Nephelite
Det lyser igenom så mycket att beck "sjunger på sista versen". Alla karaktärerna har blivt alderles för förutsägbara (till och med värre än innan). Denna håller inte ens Beck-måttet. Dåligt beslut att försöka amerikanisera en serie som annars har varit ganska skön att slappkolla på söndagskvällarna.
 Mirakelmartin
Hemskt, det gjorde ont i mig när jag tittade på den. Ta tillbaks Sundvall eller lägg ner!
 the godfather
Tycker att denna var en av de bättre beck filmerna. Spännande och bra manus. Lite förutsägbar dock så denna får en svag trea i betyg.
 JaxJulle
Började hyfsat, men blir som så ofta annars alldeles för osammanhängande en bit in i filmen.
 Nalland
Knyter ihop Beck i och med den sista berättelsen. Här ställs det på prov vad en polis erfarenhet, känsla och förmåga till samarbete kan leda till. Någonting som det finns en del att ta av efter alla dessa år hos Martin, Gunvald m.fl. Fick ett klart väridgt avsked i en film som kanske var mer som en sammanvävad hyllning. En bioupplevelse som skrämde än mer.
 Frickadell
Ja, det är en Beckfilm. Finns väl inte mycket mer att säga.
 tantagda
Hade sett fram emot att se denna filmen, dock blev jag besviken :(
 Hypostas
Förutsägbar men habil svensk deckare. Svag trea.
 Sinda
En av de bättre beck-filmerna tycker jag nog
 Sarakin76
En av de bästa Beckene.
 produr
Ganska spännande ibland men blev lite trötsamt ibland..rätt lika scenarion filmen igenom
 Luciphere
Höjer sig något över många av de övriga Beck-dussin-filmerna. Bra.
 Greigh
Anledningen till att jag ens tittade på denna filmen var för att jag fick ett gratis-exemplar med posten. Jag gav den ett försök, men det räckte inte till hela vägen. Har aldrig gillat svenska deckare, främst inte Beck i överlag heller!
 Film Guden
Häftigt med en ny inriktning men visade sig tyvärr bara vara en i mängden av de drygare Beck-filmerna.
 need_sleep
En Beck är en Beck är en Beck... alla brukar vara lika och inte speciellt bra. Den här var ändå hyfsad för den kom upp i en 3:a
 eliastheman
flera riktigt billiga hollywoodskrämningar...
 Jexxie
Riktigt spännande
 Muzzic-Maria
Oj, är detta verkligen en Beckfilm? Så här underhållen tror jag aldrig jag känt mig. Älskade skrämseleffekterna. Tappade aldrig intresset, blev aldrig tråkigt. Mestadels riktigt spännande. Måste dra till med en femma.
 Xenox
Den duger, men som sista Beckfilm är den ganska platt.
 Rock Snack
Lägger till en grej jag glömde nämna sist: Man verkar strunta i att Beck i den första filmen med Peter Haber konfronterar en domare i en hiss som har fastnat, vilket inte skulle gått i den här filmen... Bortsett från det så är det fortfarande en bra Beck-film, inte mer, inte mindre. Persbrandt har dock börjat gå i sömnen i sin roll som Gunvald.
 Rele
En bra Beck. Jag ger en trea.
 levelfive
inget speciellt...svag till medel 2a
 31dec
Ångrar beslutet att titta på den här rullen. Förfärligt tråkig. Och de kunde lika gärna sett till att Gunvald var brotrest istället för att låta Persbrandt lunka omkring i filmen som på valium.
 Hans Moleman
Har av princip av respekt till böckerna och filmerna med Beck som kom på 70-90-talet inte sett de här "nya Beckfilmerna" som inte har något egentligen att göra med orginalet. Tänkte dock att jag skulle gå in med en "open mind" och se en film. Nu när jag gjort det kan jag säga att det var ungefär så som jag förväntade mig, men kanske inte fullt lika dåligt. Tv-film, klyschigt och väldigt förusägbart.
 KyLLo
Ordningen är återställd efter fadäsen med Beck - I stormens öga. Här finns allt det vanliga som brukar finnas i Beckfilmerna men utan att det blir en kopia av någon annan Beckfilm. Klart att man kan märka av att både Haber och Persbrandt är tröttare nu jämfört med sina bästa stunder, men här finns ett manus med tanke bakom och även någon läcker bildsekvens. En riktigt värdig avslutning (om det nu blir det). Hur man än vrider och vänder på det så finns det ingen annan deckarserie som har både en Gunvald och en pratglad granne med nackkrage. Dessutom är manuset bra i jämförelse med många konkurrerande svenska deckarserier. En stor eloge till Hirdwall som hållit samma höga klass genom alla filmerna. Jag har en stark känsla av att ifall det blir fler Beckfilmer så är det med mycket nytt folk, både bakom och framför kameran. Det är med saknad jag avslutar den här kommentaren.
 Yellow
Mjäh... fylld med luckor och märkligheter. Lite smårolig, och då ännu en gång tack vare Gunwald.
 Metheuz
Marginellt lite mer spännande handling än i genomsnitts Beckfilmen men då allt annat bara känns trött och gammalt hjälper det inte så mycket. Gunvald är den enda karaktären jag bryr mig om och han börjar bli lite sliten.
 Zipper
Inte ens grannen fungerar som förmildrande omständighet längre.
 cameo
Skit. Bara skit.
 recencent96
Riktigt spännande faktiskt!
 Frantic
Helt ok söndagskvällstidsfördriv
 JohnMcClane
Helt klart inom de top 3-5 bästa Beck filmerna. Om inte den bästa? :)
 AdimOdin
Lite plötsligt slut på en väldigt bra serie tycker jag, annars en av de bättre Beck-rullarna.
 vermin
Bland dom bättre Beck!
 Mat1az
Tappat stinget, eller jag som växt ifrån Beck? Gillade filmerna från början av 2000. Känns att det är dags att lägga ner nu.
 DEB
Lite för abrupt och fjantigt slut. Men i övrigt den bästa Beckflilmen jag sett hittills, stundvis ruskigt spännande. En femma på Beckskalan.
 Jennyshima
Jag trodde i början att det skulle utveckla sig till en tråkig film men blev glatt överraskad. Jag blev till och med riktigt rädd vid ett tillfälle.
 silvertrain
Riktigt spännande och bra beck-film! Den bästa förutom Spår i mörker. Har krypande spänning bra scener! Får en stabil fyra.
 AlaRegularis
Bättre skådisar över brädet jämfört med I Stormens Öga. Stabil och förhållandevis spännande Beck som levererar precis som den ska.
 asasae
En sevärd film, men en dussinfilm vad gäller Beck.
Filmen har en rätt Ok inledning och avslutningen har viss intensivitet men däremellan är det väldigt ljummet. Historien är inte heller så dum men regiarbetet är ju så otroligt fattigt. De Beck-filmer jag har sett kan räknas på ena handen och jag fattar inte hur personer orkar se dessa filmer för det finns ju absolut inget liv i regiarbetet. Jag trodde denna film skulle vara annorlunda men som bäst är det ju endast godkänt. 2+
 RadioSaga
Spännande koncept, rätt så sevärd!
 Count_Duckula
Bästa Beck?
 swecarlsson
Njaaae, hyffsad slötittar-film.
En av de bättre Beck-filmerna som gjorts. Svag 5:a.
Bra
 mahasarakam
Helt ok underhållning.
 AngelsDiary
Helt klart en av dom bättre.
 Murvel48
Ovanligt bra Beck! Paret Börjlind fick äntligen lite ordning på ett manus.
 jonbo
Av någon anledning tyckte jag den var bättre andra gången.
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
Knight and Day (info) 17:46 19/5 (295)
Children (info) 17:36 19/5 (6)
Planerat illdåd (info) 16:28 19/5 (18)
Larry Flynt - skandalernas man (info) 14:28 19/5 (209)
Röda Nejlikan (info) 14:25 19/5 (24)
Fruktans nävar (info) 13:57 19/5 (82)
Den lilla flickan i huset vid vägens slut (info) 12:41 19/5 (58)
Society (info) 11:57 19/5 (62)
Backdraft II (info) 11:08 19/5 (1)
Polar (info) 11:03 19/5 (21)
Vägvisaren (info) 10:58 19/5 (51)
Justice League vs. the Fatal Five  (info) 10:33 19/5 (2)
Mortdecai (info) 09:46 19/5 (25)
Tredje mordet (info) 08:53 19/5 (6)
Five Nights in Maine (info) 08:24 19/5 (1)
En iskall jävel (info) 07:58 19/5 (33)
Oskyldigt blod (info) 06:20 19/5 (33)
Alla mår bra (info) 03:39 19/5 (2)
[REC] 4: Apocalypse (info) 03:22 19/5 (20)
Det vildväxande päronträdet  (info) 03:04 19/5 (6)
Brokedown Palace (info) 02:14 19/5 (55)
Nattbarn (info) 23:41 18/5 (9)
The Mule (info) 22:26 18/5 (15)
Big Brother (info) 22:09 18/5 (2)
Snuten i Hollywood 2 (info) 21:35 18/5 (224)
Sonja (info) 20:19 18/5 (2)
Den hårda leken (info) 18:36 18/5 (1)
Iron Sky: The Coming Race (info) 15:45 18/5 (1)
Time Machine (info) 15:37 18/5 (327)
Sameblod (info) 15:07 18/5 (58)
Zlatan i Alperna  (info) 12:31 18/5 (3)
Fruktan lägger pussel (info) 12:28 18/5 (4)
Atlantic City, U.S.A. (info) 11:47 18/5 (44)
UFO (info) 11:25 18/5 (8)
Star Wars: The Last Jedi (info) 10:37 18/5 (148)
Acts of Vengeance (info) 10:33 18/5 (7)
Purpurgänget (info) 09:59 18/5 (1)
Black Panther (info) 09:00 18/5 (86)
American Exit (info) 07:48 18/5 (1)
Tag (info) 05:38 18/5 (7)
Isn't It Romantic (info) 05:36 18/5 (10)
I Feel Pretty (info) 05:34 18/5 (13)
Enemy Gold (info) 04:04 18/5 (5)
Summer of Blood (info) 03:44 18/5 (5)
Det ljuva livet (info) 23:33 17/5 (150)
De bedragna (info) 23:21 17/5 (29)
Mordet på Orientexpressen (info) 22:41 17/5 (49)
Destroyer (info) 22:33 17/5 (7)
Frank and Ava (info) 22:29 17/5 (1)
Big Boss (info) 21:59 17/5 (96)