berckae
Klart sevärd och tar upp ett intressant ämne, skådespeleriet var helt ok. Dock är det snarare så att Khan har mer drag av autism än aspergers, en 'detalj' som jag störde mig på. Dessutom var den stundtals alldeles för sentimental och tog hjälp av alldeles för många klyschor för att få intrigen att komma någon vart. Ändå stundtals rörande och fortfarande en sevärd film.
 Canaletes
En bra film. Första timmen är bara glädjescener med det ändras snabbt och blir väldigt bra sista halvtimmen. Stundtals så var den en 5:a men sammanfattar man allt är den en klar 4:a. Tycker att infot från Filmtipset är helt fel och ger en helt annan bild av filmen. Förväntade ju mig inte alls att den skulle vara så annorlunda men på ett bra sätt. Det som sänker betyget är att några scener kan bli för långa och den supertydliga budskapet som filmen ger. Liksom vi förstår vad ni vill förmedla så det blev lite för mycket och overkligt på slutet. Sen var det för mycket indiskt musik genom hela filmen. Skådespeleriet var bra. 7.6/10
 solopoetry
Stark trea, men den tappar på slutet för att vara värd mer.
 MinotaurKing
unbelievable! mycket bra film.
 Id@
Riktigt bra och sevärd! Mycket Forrest Gump-känsla..så gillar man den så gillar man My Name is Khan :)
 pufred
Hmm. Filmen pendlade väldigt mycket från romantisk komedi till ett seriöst drama till klyschfest. Gillade huvudpersonerna (trots hans autistöverspel), gillade ämnet men filmen kändes naiv,stereotyp, klyschig (tjooho nu släpper vi ballonger i amerikas flaggas färger i slowmotion på en fotbollsplan, sånt får mig att kräkas). En riktigt banal såpa och melodrama men ändock ganska underhållande.svag trea?
 kronisk
Kliché overload.
 häxantipp
Älskar Forrest gump, men denna var INTE bra. Jag hade troligtvis gillat den skarpt ifall den inte hade haft så många olika teman. Är som flera filmer i en. Bra teman, men bättre var för sig.
 leonadovic
Jag förstår liknelsen med Forrest gump, men tycker denna filmen helt saknade fingertoppskänslan som fanns där. Till råga på allt var filmen mycket lång. Enda anledningen till att jag såg klart den vara att jag var nyfiken på hur de skulle rädda upp filmen på slutet. De gjorde de inte. Detta är en film man kan ha roligt ÅT om man är på rätt humör, eller bara känner för att få ett knippe sötsliskiga pekpinnar uppkörda i röven...?
 43seconds
herregud vad mycket smör - frågan är om en inte, bara genom att låta denna film gå på repeat, och sätta eld på smöret som rinner ner längs TVn skulle kunna driva en ångturbin, eller genom att låta smöret rinna genom ett gigantiskt vattenkraftverk - och med detta tillgodose all världens energibehov.
 Dissy
Fantastisk!
 xhalelife
Väldigt gullig, varm och mysig film med en bra sensmoral på något Disney-vis. Detta är en film av den typen som alltid delar upp människor mellan dem som tycker att den är fin och de som tycker att den är alldeles för sliskig, jag står på de förstnämndas sida som jag gör i de flesta fall hittills (bortsett från Rain Man). Härliga dialoger och bra skådespel är de två starkaste komponenterna i denna film om vardagskampen mot det som så många människor tvingas leva i. Dessutom gör Shah Rukh Khan en alldeles strålande insats när han tar sig an rollen av en man med Aspergers syndrom.
 Majjkahl
WE SHALL OVERCO-o-oME!!! Närå.
 Kayuzuzu
Jag gav den här filmen en trea för att den var både dålig och bra. Skådespelet var dåligt (huvudpersonen spelade så överdrivet att hans karaktär blev mer gravt autistisk än aspergers syndrom) och storyn var cheesy deluxe. Det jag gillade med filmen var att man fick se det som inte Hollywood törs visa: hur amerikaner (och resten av världen) har blivit främlingsfientliga och rädda efter 9/11 och att terroristhysterin är helt galen.
 Krantzylvania
Fin film! väldigt cheesy, men de kan ju va bra ibland de me, lite överdriven, det blir lite för mkt tv.team i slutet, men endå väldigt bra film, skäön musik också
 Krantzylvania
just de, glömde s'a'ga att den aldrig blir seg fast den 'r 2,5 timme lång
 Filmguru
Fantastisk på alla sätt!
 Jockflake
Mysig, egensinnig, lustig med bra budskap, lite väl lång kanske. Ost barometern gick sönder. Men det är svårt att bli negativ, 4'a.
 ami86
Ok... den här filmen har helt klart en viss charm och den är rolig och fängslande. Men den kunde ha fått ett mycket högre betyg (kanske renta en femma) av mig om den inte lidit av samma problem som de flesta Indiska filmer jag sett: överdrivet mycket smörighet och over-the-top story. Filmen börjar mycket bra men halvvägs in blir det successivt för mycket av allt. För mycket klämkäckhet, för mycket drama, för mycket smör. Den Katrina-liknande scenen blev droppen för mig. Efter den scenen började lägga märke till hur lång den här filmen är och hela filmen kom i en tramsig dager och började kännas oerhört barnslig. Den första halvan av filmen är dock bra nog att rädda betyget.
 kakbakarn
Kanske den mest sentimentala film jag sett. Jag kunde inte låta bli att fnissa och/eller sjunka under jorden vissa gånger. Kärlekshistorien i sig samt hur (snabbt) den utvecklades är också osannolik, på gränsen till bisarr. Men Forrest Gump-kvaliteterna räcker väl ändå till en trea, det känns så hjärtlöst att tycka illa om filmen att jag inte riktigt kan göra det. Plus att tjejen var söt och huvudrollskillen rätt duktig. Klichéer 1, kakbakarn 0.
 orlio
Mycket bra och gripande. En film lite fler amerikanska republikaner borde se.
 claradidam
Välgjord, välspelad och en riktigt bra mix mellan Hollywood och Bollywood i produktionen. Lite långdragen i vissa fall men klart sevärd.
 Leane
Stora frågan är väl, har vi lärt oss nåt av historien? ^^
 vbkjasmin
Den här filmen är verkligen värd att se! Den får ett litet minus för att den var lite väl lång, man kanske måste ha lite tålamod. Men det är verkligen en stark, fin och känslomässig film. Mig berör den i alla fall.
 stenemo
Mycket bra och kännslomässig film! För första gången någonsin känner jag att "liknande filmer" är en bra beskrivning av den här filmen (I am Sam, Forrest Gump, Rain man, pass it forward, August Rush)!
 GrandMaster_E
Detta budskap var värd ett bättre öde. Längesedan jag skruvade på mig så mycket och undrade om filmmakarna verkligen menade alllvar med vissa scener. Guess Bollywood aint for me, tyvärr. Musiken håller dock hög klass och är inte sen med att sätta ton på det vi skall känna i scenerna som berörs, på gott & ont.
 sundelius
Fantastiskt bra film som bara blir bättre ju längre den rullar.
 Kritikern
Jäääääääklar vad kliché- amerikaniserat- sentimentalt- slumdog- överdrivet- hollywood-BS det vart utav denna film. Man liksom skruvar sig av obehag sista dryga timmen. Dock en potentiell fyra första timmen. Men sen brakar det loss. Tråkigt!
 Astrojacob
Gränsöverskridande på flera plan. Vad som börjar som en ömsint "rainman" med lite humor och gullegull växer till en medmänsklig och politisk nivå som imponerar stort. "Viktig" film bland mycket skit idag. Min Femma tveklös.
 Volbeat
Bra film, dock inget mästerverk men en bra film som dock har sina brister i trovärdigheten men överlag bra.
 Kiamal
Lite för mycket hela tiden, men fin.
 ochsebbe
Instämmer helt med föregående inlägg - det är för mycket av allt - speciellt sista delen av filmen. Man mättades till slut av all sensmoral i den andra halvan av filmen och det förstörde en hel del.
 Tauriel
Stark trea. Den börjar riktigt bra och fin, men är ganska kliché. Väl sevärd i alla fall.
 Christofer
En underbar historia på så många sätt. Den gränslösa kärleken, en man med en diagnos som trots sitt handikapp lyckas väl och en story som berörde på djupet. Manus, regi och soundtrack var outstanding. Det kan inte bli annat än full pott!
 not_me
Wow
 DeniseCarlsen
Bästa film jag sett.
 Chrille Mohlin
Kanske den bästa filmen som någonsin har gjort!!!!! Starkare 5a går mer eller mindre inte att få!!!! MAGISK!!!!!
 Filmgalning
Började hyfsat men de bredde på lite väl mycket i slutet och jag tappade intresset.
 DanneOhm
Denna film har gått upp till min topp etta utan att blinka!!!!!
 våtmarken
Min sambo och jag var med på inspelningen av denna film under en dag i Mumbai. Min kille spelade en kille som jobbar på ett café. Jag fick tyvärr aldrig chansen att synas i bild. Men bra film! Vi fick 500 rupies var för dagen (ca 50 kr).
 kryptoniite
Overklig, överspelad och bara allmänt kass. Hade fått en etta om det inte vore för Shah Rukh Khan.
 gubben viktor
Minst lika bra som Forrest Gump. Bättre skådis än Tom Hanks i alla fall.
 KyLLo
Inte i närheten av Rain Man, men bra för att vara indisk ändå. Det är som två filmer i en - en gullig och en mörkare. Något för lång.
 Vitorovic
Trots att den logiska vägen dit är lite för tunn så gillar jag budskapet och det känslomässiga balansen i filmen. En Boliwood blandning mellan Rain Man och Forest Gump..
 oliver_twistor
Fantastisk film.
Väldigt bra film med väldigt bra skådespelare.
 Captain Awesome
Nu var det över ett år sedan jag skrev på sidan och tänkte ändå att nu är det dags, dags att rannsaka minnet efter det sämsta jag sett under den här tiden. My Name Is Khan sticker ut som en getingadd i ögat. Vilket härke! Släpa in härket, bara! Lägg det på spisen så alla får se! Tänk dig en indisk Forrest Gump som ska trycka på samma känsloknappar och vars hela poäng är att bevisa att den här människan minsann är godhjärtad trots att han lider av aspbergers. Långdragen kamp mot kväljningarna blir det, 165 minuter härkefilm!
Bra men som vanligt väldigt sterotypiskt när det gäller bilden av asperger.
 Sture Stenhög
Uselt på alla tänkbara plan. Manuset måste vara skrivet av en tolvåring, och antagligen en ovanligt enfaldig sådan också. Tidigt i filmen deklarerar en av karaktärerna att det bra finns två sorters människor här i världen, goda och onda. Redan där summeras det mesta som är fel med den här filmen, det är ett bra exempel på dess fallenhet för att bara säga rakt ut allt som den vill ha sagt, men framför allt illustrerar det tydligt att det här är en film för folk som vill att världen ska vara enkel och som inte klarar av att hantera nyanser. Långa stunder känns det som att man kollar på en parodi på en överdrivet predikande budskapsfilm, och det som ska vara filmens mest tragiska händelse fick mig att skratta rakt ut, och det är kanske inte den effekt man vill ha. Jag skulle hemskt gärna ha velat vara med när de enades om att fotbollsincidenten var en bra idé. Vidare är Shah Rukh Khan osannolikt usel, och scenen där ungen börjar sjunga i kyrkan fick mig att kräkas lite genom näsan. Humorn är dessutom totalbedrövlig rakt igenom. Kort sagt det sämsta jag har sett på väldigt länge
Håller med att det blir en viss stereotyp när det kommer till bilden av asperger men filmen är helt klart sevärd...
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Knight and Day (info) 17:46 19/5 (295)
Children (info) 17:36 19/5 (6)
Planerat illdåd (info) 16:28 19/5 (18)
Larry Flynt - skandalernas man (info) 14:28 19/5 (209)
Röda Nejlikan (info) 14:25 19/5 (24)
Fruktans nävar (info) 13:57 19/5 (82)
Den lilla flickan i huset vid vägens slut (info) 12:41 19/5 (58)
Society (info) 11:57 19/5 (62)
Backdraft II (info) 11:08 19/5 (1)
Polar (info) 11:03 19/5 (21)
Vägvisaren (info) 10:58 19/5 (51)
Justice League vs. the Fatal Five  (info) 10:33 19/5 (2)
Mortdecai (info) 09:46 19/5 (25)
Tredje mordet (info) 08:53 19/5 (6)
Five Nights in Maine (info) 08:24 19/5 (1)
En iskall jävel (info) 07:58 19/5 (33)
Oskyldigt blod (info) 06:20 19/5 (33)
Alla mår bra (info) 03:39 19/5 (2)
[REC] 4: Apocalypse (info) 03:22 19/5 (20)
Det vildväxande päronträdet  (info) 03:04 19/5 (6)
Brokedown Palace (info) 02:14 19/5 (55)
Nattbarn (info) 23:41 18/5 (9)
The Mule (info) 22:26 18/5 (15)
Big Brother (info) 22:09 18/5 (2)
Snuten i Hollywood 2 (info) 21:35 18/5 (224)
Sonja (info) 20:19 18/5 (2)
Den hårda leken (info) 18:36 18/5 (1)
Iron Sky: The Coming Race (info) 15:45 18/5 (1)
Time Machine (info) 15:37 18/5 (327)
Sameblod (info) 15:07 18/5 (58)
Zlatan i Alperna  (info) 12:31 18/5 (3)
Fruktan lägger pussel (info) 12:28 18/5 (4)
Atlantic City, U.S.A. (info) 11:47 18/5 (44)
UFO (info) 11:25 18/5 (8)
Star Wars: The Last Jedi (info) 10:37 18/5 (148)
Acts of Vengeance (info) 10:33 18/5 (7)
Purpurgänget (info) 09:59 18/5 (1)
Black Panther (info) 09:00 18/5 (86)
American Exit (info) 07:48 18/5 (1)
Tag (info) 05:38 18/5 (7)
Isn't It Romantic (info) 05:36 18/5 (10)
I Feel Pretty (info) 05:34 18/5 (13)
Enemy Gold (info) 04:04 18/5 (5)
Summer of Blood (info) 03:44 18/5 (5)
Det ljuva livet (info) 23:33 17/5 (150)
De bedragna (info) 23:21 17/5 (29)
Mordet på Orientexpressen (info) 22:41 17/5 (49)
Destroyer (info) 22:33 17/5 (7)
Frank and Ava (info) 22:29 17/5 (1)
Big Boss (info) 21:59 17/5 (96)