Bumsi
Bland det meningslösaste någonsin. Den bestod av krystade fightscener och ännu mer krystade passager för att komma till fightscenerna.
 jonas79
Den var iallafall inte långtråkig. Högt produktionsvärde och härliga miljöer. Svag tvåa
 Phoenix Rising
Jason Momoas träningsvideo för steroidfreaks.
 vonadel
Verkligen ingen höjdare. Oändligt många fightingscener som aldrig verkade vilja ta slut. Överdrivet blodigt också.
 Nathalena
Bättre än originalet som egentligen bara var pinsam..
 Kurosawafan
inte lika bra som originalet, men komplettera myten....utvekclar vissa delar som origianlet skippade men MEST bara brawl... dvs helt OK när man är sugen på det, OM man skall göra brainless action så är detta ett Bra exempel
 jingoo
Snygg film men med ett snävt scope och väldigt ytlig. Den börjar ju lite episkt men sedan blir det bara "search & destroy" med diverse teleporteringar mellan olika platser. McGowan var cool men hennes roll ganska menlös, ungefär som resten av filmen.
 Silverlod
Gillar man Conan är det nostalgi men saknade ljudtemat.
 Daesu
Helt OK, började riktigt bra men ballade ur med tiden. Schyssta effekter så länge det inte var CGI, kapade huvuden och bröst. Manligt.
 petson81
Possetivt överaskad! Helt okej underhållning
 Jorgandr
Helt okej, och rätt snygg var den ju. Men värdelös regi, ointressant slutfight och för ytlig, till och med för att vara en Conan-film.
 ray
Tämligen själlös och oinspirerad remake. Borta är all stämning, mystik, humor, spänning och charm som originalet innehåller. Sedan är avsaknaden av pampig och minnesvärd musik stor. Momoa håller definitivt inte måttet som Conan, och trots att Arnold verkligen inte är någon vidare skådis, gav han ändå betydligt större liv åt karaktären. En tvåa för stundtals gott hantverk.
 Mikael602
Helt okej actionfilm en söndagkväll
 Ninjatroll
Fullständigt meningslös remake utan känsla, vettig handling, snygg action eller något av värde. En extremt menlös film.
 myslas
Inte helt oväntat att den var dålig. Lite trist bara att den inte var underhållande dålig utan bara dåligt dålig. Men gillar man macho-män, lättklädda kvinnor och massor med actionscener i slow motion så är det här en film att se.
 GinNTonic
En jämn blandning av cool, underhållande fantasy och dumt, fånigt trams. Jag tycker att Momoa passade riktigt bra som Conan, speciellt visuellt. Både han och killen som spelar unge Conan är riktigt lika karaktären i de nya Conanserierna. Synd bara att det inte finns någon handling som engagerar. Och jag hatar när mänskliga antagonister vrålar som monster!!! Den avskyvärda detaljen fanns även med i Nispels usla Pathfinder om jag inte minns fel.
 dudson
Fräch och fartfylld remake med en massa schyssta effekter och coola sand soldater&sjö monster sen givet en riktigt jävla elak nemesis till conan med storhets vansinne(3+)
 Lord_saile
Ron Pearlman gör den lätt bästa skådespelainstatsen här, vilket i sig inte är någon större bedrift, men i en sån här film försöker man hitta ljuspunkter... Annars riktigt riktigt dålig, perfekt 'klaga på allt och alla hela tiden'-flim. Men den höll mig underhållen, hade av någon underlig anledning inte tråkigt när jag såg den iaf.
 RaketPojken
Lite intressant ändå med Ron Pearlman och han från Game of thrones som Conan
 Metheuz
Hade filmen hetat "Screaming Barbarian Warrior Guy" hade jag kanske varit mer förlåtande. Att fyllas Arnolds breda mantel ser jag som en omöjlighet men dom kan ju åtminstone försöka efterlikna karaktären Conan litegranna. Arnold lyckades vara både gravallvarlig och tystlåten samtidigt som filmen hade en del humoristiska inslag. Momoa är varken allvarlig eller rolig utan hoppar från mellan intetsägande slagsmål med ett hånflin på läpparna och morrar lite ibland.
 Starkbröl
Snyggt, meningslöst skräp. Inga större likheter med originalet kan spåras.
 thestrokes_
Stark tvåa.
 Jensen90
Intressant med människor låter som blåvalar och knarriga dörrar. Deras stämband måste vara fel.
 Ortoceratite
Det här var väldigt dåligt genomfört. Visst - snyggt och flashigt, men tråkmanus och väldigt kass regissörsarbete. Han borde lyckats krama ur lite mer ur skådisarna. Skitmycket action och naket och tjena, men jag hade tråkigt nästan hela filmen ändå. Hint: naket, action och rajraj är inte det som gör en film bra, det krävs liksom mer.
 ladyvengeance
Egentligen var det ju bara pampiga men ack så tradiga slagsmålsscener med lite snygga stillbilder emellan. Som världens längsta trailer, fast med mer topless. Själva filmen hade lika mycket själ och djup som min vardagsrumsmatta. Kommer i efterhand inte direkt på något jag gillade. Why Ron Perlman, whyyyy!?
Brutal och hård macho-action i fantasy-miljö. Lagom underhållande. (7/15)
 xpor
Stängde av den efter 20 minuter för att den var för dålig. Extremt macho och Conan var lite väl mycket surf-hunk.
 Murvel48
Platt och småtråkig med ändlösa slagsmål. Arnolds version från 1981 är otroligt mycket bättre.
 Gumsamumsa
Suger röv
 Sankt
I jämförelse, är originalet en Oscarskandidat. Urusel regi. Uruselt skådespeleri. Urusel action. Ett riktigt bottennapp. Eller snarare, en total förlisning. Inga överlevande.
 Solidus
En nyinspelning som inte når upp till samma klass som sitt original, men det är en uppgift som är svår att uppnå. Arnold ÄR Conan och ynglingen som är med i ”Conan” (2011) saknar den karisma som Arnold lyckas utstråla. Sedan är det smaksak, men för mig ska Conan vara ett muskelpaket. Vidare är filmens skurk i nyversionen en blek figur jämfört med James Earl Jones, men Rose McGowan förtjänar dock en liten eloge för sin insats som elak magiker. Trots brister och ofrivillig komik finner jag filmen vara underhållande, mycket på grund av dess våldsamma inslag samt ett manus som känns skrivet av hårdrocksgruppen Manowar. Det är blodig och underhållande actionfilm med ett manus som får en att flina till.
 lave
Börjar starkt, med Ron Perlman som Conans farsa och en bra tolkning av Leo Howard som unge Conan. Tyvärr så varar det inte länge utan snart får vi se Jason Momoa iklä rollen som den vuxne Conan. Momoa är tyvärr lika intressant som en disktrasa och resten av filmen är på sin höjd medioker. Arnold var väl kanske inte känd för sin fantastiska skådespelartalang men han hade en fysisk utstrålning i rollen som Conan som gjorde barbaren rättvisa - en utstrålning Momoa helt saknar.
 LTT86
Så många och små problem att jag kan inte säga nåt utan att avslöja nåt viktig för dom som inte har sett filmen, men jag kan säga detta. Vad är det som Arnold Schwarzenegger och Conan från serie tidningar har gemensamt som Ron Perlman inte har? Stora muskler! Conan ska vara en levande tank som slå igen allting! Inte vara nån smidig kämpare med små muskler som spartan från 300. Jag saknar hjulen från Arnold film.
 servadac
Nog för att filmen har kasst skådespeleri, dåliga effekter och så vidare, men det största problemet är ändå att det inte finns någon story att berätta. Man vet redan hur det kommer att sluta innan filmen ens har börjat.
 Luciphere
Blott en blek skugga av originalet.
 erasercut
Vilken osedvanligt stor hög med skit!
 chris_lambert_
Första 30 är acceptabla. Sen blir det b-produktion och höga ljud.
 AlaRegularis
Härligt våldsam och blodig. Även om den inte är i klass med Arnold-filmerna så fyller den ändå sin funktion.
 karlmats
Så dålig var den ju inte. Fast egentligen är det ju återigen en helt meningslös remake utan själ vi får se så jag borde väl vara hårdare. Men en del av mig blir ändå lite glad över det görs en film i 80-talsanda om en svärdsvingande barbar som inte ber om ursäkt för sitt beteende även på 2010-talet. Synd bara att man inte hade kunnat gjort det lite mer kultigt. Istället får vi en CGI-fest som tar sig själv på alldeles för stort allvar och inte direkt lämnar en enda minnesvärd scen bakom sig, till skillnad från Arnolds originalfilm. En stabil 2a.
 pufred
Genre: Svärd & Magi! Muskulösa bringor, lättklädda kvinnor, svärdsfighter, blod,våld, sex, monster, magi: de har lyckats hitta en rätt bra Conan I Momoa (från Game Of Thrones) och det är fans som hittat essensen i äventyren som jag växte upp med. MEN ändå blir det så misslyckat. Usel regi, , skrattretande dialoger/monologer, dålig CGI, mestadels usla skådisar, dålig musik o ljudbild o . t.om för och eftertexter känns B. Intressantast var extramaterialet på dvd:n om skaparen till Conan:R.E.Howard. 2-
 F-M-J
När jag såg 'Texas Chainsaw Massacre' tändes ett hopp för mig sett till regissören Marcus Nispel. Därefter har jag aldrig tagit mig an någon av hans senare kreationer. Detta blev nummer två och besvikelsen går inte att förneka. I stora drag är det en orgie i forntida krigsscener. Svärd slingas, nakna bröst exponeras och handlingen uteblir. Kan inte ge filmen godkänt, även om produktionen håller relativt hög kvalité.
 Engravadlax
Idealistisk slavbefriande Kånan. Coenan. W/e. Jason Mamoa ser inte lika imponerande ut som Arnie, men han spelar inte heller lika dåligt. Ändå blir jag besviken. Visst, det är blodigt, men som originalet är väl våldet inte alls bättre än i annan film släppt under samma period. Tycker inte heller att Mamoa är lika respektingivande som Arnie, inte lika obekymrad och trygg i sig själv; han skrattar inte när han krossar sina fiender; han ser antingen tjurig ut hela tiden, eller så flinar han föraktfullt. Inte jättealfa. Inte jättealfa alls.
 Brouhaha
Får ändå ge den en svag 3'a, hur mycket det än finns att klaga på. Det absolut största problemet var givetvis Momoa. Om de nu skulle ha någon utan karisma i huvudrollen kunde de i varje fall ha valt någon som var lite biff. Men de finns många trevliga biroller, så det blir ändå rätt trevligt. Lang, Nichols, the black guy, infödingen osv osv. Hade det varit lite mer naket och lite mer våld hade den nog kunnat få ett högre betyg, kändes som om det var något som saknades i den här filmen.
 cannibalrice
Ta tillbaka Arnold. De här försöken på att göra seriös film av Conan är tråkiga bortom tråkighet.
 origC-J
Håller med om att Momoa faktiskt inte är helt värdelös som Conan. Men filmen som helhet saknar motsvarigheter till den absurda, excentriska genialitet som gjorde originalet så bra: ingen Arnold, ingen John Milius, James Earl Jones, Basil Poledouris... Det var otroligt att det gick en gång, och när man försöker göra en större version var det ju kört från början...
 Rele
En dålig Conan film. Jag ger en etta.
 Hanness
Oerhört fånig, till och med att valfritt studentspex är bättre.
Till att börja med så blir jag ändå lite glad av detta, jag påminns om hur mycket jag ändå tycker om fantasy-filmer så även om detta är dåligt så underhålls jag till en början. Men allt eftersom blir det allt tråkigare och försöket till att ha någon uppdaterad charmig 80-tals macho sexism funkar verkligen inte alls. Filmen blir verkligen astråkig vartåt det lider och trots en väldigt snällt trevlig tvåa som första halva så landar filmen till slut på en etta ändå.
Nja, jag är ju ganska svag för fantasy men denna nja..
« Föregående   |   1 ... 3 4 5
Senaste kommentarer
Det här är vår värld (info) 03:56 25/5 (3)
The Day the Earth Froze (info) 02:51 25/5 (4)
Ödemark (info) 02:32 25/5 (2)
Acts of Vengeance (info) 02:15 25/5 (8)
The Nun (info) 01:44 25/5 (29)
Fast & Furious 8 (info) 01:42 25/5 (42)
HK: Forbidden Superhero (info) 01:42 25/5 (4)
The Dirt (info) 01:20 25/5 (16)
Bumblebee (info) 00:03 25/5 (22)
The Purge: Anarchy (info) 23:59 24/5 (82)
Fabriken (info) 22:43 24/5 (1)
Mammut (info) 21:53 24/5 (249)
The Invisible Woman (info) 20:39 24/5 (10)
Sanningen om Båstad (info) 20:03 24/5 (1)
Anonym (info) 19:57 24/5 (20)
Tag (info) 19:43 24/5 (8)
Immortal (info) 17:49 24/5 (131)
Maskarna (info) 17:41 24/5 (48)
Zardoz (info) 17:17 24/5 (133)
Jakten på kidnapparna (info) 14:23 24/5 (8)
Den vita renen (info) 13:35 24/5 (9)
Night on Earth (info) 10:17 24/5 (184)
På jakt efter en man (info) 09:21 24/5 (1)
Journeyman (info) 06:56 24/5 (4)
Mary Queen of Scots (info) 05:27 24/5 (9)
A Perfect Ending (info) 03:44 24/5 (1)
Family Blood (info) 01:52 24/5 (5)
Learning to Drive (info) 19:35 23/5 (4)
Mirakelpojken (info) 19:11 23/5 (1)
Stockholm, My Love (info) 16:16 23/5 (1)
Texas Chainsaw Massacre 3D (info) 14:48 23/5 (90)
I Feel Pretty (info) 13:59 23/5 (14)
Attentatorn (info) 10:20 23/5 (15)
Ida (info) 10:18 23/5 (79)
The Perception (info) 09:15 23/5 (1)
Bad Moms (info) 01:48 23/5 (35)
Fear and Desire (info) 01:24 23/5 (30)
Us (info) 01:22 23/5 (15)
Aquaman (info) 01:18 23/5 (42)
Helvetet i grodstan (info) 00:58 23/5 (29)
Blekansiktet (info) 23:56 22/5 (12)
Rehearsals for Retirement (info) 23:52 22/5 (2)
Bränd (info) 23:13 22/5 (12)
The Convent (info) 22:38 22/5 (1)
Haunting on Fraternity Row (info) 22:29 22/5 (1)
Nightbreed (info) 22:00 22/5 (64)
Rock'n roll för hela slanten (info) 21:46 22/5 (1)
Rock Around the Clock (info) 21:44 22/5 (7)
Drunk Parents (info) 21:26 22/5 (2)
30 Miles from Nowhere (info) 21:14 22/5 (1)