info) 00:42 22/7 (11)
The Dark (info) 00:25 22/7 (3)
Min grekiska sommar (info) 00:18 22/7 (4)
The Wife (info) 23:59 21/7 (19)
Flotten (info) 23:43 21/7 (4)
Klienten (info) 23:41 21/7 (112)
Hostiles (info) 23:36 21/7 (18)
Murder Mystery (info) 23:20 21/7 (13)
Spartacus (info) 23:19 21/7 (271)
The Lone Ranger (info) 23:17 21/7 (173)
Den gode, den onde, den fule (info) 23:03 21/7 (817)
Coneheads (info) 23:02 21/7 (99)
Flipped (info) 23:01 21/7 (76)
Husdjurens hemliga liv 2 (info) 23:00 21/7 (3)
The Meg (info) 22:59 21/7 (49)
Häng dom högt (info) 22:58 21/7 (101)
Spider-Man: Far From Home (info) 22:56 21/7 (10)
The Mist (info) 22:54 21/7 (838)
Fasanjägarna (info) 22:40 21/7 (20)
The Curse of La Llorona (info) 22:24 21/7 (5)
The Mountain Calls (info) 22:16 21/7 (1)
Avengers: Endgame (info) 22:08 21/7 (32)
Captain Marvel (info) 21:54 21/7 (36)
Personal Shopper (info) 21:53 21/7 (12)
Ideal Home (info) 21:50 21/7 (2)
Shazam! (info) 21:49 21/7 (16)
Bränd (info) 21:48 21/7 (13)
Dödlig skörd (info) 21:46 21/7 (198)
Sorry to Bother You (info) 21:42 21/7 (25)
Happy Death Day (info) 21:33 21/7 (36)
Det (info) 21:31 21/7 (114)
Doctor Who (info) 21:28 21/7 (17)
Bob Lazar: Area 51 & Flying Saucers (info) 21:14 21/7 (3)
Men in Black: International (info) 20:50 21/7 (5)
At the Sinatra Club (info) 19:43 21/7 (1)
Cold Heart (info) 19:25 21/7 (7)
En ettas dagbok (info) 18:54 21/7 (2)
10 Years (info) 18:22 21/7 (21)
Reine & Mimmi i fjällen! (info) 18:19 21/7 (335)
Batman vs. Teenage Mutant Ninja Turtles (info) 18:11 21/7 (4)
The Night of the Virgin (info) 17:28 21/7 (1)
The Ritual (info) 15:27 21/7 (55)
1922 (info) 15:25 21/7 (21)
The Brasch Family (info) 15:20 21/7 (1)
First Man (info) 15:07 21/7 (34)
Boyhood (info) 14:09 21/7 (163)
En pyromans kärlekshistoria (info) 14:08 21/7 (3)
What If (info) 14:07 21/7 (49)