ewaoulf
Många bra typiskt "hårdkokta" skådisar som, tycker jag, gör den här berättelsen rättvisa. Stark i många scener.
 badpanda1606
En väldigt bra film och för ovanligheternas skull så finns sylvester stallone med i den:) Inte långt ifrån en 4a
 Leniro
Bra film med mysiga miljöer och ett grymt skådespel - där ingen mindre än Stallone stjäl showen i sin möjligtvis bästa skådespelarinsats. Femman nära.
 TheJorre
Snudd på fyra har jag för mig. Sätter en trea tills jag sett den igen
 Masjävel
Klart sevärd!
 ses11
Stallones bästa prestation efter Rocky. Spännande anslag och engagerande handling. Bra.
 LeoEntourage
I LIKE!
 illness
Stark trea. Stallone borde göra fler sådana här roller.
 Kuntan
Bra Stallone, grym Liotta.
 ziferN
Riktigt bra och spännande polisfilm där Stallone visar verkligen att han kan skådespela bra bara han vill. Riktigt bra insats av Liotta också. Stark 4a!
 Djason
Ingen särskilt actionfilm men riktigt bra och spännande. Sylvester Stallone agerar riktigt vasst men det är ändå Ray Liotta som dominerar i den här filmen.
 fitteld
Det enda Stallone gjort bra.
 Film Guden
Efter att ha sett en ordentlig version höjdes betyget till okey. Fin rollista i en historia med fin underton. Men tycker fortfarande inte intrigen kring korruptionen, är något extra.
 dudson
Stabil snut -Action...Visst den segar på rätt mkt ibland( Men är inte filmen som känns intressant här utan mera Personerna och deras Problem och öden....
 LaDecima
Actionscenen mot slutet är brutal.
 JTP1987
Denna är underskattad till 1000.
 Moj
Den främsta anledningen till ett lågt betyg på denna film måste nästan vara en aversion mot Sly, men jag känner mig ändå tvingad att skriva att det här är bland det bästa jag sett honom som förutom som sönderslagen boxare. Visserligen repriserar han lite grand sin roll som nedbruten hjälte som reser sig när sista klockan slår men bra blir det likväl. Keitel repriserar även han en av sina många roller men det drar ändå inte heller från slutresultatet, liksom inte heller att det stör lite att maffian i slutändan måste ha sitt finger med i spelet för att de goda måste få bli onda. Trots eventuella brister, en film om mänsklighet och att stå upp för det man tror på.
 Totenkopf
Bra första gången man såg den, kändes ännu bättre andra gången. Det är så bra skådespelarinsatser så det kändes nästan som de tog ut varandra först.
 kerica
Bra skådespelarinsatser, men detaljer i handlingen hade behövts se över både en och två gånger till. Den höll sig bra ända fram till slutet, då falerade den totalt. Inte ens De Niros tupé kan förmå mig att se om denna film.
 Chriistian2
Väldigt bra polisfilm med bra skådisar.
 Brouhaha
Tunga skådespelare (bokstavligen talat) i en mellanviktig film. Ganska bra film om man gillar halvdystra polisrullar, men utan skådespelarna hade det aldrig blivit engagerande.
 booby
Tung story med stabila skådespelare. Mycket stark 3a
 shanghaikid
Riktigt bra film!
 LasVegas
Ah herregud!? Ar detta ett skamt? Man blir bara mer och mer fortjust over varje nytt filmstjarns-ansikte som dyker upp i borjan men vad hande med resten? fan tankte satta en 2a men bara for att jag blev sa javla besviken och hade forvantningarna totalt krossade sa blir det 1- Jag menar, regissioren heter ju forfan MANGOLD i efternamn. Det ar en acklig gronsak. Jag borde sett det komma.
 kaj08
En ganska så ordinär polisfilm om korrupta snutar. Historien skulle kunnat bli bra, men tyvärr är intrigerna alldeles för överdrivna, och på tok för mycket korruption läggs in i filmen. Skådespeleriet är av blandad art. Sylvester Stallone överraskar och gör en av sina bästa rollinsatser genom karriären. Riktigt kul att se honom i den här filmen! Även Robert Deniro gör som väntat en bra insats. Utöver dessa så finns det ett och annat stolpskott som ställer till det hela lite grann. Det är synd att inte handlingen är mer genomarbetat och bättre nyanserad, för då hade detta kunnat bli en riktigt bra film. Nu blir det stallone och De Niro som lyckas höja upp betyget till en 3-a.
 Blink182
Stallone och Liotta är riktigt bra i den här filmen. Skön story med en drös kända skådisar. Jag brukar gilla mangold
 stenemo
Helt ok film, att den är verklighetsbaserad och därmed begränsad i vad den faktiskt kan visa räcker dock ej som ursäkt för att skildra en ganska intressant historia på ett rätt tråkigt sätt. Kunde byggt upp lite mer empati för vår protagonist, som nu framstår som en trogen hund som ej vet vad han ska göra och saknar förankring till övriga karaktärer.
 sveparn
Hade lite svårt att hänga med. Men den har många stjärnor som barade t gör filmen sevärd. Bättre än godkänd men räcker inte helt till för mig för "det lilla extra".
 mr_magi
blev lite besviken
 hsimpson
Tråkigt uppbyggd med dåliga skådisar. Ingen höjdare.
 Johan2006
Såg den igen. Alltid gillat den men den var ännu bättre denna gång. Stallone gör verkligen sin livs bästa roll. Gillar hans karaktärs personlighet, nedtryckt men ändå ärlig. För mig har den här filmen allt vad jag gillar hos filmer.
 ClintanTheKing
Bra film denna. Stallone gör en grym roll! Slutet är ändå det bästa.
 Gröne_Orm
Stallone mycket bra. Liotta inte så bra. Ett i grunden välskrivet polisdrama som lider av att vara litet för mycket.
 Grillo
Så många stora skådisar och man blir ändå besviken, speciellt av slutet som kändes lite väl fånigt och överdrivet. Mycket amerikansk... Blev också förundrad av många människors godtrogenhet och det faktum att precis alla verkade vara köpta...
 Sarakin76
Manglet noe. +3.
 jeremy_jones
Så mycket potential, men allt krystad och otrolig för att det ska bli spännande eller intressant. Gillar slutet litegrann iaf. (2/6)
 Berniey
Brukar gilla filmer om polis korruption, dock ej denna då den inte kommer någonstans utan bara står och stampar på samma ställe: Totalt ointressant där Stallone kändes oerhört fånig i sin roll och sen då dialogerna, nej! Uselt är det allt.
 johnny_silvers
Många namnkunniga och duktiga skådespelare slåss om utrymmet i denna något bortglömda pärla från 90-talet. Stallone imponerar stort och lyckas mäta sig med såväl Robert de Niro som Harvey Keitel. Inledningen, och nästintill hela filmens första halva, är strålande - vilket sedermera tyngs ned av allt för många karaktärer och sidoberättelser som inte ges tillräckligt med speltid och en rejält bristande trovärdighet. Avslutningen är effektiv och snygg, om än en smula förutsägbar.
 Korben_Dallas
Stallone ser skönt frånvarande ut hela tiden, vilket passar in fint. Förövrigt är de ett halvslött thrillerdrama med ett ganska lamt manus som lurar in intresset igenom många bra skådisar. Stark 2:a
 LacombeLucien
Bra.
En bra film. Vissa kanske tvekar inför Sylvester Stallone - men detta är hans bästa rollprestation enligt mig. Underligt nog är Robert De Niro inte så imponerande, men Harvey Keitel & Ray Liotta finns med och lyfter filmen med sin närvaro. 3+
 Gigi1943
Orkade inte ens se slutet, meningslös film, på gränsen till larvig.
 Solidus
Välskriven handling som lyfts upp av professionella skådespelare, speciellt från herr Stallone. Han bär filmen på sina axlar och visar vilken kompetent skådespelare han är. Why is it that you never got married Freddy? All the best girls were taken.
 Kirk Douglas
Mycket bra ensembleskådespeleri där jag sögs in i karaktärerna och helt glömde bort skådespelarna bakom. Magnifikt bra slut i bästa Bronson-stil.
 Nintendo 64
Bättre än väntat!
 Jamesa
Faktiskt mycket bra film.
Såg denna film på VHS under början av 00-talet och då tyckte jag den var väldigt bra. Har dock inte sett den sen dess och jag vet inte vad jag skulle tycka om den idag.
 HerrNenne
Bra tempo och skådespelarinsatser. Känns nästan lite kort och som om den inte innehåller så mycket ibland.
booring
 Raimo_1985
Jag har sett den här mer än de flesta filmer och jag tycker bara den blir bättre för varje gång.
« Föregående   |   1 ... 4 5 6
Senaste kommentarer
Den osynlige gästen (info) 01:42 16/2 (12)
Min bäste väns bröllop (info) 01:15 16/2 (285)
Bad Times at the El Royale (info) 01:05 16/2 (16)
The Little Stranger (info) 23:59 15/2 (4)
Polar (info) 23:57 15/2 (17)
Bird Box (info) 23:55 15/2 (47)
IO (info) 23:50 15/2 (10)
The Finest Hours (info) 23:50 15/2 (23)
Hellraiser: Judgment (info) 23:46 15/2 (5)
Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott (info) 23:46 15/2 (21)
Overlord (info) 23:41 15/2 (13)
Dogman (info) 23:20 15/2 (2)
Det finns inga gränser (info) 22:58 15/2 (2)
Cold War (info) 20:03 15/2 (12)
The Man Who Killed Hitler and Then The Bigfoot (info) 19:03 15/2 (4)
A Family (info) 18:34 15/2 (3)
Shanghai (info) 17:34 15/2 (44)
Air Strike (info) 16:25 15/2 (4)
Aquaman (info) 14:03 15/2 (24)
The Trader (info) 13:51 15/2 (3)
Leap Year (info) 13:28 15/2 (1)
The Limehouse Golem (info) 11:59 15/2 (10)
Neds (info) 11:57 15/2 (15)
Medan du sov (info) 11:32 15/2 (199)
Mercuriales  (info) 11:17 15/2 (1)
Livet blomstrar (info) 10:31 15/2 (1)
Mondo cane 2 (info) 06:23 15/2 (11)
My Happy Family (info) 05:38 15/2 (3)
Police Story (info) 05:24 15/2 (71)
Ondskans mirakel (info) 03:43 15/2 (23)
Hindenburg (info) 03:11 15/2 (5)
Madame (info) 00:29 15/2 (3)
The Future Of Pinball (info) 23:26 14/2 (6)
Baby Driver (info) 23:16 14/2 (73)
Din för i kväll (info) 23:10 14/2 (19)
Ciao Bella (info) 22:37 14/2 (155)
Morden i Sandhamn - I de lugnaste vatten (info) 22:19 14/2 (9)
Fyre: The Greatest Party That Never Happened (info) 21:46 14/2 (9)
Rampant (info) 21:32 14/2 (1)
Sleeping with Other People (info) 21:20 14/2 (12)
Alla presidentens män (info) 20:23 14/2 (168)
The Salesman (info) 20:20 14/2 (24)
Soldier (info) 20:18 14/2 (157)
Tales from the Hood 2 (info) 19:42 14/2 (2)
The Entity (info) 19:35 14/2 (5)
Candy Stripers (info) 18:33 14/2 (1)
Dirty Harry (info) 18:06 14/2 (331)
Bigfoot Vs. Zombies (info) 17:10 14/2 (1)
The Man from the Future  (info) 16:40 14/2 (9)
Bränd (info) 14:34 14/2 (39)