Kaux
Tyvärr så var denna bara en aning spännande i början och kändes mest fjantig mot slutet. Om jag sett den när jag var mindre skulle jag nog ha älskat den och därför gett den högre betyg.
 syndikat1
Liksom Kaux skriver håller jag med om att filmen börjar lovande men slutar i en ointressanta och utvattnade fjanterier. Hade kanske varit en hit om man fortfarande var 11
 Hpalmertz
Verkligen bra skådespelarinsatser av barnen faktiskt, men själva rullen va sådär.. Kändes som en blandning av Eight Legged Freaks och Världarnas Krig med ett ganska plötsligt och dåligt slut.
 Gröne_Orm
Över förväntan.
 InzZzomnia
Ballar ju ur helt sista tredjedelen...
 Makta
Såg fram emot filmen sedan man först såg trailern.. Men den var inte bra när man väl fick se den. Det blir en 2a men egentligen vill jag sätta en 1a då jag såg fram emot filmen så jävla länge!
 Boondock_saint
Skön film. Första gången på väldigt länge som jag inte stör mig på barnskådespelarna. Inte nån av dem! Jättebra insatser. En svag fyra.
 karlstadtös
Hade höga förväntningar och det började bra, men sen var den inte alls som väntat. Tycker ändå att den var bra, men känner mig besviken. En 4:a?
 dudson
Fan så dålig! snor ungar möter aliens ucchh.tacka vet ja ungdoms kult rullarna stand by me och goonies.dom är kvalitee detta var nutidens hollywood skit..
 BlueViper
Mest episka kommentaren: "Drugs are so bad!", skitroligt ju! Grymt bra insatser av barnskådespelarna och allmänt hyfsat intressant film. Stark trea!
 Retard_Messiah
Angelina har som bekant visat intresse för att medverka i filmatiseringarna av "Fifty Shades of Grey" böckerna. Efter att nu ha läst en hel del om karaktären Elena Lincoln (Mrs Robinson)så inser jag att Angie vore som klippt och skuren för att göra den rollen. Fel hårfärg för rollen har hon förvisso. Men Angelina har varit blond i många andra roller. Så en liten bagatell som hårfärgen ser i alla fall inte jag som att det skulle vara ett hinder. Och vilken vore inte mer passande än Angelina att spela en dominatrix? Ryktet säger ju att hon gillar bondage och lite annat i sängen. Så hon har nog inte svårt att glida in i rollen.
 BeatriceE
Otroligt spännande! kom på mig själv ibland att jag nästan gapade, så spännande var det. Bra film o bra gjord!
 Kurosawafan
hade redan glömt bort den, men OK då...
 hoolabandoola
Riktigt bra faktiskt! -1 eftersom den blev lite halvtöntig mot slutet.
 martin eden
[rek. 4] Det känns som om STAND BY ME möter DE 400 SLAGEN på en sci-fi plattform där myndigheternas smutsiga affärer läcker ut i världen. Hög mysfaktor men också ganska spännande. Mycket bra. 4.
 Gurkvatten
Filmen börjar intressant, med ett gäng ungar som försöker spela in en zombiefilm. Sen kommer en rätt fånig, lång och ointressant bit av filmen. Eftertexterna var bra
 Lejonhjärta
Tjusig hyllning till bl.a. The Goonies, E.T. och Närkontakt av tredje graden.
 regnstadskatt
Suck, alla kommentarer som spoilar första (och kanske enda) twisten. Tänk er för lite va? Jag var sjukt glad att jag lyckades undvika alla trailers och prat om denna innan jag såg den. Den är i klart sevärd.
 zonk
Välgjord, och har en hög sköna ingredienser, men knallar vilse, och det blir liksom inget av det. Trist, för man ser verkligen potentialen för nåt åt goonies-hållet.
 mr_magi
Välgjord, mystisk samt lysande skådespel. Spårar dock ur och lämnar en del övrigt att önska.. Är någon slags Goonies/X-files/Alien-combo som inte riktigt går ihop för mig.
 kolle82
Riktigt snygg rulle med nästan perfekt ljussättning och detaljrikedom. Såg den med bra ljudanläggning vilket också höjde upplevelsen.
 Grillo
Ganska underhållande men flippar ut lite för mycket innan den hinner utveckla figurerna. Hade hoppats på något mer subtilt... Man får ju dock klara lostvibbar här och där så det märks vem som står bakom manuset...
 RichardEk
Stabilt återvändande till Spieldsbergs 80-talsvärld med småstaden och gryende sexualitet som fond. Handlingen skulle kunna vara direkt uttagen ur en Stephen King roman/film modell ”Stand by Me” eller ”Det”. Igenkänningsfaktorn är stor, och det fungerar bäst under filmens första halva. När sedan igenkänningsfaktorn fortsätter att hålla i sig under den mer dramatiska andra halvan fungerar det sämre eftersom det medför att filmen inte blir riktigt spännande. Tågkraschen i inledningen är helt fantastisk, få kan som J.J. Abrams rigga och filma explosiva storscener, medan de spektakulära scenerna i slutet är mer av "imponerande men vi har sett detta förut". Men jag ska inte klaga, det är en underhållande film av lite "klassiskt" snitt.
 jezebel
Trodde det skulle vara en rätt fet scifi-film men det här är för barn i 10-årsåldern. Trist film.
 Solidus
Regissören JJ Abrams är en av de mest begåvade inom dagens filmskapare och jag lyfter min hatt för denna man. "Super 8" är gjord med ett stort hjärta och JJ Abrams lyckas skapa en värdig hyllning till ”E.T.” och Spielberg. Det här är ett välgjort hantverk med ett välskrivet manus och ett mycket bra skådespel, både från barnen och vuxna. Kärleksfull och gripande monsterfilm. Mycket bra!
 silvertrain
En riktigt bra film! Såg den på bio och då höjs ju spänningen och uppleven extra mycket. Denna har även en del otäcka inslag, och är också känslomässigt fin i sina stunder. Skådisarna gör också riktigt bra ifrån sig! Stark fyra!
 Hypostas
Meningslös Spielberg-wannabe. JJ Abrams är utan tvekan en av vår tids mest överskattade film- och tv-serieskapare.
 Necross
Härlig ET-variant för 2000-talet. Gillar särskilt att man inte får se alienvarelsen förrän mot slutet. Nu fick jag plötsligt hopp om de nya Star Wars-filmerna!
 Rehn108
Det började som Stand by me fast med mystik. Ett härligt gäng och en skön stämning. Tyvärr tappade filmen en del när den bytte fokus. Ändå okej sevärd, 3.5 av 5.
 Mat1az
En typisk Spielberg-film i ny tappning. Mysig underhållning med humor, spänning och fartfyllda actionscener samt en hel del sköna referenser. Det bästa med filmen är dock den hemmagjorda zombiefilmen under sluttexterna.
 Murvel48
Hollywoodpekoralet de sista tio minuterna höll på att sänka filmen, men...
 Jonatanh
Underhållande och fin familjefilm som faktiskt inte lider så mycket av sin uppenbara homagestämpel. Däremot har man ju redan sett allt tidigare, och framförallt bättre. Första halvan av filmen är bitvis riktigt bra men den tappar rejält när kaoset drar igång. Amerika-slutet är så uselt att man skäms för att man gillade början så mycket och i slutändan är filmen exakt så platt som man hade hoppats att den inte skulle behöva vara. 'The Case' är bättre.
 KyLLo
Jag vet inte vad jag hade väntat mig, men jag blev helt tagen av filmen. Otroligt finstämd och välgjord. Framför allt tycker jag att ungdomarna skildras på ett fantastiskt fint sätt. Jag tror att filmen hade blivit ännu bättre om den varit mer av ett renodlat ungdomsdrama. Steven Spielberg har varit med och producerat Super 8. Och visst finns det likheter med hans filmer vad gäller tema och hantverk, men Super 8 påminner även om andra filmer som Stand by me, katastroffilmer och stundtals även Hugo Cabret (från samma år).
 Redwood
En härlig gammaldags (retromodern?) sci-fi vars främsta bedrift är att beskriva det camaraderie som finns inom amatörfilmskapandet.
 niin
Jösses! Hur kan en hollywoodrulle med många miljoner dollar i budget ha så usla effecter? En riktigt usel quentin tarantino-esque hyllning till 80-talets sci-fi. Snudd till ettan.
 ungen
Fin film på många sätt. Den lyckas beskriva ungdomar i tidiga tonår som komplicerade utan att framställa dem som dumma, vilket är ovanligt. Överlag en film i mörkrets anda, men bitvis med lite humor och värme. Filmskapandet som ådra i handlingen och i vännernas relationer uppskattas också. Tyvärr tenderar filmen som helhet att bli rätt platt, men att den är så pass originell trots att det är en hollywood-sci-fi ger ändå en fyra.
Hög mys- och Spielbergfaktor. Barnskådisarna var riktigt bra och hela filmen hade en genuin känsla. Ett par scener var riktigt gripande (när Alice är zombie-sminkad och ska låtsas bita Joe bland annat). Gillade 70-talskänslan och mänskligheten. Filmens andra halva är dock rätt blek. Sedan är som sagt tågkraschen så galet överdriven.
 Invertedd
Dynamiken mellan ungdomarna är riktigt bra och att få följa med i deras filmprojekt kändes riktigt trevligt. Mysteriet i förgrunden är intressant till en början men spårar ur och de finstämda E.T.-vibbarna blir bortblåsta. Totalt sett en sevärd film.
 larsen1976
Maffiga effekter och stundtals spännande men räcker tyvärr inte hela vägen fram....
 Sarakin76
Visst det fins en del mangler men bra skuespillerinnsatser og stemning holder til en firer.
 saturday_sun
JJ Abrams svar på ET? Kul om några barn som spelar in en zombiefilm. Söt kärlekshistoria, läskigt monster.
 Zeds2003
Hade tänkt ge en 2a, men med tanke på att tempot fick mig att lessna helt blir det en 1a. Visst, den är snyggt gjord på sina håll men intresset föll helt efter 40 min och det kändes som att filmen aldrig skulle ta slut! A film about nothing, in my opinion!
 Supernaut
Snygg och stämningsfull äventyrsfilm i bästa Spielberganda, men faktiskt lite mindre sentimental än Spielberg. Utmärkta skådespelarinsatser, särskilt från barnen.
 Smultronsylt
Nej. Jag trodde att det skulle vara en modern Goonies, eller kanske E.T. Jag är helt förstörd, så dåligt var det. Usch!
 Apefar
Älskar du Stranger Things kommer du älska denna! Bra nerv genom hela filmen, bra unga skådisar! Sevärd!
 Mysharry
De första 80 minuterna är grymt bra och spännande. Allt klaffar, speciellt de unga skådespelarna. Suveränt. Kraftiga vibbar av Stranger Things. Bara en sån sak. Sen händer något. Känslan försvinner, musiken blir störande, och det blir, ja, dåligt, och banalt. Men den initiala fyran är så stark att den blir kvar. Den lilla bonusfilmen under eftertexterna förlåter de tidigare misstagen. Och ungdomarna är grymt bra, hela filmen.
Nja, den funkar väl att se....
 deswhip
Tågkraschen i början är den mest överdrivna tågkrasch jag sett iallafall. Tåget krockar med en bil och det resulterar i ett inferno av explosioner och högt flygande tågvagnar... Filmen är ovanligt bra för att ha barn/ungdomar i huvudrollerna men mer än en tvåa blir det inte tal om.
Imponerande på många sätt. Abrams & co har lyckats skapa en ungdomsfilm utan att adaptera den för ungdomar. Allt känns trovärdigt (inom ramarna) och jag får aldrig känslan av att det är tillsnällat eller Disney-sliskigt. Att jämföra med Stand By Me känns svårfrånkomligt, trots att likheterna inte är speciellt stora. Det känns också som att man måste jämföra med skitfilmen ET, trots att filmerna är som dag och natt. Det går också att dra vissa paralleller till Alien. Bra tempo, bra intensitet och grymma barnskådisar (i synnerhet Elle Fanning). Det är bara upplösningen som är kass, men med tanke på filmens övriga underhållningsvärde så tycker jag att slutet är rätt så lätt att bortse från. (11-/15)
« Föregående   |   1 ... 7 8 9
Senaste kommentarer
Children (info) 17:36 19/5 (6)
Planerat illdåd (info) 16:28 19/5 (18)
Larry Flynt - skandalernas man (info) 14:28 19/5 (209)
Röda Nejlikan (info) 14:25 19/5 (24)
Fruktans nävar (info) 13:57 19/5 (82)
Den lilla flickan i huset vid vägens slut (info) 12:41 19/5 (58)
Society (info) 11:57 19/5 (62)
Backdraft II (info) 11:08 19/5 (1)
Polar (info) 11:03 19/5 (21)
Vägvisaren (info) 10:58 19/5 (51)
Justice League vs. the Fatal Five  (info) 10:33 19/5 (2)
Mortdecai (info) 09:46 19/5 (25)
Tredje mordet (info) 08:53 19/5 (6)
Five Nights in Maine (info) 08:24 19/5 (1)
En iskall jävel (info) 07:58 19/5 (33)
Oskyldigt blod (info) 06:20 19/5 (33)
Alla mår bra (info) 03:39 19/5 (2)
[REC] 4: Apocalypse (info) 03:22 19/5 (20)
Det vildväxande päronträdet  (info) 03:04 19/5 (6)
Brokedown Palace (info) 02:14 19/5 (55)
Nattbarn (info) 23:41 18/5 (9)
The Mule (info) 22:26 18/5 (15)
Big Brother (info) 22:09 18/5 (2)
Snuten i Hollywood 2 (info) 21:35 18/5 (224)
Sonja (info) 20:19 18/5 (2)
Den hårda leken (info) 18:36 18/5 (1)
Iron Sky: The Coming Race (info) 15:45 18/5 (1)
Time Machine (info) 15:37 18/5 (327)
Sameblod (info) 15:07 18/5 (58)
Zlatan i Alperna  (info) 12:31 18/5 (3)
Fruktan lägger pussel (info) 12:28 18/5 (4)
Atlantic City, U.S.A. (info) 11:47 18/5 (44)
UFO (info) 11:25 18/5 (8)
Star Wars: The Last Jedi (info) 10:37 18/5 (148)
Acts of Vengeance (info) 10:33 18/5 (7)
Purpurgänget (info) 09:59 18/5 (1)
Black Panther (info) 09:00 18/5 (86)
American Exit (info) 07:48 18/5 (1)
Tag (info) 05:38 18/5 (7)
Isn't It Romantic (info) 05:36 18/5 (10)
I Feel Pretty (info) 05:34 18/5 (13)
Enemy Gold (info) 04:04 18/5 (5)
Summer of Blood (info) 03:44 18/5 (5)
Det ljuva livet (info) 23:33 17/5 (150)
De bedragna (info) 23:21 17/5 (29)
Mordet på Orientexpressen (info) 22:41 17/5 (49)
Destroyer (info) 22:33 17/5 (7)
Frank and Ava (info) 22:29 17/5 (1)
Big Boss (info) 21:59 17/5 (96)
The Hustle (info) 20:44 17/5 (1)