dumbass
Jag tycker den här filmen är så oerhört bra så jag tar nästan åt mig personligen när folk rackar ner på den. Bästa filmen och därmed basta.
 znail
Lysande start, sämre mitt, helt ok slut. Men CGI:n är i min mening ganska risig, speciellt i närbildsscener.
 Fäktaren
detta kunnde verkligen varit en riktigt bra film om bara skådisarna hållt måttet, eller det kanske inte riktigt är deras fel heller men det blir lite av en komedi över det då och då som jag tycker förstör filmen. monstret är dock riktigt bra gjort.
 Chriistian2
Godkänd men hade verkligen trott att den var bättre.
 TheHorrorfan
Alltså nej ett sönder animerat monster i Japan kan ju inte bli sämre.
 Sankt
Snubblande nära en två. Började bra men ett undermåligt skådespeleri gör att den aldrig når upp till några höjder. Bäst är barnen. Den utspelar sig i Korea och inte i Japan. Så de så.
 ninja
Exemplariskt underhållande monsterfilm!
 mindcooler
Atypisk monsterrulle.
 jingoo
Mycket underhållande trots stereotyper som att asiater med blonderat hår är oduglingar per definition. Monsterscenerna är mycket bra och filmen tappar inte tempot däremellan tack vare det stundtals absurda dramat.
 svalan
Riktigt rolig underhållning med glimten i ögat. :)
 Esettlokko
Mycket bra för sin annars ganska enkelspåriga genre, klart bättre story och manus än vanligt.
 Mysharry
Den hade sina stunder. Inte din typiska monsterrulle. Sevärd, om förväntningarna är de rätta.
 BarryHero
Tappar något oerhört efter att tjejen blir tillfångatagen, och filmen utvecklar sig till en kidnappningshistoria. Bra alltså i ungefär 15 minuter. Tyvärr.
 Cleesox
skön film. dock något lös bitvis
 ThePatient
Udda rytm i filmen. Likvakoscenen i början är enormt konstig och överdriven, måste vara antingen nåt slags kulturkrock eller misslyckad humor, men om man kommer förbi den är den ganska häftig.
 sportlow
Okej CGI flick. Fult monster, en del action och smaklös känsla för karaktärerna. Men ändå godkänd. kunde varit så mycket sämre.
 Kreepy
Hade inte rätt förväntningar för den här filmen så filmen för min del faller lite.
 kaj08
Lite kul med en koreansk film. Tyvärr är handligen alldeles för fånig och dum för att det ska kunna bli något bra av det hela. Monstret är inte speciellt välgjort heller, utan liknar ett leksaksmonster. Filmen är ändå lite speciell och skiljer sig en del från amerikanska monster-filmer, så därför får den trots allt en 2-a, även om den är svag, mycket svag.
 the godfather
Har aldrig betygsatt denna. har svaga minnen om att jag tyckte att den sög. Men det var en viss underhållning i den. men detta räckte tyvärr inte. för många bitar av filmen var dålig. inget för mig. Etta.
 Sebbe_H
Grymt konstig och väldigt speciell
 levelfive
Glömt betygsätta denna - den var helt okej.
 KarlG
Sista halvtimmen lyfter filmen.
 iya
Skit. Finns inget bra i denna film.
 Noseman 2005
Bra underhållning, om än lite förvirrad. Eller så var det bara inte vad jag hade förväntat mig. Kan nog växa om man ser den i rätt sinnesstämning.
 reznorhead
Bra karaktärer med mycket humor, utan att för den delaen förstöra stämningen i filmen. Detta är en skön film med ganska oförutsägbar handling. Minus för att animationerna på monstert inte är helt hundra. Svag fyra men ändå en fyra. Kan vara för att jag inte ser så mycket asiatisk film, särsklit inte Koreansk, men filmen bryter mönstert om man jämnför med västerlänsk film och det känns så befiande.
 mylar
För mycket snubbelhumor och dåligt skådespeleri för min smak. Ändå hyfsat påhittigt och okonventionellt.
 Marrudin
Vilket skräp
 #54
Ovanligt underhållande för sin genre.
 Magkatarr
Stundtals HELT genialisk, stundals lite väl långsam för att vara en Koreansk monsterfilm. Bra glugg hur som helst.
 fura
Långsam, humoristisk, spännande, smart.
 Engravadlax
Cloverfield buskis.
 Harford
Koreansk komendi/drama/monsterfilm. Betydligt bättre än jag förväntat mig. Bra skådespeleri, regi, manus och till och med effekter (för det mesta). Det brukar vara svårt att särskilja asiatiska skådespelare, men här gick det ganska bra. Filmer har många bottnar, många detaljer som går oss icke-koreaner förbi, bland annat syftningar på koreansk historia (tex Gwangju-massakern på obeväpnade personer som demonstrerade mot diktaturen i landet) och koreanska filmer. På en trafikskylt som en man attackerar monstret med (som skapats av miljöföroreningar) står det "Skydda miljön". Fisken som monstret baseras på är en art som importerats från Nordamerika och som helt tagit över de lokala vattendragen och nu blivit ett miljöproblem. Kanske den bästa monsterfilmen någonsin.
 AlbinWesley
Trodde den bara skulle vara cool och hjärndöd, liksom svag trea typ. Sen visade det sig att så var det ju inte riktigt. Den var cool och smart och snygg och riktigt bra istället. Lätt fyra.
 hsimpson
Plötsligt händer det. En fullständigt patetisk film som får en att tappa allt hopp om modern filmindustri. Nu är väl koreanerna sällan riktigt kloka, men det här var riktigt illa till och med för att vara dom..
 ziferN
Helt ok, smått spännande och underhållande monsterfilm, för vem gillar inte asiatiska monsterfilmer? Jag gillar såklart jävla konceptet och filmen var till stor del både spännande och underhållande att titta på med sin härliga story, och den underbara sydkoreanska humorn finns också där att njuta av. Förstår dock inte riktigt vad folk menar med att detta är en ovanlig monsterfilm, kan en monsterfilm inte vara smart/bra normalt eller? Inte så jätte bra som jag hoppades på men ändå bra underhållning.
 Dele
Humorn är det som fungerar bäst i "The Host", och några småkul repliker och skeenden bjuds det på här och där. I övrigt så är det inte särsklit underhållande, spännande eller dramatiskt, och den stora bristen på logik drar också ner. En stark tvåa i betyg ändå, eftersom det överlag inte heller är direkt tråkigt.
 Kozz
För lång och dryg. Inte särskilt engagerande eller underhållande. Kort sagt; en ganska tråkig film som vill mer än den orkar. Dock en viss (om än extremt begränsad) charm. Monstret är dock tillräckligt udda för att bli intressant.
 Ful_fisk
Lustig koreansk monster-rulle, icke att ihopblandas med den nya amerikanska Stephanie Meyer-filmen om människor med konstiga ögon. Ojämn och överlag inte så jävla bra film som jag inte blev klok på. Gillade inte riktigt karaktärerna och förstod inte riktigt grejen. Men vissa scener var riktigt, riktigt snygga.
 LTT86
Seriös? Det här blev den bästa monster film för ett år? Jag går med att monster sog riktig bra ut. Men när jag ser en monster film så förvänta jag mig att se förstörelse som det här inte hade.
 MaxMackan
Förvirrad film som inte riktigt följer logik. Bra och kul karaktärer och ett snyggt monster räfdar filmen.
En uppfriskande film dels för att den i sitt berättande skiljer sig från den västerländska normen och dels för att den lyckas underhålla genom historien den bjuder på. Inte nödvändigtvis en film man återvänder till men onekligen sevärd. 3+
 cedmoy
en riktigt bra film! Tack!
 Bullen84a
Okej film inget mer
 Rehn108
Jättefint foto, jätteful CGI. Alla scener som innehåller monstret är dock väldigt bra/spännande/stämningsfulla så det är likväl en fröjd att skåda monstret, oavsett grafikens kvalitet. De scener som fokuserar på 2 karaktärer som gömmer sig (kan man säga, ni som sett förstår vilka) är också de superbra. Resten är helt okej, standardunderhållning. En ganska bra film på det hela taget.
 Sarakin76
Det beste med hele filmen var pappans komentar om sonens fisar. Kanske svenska sjukvården har något att lära här.
 jlam
Utmärkt och kreativ monsterfilm som kan mäta sig med Spielbergs bästa. Regin är mästerlig, fotot är mästerligt och idéerna smarta så man imponeras mest hela tiden, när andra filmer hade fallit till genreklyschor. Skepticismen på ft förstår jag inte alls?
 apmannen
Det hemliga tricket är att se denna packad. Given femma.
 Zebulonm
En av de bästa monsterfilmerna jag sett.
 Hammerheart
Horribel, urtråkig, ingen spänning och urtråkiga karaktärer, nä nu får det räcka med koreansk film för mig.
« Föregående   |   1 ... 6 7 8
Senaste kommentarer
First Kill (info) 19:25 19/7 (11)
Lejonkungen (info) 17:45 19/7 (6)
Black Panther (info) 14:42 19/7 (90)
Straw Dogs (info) 13:51 19/7 (189)
Bob Lazar: Area 51 & Flying Saucers (info) 13:43 19/7 (2)
Mikael (info) 11:50 19/7 (16)
The Brood - missfostret (info) 11:46 19/7 (138)
Den Förtrollade Vägen (info) 11:25 19/7 (1)
Swiped (info) 09:33 19/7 (3)
The Nun (info) 09:31 19/7 (32)
The Vampire's Assistant (info) 09:25 19/7 (74)
Kidnapping Stella (info) 09:22 19/7 (1)
Den sjunde sonen (info) 08:53 19/7 (1)
Gods of Egypt (info) 04:21 19/7 (48)
Little Evil (info) 01:11 19/7 (11)
Secret Obsession (info) 01:09 19/7 (1)
Elvira Madigan (info) 01:03 19/7 (106)
Sabotage (info) 00:09 19/7 (11)
Lejonkvinnan (info) 00:00 19/7 (4)
Judge Dredd (info) 23:56 18/7 (339)
Defcon 4 (info) 23:40 18/7 (6)
Long Shot (info) 23:31 18/7 (5)
Overlord (info) 23:06 18/7 (19)
Bleka dödens minut (info) 21:59 18/7 (335)
Vice (info) 21:44 18/7 (22)
Captive State (info) 20:12 18/7 (4)
Fänrik Ståls sägner (info) 19:39 18/7 (2)
Still the Water (info) 18:51 18/7 (7)
Our Kind of Traitor (info) 17:28 18/7 (12)
Social Animals (info) 15:08 18/7 (1)
Midnight (info) 14:44 18/7 (1)
Shoplifters (info) 13:37 18/7 (19)
30 Days of Night: Dark Days (info) 11:49 18/7 (40)
Saladdin Castique (info) 11:20 18/7 (1)
Sakke (info) 11:17 18/7 (1)
Flugparken (info) 10:24 18/7 (13)
If Beale Street Could Talk (info) 10:08 18/7 (10)
Medicinen (info) 09:48 18/7 (31)
Goodbye Christopher Robin (info) 09:16 18/7 (5)
Älskande par (info) 08:29 18/7 (53)
On the Edge (info) 07:58 18/7 (1)
The Sunset Limited (info) 04:54 18/7 (44)
Fast & Furious 8 (info) 01:58 18/7 (44)
We Are Your Friends (info) 00:47 18/7 (2)
Guardians of the Galaxy Vol. 2 (info) 00:44 18/7 (93)
Alita: Battle Angel (info) 23:36 17/7 (27)
Carry On Camping (info) 23:19 17/7 (1)
Demontränaren (info) 22:54 17/7 (1)
Ord i rättan tid (info) 22:45 17/7 (6)
Trees Lounge (info) 22:39 17/7 (37)