XenoMorph
Harvey Keitel borde väl stå med som skådespelare?
 XenoMorph
Inte speciellt bra. Har inte sett Chinatown än dock.
 Mr. Purple
En skymf mot Roman Polanski's mästerverk!
 Matewan
Hyfsat manus men lite taffligt utfört. Långt ifrån samma klass som Chinatown, men det vore å andra sidan att begära det omöjliga.
 magn-pal
Titeln är urusel och en enligt mig godkänd uppföljare till chinatown.
 Thiilda
ingeting mot chinatown.. Men jag tycker att det klarade sig hyfsat.. Spännande and so ever ! Plus att Jack Nicholson var så het att jag nästan dog, gillade sexscenen skarpt ;) haha
 Riff Randell
Cool - men ojämn - uppföljare till Polanskis m,ycket fina noir. kaitel är bra och slutet lyfter lote. tilly är SKITJOBBIG!
 niklaseriksson
Går på tomgång och är jävulsk intetsägande. Harvey Kietel är däremot mycket bra tycker jag, men någon höjdare, det är detta inte.
 jlam
Klart mindre hjärta, hjärna och nerv än sin klassiska föregångare. Känns mer ansträngd. Glädjande nog imponerar Nicholson även bakom kameran och väver rätt stämning.
 Sture Stenhög
Nej, den här fungerade inget vidare. Känns som att man anstränger sig alldeles för mycket för att skapa en noir-känsla. Det stora problemet ligger dock i att jag som tittare aldrig känner mig speciellt intresserad av vad som händer. Detta beror nog mycket på det slöa tempot. Karaktärer dyker upp i massor och även om man skulle vilja hålla reda på alla så skulle det nog vara svårt. Nu kändes det dock inte som att jag direkt brydde mig om vilka de var
 jonbo
Långt från Chinatowns klass, men det var väntat. Kompetent nog dock.
 the godfather
Seg som ***! Mycket sämre än chinatown men den går att se.Borde varigt mer spänning då hade dn kanske fått en fyra.
 Redwood
Inte alls lika bra som Chinatown, me å andra sidan finns det ingen film som är det.
 volvo_240
en bra filmsom inte överraskar alltför mycket.
 die_Kristina
Jag hängde verkligen inte med i slutet av denna film (överlag var den svår att hänga med i). Detta drar ner betyget i en film som för övrigt har en del riktigt bra inslag (Jack Nicholson bidrar självklart till detta).
 Posuic
Att se den här när man ligger hemma och sjuk och inte ha undertexter var inte så väldans bra... Tappade bort mig någorlunda mycket i slutet, överlag dock en helt okej film.
 Solidus
Ja, du Jack. Det här blev inte så bra. Det är inget fel på filmen som helhet, då skådespel och regi är på en godtagen nivå. Däremot så är handlingen ett ointressant sömnpiller och det känns som Jack Nicholson spelar en annan karaktär än just Jake Gittes. Ett godkänt hantverk.
 O´Reilly
Säger som Solidus.
 Andreas_
Nja säger jag om denna, inte någon alltför storslagen film av Jack Nicholson, men han gör en lysande rollprestation som Jake Gittes, privatdeckare i slutet av 40 talets L.A. Många fler bra skådisar i biroller, som t.ex Harvey Keitel, Madeleine Stowe och Meg Tilly, även Ruben Blades gör en minnesvärd roll, men filmen som helhet är inte särskilt spännande, och det är svårt att upprätthålla intresset. Sen kan en del av det bero på att mycket refererar tillbaka på första filmen om Nicholsons karaktär Jake Gittes, Chinatown, vilken jag tyvärr inte kommer ihåg särskilt bra längre, så ska man se denna så rekommenderar jag att se eller se om Chinatown först, för då kanske man förstår denna historia bättre och den blir kanske mer tilltagande och intressant. Men som film utan att ha Chinatown som ett färskt minne i bakhuvudet så blir betyget för denna film endast en svag 2:a
 ClintanTheKing
Hygglig uppföljning på den högklassiga kriminalaren Chinatown. Man har trots 90-tal bibehållit de tjusiga 40-talsmiljöerna på ett utmärkt sett och det är lika spännande att se Jake glida runt i sin kärra här i staden och på landsbyggden. Sådär småmysigt spännande om jag säger så. Filmen är i samma spår som Chinatown med skillnaden att den här har komiska drag (trots att jag inte vill kalla den för komedikriminalare/dramakomedi) men för det mesta är det allvar och hemskheter som försigår. Nicholson med både regi och huvudroll gör vad han ska och det är ju jävligt sällan denna mannen gör en besviken med filmer han är involverade i. Harvey Keitel funkar helt okej och i övriga roller är Tilly och Stowe skapliga. På det stora en klart godkänd uppföljare.
 Ojhda
Ja och nej, mycket som liknar Chinatown men svagare på många sätt. Jag är en riktig sucker för 40-tals PI i Los Angeles storys och liknande. Den hårdkokta stilen, och på det sättet är den grym! Miljöerna, känslan och musiken. Riktigt snyggt, svårt och förstå att den är gjord på 90-talet nästan, allt ser så himla bra ut. Handlingen är dock lite tafatt och filmen lite för lång.. Stabil trea blir det
 dudson
Säkerligen Nicholsons dröm projekt. Visst en as läcker film visuellt! Med gryma insatser av Keitel & Jack. En enorm cool rulle måste sägas. Strulet är den är för lång och ibland rätt spretig. Märks att Jacks privata host host" sexuella- smak har glidigt in lol) "skämt" put your as in the weather!#) 2+
Senaste kommentarer
Hamlet (info) 21:45 24/3 (10)
The Little Mermaid (info) 21:12 24/3 (2)
Dragged Across Concrete (info) 21:09 24/3 (1)
The Gambling Ghost (info) 20:36 24/3 (1)
Prospect (info) 20:32 24/3 (5)
Liz & Dick (info) 20:21 24/3 (4)
Vi (info) 20:08 24/3 (32)
Sunset (info) 20:02 24/3 (5)
Åklagarens vittne (info) 19:36 24/3 (83)
Never Too Young To Die (info) 19:28 24/3 (7)
Aniara (info) 19:15 24/3 (10)
The Warriors - Krigarna (info) 19:03 24/3 (371)
Never Look Away (info) 18:55 24/3 (3)
Mission: Impossible - Fallout (info) 18:17 24/3 (45)
Bohemian Rhapsody (info) 17:40 24/3 (58)
Matangi/Maya/M.I.A. (info) 17:39 24/3 (1)
Dog Soldiers (info) 17:11 24/3 (332)
Gymkata (info) 17:01 24/3 (12)
Aquaman (info) 15:02 24/3 (33)
Evidence (info) 14:41 24/3 (16)
The Purge (info) 14:29 24/3 (171)
Paddleton (info) 14:22 24/3 (3)
Jätten (info) 14:14 24/3 (27)
47 Meters Down (info) 14:09 24/3 (26)
Triple Frontier (info) 13:53 24/3 (9)
Wonder Woman (info) 13:07 24/3 (109)
Red Mission (info) 12:41 24/3 (1)
Columbo: Lovely But Lethal (info) 12:40 24/3 (4)
Columbo: It's All in the Game (info) 12:40 24/3 (1)
Columbo: Identity Crisis (info) 12:39 24/3 (3)
Columbo: Grand Deceptions (info) 12:38 24/3 (2)
Columbo: Forgotten Lady (info) 12:37 24/3 (3)
Columbo: Double Shock (info) 12:36 24/3 (4)
Columbo: Dead Weight (info) 12:35 24/3 (6)
Columbo: Caution! Murder Can Be Hazardous to Your Health (info) 12:34 24/3 (1)
Columbo: By Dawn's Early Light (info) 12:33 24/3 (2)
Columbo: Any Old Port in a Storm (info) 12:32 24/3 (8)
Columbo: A Matter of Honor (info) 12:31 24/3 (3)
Columbo: A Friend in Deed (info) 12:30 24/3 (3)
Columbo: How to Dial a Murder (info) 12:29 24/3 (2)
Columbo: Candidate for Crime (info) 12:29 24/3 (5)
Columbo: A Trace of Murder (info) 12:28 24/3 (1)
Columbo: Now You See Him (info) 12:26 24/3 (3)
Columbo: Butterfly in Shades of Grey (info) 12:26 24/3 (2)
Columbo: Ashes to Ashes (info) 12:24 24/3 (2)
Columbo: Columbo and the Murder of a Rock Star (info) 12:23 24/3 (2)
Columbo: Mind Over Mayhem (info) 12:23 24/3 (4)
Columbo: Columbo Goes to College (info) 12:22 24/3 (1)
Columbo: Troubled Waters (info) 12:21 24/3 (3)
Columbo: Murder, Smoke and Shadows (info) 12:20 24/3 (5)