GinNTonic
Mycket charmig och underhållande monsteraction. Sköna dialekter och riktigt svängig musik! Nästan en fyra i betyg.
 Almgren
Jag har mycket svårt att hitta någon sympati för huvudpersonerna, och sättet deras livsstil skildras på är under all kritik. Annars är filmen både spännande och rolig i vissa stunder, effekterna är helt okej och musiken är asbra, men det kan ändå inte bli mer än en tvåa eftersom man avskyr protagonisterna från början till slut.
 hsimpson
Äsch, vi slänger till med en fyra! Riktigt underhållande om man inte tar den på för stort allvar, och rätt spännande. Helnöjd!
 Oompf
Svag trea, Hoppades hela tiden att skitungarna skulle bli uppätna. Men någorlunda underhållande i övrigt.
 Minik?
Jag tycker den var mesig och orealistisk. Jag vet i och för sig inte vad den försökte rikta sig till för målgrupp, men den kändes för mycket barnfilmsäventyr. Trist eftersom att ploten lät cool!
 jingoo
Tekniskt sett en väldigt snygg film, men det är nog också allt. Känns lite väl "Goonies in the Ghettp" - en naiv syn på förortskids där det droppas stereotypiska och publikfriande repliker och skämt som jag tycker faller platt till marken. Och ja, man hejar ju på utomjordingarna.
 AlbinWesley
Mycket välskriven och snygg film, redig underhållning som lyckas va riktigt rolig ibland också. Väldigt bra soundtrack också. Tyvärr känns det inte riktigt som att filmen vet var den vill komma, den leder inte riktigt någonstans, kanske för att den görs lite onödigt lättsam. Men mycket bra ändå!
 Beatsanna
Inte livsomvälvande direkt. Dock mkt underhållande.
 dalfeus
Kunde inte sluta tänka på "Another World" när jag såg utomjordingarna. Det känns som att det måste vara därifrån dom har fått idén. För övrigt en underhållande film så länge man inte försöker ta den seriöst.
 MattiasN86
Trots att den hade huvudroller med attityder som var omöjliga att gilla de första 30 minuterna så var det ändå en underhållande film.
 Len Widleheyt
Lättsam men stabil underhållning. ^^
 Avatard
hahaha, lite B, men en utomjordingsfilm är aldrig fel, förutom i vissa extrema fall. Godkänd.
 Boondock_saint
Awesome. Rolig, spännande, snygg och med utomjordingar från Mumindalen. Vad kan gå fel?
 mi9
en ganska välgjort ungdoms-skräckis med en alltför PC avslutning - en mycket svag 3:a
 Sandokan
Urusel film. Blev bara arg hur dålig filmen var och snabbspolade mig igenom den. Avskydde dessa slynglarna och ville att monstren skulle ta dem.
 D-Flex
en stark trea, bara så ni vet.
 yrkeschaufföre
Jobbiga småglin! men sen blev den både spännande och bra. En helt okej trea.
 Rockbabydoll
Stark 3a; charmig dynamik mellan Actionsplatter, humor och personliga infallsvinklar.
 ryderup
Rapp. Charmig. Skönt soundtrack. Hade den här kommit på 80-talet hade det varit en odödlig klassiker. Stand by me meets Close Encounter meets förorten.
 Discofrilla
Bara jag som inte tyckte att detta var någon komedi ? Annars en schysst rulle .
 mr_magi
grymt foto!
 lancell
Jag ser inte hur det kan vara en komedi, den är överdriven men inte så mycket att det blir roligt, lite väl overklig (pratar inte om aliens ofc) på många sätt också.
 Kautsky
Svag 4. Bra film faktiskt. Men möjligt att storyn tappar lite mot slutet.
 kakmonster
Skön rulle, diggar London-dialekten som många av karaktärerna använder sig av...
 P-H
Vill gilla den mer än vad som egentligen är möjligt. De otroooooligt dåliga skådespelarna är förmodligen det största hindret för att kunna göra detta.
 92axha10
Inget för mig helt enkelt. Jag fastnade aldrig för karaktärerna eller storyn.
Egentligen inget att hänga i granen, men samtidigt känns den väldigt okonventionell med tanke på miljö och karaktärer. Därför en trea istället för en tvåa. (7-/15)
 Wulfgang666
Härligt underbar rulle!
 dafreakish
Riktigt ordentligt töntig alienmördaraction men den kommer undan med en genomgående charm och stort underhållningsvärde. Bra fart och fläkt i en film som dessutom bjuder på Nick Frost, bara det är värt mycket. Kul.
 Supernaut
Ruggigt bra, på gränsen till fullt betyg. Spännande, snyggt och fenomenalt skådespeleri.
 lekke
En synnerligen korkad, fantasilös och - faktiskt - tråkig film.
 CultOfZenith
Charmerande och originellt hopkok av genrer som levererar på oväntade punkter. Relationen ungdomar/vuxna i ett socialt utarmat Storbritannien utgör berättelsens kärna, på ett liknande sätt som i Eden Lake. Lägg därtill strålande unga skådespelare och återhållet men riktigt snyggt splatter.
 smillans
Vet inte varför men denna filmen irriterade mig bara. Ett gäng kriminella ungdomar som knarkar och gillar att slåss och döda och råna som blir hjältar. Nej det tilltalade inte mig.
 S_Griffon
Ganska verk handling men förstklassig dialog. Rolig.
 Bumsi
Det är egentligen bara på ett fåtal punkter den missar. Potentialen för att bli en odödlig kultklassiker finns där. Sen att alla unga skådespelare levererar av hög klass är lika delar förvånande och välkommet!
 albins
En trea bara för det gulliga slutet!
 Semiramis
Ganska mesig, men kul monster, och Nick Frost är alltid bra. Och tjejen är söt.
 disall
Störtlöjligt!!! Boyz n the Hood vs. Crittters?
 Dctrine
brushan... dett var fett keff... när man bara sitter och önskar livet ur huvudpersonerna från sekund ett så blir en film som denna lika spännande som ett paket salta pinnar. 14 åriga tjejer som gillar kartellen och 50 cent är nog målgruppen för denna film.
 Darn
En kombination av klass- och the kids aren\'t alright-problematik som bärs upp av intressanta uppslag genom ett "ballt science fiction-filter" (ja, med citationstecken). Allt med en gnutta humoristisk distans. Särskilt speciellt är just den dubbla känslan av hur filmens form såväl döljer som visar upp små små ledtrådar omvartannat. Sånt som antagligen, och kanske tyvärr, går många förbi.
Mina förväntningar var skyhöga för jag har velat se denna film länge och har hört mycket gott om den. När det kommer till idè, karaktärer, val av miljö för berättelsen så kan jag inte annat än att älska detta. Som helhet känns det man får se något väldigt originellt. Det originella kommer dock från sammansättningen för tittar man på delarna så har man lånat friskt från allt och alla. Jag får en härlig filmupplevelse men den nådde inte upp till mina förväntningar. Så jag är nog lite besviken. 3+
 silvertrain
En bra, underhållande, spännande och intressant film! Såg den på bio också och det blir ju en större upplevelse då. Stark fyra!
 KyLLo
Den tar upp ett aktuellt samhällsproblem, nämligen organiserad ungdomskriminalitet. Vissa scener tycker jag är snygga och tänkvärda, men hela grejen med fåniga rymdmonster och dialoger som inte känns trovärdiga förstör det mesta av filmen. Jag kan dock tänka mig att 10-åringar tycker att det är en helhäftig film och känner en oro för att det kan få negativ effekt i samhället.
 Xtro
"this retarded, fascist, über music is the fucking problem." Som Adrien Brody sa i Splice när han stängde av vad jag trodde skulle bli ett lika outhärdligt soundtrack som Attack the Block.
 JonasM
Varken roligt eller spännande eller originellt. Så varför ska man se den? Nej, det ska man inte.
 Asian Dawn
Rak, snygg action som dock aldrig blir särskilt kul eller spännande. Funkade ändå rätt bra med unga ligister i huvudrollerna i just den här historien.
 ModestyWilde
Stön och urk och blä. Boring! Bortsett från det ulliga, gulliga monstret med tänderna, haha!
 F-M-J
Nja, förväntningarna var högre. Idén är ball men det stannar där. Godkänt.
 Teodor
Stark tvåa. Duger men hade kunnat göra något roligare. Vad jag förstår är det en lågbudgetfilm men blir inte roligare för det.
« Föregående   |   1 2 3 4
Senaste kommentarer
Knight and Day (info) 17:46 19/5 (295)
Children (info) 17:36 19/5 (6)
Planerat illdåd (info) 16:28 19/5 (18)
Larry Flynt - skandalernas man (info) 14:28 19/5 (209)
Röda Nejlikan (info) 14:25 19/5 (24)
Fruktans nävar (info) 13:57 19/5 (82)
Den lilla flickan i huset vid vägens slut (info) 12:41 19/5 (58)
Society (info) 11:57 19/5 (62)
Backdraft II (info) 11:08 19/5 (1)
Polar (info) 11:03 19/5 (21)
Vägvisaren (info) 10:58 19/5 (51)
Justice League vs. the Fatal Five  (info) 10:33 19/5 (2)
Mortdecai (info) 09:46 19/5 (25)
Tredje mordet (info) 08:53 19/5 (6)
Five Nights in Maine (info) 08:24 19/5 (1)
En iskall jävel (info) 07:58 19/5 (33)
Oskyldigt blod (info) 06:20 19/5 (33)
Alla mår bra (info) 03:39 19/5 (2)
[REC] 4: Apocalypse (info) 03:22 19/5 (20)
Det vildväxande päronträdet  (info) 03:04 19/5 (6)
Brokedown Palace (info) 02:14 19/5 (55)
Nattbarn (info) 23:41 18/5 (9)
The Mule (info) 22:26 18/5 (15)
Big Brother (info) 22:09 18/5 (2)
Snuten i Hollywood 2 (info) 21:35 18/5 (224)
Sonja (info) 20:19 18/5 (2)
Den hårda leken (info) 18:36 18/5 (1)
Iron Sky: The Coming Race (info) 15:45 18/5 (1)
Time Machine (info) 15:37 18/5 (327)
Sameblod (info) 15:07 18/5 (58)
Zlatan i Alperna  (info) 12:31 18/5 (3)
Fruktan lägger pussel (info) 12:28 18/5 (4)
Atlantic City, U.S.A. (info) 11:47 18/5 (44)
UFO (info) 11:25 18/5 (8)
Star Wars: The Last Jedi (info) 10:37 18/5 (148)
Acts of Vengeance (info) 10:33 18/5 (7)
Purpurgänget (info) 09:59 18/5 (1)
Black Panther (info) 09:00 18/5 (86)
American Exit (info) 07:48 18/5 (1)
Tag (info) 05:38 18/5 (7)
Isn't It Romantic (info) 05:36 18/5 (10)
I Feel Pretty (info) 05:34 18/5 (13)
Enemy Gold (info) 04:04 18/5 (5)
Summer of Blood (info) 03:44 18/5 (5)
Det ljuva livet (info) 23:33 17/5 (150)
De bedragna (info) 23:21 17/5 (29)
Mordet på Orientexpressen (info) 22:41 17/5 (49)
Destroyer (info) 22:33 17/5 (7)
Frank and Ava (info) 22:29 17/5 (1)
Big Boss (info) 21:59 17/5 (96)