Pingu Dreams
En svag fyra, det fanns många bra bitar men också en hel del sämre. Den kändes på något sätt lite förkortad, som att man skyndade sig igenom hela filmen. Ett plus är de många småsaker som egentligen inte tillhör historien riktigt som sjömännen, spökena mm. De är lite roliga. :)
 Robkiller
Väldigt bra ungdomsfilm även för de som är utanför målgruppen. Mycket välspelad med en intressant berättelse
 Soppan
Helt okej film, med inslag av brittisk humor. Sevärd om man gillar denna typ av filmer. Stark 3.a
 celec
de niro och prinsarna är riktigt roliga!
 cALLEf
wow vilken positiv överaskning! skönt att se den här typen av film i en film och inte i 3 delar. jag tycker också den känns lite egen om man jämför den med liknande filmer, bra humor, intressanta karaktärer och ganska förutsägbar men det funkar ändå
 picklessmulan
En härlig film med fantastiska skådespelar insatser. Diggar De Niro grymt!! Härligt felgood slut. Har allt spänning,romantik,humor och är lite läskig!! Se Den!!
 hampushoney
Intressanta karaktärer? Bland de värsta smörjor jag sett. Bara för att man strör stjärnor (skådespelare, inte den långdragna metaforen i filmen) över bajs gör inte att skiten glittrar...
 Chaez
Det är väldigt konstigt att denna film fått så högt betyg. Jag orkade inte se filmen till slut, den var för usel...
 robbieroy
En magnifik och egen äventyrsrulle som håller hela vägen. Världens genom tiderna bästa skådespelare, Robert De Niro, är underbar som den excentriske Kapten Shakespeare. Likaså Pfeiffer dominerar som elak häxa.
 Deepshit
Bra underhållningsfilm som har allt det där som den här typen av film ska ha. Den här genre har verkligen exploderat sen Sagan om Ringen trilogin skördade framgångar på biograferna i början av 2000 - talet. Men många av de filmer som kom efteråt hade svårt att hitta sin ton, i många fall blev det för barnsligt eller ytligt. Stardust har dock den perfekta blandning av romantik, humor och äventyr. Därför blir det också en bra film.
 Liw
En klassisk saga med en twist. Eller närmare bestämt flera. Skön humor och sagolik spänning bokstavligt talat. Enormt charmig film.
 volodja
En fantasyfilm med glimten i ögat! Överraskande bra!
 Le_Flow
Efter att ha sett Stardust och Coraline finns nu hoppet om att hela Sandman-sviten filmatiseras som serie. Neil Gaimann har en fantasi som är få förunnad och en berättarteknik som balanserar väl mellan klyschigt förutsägbart och banal, till förförande ironisk med en fin sensmoral.
 Kekz
Antagligen den bästa filmen jag någonsin sett..
 allexx
Meeeeen vad söt!
 BarryHero
Hade svårt att tänka mig att den här skulle vara bra men alla positiva recensioner, De Niro och Vaughn fick mig att se den ändå. Kass. Någon jämförde den med Princess Bride - tyvärr. PB är tusen gånger bättre än denna. Denna hade en del fina ögonblick men i övrigt var den svag.
 Cybot
Så jävla bra! Förväntade mig bara en vanlig tråkig töntfilm som tex Narnia men fan alltså. Fantasy-äventyr med klass och en släng av fin kärlek.
 A91llie
Älskar filmens känsla. Helt underbar historia, detta är en film som kommer sitta fast i mina tankar länge!
 Daesu
Mycket "Men varför gjorde du inte så tidigare"-moment, och inte riktigt min typ utav film.
 KevinCroner
Mysig fantasy! Känns lite halv-B, kan inte sätta fingret på vad det är. Stark trea!
 Solidus
Mysig fantasy med eleganta kameraåkningar, snyggt foto och professionellt skådespel. Jag uppskattar även att filmen vågar stå på egna ben, utan några tydliga influenser från ”Sagan om ringen”. Kort och gott: Mycket bra!
 origC-J
Hyfsad fantasy, som blir bättre och bättre ju längre det lider (förutom det kassa slutet, då..). Håller med om att det är lite halv-b, men det är svårt att säga exakt varför. Det mesta känns som att man sett det göras förr, och oftast bättre, både i skådespel, manus och i visuella grepp. Föredömligt att försöka få in humor, men det är svårt och funkar bara delvis. Men de Niro borde göra mer komedi, och färre kassa actionfilmer.
 johansjosten
Given sexa.
 Frejja
En favorit!
 C_Gable
Helt ok! Trevlig att se om man har tråkigt.
 Nattsilver
Söt och charmig men väldigt naiv film.
 Nephelite
Känner att det är en film som håller vad den lovar så att säga. Hade inte direkt höga förväntningar men jag är definitivt inte besviken.
 Spomenka
Claire Danes, du är gullig du. Utan dig hade jag spytt
 myslampa
I like!
 Duke Igthorn
Underbart mysig film med äkta sagostämning av sällan skådat slag.
 soilheart
Som en inbiten Gaiman-fan så är det här guld (inte lika bra som boken, men fortfarande riktigt bra), gillar dessutom lite av tilläggen. Så en oförtjänt men oveklig femma =)
 olympicairways
Första filmen där jag faktiskt tycker om Robert De Niro i!!
 RichardEk
Konventionell sagofantasy som har sina stunder och som är habilt hanterad. I sina bästa stunder påminner den om 'Bleka dödens minut'. Jag saknar dock ett politiskt kontext som gör berättelsen mer intressant (som i 'Guldkompassen'). Här blir det mest gulligt, vilket i och för sig gör filmen familjevänlig. En bonus är skådespelarinsatserna, det märks att de etablerade skådespelarna tycker om att spela ut i roller de annars inte brukar ha
 Brouhaha
Mysig film om än lite tråkig, men med trevlig skådespelartrupp. Dexter Fletcher är filmens höjdpunkt, den lilla tid han får i bild.
 SweFilmOnly
Riktigt dålig film. En av de värsta.
 Taandborste
Som en sagokaka med för många ingredienser liksom.
 Itake
Aldrig orkat se klart den
 Grillo
Jättemysig film om än något utdragen. Fantasy på helt rätt nivå.
Föll helt pladask för Claire Danes. Vilken sanslöst vacker kvinna hon är och vilken helt ljuvlig prestation som hon gör i denna film i rollen som Yvaine. Samspelet mellan Claire Danes och Charlie Cox är också av hög kvalitè. Väldigt romantiskt och trovärdigt. Jag gillar verkligen att filmen har lagts sig mitt i mellan en sagoberättelse och en fantasyberättelse för vuxna. Michelle Pfeiffer är riktigt bra men bäst är Robert DeNiro i en väldigt modig roll.
 Sture Stenhög
Det här är inte min genre alls, så med det i åtanke måste jag säga att jag tyckte det här var överraskande bra, Här finns helt enkelt så mycket fantasifullhet att filmen blir omöjlig att värja sig mot. Många av ingredienserna känns egentligen ganska random, men man har ändå lyckats få allt att kännas som en fungerande helhet. Bra casting dessutom, såväl de kända som de okända skådespelarna fungerar alldeles utmärkt i sina roller. Man får sig en trevlig åktur helt enkelt
 abnormal
Fantastiskt vacker och underbar film!
 GinNTonic
Omsedd dryga sex år senare, och tycker inte den var alls lika fantastisk denna gång. Stör mig lite på Claire Danes av någon anledning och även på alla cameos, och berättandet känns både stressat och långdraget på samma gång. Sista akten är emellertid fortfarande väldigt underhållande för fantasyfans som jag! Sänker från en stark fyra till en stark trea.
 NoWireHangers
Väljgjord och välspelat och med humor. Tyvärr är storyn inget vidare och tempot ojämnt. 3-
Ganska okej och underhållande fantasyrulle med bra skådespelare. Dock är det nog ingen film jag lär se mer än en gång. Svag 3:a.
 Starkbröl
Helt okej.
 Sarakin76
En overraskende bra, underholdene og fin film. MVH Bjørn
 oskaraspfors
Bra familjefilm!
 Jamesa
Bra familjefilm. Typ söndagsmatiné.
 Lasersword
Många stora skådespelare som samtliga gör bra rollprestationer trots att filmen i många fall är väldigt klyschig, Tyckte om den ändå, en mysig matiné för regniga eller snöiga dagar!
« Föregående   |   1 ... 15 16 17
Senaste kommentarer
Sameblod (info) 16:23 17/7 (60)
Dumbo (info) 16:22 17/7 (3)
Burlesque (info) 16:17 17/7 (128)
Evita (info) 16:03 17/7 (118)
Night of the Living Dead 3D: Re-Animation (info) 12:25 17/7 (23)
Mysteriet om Herr Länk (info) 11:23 17/7 (1)
Swingers (info) 10:43 17/7 (1)
Bortförd (info) 03:41 17/7 (4)
Hunter Killer (info) 01:10 17/7 (13)
Happy Death Day 2U (info) 01:07 17/7 (11)
Ophelia (info) 00:45 17/7 (1)
A Bigger Splash (info) 00:34 17/7 (19)
Hotet (info) 00:26 17/7 (55)
Norske byggeklosser (info) 00:02 17/7 (2)
Avengers: Endgame (info) 00:00 17/7 (31)
The Commuter (info) 23:58 16/7 (39)
Black Mirror - Metalhead (info) 23:57 16/7 (11)
Tomb Raider (info) 23:56 16/7 (62)
Wind River (info) 23:54 16/7 (54)
Tag (info) 23:48 16/7 (15)
The Killing of a Sacred Deer (info) 23:43 16/7 (44)
Nothing Like a Dame (info) 23:41 16/7 (6)
Experimentet (info) 23:08 16/7 (449)
Wunderland (info) 22:52 16/7 (3)
Bloodmask (info) 22:48 16/7 (3)
Ogre (info) 20:47 16/7 (13)
The Last Black Man in San Francisco (info) 19:15 16/7 (1)
Coherence (info) 17:37 16/7 (82)
Blood of the Hunter (info) 17:05 16/7 (1)
Erotikon (info) 16:48 16/7 (45)
Always Be My Maybe (info) 14:07 16/7 (6)
Videodrome (info) 13:53 16/7 (229)
Mimic (info) 13:17 16/7 (123)
Harley (info) 11:46 16/7 (1)
The Founder (info) 11:12 16/7 (22)
The Hurricane Heist (info) 09:44 16/7 (9)
The Equalizer 2 (info) 09:41 16/7 (29)
Mortal Engines (info) 09:35 16/7 (23)
Leave No Trace (info) 02:33 16/7 (19)
Fimpen (info) 01:18 16/7 (76)
Body of Lies (info) 00:52 16/7 (236)
Mutant World (info) 00:36 16/7 (3)
Sharknado 5: Global Swarming (info) 00:22 16/7 (9)
7 dagar i maj (info) 00:14 16/7 (31)
Colossus: The Forbin Project (info) 23:58 15/7 (31)
Live by Night (info) 23:56 15/7 (22)
Papillon (info) 23:35 15/7 (12)
Howling IV (info) 23:25 15/7 (24)
Vinden bär oss (info) 23:03 15/7 (38)
Maria Wern - Må Döden Sova (info) 22:47 15/7 (10)