Jensx15
Owen Wilson drar ner betyget
 braxl420
Här hade en 5:a varit i sin ordning om inte Allen hade proppat filmen så full med tidstypiska författare och konstnärer. All name dropping blir helt enkelt för mycket och det känns som om det ges för lite tid åt varje karaktär - Hemingway är härligt avbildad och jag önskar att t.ex. Fitzgerald hade behandlats på samma vis. I övrigt en fullkomligt magisk film. Öppningsscenen med alla vyer över Paris får mig att vilja flytta dit. Owen Wilson är utmärkt på att gestalta en Allen-figur, men om vi hade fått Allen i sin prime time istället (tänk: Manhattan) hade jag inte sagt nej. Så himla nära på en 5:a. Fan.
 braxl420
Nej, stryk det där. 5:a. Så underbar film. Manhattan har kommit tillbaka, nu med en kanske ännu vackrare stad som miljö.
 BarryHero
Ratt mysig, kul ide och valdigt WA-ig. Lite val mycket namedroppande dock.
 Fröken Bredwad
Trodde aldrig jag skulle säga detta om en Allen film, men helt och hållet en underbar film, underbar film!
 snyltare
Äntligen har Owen Wilson hittat sin plats: hans pinsamma yvighet ÄR ju Woody Allen. Ja ... Svårt att förklara hur, men filmen berör mig. Och den Marion Cotillard är allt en riktig kameleont. Jag såg inte att det var hon.
 Vikinget
Ser den här för andra gången och den är så jävla bra den här gången också! Standarden sätts direkt i introt med fantastisk musik och fina bilder över stan och i ärlighetens namn så är det ren och skär underhållning hela vägen. Det man kan gnälla lite på är hans hagga till fästmö och att det kanske kan bli lite väl mycket kulturnörderi emellanåt och att ,som det nämnts tidigare, det kanske är lite för många författare/konstnärer som avbildas så att dom inte får nog med utrymme. Nåväl, Wilson passar utmärkt i sin roll och det är en skön och mysig stämning i hela filmen och det är närmare en 5a än en 3a!
 Nena2000
Kul och fyndigt tema. Plus för charmputten Wilson. Men jag gillade dock To Rome with love mer. Tilläggsplus att jag besökt båda städerna och känner igen en hel del.
 dawnofpagolia
Så fantastiskt mysig film. <3
 Noethe
Är det här en film om den här korkade Allenjänkaren?
 m1o
Svag 3:a. Ganska tunn.
 m4e
Väldigt svårt att sätta en siffra på denna filmen. Idén är lekfull och kul och de flesta scenerna som utspelas på 20-talet är fantastiska. Samtidigt har filmen dålig casting och scenerna i nutid som ska drivas av dialog från Wilson och familjen känns pinsamt stolpiga. Tänk om en skådis som Paddy Considine hade fått ersätta Sheen... Det hade kunnat pumpa liv i en del trötta scener. Kathy Bates tyckte jag däremot var riktigt kul och Cotillard är alltid bra. Får landa på en svag 3:a... Hade antagligen fått ut mer av filmen om man haft bättre koll på alla kulturkändisar som gestaltas i de olika erorna.
 Tolkana
Jag som känner till alla kultur-personligheter som han möter sen innan måste uppskatta den här filmen bättre än de flesta. Owen Wilson agerar oväntat bra, hans personlighet passar bra in på Allens manus. Däremot för att nå upp till femmans krävs lite mer magi vilket Allen aldrig lyckas med.
 kakbakarn
Myspys och frossande i referenser till gamla legendarer? Jodå, jag har inte svårare smak än så.
 KillerPutte
(Rek.3) Allen sparar som vanligt inte på dialogen. Inte ens lite. I övrigt en lite småmysig film som är lättsmält.
 steely_dan
woody allen kanske är världens mest rutinerade regissör. det roliga med det är att det blir en ny film varje år, det tråkiga med det är att filmerna ofta är rätt intetsägande treor. någorlunda sevärda men sällan mer än det.
 Roswall
Riktigt bra.
 karlmats
Ok då, det här blev ganska mysigt till slut, men jag hatar fortfarande väldigt mycket med Woody Allen. Här har han iaf vett att hålla sig bakom kameran men hans självgodhet lyser rätt igenom Owen Wilsons stora näsa och även om jag gillar det här ganska mycket så gör jag det motvilligt. Paris är dock oerhört charmigt, speciellt på 20-talet kanske? Så länge man slipper åka till de här platserna/tidpunkterna är det ju lätt att svälja en romantiserad bild av dem med hull och hår. Påminner stundtals om en sämre skruvad version av Before Sunrise vilket oavsett allt annat aldrig kan vara nånting negativt. Jag ger gubbjäveln ännu en 3a, men det här var nog den sista!
 Ojhda
Mycket bättre än jag trodde, lite seg i början men när han väl börjar besöka dået så tar det sig bra! Trodde inte det skulle vara ngt alls för mig men det var en riktigt cool mysig film, intressant idé och härlig utveckling! Hade man varit intresserad av de gamla klassiska konstnärerna och författarna hade den kanske sniffat på en femma men det blir en stabil till stark fyra! Härlig film!
 conbe755
mysig film, men Owen Wilson - nej tack. Jag har verkligen svårt för honom.
 FelixLindgren
Ibland så tror man att filmen tappar fotfästet och halkar till men så visar det sig att woody allen bara har petat in ytterligare ett finger i ens röv och kittlar till lite skönt. Och skönt kittlar det. Mysig film. Banal men mysig, som någon slags brasa. Och ja självklart har man sett intrikata förhållanden och salongsfarser i woody allen-filmer förr men varför ska han sluta med det när han är så... fingerfärdig? Tempot och dialogen är sylvass. Lite som att åka formel-1 med mig i baksätet. Rätt och slätt två tummar upp. (pun intended) (jag menar i arslet)
 amonamarth
fyfan vilken värdelös film
 Robkiller
Drama med tidsresande till 20-talets Paris... delvis rörig och ingenting förklaras väl alls när det gäller hur och varför... Owen Wilson är väl aldrig någon höjdare, men filmen lyckas trots allt på något vis hålla sig lagom intressant för det mesta, utan att vara bra.
 Dutch
Det här tyckte jag var en väldigt mysig upplevelse.
 NoWireHangers
Trevlig film som påminner om klassiska Allen-filmer. Wilson passar bra i huvudrollen. Stundvis lite övertydligt men över lag bra. 4-
 Invertedd
Lyckas väldigt bra gradvis att vagga in en i en mysig stämning. Owen Wilson funkar bra i sin förvirring. Lustig och fyndig! Töntig film men jag gillade den.
 Dr Vergerus
Underbar film! Allens bästa på många år. Ljuvlig musik, och fina miljöer. Framförallt njutbart att stöta på så många av de främsta kulturpersonligheterna.
 KyLLo
Bland det sämsta jag sett av Woody Allen. Regin är förstås bra, men manuset känns sämre och klyschigare än vanligt. Skådespelarna känns också sämre. Owen Wilson har fått något av en huvudroll och det syns att han försöker imitera Woody Allen. Det kanske skulle funka som partytrick, men det ser onaturligt ut och han är inte på långa vägar en lika skicklig skådespelare. Han saknar Woodys kroppsspråk, pondus och timing. I längden blir det bara ointressant att lyssna på honom. Sedan är Owen så förknippad med dåliga filmer.
 pufred
Rätt mysputtrig nostalgisk feel-good i fint Paris. Kul idé, men väldigt clichéfylld. Har väldigt svårt för Owen Wilson och Woody Allen i vanliga fall, det underlättar inte av att Owen spelar Woody...
 Sarakin76
Aldeles lysende film.
 Dele
"Midnight In Paris" bjuder på en del charm och mys, men jag gillar Allen mer när han fokuserar på verkligheten och de tyngre ämnena. Här blir det lite för romantiserande. En trea till en mellanfilm från Woody.
 marxwickstrom
Mysigt nostalgisk, men tyvärr inte mycket mer än så. Woody Allen med sina stenhårda visioner bestämmer vad jag som åskådare ska känna och medför därför inga öppningar till egenanalys eller oväntade vändningar. Skådespelarna hänvisar till karikatyrportärtt av 20-talets författare, de tillåts inte några djupdykningar och förskönar den romantiskt dekadenta Paris epoken som att den vore helt bekymmerslös och problemfri om man bortser från skrivkramp och kärleksproblem.
 annihilat0r
"Midnight in Paris" är en tilldragande dröm som jag upplevde mig välkommen att dras med i. Berättelsen är mysigt smakfull och manuset är idealiskt för den givna kontexten. En riktig Kalle-film, likt en dröm vilandes på realismens yttersta gräns.
 Jompalompier
Mysig och väldigt vackra bilder av en stad som jag aldrig kan få nog av. Blev tyvärr ganska platt efter ett tag även om den lyser upp då och då.
 Madman_86
Mycket intressant idé och väldigt underhållande, men når inte helt upp till betyg 4; Stark 3a från mig.
 Chris90
Har lite svårt för Owen Wilson som skådis, framförallt i denna film där han inte känns särskilt trovärdig.
 Tony Montana
Fantasifullt upplägg och intellektuell dialog a la Woody Allen, men grundstoryn mellan det amerikanska paret är för ointressant och utgången i den delen för uppenbar.
Woody Allen bjuder här på en härlig, charmig, originell och lekfull berättelse genom sitt fina manusskapande. Jag skriver manus då jag är mer i beundran över filmens manus än själva filmen. Jag kommer inte gnälla om Woody Allen tar hem Oscarn för bästa manus men som bästa film leder fortfarande "The Descendants" för mig då den känslomässigt gjorde ett större avtryck. Annars älskar jag hur Owen Wilson fullständigt tar sig an "Woody Allen-rollen". Adrien Brody är minnesvärd som Dali.
Som vanligt med Woody Allen är det så otroligt trevligt, underhållande, roligt, fantastiskt välkomponerat och allmänt bara BRA! Det känns fel att säga någonting negativt men det engagerar mig helt enkelt inte tillräckligt för ett högre betyg. Men det är väldigt väldigt bra.
 Bomkia
Inte en av Allens bästa, men det är som vanligt charmigt och mysigt. 3+
 Nalland
Många gånger har tanken slagit mig; förmodligen är det så att jag är från en annan tid, i alla fall hade gjort mig bättre där och hört hemma mer. Filmen slår huvudet på spiken gällande det. Woody Allen har en tendens, fin sådan, att skildra livets tillkortakommanden ur en svart, humoristiskt synvinkel som inte blir mörk utan snarare ett vänligt, instämmande nickande - en styrka i sig. Komisk kombination i att huvudpersonen i dåtiden accepteras som människa och i nutiden behandlas med distans och dumförklarande. Innehåller en del sköna historiska karaktärer men framförallt vyer över sagolika, magnifika, romantiska och värmande Paris. Jag känner mig hemma.
 Portugallien
 idaho1981
Det som bär filmen är dialogen och kärleken till Paris som syns i alla bilder. Dock känns Owen Wilson så misscastad att det är löjligt. Han försöker prata som Allen utan minsta känsla, det finns liksom inget där bakom orden, ögonen är helt tomma och jag kunde inte bry mig mindre om honom. Tur då att resten av skådisarna räddar upp det. Svag fyra.
 nikdelarge
Fruktansvärt mysig! Får mig att vilja åka till Paris, och då avskyr jag egentligen den staden. Man måste också älska ljuset, oerhört varmt!
 Muhammed
Intellektuell dialog är allena specialitet, nästan alltid för mycket av den varan. Intressant dock att han kunde låta Ernest Hemingway sila snacket. T ex "kan du boxas?" Oförargligt mys innan man går till sängs zzzzZzzz
 Xtro
Ah! En till hepatit-film! som t.ex City of God och modern till alla hepatit-filmer Oh Brother Where Art Thou. Gemensamt för alla är potential, (som här med den typiskt slipade Allen-dialogen), och en kronisk, sjukligt gul ton.
« Föregående   |   1 ... 5 6 7
Senaste kommentarer
Big Boss (info) 21:59 17/5 (96)
The Hustle (info) 20:44 17/5 (1)
Goon (info) 15:43 17/5 (96)
March Comes in Like a Lion (info) 15:13 17/5 (1)
Operation Takedown (info) 14:34 17/5 (65)
Bruce Lee - A Warrior's Journey  (info) 13:40 17/5 (18)
Game of Death (info) 13:19 17/5 (69)
Bypass (info) 12:29 17/5 (1)
Curlingkungen (info) 12:22 17/5 (5)
Säg inte till mamma att barnvakten dött (info) 11:06 17/5 (34)
Monster Party (info) 10:28 17/5 (1)
The Prodigy (info) 10:27 17/5 (6)
John Wick 3 Parabellum (info) 10:27 17/5 (4)
Wine Country (info) 10:22 17/5 (2)
James och Jättepersikan (info) 10:20 17/5 (60)
Nobody's Fool (info) 09:49 17/5 (1)
Flykten mot frihet (info) 09:49 17/5 (27)
Andhadhun (info) 09:48 17/5 (2)
Ted – För kärlekens skull (info) 07:50 17/5 (44)
Krocken (info) 07:18 17/5 (1)
Berlin, I Love You (info) 04:06 17/5 (1)
The Least of These: The Graham Staines Story (info) 00:23 17/5 (1)
Vi tre (info) 00:04 17/5 (5)
Gyllene år (info) 23:46 16/5 (42)
American Splendor (info) 22:58 16/5 (302)
Attentatorn (info) 22:58 16/5 (13)
SuperClásico (info) 22:14 16/5 (10)
Skattkammarön (info) 21:47 16/5 (41)
Body of Lies (info) 21:35 16/5 (235)
Out of Sight (info) 20:30 16/5 (156)
How to Make a Doll (info) 19:51 16/5 (2)
Miami Supercops (info) 10:53 16/5 (22)
Next Friday (info) 10:51 16/5 (63)
Sauvage (info) 03:38 16/5 (2)
Again (info) 00:25 16/5 (1)
Vargarnas rike (info) 23:53 15/5 (32)
Going in Style (info) 23:34 15/5 (29)
Amundsen (info) 22:32 15/5 (2)
Brutal (info) 22:25 15/5 (5)
Elektrostålugn nr 2 (info) 22:24 15/5 (1)
Reason Over Passion (info) 22:22 15/5 (2)
Await Further Instructions (info) 21:26 15/5 (4)
Super Troopers 2 (info) 21:10 15/5 (3)
Passengers (info) 20:59 15/5 (101)
Vuil wasgoed (info) 20:23 15/5 (1)
The Duel (info) 20:18 15/5 (25)
Livet är underbart (info) 19:39 15/5 (870)
Blood Simple (info) 19:19 15/5 (247)
Napping Princess (info) 19:15 15/5 (2)
Consequence (info) 18:43 15/5 (5)