PeterTheW
Småmysig men inget vidare i längden.
 Totenkopf
Bra uppbyggd handling, där man inte kan lista ut slutet i första taget. Spännande och ingen överdrift i effektsökeri.
 jasmin357
ganska lame,men jag gillar det spanska inslaget
 FelixFTM
Helt okej. Kändes nästan lite fantasy-aktig emellanåt. Inte det bästa man sett, men definitivt sevärd. Jag gillade den.
 ziferN
Mysig, spännande och underhållande film med en helt ok story. Filmen lyckades ju trots allt att underhålla mig från start till mål utan att få mig uttråkad, filmen bjuder även på en härlig liten twist mot slutet. Bättre än mycket annat skit jag har sett.. faktiskt. Helt ok tidsfördriv!
 robbieroy
Nej. Nej, det här går inte. Kanske finns det nån enstaka scen som funkar, men på det stora hela är det smörja. Såklart.
 vellocet
fruktansvärt långtråkig film
 TheHorrorfan
En grymt stor besvikelse. Tråkigt att se en film med en sån stor potential kastas bort.
 Ramza
Stundtals spännande och småoriginellt. Men en stor del av filmen undrar man mest hur de ska lyckas knyta ihop alla trådar och det går väl sisådär med det. Svag trea.
 NARISEBA
Jävligt luddigt slut
 precineadd
mycket enskilt som är bra i den här filmen, men det blir väldigt mycket väsen för ingenting.
 todape
Pusselbitarna faller inte riktigt på plats. Vissa scener är ganska bra, men helhetsintrycket blir ganska blekt och detta är knappast någon film som stannar kvar länge i minnet. Ganska förutsägbar upplösning därtill. 4 av 10.
 Zhatan
Jag blev positivt överraskad av den här filmen men så här i efterhand vet jag inte varför jag gillade den egentligen. Stämningen kanske...
 PebblesBeach
Saknade den bra känslan. Den blev aldrig riktigt obehaglig.
 LXMBRG
Bra tänkt, lagom obehaglig närvaro, men det når sällan några vidare höjder.
 Djason
Skön film med en ganska obehaglig stämning. Gillar upplösningen som är smart och hon som spelar Mia är en riktigt duktig barnskådis.
 ErikIllacia
Gillade stämningen i filmen men den kommer aldrig riktigt till skott utan står och harvar på samma fläck hela tiden. Man lär sig ganska snabbt att den kusliga stämningen aldrig leder till något så tyvärr tappar man intresse och filmen spänning.
 mazquara
nästan exakt samma grej som Barnhemmet, fast med pappa-dotter istället för mamma-son... men ganska läskig...
 rikirock
Fantasi skräckis som inte håller med Clive Owen som var det bästa med filmen.
 ropes_in_tears
Vackert och stämningsfullt filmad rysare med ett mycket smart manus som är väl genomfört från början till slut.
 GrandMaster_E
Det läskiga uteblir till större delen och man sitter o väntar på twisten som tyvärr är ganska förutsägbar men bara delvis, 66 %. Hyfsat upplösning men lite långsökt och ologiskt är det allt.
 carnevil
Fruktansvärd smörja.
 missbaath
Denna var ganska lame kan jag meddela. Blev inte rädd en enda gång (tyvärr) :/. Den får en 2a från mig bara för att den var ganska så originell på sitt sätt, men inget mer än så. Sen till personen som kommenterat nedan med namnet: mazquara... Hur i hela friden kan du ens säga nått så dylikt som att denna film är nästan som El Orfanato (Barnhemmet)... Du måste ju ha kollat på en HEEELT annan film än denna! Det är fan en förolämpning att ens jämföra denna med Barnhemmet! Fy skäms!
 the Feber
Vet inte vem som gav den här regissören fria händer eller vem manusförfattarna mutat, men den här filmen borde inte klarat sig längre än idéstadiet. Aldrig läskig, mestadels seg och stundtals irriterande. Betyget borde egentligen varit det lägsta, men skådespelarna gjorde ok ifrån sig. Framförallt barnen. Men se den inte....
 Starlette
Clive Owen, du är för bra för denna tråkiga historia! Ibland har filmen sina ljusa stunder, men mestadels är den inte bra....
 Goham
Klart bättre än väntat, alla satt fängslade hela filmen
 Floop
This made no sense.
 tpb
Inget nytt under solen, bara sköne Owen och det hjälper ju inte upp mer än till en tvåa.
 Star-Basse
Seg och tråkig! Inget händer!
 DiMMU BoRGiR
Clive Owen är småkul i en annars heltrist historia med många frågor. men bara några förutsägbara svar. Bill Skarsgård och Kristen Stewart har morphat ihop och vips blev det den plågade flickan i filmen. Det var det enda som var kusligt på riktigt...
Den försöker desperat från start skapa en läskig atmosfär, men allt hattande mellan scener gör att det förtas direkt. Hantverket är annars helt okej och Owen ska inte ha skit för denna.
 Nathalena
Så synd att de inte lyckades få ihop slutet, för ingenting stämde ju i slutändan - blev ju bara geggamojja av alltihop. Annars så var det bra story och lite spookie stämning som kunde ha fått en trea.
 Yohanetsu
Svag tvåa. Börjar bra men de lyckas verkligen inte få ihop filmen på ett tillfredställande sätt.
 jeremy_jones
Man får ge den att den är långt mer ambitiös än de flesta i genren, men det faller, och faller hårt, på ett löjligt "monster" och forcerat slut. (2/6)
 mrinkel
Clive Owen är bra i en lite lätt förvirrande röra med två historier som kanske hör ihop. Synd bara att den ena av dem är helt ointressant och tråkig. Får ihop allt fint i slutet dock vilket räddar filmen lite.
 santiago
Finns stunder av genialitet men den är också rätt tråkig och förutsägbar.
 dudson
Shit vilket flumm.stackars Owen som är med i denna sörja.
 Henkoo
När 40 minuter gått och filmen inte blivit det minsta bättre nån gång så kan jag utan problem veta att det blir ett lägsta betyg på denna.
 Merlin242
I grunden en väldigt bra idé. Ganska dåligt genomförd dock. Hade potential att kunna bli en kuslig blandning av övernaturlig skräck och psykologisk thriller. Nu blev det mest ett fiasko av bortslarvade möjligheter.
 lucius
Förvirrande narrativ och ett hot som för länge är för luddigt och opersonligt för att vara särskilt skrämmande. På slutet när trådarna nystas upp har man för längesen tröttnat. Titelnamnet äräven det ganska konstigt och förvirrande med tanke på handlingen. Att flickan heter Mia Farrow är väl kanske det roligaste med hela filmen.
 Taandborste
Om den här filmen var en glassort skulle det vara smaklös vanilj.
 vonadel
Tycker ändå den var helt ok. Storyn öppnar för lite olika tolkningar, vilket jag tycker är intressant. Snudd på sexa. 5/10
 daniel77
Började skapligt, med fin stämning. Synd att det blir så bajsnödigt när de känner sig tvungna att förklara och knyta ihop.
 KyLLo
Inte alls så pjåkig. Bra uppbyggnad och med budskap. Den är lite klurig och inte helt förutsägbar. Jag gillar mystiken, den mysiga stämningen som infaller emellanåt och att scenerna sticker ut en aning trots att filmen inte är direkt originell. Clive Owen tycker jag är bra som pappan. Inget fel på flickans insats heller. Dock kan jag tycka att filmen är något överarbetad och blir lite överdramatisk. Jag reagerar även på linsfiltret som nyttjas emellanåt.
 Greystalker
Stark tvåa.
Som film betraktat ytterst medioker. Som skräckfilm betraktat väldigt lam, nästan med matinékänsla. (5/15)
Senaste kommentarer
Veronika bestämmer sig för att dö (info) 00:52 22/7 (81)
The Reunion (info) 00:42 22/7 (11)
The Dark (info) 00:25 22/7 (3)
Min grekiska sommar (info) 00:18 22/7 (4)
The Wife (info) 23:59 21/7 (19)
Flotten (info) 23:43 21/7 (4)
Klienten (info) 23:41 21/7 (112)
Hostiles (info) 23:36 21/7 (18)
Murder Mystery (info) 23:20 21/7 (13)
Spartacus (info) 23:19 21/7 (271)
The Lone Ranger (info) 23:17 21/7 (173)
Den gode, den onde, den fule (info) 23:03 21/7 (817)
Coneheads (info) 23:02 21/7 (99)
Flipped (info) 23:01 21/7 (76)
Husdjurens hemliga liv 2 (info) 23:00 21/7 (3)
The Meg (info) 22:59 21/7 (49)
Häng dom högt (info) 22:58 21/7 (101)
Spider-Man: Far From Home (info) 22:56 21/7 (10)
The Mist (info) 22:54 21/7 (838)
Fasanjägarna (info) 22:40 21/7 (20)
The Curse of La Llorona (info) 22:24 21/7 (5)
The Mountain Calls (info) 22:16 21/7 (1)
Avengers: Endgame (info) 22:08 21/7 (32)
Captain Marvel (info) 21:54 21/7 (36)
Personal Shopper (info) 21:53 21/7 (12)
Ideal Home (info) 21:50 21/7 (2)
Shazam! (info) 21:49 21/7 (16)
Bränd (info) 21:48 21/7 (13)
Dödlig skörd (info) 21:46 21/7 (198)
Sorry to Bother You (info) 21:42 21/7 (25)
Happy Death Day (info) 21:33 21/7 (36)
Det (info) 21:31 21/7 (114)
Doctor Who (info) 21:28 21/7 (17)
Bob Lazar: Area 51 & Flying Saucers (info) 21:14 21/7 (3)
Men in Black: International (info) 20:50 21/7 (5)
At the Sinatra Club (info) 19:43 21/7 (1)
Cold Heart (info) 19:25 21/7 (7)
En ettas dagbok (info) 18:54 21/7 (2)
10 Years (info) 18:22 21/7 (21)
Reine & Mimmi i fjällen! (info) 18:19 21/7 (335)
Batman vs. Teenage Mutant Ninja Turtles (info) 18:11 21/7 (4)
The Night of the Virgin (info) 17:28 21/7 (1)
The Ritual (info) 15:27 21/7 (55)
1922 (info) 15:25 21/7 (21)
The Brasch Family (info) 15:20 21/7 (1)
First Man (info) 15:07 21/7 (34)
Boyhood (info) 14:09 21/7 (163)
En pyromans kärlekshistoria (info) 14:08 21/7 (3)
What If (info) 14:07 21/7 (49)
CHiPs (info) 14:00 21/7 (14)