KBoholm
Imponerande roll lista men inte så imponerande version - jag gillar inre den här Poirot.
 lekke
Tokigt överspel i många roller. Sedan tycker jag inte att manuset är särskilt bra... även om det är oförutsägbart.
 aronsoderlind
är väl okey så sätt men lite väl förutsägbar, richard widemark enastående
 kennert
Utöver det vanliga,dock är Albert Finney lite väl gapig.
 3D Daniel
antingen är Albert Finney ett geni som Poirot eller så spelar han över totalt.
 emilstjernholm
Så klassisk som en deckare kan vara. Alla ingredienser finns med och det är tämligen medryckande från första till sista bildruta.
 Hidohebhi
En relativt bra deckare, sköna karaktärer, bra story. Slutet var också bra faktiskt. Det känns dock som att den hade kunnat göras lite bättre, framförallt tycker jag den saknar riktig spänning. En svag 3:a blir mitt slutfacit .
 AirikrStrife
synd att david suchet int spelat poirot, annars var castet förträffligt.
 HerrNenne
Inget vidare faktiskt. Ospännande och jag gillar inte slutet eller moralen i den. Habila skådespelarinsatser. Jag gillar dock fotot väldigt mycket, speciellt introt är grymt snyggt.
 thurmond
Riktigt rolig.
 ylwawa
Boken är mycket bättre!
 anemona74
Intressant... ...och spännande. Diger skådislista och de gör ett bra jobb allihop, dessutom håller boken som manus hela vägen. Trots "gammal" film helt okej och bra sceneri och proffsigt gjort.
 varandra
Inte helt nöjd med Poirots personlighet, och Ingrid Bergman gör väldigt dålig "svengelska" för att vara svensk. Men helt klart underhållande och stämningsfull.
Mer klassiskt än så här blir det nästan inte i deckarsvängen, men därför blir jag också lite besviken. Hade väntat mig lite mer, här står dom stilla väldigt länge, både bokstavligt och metaforiskt. Att det ändå är så underhållande, intressant och nyfikenhetseggande i dryga två timmar säger en del om hur bra det ändå funkar. Småstark trea.
 Grillo
Lite seg och kräver nog mer koncentration än vad jag gav den. Passar nog bättre i bokform.
 Djason
Helt klart den bästa filmade Hercule Poirotfilmen. Grymma skådisar i alla roller. Har inte läst denna bok så slutet överraskade mig och sådant öär alltid positivt. Den enda Poirotfilm som är i närheten av denna är döden på nilen.
 JTP1987
Mycket underhållande film. Ingrid Bergman är inte med mycket, men hon visar varför hon fått 7 Oscars nomineringar varav 3 vinster. Förtjänade verkligen den här Oscarn. 4a.
 Necross
Bra skådespelarprestationer (om man bortser från Finneys överspel - ska Poirot vara sån?), men allt för krånglig och otrolig historia för att roa mig rejält.
 Lurtz
Klassiker. Man kan ju storyn vid det här laget men fortfarande trevlig att se på. Bra skådisar, dock lite rädd för den här versionen av Poirot, gillar David Suchets gestaltning bättre.
 Joy
Småmysig bagatell. Perfekt såhär en ledig eftermiddag med svikande väder.
 ferttoo
Dammig men berättelsen är odödlig.
 Kosmoskorven
Åh, vilken vacker film! En riktigt klassiker.
 oliver_twistor
Idel kändisar i denna film. Rolig överraskning när jag såg alla namnen jag kände igen i början av filmen.
 smekaren
Coolt att Jean-Pierre Cassel snackar svenska med Ingrid Bergman!
 Linusia
En bra filmatisering av Agatha Christied deckare och den blir ju inte fel med alla utmärkta skådisar. Ingrid Bergman är underbar som någon med lägre IQ.
 karlmats
Min första inblick i Agatha Christies värld och jag måste ändå säga att jag blev nyfiken på mer. Deckargåtor som löses genom slutledningsförmåga och kreativitet lockar mig, den här specifika historien gör det inte lika mycket. Det är massor av karaktärer, saker händer konstant och till slut ger man bara upp att försöka lösa skiten själv vilket är lite tråkigt. Finney är ingen höjdare som Poirot heller även om han är excentrisk som få. Filmens stora höjdpunkt var Jacqueline Bisset, helvete vilken skönhet. Ser fram emot att se fler, och bättre, delar i genren. En stark 2a.
 booby
Skön deckare. Jag har inte läst boken men detta var rätt spännande och bra gjort i filmväg.
 sawa
OK film, men inget speciellt.
 MinotaurKing
grym klassiker.
 misty
Bra deckare, men det som gör den lite bättre än så är alla välkända skådespelare. Åtminstone hälften av dem är ju favoriter
 sirkurt
Välgjord med många stjärnor men det hade kunnats göra mer spännande och rolig.
 labi
Härligt stjärnspäckad Poirot, om än något seg. Och ärligt talat är just den här historien långt ifrån någon av Agatha Christies bättre. Men Ingrid Bergman är riktigt bra här!
 MetalJukebox
Mysig film. Finney känns dock lite för uppspelt medan Bergman briljerar. Gillar inte upplösningen så sjukt mycket heller men klart behaglig resa.
 #54
Perfekt matiné för mig idag. Välskriven, även om trovärdigheten inte infinner sig.
 Salot Sar
Lite av en besvikelse. Inte den mysfaktor man hade med sig sedan barndomen. Rent tragiskt att se ur den gräsliga 70-tals estetiken återspeglas i 1935.Noterar att bandet har fez i inledande restaurangscen. Men dessa var sedan länge förbjudna av Ataturk. Vidare ser Istanbuls järnvägsstation ut som en SD-karikatyr av det mångkulturella Malmö med krämare utklädda till de tre vise männen från ett kyrkospel..
 Berniey
Trevlig film med bra skådespelare men inget särskilt !
 Ima_Tree
Kanske inte en historia som trollbinder mig och jag förstår uppriktigt inte vad det är Ingrid Bergman gör som är så fantastiskt. Och så kan man ha åsikter om detaljer i de inledande scenerna, men den naiva matinékänslan och den fantastiska "vinterljussättningen" på tåget får mig att smälta.
 ClintanTheKing
En bra mystisk deckare som känns mest färgstark pga alla stjärnor som medverkar. Den som dock är den riktiga stjärnan här är ju såklart Albert Finney som den franske detektiven. Vilken inlevelse, vilken närvaro, vilket skådespel! Fantastiskt prestation i en godkänd thriller som jag tycker förklaras lite väl mycket faktiskt.
Deckargåtor är alltid kul. Att få lösa de tillsammans med den oefterhärmlige Poirot är ännu roligare. Jag såg filmen tillsammans med några kompisar och av någon anledningen misstänkte vi alla samma person. Om vi hade rätt eller ej ska jag låta vara osagt eftersom det är just gåtans lösning som är kul. Idel bra skådisar i filmen bl.a. Ingrid Bergman.
 Ful_fisk
Sidney Lumet tar sig an Agatha Christies klassiker med oslagbar elegans och en superb rollista inkluderande bland andra Albert Finney, Lauren Bacall, Anthony Perkins, Sean Connery, Martin Balsam, Vanessa Redgrave och Ingrid Bergman. Kalasfilm! Och Bergmans kopiösa svengelska är oförglömlig.
 Raimo_1985
Mycket bra skådisinsatser men jobbig skrikande dialog. Inte riktigt min typ av film kanske. Men kul att ha sett. Jag gillade mest Ingrid Bergman.
 chris_lambert_
Underhållande, spännande och mycket bra skådespelare rakt igenom. Måhända en något vek sista del men överlag en mycket bra film. Svag fyra.
 KimEkberg
ye ye
 Mat1az
Helt fantastisk film med en stark ensemble av skådespelare, eller i alla fram tills dess att Poirot samlar alla resenärer i restaurangvagnen och börjar gå på om sina slutsatser. Här gör filmen ett rejält magplask och går från nära femma till svag tvåa. Det blir fullkomligt ointressant, segt och tråkigt. Kunde lika bra ha stängt av filmen och levt med endast goda minnen av den. Det blir 3 i medeltal.
Riktigt bra och spännande film med väldigt bra skådespelare. Tycker man lyckats göra en väldigt lyckad filmatisering av Agatha Christies klassiker.
 ulpe01
Bra skådisar och underhållande mysterium, och hade sista halvtimman hållit samma nivå som resten av filmen hade betyget blivit högre.
 Jompalompier
Började bra men i takt med att Poirot fick mer utrymme så dalade filmen avsevärt tyvärr.
 DrJW
3.5 av 5.
 Lumus Maxima
Tycker Poirot spelar konstigt, David Suchet är den bästa att spela honom!
 RunRiot
Förutom att Poirot känns väldigt teatral och fejkad tycker jag den funkar väldigt bra. Många starka skådespelarprestationer och jag vet inte om Ingrid Bergman egentligen är den som skiner starkast här, men en Oscar är hon gott värd ändå.
« Föregående   |   1 2 3 4
Senaste kommentarer
Thor: Tales of Asgard (info) 20:12 22/5 (14)
Safe Haven (info) 19:56 22/5 (65)
Butiken vid Storgatan (info) 19:25 22/5 (25)
Hidden Peaks (info) 19:20 22/5 (1)
Aladdin (info) 18:01 22/5 (1)
Mad Families (info) 17:51 22/5 (3)
Galveston (info) 16:45 22/5 (4)
Showtime (info) 16:19 22/5 (45)
Beast of Burden (info) 14:53 22/5 (2)
Presidio - brottsplatsen (info) 14:46 22/5 (33)
Superfly (info) 13:29 22/5 (1)
The Art of Getting By (info) 12:29 22/5 (43)
Jane Eyre (info) 11:42 22/5 (127)
Pierre and Sonny Jim (info) 11:12 22/5 (1)
Mannens moral - och kvinnans (info) 10:20 22/5 (6)
Brain Damage (info) 10:19 22/5 (45)
A Trip to Jamaica (info) 09:34 22/5 (1)
Blacula (info) 07:55 22/5 (18)
Stjärnornas krig (info) 23:52 21/5 (988)
Space Cowboys (info) 23:41 21/5 (173)
Shocking Dark (info) 23:35 21/5 (20)
Taking Off (info) 23:31 21/5 (17)
All the Money in the World (info) 22:32 21/5 (15)
Snömannen (info) 22:02 21/5 (47)
Tank Girl (info) 20:45 21/5 (156)
The Talented Mr. Ripley (info) 20:43 21/5 (386)
Amundsen (info) 20:41 21/5 (3)
Network (info) 20:34 21/5 (154)
The Prodigy (info) 20:20 21/5 (7)
Avengers: Endgame (info) 17:59 21/5 (25)
The Devil's Mistress (info) 17:34 21/5 (4)
Invasionen av Danmark (info) 17:18 21/5 (19)
This Is England '90 (info) 15:42 21/5 (12)
That Good Night (info) 15:06 21/5 (1)
Pacific Rim: Uprising (info) 13:00 21/5 (26)
La corrupción de Chris Miller (info) 10:35 21/5 (3)
Pappa polis (info) 09:52 21/5 (24)
Lysande gift (info) 08:58 21/5 (22)
Den Gyllene tulpanen (info) 04:20 21/5 (1)
Ibland kommer de tillbaka (info) 01:30 21/5 (68)
Flo Rounds a Corner (info) 23:57 20/5 (1)
La Pivellina (info) 23:39 20/5 (2)
Ocean's Eight (info) 23:28 20/5 (37)
AT13 2: Checkmate (info) 23:20 20/5 (2)
Timbuktu (info) 22:28 20/5 (30)
Loving Leah (info) 22:27 20/5 (2)
The Goonies - dödskallegänget (info) 22:26 20/5 (373)
Lurking Fear (info) 21:58 20/5 (17)
Sju hertigar (info) 21:08 20/5 (38)
Game of Death (info) 20:58 20/5 (70)