Hartig
Så dålig på så många sätt att den blir bra! Härligt flummig och annorlunda.
 Kriffot
En film som bara blir märkligare och märkligare mot slutet. Den lyckas ändå vara riktigt snygg och dess flummighet skapar en främmandekännsla som gör att framtidsvisionen faktiskt lyckas ge sken av en verkligt annorlunda värld.
 idd
helt uppfuckad rulle som känns som en blandning av italiensk lågbudget scifi och en hel påse full med knark.. jag gillar de meningslösa dialogerna som ger sken av att vara djupa å tänkvärda men bara är en massa blaj samt alla de billiga miljöerna å effekterna! helt min kopp fika!
 herrnixon
U som i underlig, usel, och underbara hattar.
 Gröne_Orm
Väldigt skruvad, men ball. Litet som Wall-E, fast mindre sockersött och sterotypt, och med en Sean Connery i trikåer.
 kungkalas
Undrar om Jodorowsky gillar den här
Balanserar mellan tre och fyra genom hela filmen, men tippar slutligen över till det högre. Måste ses om (och eventuellt sänkas). Jag har mig veterligen aldrig fått i mig så många smarta sanningar och så mycket filosofiskt nonsens på en och samma gång. Djup och väl dold symbolik blandas vilt med övertydliga flirtar med religiösa skrönor och ideologiska klyschor. Och när allt är över så vet jag inte längre om jag har blivit upplyst, driven med eller bara underhållen. (10-/15)
 federico033
kultklassiker i "så dålig den är bra" och "pretentiös rappakalja som tar sig själv alldeles för mkt på allvar och tillkom under drogpåverkan" genren
 GinNTonic
Mycket udda och tänkvärd. Dessutom klart underhållande. B som i bra.
 Hargulaf
I sanning en juvel bland bra dåliga filmer, men hur sätter jag betyg?
 Mara Jade
Ja, vad ska man egentligen säga om filmen? Jag beslutade att ge den en chans även fast början var helvrickad men genom att slötitta på den medan jag formaterade om datorn och dylikt så gick det an. Men sicken dålig fantasy film alltså. Hur fick de Sean Connery att ställa upp på detta fiasko egentligen?
 mörtson
En ganska simpel postapokalyptisk historia inslagen i konstighet! Men helt klart underhållande med plus i kanten för Sean Connerys ofantligt löjliga uppsyn!
 Malfunction
Helknäpp film som faktiskt har en hel del djup också. Fick mig att tänka på både 2001 och Point Blank.
 van-yek
Extremt värdelös film.
 Arensberg
en ens kalkonrolig liksom...
 Blue_Eyes
trea endast för sean connerys bananahammock
 heintron
Meh, värd 3an endast för: "GUN IS GOOD, PENIS IS EVIL" <3<3<3
 Benizakura
Sean Connery, så där får man faktiskt inte se ut... Sjukt jävla dålig film, men det kanske inte behöver sägas.
 mindcooler
...
 Salot Sar
Så jävla nerknarkad 70talsestetik att jag kräks.
 arruba
Riktigt dålig, tröttsam, rörig, osmart och framför allt värdelös. Nej du det här ska man hålla sig så långt borta i från man bara kan!
 stenemo
Inte bra alls, sej ej hur den ens har så bra :p
 kungkalas
"nerknarkad 70talsestetik" är ett definitivt plus i min bok. Ett stort fetingplus ta mej tusan!!
 Grillo
Märklig och förvirrande men verkligen inte dålig. Man undrar ju dock hur Connery hamnade här, och hur någon kunde komma på den helt absurda scenen där han får spö av ett dussin senildementa gamlingar... Filmens slut var det allra bästa med den.
 jallek
Obegriplig och mycket flummig. Enda behållningen är typ det där jävla huvudet i början och Sean Connerys utstyrsel. "The penis is evil"
 jssfrk
Höjer fan denna efter att ha sett om den i dag. Sjukt smart och diger film på alla de sätt.
 mthrfckr
Öööh. Helt obegriplig.
 karlmats
Satan vilken knarktripp. Nog har man sett mycket märkligt i sina dar men det här rankar jag ändå rätt högt i sammanhanget. Att Sean Connery spelar huvudrollen är inget annat än underbart då han faktiskt verkar ta det här på fullaste allvar. Bland alla futuristiska hippies och barbarer får vi här en rätt väl sammansatt värld med intressant dialog och en och annan puma också, eller vad sägs om Charlotte Rampling? Jag tror inte att det kan beskrivas, det måste upplevas, gärna med ett öppet sinne. Det känns helt rätt i tiden att jag precis bokade in en massage hos en utövare i traditionell shamansk läkekonst, det kan då inte bli flummigare än Zardoz iaf.
 ultros
Precis hur bra som helst! Funderar på en femma, men borde nog se den en gång till först.
Jag gav skiten nästan en timme vilket åtm nästan berättigar mig till att sätta ett betyg. Jag gillar vanligtvis både Boorman och Connery - men det här kan jag inte ens ge ett charmigt 70-talsbetyg.
 Screwface
Ja, detta är nog den flummigaste filmen jag sett.
 Noseman 2005
Skum och larvig, men ändå klart godkänd, av någon konstig anledning...
 Tasnu Arakun
Helt genial film - i alla fall om man är berusad.
 Dutch
Samtliga i denna produktion lär ha gått på tunga droger. Sean Connery bär på en smått fantastisk utstyrsel.
 slitenskiten
kuuuuuuult
 sparriskrigarn
Helt outhärdlig, obegriplig och osammanhängande. Jag fick inte ut något alls av den här filmen.
 AlbinWesley
Alltså vad såg jag just? Jag kan tycka att new hollywood + framtidsdystopi borde vara allt jag någonsin drömt om men jag förstår inte ett dyft av detta. Hur kunde Boorman följa upp Deliverance med detta? Visst finns väl en charm och jag gillar stenhuvudet... Men varför har de så lite kläder? Varför så mycket konstiga sexscener? Varför ser Sean Connery ut som han gör? Han ser helt galen ut. Vissa teman går att urskilja, då är det inte så dumt. Men mestadels förstår jag inte vad i hela fridens namn det här är för någonting.
 Salvation_Mind
De måste ha varit höga när denna gjordes, gillar känslan av filmen. Men behöver en omtitt för högre betyg.
 Papagiorgio
Typisk kvasidjup hippiefilm från 70-talet. På rätt humör säkert jätterolig... annars olidligt tråkig och menlös.
 papabobadiof
Sevärd enkom för Sean Connerys spektakulära röda kalsonger.
 MaxMackan
Fy fan vilken jobbig, osammanhängande och oförståeligt film...
 aemilius
Fa-an vad yr! Brukar gilla sånt här skräp men detta är lite väl löst och inget ballt visuellt förutom Zardoz-huvet. Connery ser störd ut, men filmen i sig tar sig på för stort allvar.
 jingoo
Efter en omtitt så höjer jag betyget. Det här är banne mig ett mästerverk.
 Daed
Det mest briljant flummiga jag har sett på länge.
 bad_droidboy
Kanske lite snålt tilltaget med en 4:a. Det är i princip en LSD tripp men en väldigt underhållande sådan och charmas man inte av det visuella finns alltid den där "vad kommer hända näst faktorn". Zardoz has spoken!
 #54
Mestadels trams, men det är ganska fascinerande.
 Starkbröl
Knarkat, pretentiöst skräp. Liknar faktiskt ganska mycket vissa av de mest misslyckade Star Trek-avsnitten, fast superlångt förstås.
 hsimpson
På något sätt sevärd, stundtals underhållande, men samtidigt riktigt dålig.
 norenorama
Riktigt trevlig, känns som en gammal scifi bok.
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
Veronika bestämmer sig för att dö (info) 00:52 22/7 (81)
The Reunion (info) 00:42 22/7 (11)
The Dark (info) 00:25 22/7 (3)
Min grekiska sommar (info) 00:18 22/7 (4)
The Wife (info) 23:59 21/7 (19)
Flotten (info) 23:43 21/7 (4)
Klienten (info) 23:41 21/7 (112)
Hostiles (info) 23:36 21/7 (18)
Murder Mystery (info) 23:20 21/7 (13)
Spartacus (info) 23:19 21/7 (271)
The Lone Ranger (info) 23:17 21/7 (173)
Den gode, den onde, den fule (info) 23:03 21/7 (817)
Coneheads (info) 23:02 21/7 (99)
Flipped (info) 23:01 21/7 (76)
Husdjurens hemliga liv 2 (info) 23:00 21/7 (3)
The Meg (info) 22:59 21/7 (49)
Häng dom högt (info) 22:58 21/7 (101)
Spider-Man: Far From Home (info) 22:56 21/7 (10)
The Mist (info) 22:54 21/7 (838)
Fasanjägarna (info) 22:40 21/7 (20)
The Curse of La Llorona (info) 22:24 21/7 (5)
The Mountain Calls (info) 22:16 21/7 (1)
Avengers: Endgame (info) 22:08 21/7 (32)
Captain Marvel (info) 21:54 21/7 (36)
Personal Shopper (info) 21:53 21/7 (12)
Ideal Home (info) 21:50 21/7 (2)
Shazam! (info) 21:49 21/7 (16)
Bränd (info) 21:48 21/7 (13)
Dödlig skörd (info) 21:46 21/7 (198)
Sorry to Bother You (info) 21:42 21/7 (25)
Happy Death Day (info) 21:33 21/7 (36)
Det (info) 21:31 21/7 (114)
Doctor Who (info) 21:28 21/7 (17)
Bob Lazar: Area 51 & Flying Saucers (info) 21:14 21/7 (3)
Men in Black: International (info) 20:50 21/7 (5)
At the Sinatra Club (info) 19:43 21/7 (1)
Cold Heart (info) 19:25 21/7 (7)
En ettas dagbok (info) 18:54 21/7 (2)
10 Years (info) 18:22 21/7 (21)
Reine & Mimmi i fjällen! (info) 18:19 21/7 (335)
Batman vs. Teenage Mutant Ninja Turtles (info) 18:11 21/7 (4)
The Night of the Virgin (info) 17:28 21/7 (1)
The Ritual (info) 15:27 21/7 (55)
1922 (info) 15:25 21/7 (21)
The Brasch Family (info) 15:20 21/7 (1)
First Man (info) 15:07 21/7 (34)
Boyhood (info) 14:09 21/7 (163)
En pyromans kärlekshistoria (info) 14:08 21/7 (3)
What If (info) 14:07 21/7 (49)
CHiPs (info) 14:00 21/7 (14)