Masjävel
Mycket spännande. Var länge min favoritfilm, fram till jag var typ 15 år.
 Mikael_H
Såg den här med förväntan att det skulle vara en zombiefilm (läste inte vad den handlade om riktigt). En timme senare och inte en zombie så långt ögat kunde se insåg jag att det var en virusfilm bara. Men en okej sådan. :)
 zachariaz666
Blev väldit positivt överraskad av denna film
 ziferN
Rätt så spännande och underhållande.
 Djason
Älskade denna som liten men nu på senare år är den inte riktigt lika bra. Dock håller den än.
 WoodWoman
En början in i filmen kändes den lockande, flertalet namnvärda skådespelare, men efter bara en kort stund raserar hela fasaden. Allting känns meningslöst med tråkiga händelseförlopp som enbart involverar fartfyllda scener. In mot slutet kommer det alltför mycket av de sliskiga emotionella snacket som ska "förändra världen" som sedan byggs upp av en överdriven emotionel musik i bakgrunden. Jag satt och tänkte; om slutet ändå inte blir som man förutspått kan de ge ett lyft. Men niet.
 Luddemannen
Kevin spacey, morgan freeman och dustin hoffman, men ändå bara en 3a.
 kennert
Den spårar ur ordentligt under andra halvan.
 Kantorp
Kunde varit bättre med tanke på rolluppsättningen, men ändå okej.
 Llamagirl
Orkernas herre borde varit med
 mammene
En väldigt bra och spännande thriller som kryllade av bra skådespelare. Kungen av alla var i alla fall Dustin Hoffman, och Sutherland var mästare på att agera kall och spydig. Här utspelades ett scenario som man hoppas aldrig kommer att slå in.
 xorcist
Känns ju som en aktuell rulle det här. Helt ok skådespeleri och Rene Russo är snygg som vanligt.
 Tom Joad
Tappar hejdlöst under anda halvan, hade kunnat bli spännande annars. Wolfgang Petersen skulle aldrig ha flyttat över Atlanten....
 MrMario
Ok film men med dessa skådisar ska det vara bättre
 ThePatient
Sitt kvar! Filmen tar sig efter ett tag.
 Blink182
Asså ibland är den väldigt skrattretande. Nästan dålig. Donald sutherland och Freeman räddar den
 stenemo
Lite orealistisk, lite för lite underhållning och för mycket transportsträcka. Många bra skådespelare, men de kan ej rädda ploten. Biljakt med helikoptrar är ej lika underhållande, och det tar ej 10 s för den ena att komma fram till sitt mål och 3h för den andra att inse det :p.
 Belmont84
Cuba Gooding Jr. spyr i en hjälm. That is all.
 Orrnäs
Bra film, en rak fyra.
 Grillo
Rätt bra historia i grunden, men lite överamerikansk och fånig med att det absolut måste vara någon som ska motarbeta även något som precis alla måste vara för. Sen gillar jag epidemifilmer och att sitta och störa sig på idiotbeslut som folk som både har och inte har fullständig information tar.
 shahriarnorouz
Sjukt orealistisk på slutet, började bra men sen blir den bara sämre och sämre, var tvungen att spola på slutet. 1a
 markr
Leave those monkeys alone!
 enectrixx
Högst medioker film med ett dåligt och orealistiskt slut.
 Supernaut
Typisk amerikansk dussinfilm.
 Spunks
Jag älskar filmer i denna stil. Men tyvärr såg jag den nog 17 år för sent då den kändes lite löjlig nu.
 Halofreak92swe
Bra virusfilm med bra skådisar. Lite för orealistisk dock.
 dudson
Helt okej smittsamm rulle som då kapas helt utav den alltid motvillige träige antihjälten Dustin Hoffman+den lömske skurken Southerland..men betyget dras ner av små detaljer som att hoffman hittar ett foto på apan på ett fartyg.mm jo tjena lixom") dooooh..
 Solidus
Virus-film som börjar mycket bra men som tappar på slutet. Däremot så är skådespelarna riktigt bra och tempot högt och svettigt. Bra film.
 BluePrint_1985
Helt okej katastroffilm...
 Xenox
Imponerande rollista, men tyvärr känns det som att filmen saknar något för att få ett högre betyg.
 Cp-arnie
Nja...ok story och bra skådisar, men har sett betydligt bättre filmer i genren.
 Sture Stenhög
En ganska bra rulle större delen av tiden, men i slutändan blir det ändå lite väl mycket Hollywood av det hela. Jag gillar att man får följa den väg som viruset sprider sig på, och det är kul att se forskarna försöka spåra dess ursprung och spridning, det blir nästan lite som en skruvad variant av en pusseldeckare. Jag kan också tycka att det är lite charmigt när det blir så här väldigt 90-tals-amerikanskt, men man går tyvärr för ofta över gränsen till vad som blir irriterande. Jag har absolut inget emot Donald Sutherland, men hans karaktär är en stor del av problemet, den här filmen behövde helt enkelt ingen skurkkaraktär överhuvudtaget. Som intressantast är det trots allt när karaktärerna i filmen tvingas kalkylera med människoliv, men i Hollywood finns ingen plats för nyanser, så man slänger in en ond jävel och slipper därmed riskera att man får en publik som sitter och funderar på saker och ting. Så trots ett ganska högt underhållningsvärde så är det känslan av fånighet som hänger kvar efteråt. Stark tvåa
 Teddy1975
Sevärd
 Teddy1975
Bra film
 Kautsky
Såg den här filmen direkt eter att jag hade sett Contagion så därför blir min bedömning kanske lite orättvis men men. Stängde av filmen efter kanske 20 minuter då jag tröttnade på den överdrivna smörjan. Kända namn ja, men det har Contagion oxå. Efter att Outbreak gjordes (1995) så fick vi fågelinfluensa och svininfluensa här i världen och vi insåg kanske att ett virus behöver inte vara så överdrivet och extremt smittsamt som i Outbreak för att det ska skapa rädsla och panik i världen. Det behöver heller inte fräta bort halva ansiktet för att vi ska tycka att ett virus är läskigt längre, det räcker faktiskt med att människor dör av det.... Nu såg jag aldrig klart Outbreak men jag fick nog efter de första överdrivna scenerna med Cuba Gooding Jr, Dustin Hoffman och Kevin Spacey. Dessutom fanns det med en överdriven amerikansk 1990-tals actionfilmsjargong som jag personligen inte tycker passar i ett sånt här sammanhang. Jag skulle helt enkelt vilja påstå att vi tittare har blivit både smartare och bättre insatta i världsomfattande epidemier för att vi ska falla för den här smörjan. Möjligt att folk under 90-talet inte tyckte att epidemiska influensor var ett tillräckligt läskigt tema för en film. Se Contagion istället!
 menschenfeind
En sånhär film som är precis som alla andra sånahär filmer. Lite pinsamt när de spelar som mest på patriotstråkarna.
 kanemura
Den är spännande och ganska välgjord, men tyvärr så presterar flera av de normalt sett v'äldigt duktiga skådepselarna under vad de normalt brukar. En del dialog är ganska löjlig och det finns några väldigt märkliga och ologiska händelser i filmen.
 ClintanTheKing
En bra och ganska spännande film som underhåller utan att det blir för mycket action. Men utan dessa skådespelare vet jag inte om denna hade varit så bra.
 Gigi1943
Hyfsad men det begrep man ju hur det skulle sluta.
 bytat
många helikoptrar blir det.
 myslas
Inte utan logiska konstigheter och stapplig dialog men det är spännande nog för att man ska ignorera det mesta av det. Sista halvtimmen håller dock på att förstöra allting när saker och ting tar en helt galen vändning. Det drar ner betyget ett snäpp men det är ändå en helt ok film.
OUTBREAK är en mycket bra och tänkvärd film. Även om den beskriver en olycklig spridning av ett virus som utvecklar sig till ett luftburet dito är det skrämmande nog, för dagens terrorism kan mycket väl använda det som nästa stridsmedel. En grym rollista presenteras Dustin Hoffman, Rene Russo, Morgan Freeman, Donald Sutherland och Kevin Spacey.
Numera klassisk virusthriller som håller fint än idag. Kanske inte lika spännande som första gången jag såg den, men lika bra. Gedigen rollista, bra spänning och högt tempo.
 gjoob
Spårar ur mot slutet, där den ena ologiska händelsen följer den andra, vilket drar ned betyget. Hyfsat underhållande ändå.
 norenorama
Kanske inte värd 5a egentligen men detta är en av de filmer jag kan kolla på med några års mellanrum och alltid verkligen gilla vilket få filmer tillåter. Härliga karaktärer, man tycker om att följa med dem om och om igen. Jo, den är fan värd 5a!
 Sarakin76
Så herlig intelligensbefriende som bare amerikanske filmer kan være. Men den var hyggelig spennende og apekattene var jo bra. -3.
ingen höjdare
 pungsnigel
Inte Hoffmans bästa direkt om vi säger så.
 92axha10
Inte trolig och den försöker göra för mycket. Måste vi ha en uppenbar skurk. Kunde inte viruset få agera skurk i den här filmen. Sen så självklar måste det vara något slags superdupervirus dessutom.
 Hengman
Inte bättre eller sämre än något annat skräp på teve. Trivsam 90-talsstämning.
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
Olydnad (info) 00:59 23/3 (5)
Skolflickor är vi allihopa (info) 00:11 23/3 (3)
The Man Who Killed Don Quixote (info) 00:10 23/3 (3)
Omen III - De sju knivarna (info) 22:56 22/3 (67)
Ant-Man and the Wasp (info) 22:43 22/3 (39)
Avengers: Infinity War (info) 22:41 22/3 (82)
A Bigger Splash (info) 22:38 22/3 (13)
Call Me by Your Name (info) 22:36 22/3 (63)
Solo: A Star Wars Story (info) 22:32 22/3 (61)
Star Wars: The Last Jedi (info) 22:31 22/3 (146)
Blade Runner 2049 (info) 22:28 22/3 (133)
United States of Love (info) 22:27 22/3 (2)
Batman Ninja  (info) 22:26 22/3 (9)
Bully (info) 21:18 22/3 (175)
Dead in the Water (info) 20:52 22/3 (2)
Us (info) 20:47 22/3 (1)
Mannen i grått (info) 20:17 22/3 (3)
Kurt Josef Wagle och legenden om Fjordheksa (info) 18:49 22/3 (6)
The Mule (info) 16:06 22/3 (12)
They Shall Not Grow Old (info) 15:04 22/3 (8)
Free Solo (info) 14:53 22/3 (14)
I Am Slave (info) 14:35 22/3 (1)
Alla helgons blodiga natt 2 (info) 13:27 22/3 (176)
Boy Erased (info) 13:19 22/3 (5)
Gender Bender (info) 10:35 22/3 (1)
Bad Moms 2 (info) 05:57 22/3 (13)
American Made (info) 03:11 22/3 (34)
The Vault (info) 01:36 22/3 (9)
Jordbävningen (info) 01:22 22/3 (8)
Victoria & Abdul (info) 01:08 22/3 (10)
Leaving Neverland (info) 00:38 22/3 (11)
Kursk (info) 00:05 22/3 (6)
Förtrollad av Paris (info) 23:00 21/3 (10)
Isn't It Romantic (info) 22:58 21/3 (7)
Boar (info) 22:53 21/3 (4)
Ta fast Carter (info) 22:49 21/3 (109)
Prospect (info) 22:02 21/3 (4)
Captain Marvel (info) 21:51 21/3 (22)
The Dark Tower (info) 21:23 21/3 (53)
Anna and the Apocalypse  (info) 21:03 21/3 (2)
Horror from the Tomb (info) 20:44 21/3 (9)
The Equalizer (info) 20:37 21/3 (135)
The Wrecking Crew (info) 20:31 21/3 (1)
Hornet (info) 19:53 21/3 (1)
Flickan och djävulen (info) 19:35 21/3 (6)
Private Life (info) 17:44 21/3 (5)
Jeremiah Johnson - indiandödaren (info) 17:32 21/3 (39)
The House That Jack Built (info) 16:51 21/3 (13)
Schakalen (info) 16:04 21/3 (115)
What Happened to Monday (info) 13:36 21/3 (24)