DIProgan
Jag ville gärna sätta ettan på den här men det finns bisarra inslag och "bara" 95% klyschor vilket gör den uthärdlig om än riktigt kass.
 Almgren
En studie i dålig regi. Manuset är helt okej, så det måste vara regissören som förfelat denna film, eftersom nästan ingen scen funkar och normalt bra skådisar underpresterar å det grövsta. Carrey, som normalt är en bra skådis och komiker, framstår här som onaturlig och träig och den komiska timingen är helt off. Dialogen är för det mesta helt bisarr och konstlad, vilket också tycks bero mest på hur den levereras, och paradoxalt nog blir den riktigt rolig och funkar bra med Ophelias karaktär Pippi, även om de kunde gjort mer av gimmicken. I övrigt ett bottennapp för alla utom henne och barnskådisarna, som spelar helt okej och emellanåt riktigt övertygande. Även där torde brist på regi vara anledningen, så det förde väl något gott med sig...
 Halofreak92swe
Mysig familjefilm :)
 Retard_Messiah
Då har jag äntligen sett den då. Min favoritskådis Jim Carreys i nuläget senaste film. Så nu kan man äntligen säga vad man tycker om filmen. Filmens handling är ganska simpel. Mr. Popper får ett paket med en livs levande pingvin med posten. Senare kommer ett paket till med ytterligare 7 pingviner. Popper fäster sig efter ett tag vid dessa pingviner och ser dem som äkta familjemedlemmar. Han börjar så småningom att inreda sin lägenhet till en polarzon där pingvinerna kan trivas. Detta är förstås i huvudsak en film riktad till barn eftersom den är baserad på en i USA känd barnbok. Men även som vuxen är det svårt att stå emot de söta pingvinernas charm. Det är dessutom de som står för humorn. Så om man förväntar sig en vanlig Jim Carrey komedi där han gör grimaser i vanlig ordning blir man djupt besviken. Däremot kan man se denna film för just det som den är. En söt liten charmig saga. Budskapet om en man som försummat sin familj pga karriären och med hjälp av några pingviner återigen förstår det värdefulla i att ha en familj är väldigt vackert. Kanske lite sliskigt amerikanskt och sentimentalt. Men det funkar i det stora hela. Har man inte höga förväntningar på filmen och ser den som en charmig liten familjefilm så funkar den. Så vad jag vill säga är att det är inget av Jim Carreys större mästerverk. Men ändå en sevärd film. Och riktiga pingviner är ju roligare att se än data animerade 3D pingviner i "Happy Feet".
 Sarlac
Den är söt på sina håll och kanter men den saknar någon riktig logik av de som är med i den. Svag trea
 ezeikel
trevlig barnfilm...
 Jompalompier
Herrejävlar va kass!
 Raxit
Fy fan, jag kan bli av med bismaken av plast somfilmen lämmnade efter sig. Bland de sämsta "barnfilmer" jag behövt se på senare år.
 zazken
I enstaka scener får vi se Carreys gamla jag, och det räddar från lägsta betyg.
 Christofer
Egentligen otroligt löjligt och en ganska pinsam upplevelse. Enda anledningen till att det blir en tvåa är för att jag älskar pingviner. Några roliga scener i början byttes ganska snabbt ut mot den stereotypiskt löjliga Hollywood-smörja som många av djurfillmerna brukar innehålla, t.ex. djur som fiser överdrivet och ljudligt, samt en massa annat trams. Slutscenen var inte heller särskilt trovärdig. Om man har sett någon dokumentär om hur klimatet och vädret är i Antarktis så vet man att det inte stämmer mycket med filmens natursköna och klara vyer. Som sagt, jag är nog kanske en aning snäll med betyget här, men men...
 100tonvalspäck
Självklart så är den fånig, förutsägbar, barnslig och ooriginell. Men det var antagligen exakt så det var tänkt. Jag gillar pingviner, gillar Carrey, jag led inte.
 Beccson
Var precis som en familjefilm från 90-talet. Vilket kanske antagligen var meningen.
 Cybot
Var nästan som en familjefilm från 90-talet. Lite "barnsligare".. Fan, är nog lite för gammal. Finns en del roliga scener där Jim Carrey visar vem han är och det är det som räddar filmen. Ville ha den i samma anda som Ace Ventura!!
 TrIff
Är väldigt snäll med betyget.
 jaghardamp
Katastrof. Likgiltig tills jag fällde en tår.
 mazquara
lite småkul, men alltför barnslig och fånig
 Sarakin76
Jim holder han!
 mugabe
Harmlös och underhållande.
 recencent96
Håller den amerikanska komedimallen, förutsägbart men ändå lite kul på vissa ställen.
 Bennyfilm
En klassisk Jim Carrey film som är mycket underhållande och enkel att kolla på... Stabil 4a !
 Turtleboy
Jag finner inga ord .... inga.
 Donni
Ettan ligger farligt nära.
 karlmats
South Park satte förväntningarna ganska lågt för mig på den här rullen och utifrån de förutsättningarna måste jag ändå säga att det var bättre än väntat. Jim Carrey får bära det här spektaklet på sina egna axlar och även om han inte känns lika fräsch som på 90-talet gör han det ändå så bra han kan. Det största problemet är väl manuset, klyschigt och förutsägbart och en massa idiotisk prutthumor och andra barnsligheter. Som tur är tonas komediaspekten ner ganska mycket och kvar blir då grundhistorien som är ändå är rätt harmlös. Pingviner gillar jag generellt, CGI-pingviner med stereotypiska drag blir på gränsen för vad jag klarar av. Kärnfamiljsmoralkakor smakar generellt också rätt illa, här kan jag leva med dem då dottern ändå är ganska söt. Äh vafan, jag låter den slippa undan med en 2a trots att allt Matt och Trey säger om den stämmer fullt ut.
 Elizadushkufan
Den här filmen har allt. Den är söt och underhållande på alla sätt. En av Jim Carreys bästa filmer, i höjd med LiarLiar!
 rikirock
Jim Carrey har underhållit oss i alla år och i denna familjefilm så är han det som räddar allt. Absolut inte en av hans bästa filmer men den var rolig och mysig för stunden.
 Elfereth
Svart och vit, precis som en pingvin.
 CaLuhA
En bra bit över förväntan!
 badpanda1606
Under förväntan. Kändes väldigt krystad. Störde mig även sjuukt mkt på att pingvinerna traska omkring på stan utan att ngr människor kollade efter dem..
 Makta
Jag vill ge den en 3a.. Men trots att den innehåller både Carey OCH pingviner så får den nöja sig med en stark 2a
 Lord_saile
Mysig och skön Familjefilm som lockade till många skratt, större delen av Carrey själv så klart, men ändå värd att kolla in.
 kendo77
Mysig familje film perfekt att den finns dubbad med tanke på dom små.
 31dec
Kanske inte Jim Carreys bästa film, men det här är en klart sevärd familjefilm. Söt och rolig, men ganska överdriven och overklig på samma gång. Att ta hand om sex pingviner i en lägenhet i New York känns lite "too much", t.o.m. för en familjefilm. Hur som helst underhåller pingvinerna mig rakt igenom filmen, med sina (overkliga men) roliga beteenden och egenheter.
 Robkiller
Rätt så harmlös barnfilm och känns väl inte riktigt som att Jim Carrey får spela ut i denna... halvkassa CGI pingviner kutar runt och dummar sig och någon rätt så ointressant handling i allmänhet förbättrar inte det här... men trots allt.. den ger vad som förväntades och fungerar nog för den publik den är riktad mot.. så den får duga, även om man ibland får en känsla av att dessa pingviner nog är förklädda smurfar.
 Mysharry
Hade pingvinerna varit mer trovärdiga hade det blivit en tvåa. Nu sjunker det som en sten till en klen tvåa.
 vonadel
Tycker den var helt ok. Carrey är ändå alltid Carrey. Var en scen som jag och grabben tyckte var så rolig att vi spolade tillbaka ett par ggr för att se om. :) 6/10
 Mat1az
Det här var det sämsta Jag sett Carrey i hitills. Tycker att han helt ska hålla sig borta från ren humor nu mera, speciellt barnhumor. Grejer han körde som var roliga för tio år sen funkar inte längre. Ge oss mer karaktärer som de i Eternal Sunshine, Man on the Moon och Philip Morris.
 KillerPutte
(Rek.2) vedervärdigt, sliskigt, avstötande. Får mig att aldrig mer vilja se en amerikansk komedi.
 Fröken Bredwad
Nja, inte min kopp te direkt. För förutsägbar.
 annihilat0r
"Mr. Popper's Penguins" är en trivsamt löjeväckande film som har förmågan att förstärka de mysiga känslor en lördagskväll redan disponerar. Kul att se Jim Carrey på banan igen, men undrar så hur hans karriär kommer att segla härifrån. Båten Jim kan lika gärna segla mot den stjärnklara skyn som mot bottenlösa träsk runt ödsliga öar.
 HencePence
Bagatell med en trött Jim Carrey ("pingvinerna" utspelar honom...). Skrattade några gånger, men såhär efteråt minns jag inte riktigt varför. Svag tvåa.
 Dutch
Det här gjorde ont
 Tatty
Riktig härlig film med pingviner. Man blir kära i dem. Jim Carrey är bra i filmen. Rolig, bra, mysig och galen film.
Det är verkligen bara semestern som kan få mig att se film jag trodde jag hade bestämt att aldrig se. Denna film följer en mall i genren familjekomedi, innehållandes djur och barn, som jag har sett otal gånger tidigare Det finns ingen originalitet och inga överraskningar i handlingen under filmens gång. Ändå kändes detta inte som ett slöseri av tid för mig. Jag var på rätt humör för detta och Jim Carrey visade att det finns fortfarande stunder här och där som han kan få mig att skratta. 2+
 amotherscrime
Småmysig och rätt rolig. Perfekt för en seg söndag typ.
 Tony Montana
Amerikanskt krimskrams på hög nivå. Pingvinerna lyfter dock filmen. 2a
 Dream
Vansinnigt dåliga effekter, där typ allt är CGI och animation. Okej! Man kan kanske inte förvänta sig att det ska vara bättre när Pingvinerna är inomhus, då det är ologiskt med verkligheten, men jag hade hellre sätt en film i ett riktigt vinterlandskap med riktiga Pingviner. Den ända behållningen med filmen är Jim Carrey.
 dafreakish
Men Carrey, varför? Ingen vidare boost för karriären med den här tågolyckan till film. Ett sorgligt försök till att göra en unken 90-talsdoftande familjefilm där inget känns fräscht. Pingviner och moralkakor som flyger ut genom öronen. Ruttet.
 smichael
Pingviner är ju trendiga och så.
 dudson
Skön film med humor guden Carrey. Vågat slänga in pingviner i handlingen. Dom gör fan bra ifrån sig. Satans roliga upptåg hela tiden. Ja en riktigt skojsig rulle man blir glad av.
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
Knight and Day (info) 17:46 19/5 (295)
Children (info) 17:36 19/5 (6)
Planerat illdåd (info) 16:28 19/5 (18)
Larry Flynt - skandalernas man (info) 14:28 19/5 (209)
Röda Nejlikan (info) 14:25 19/5 (24)
Fruktans nävar (info) 13:57 19/5 (82)
Den lilla flickan i huset vid vägens slut (info) 12:41 19/5 (58)
Society (info) 11:57 19/5 (62)
Backdraft II (info) 11:08 19/5 (1)
Polar (info) 11:03 19/5 (21)
Vägvisaren (info) 10:58 19/5 (51)
Justice League vs. the Fatal Five  (info) 10:33 19/5 (2)
Mortdecai (info) 09:46 19/5 (25)
Tredje mordet (info) 08:53 19/5 (6)
Five Nights in Maine (info) 08:24 19/5 (1)
En iskall jävel (info) 07:58 19/5 (33)
Oskyldigt blod (info) 06:20 19/5 (33)
Alla mår bra (info) 03:39 19/5 (2)
[REC] 4: Apocalypse (info) 03:22 19/5 (20)
Det vildväxande päronträdet  (info) 03:04 19/5 (6)
Brokedown Palace (info) 02:14 19/5 (55)
Nattbarn (info) 23:41 18/5 (9)
The Mule (info) 22:26 18/5 (15)
Big Brother (info) 22:09 18/5 (2)
Snuten i Hollywood 2 (info) 21:35 18/5 (224)
Sonja (info) 20:19 18/5 (2)
Den hårda leken (info) 18:36 18/5 (1)
Iron Sky: The Coming Race (info) 15:45 18/5 (1)
Time Machine (info) 15:37 18/5 (327)
Sameblod (info) 15:07 18/5 (58)
Zlatan i Alperna  (info) 12:31 18/5 (3)
Fruktan lägger pussel (info) 12:28 18/5 (4)
Atlantic City, U.S.A. (info) 11:47 18/5 (44)
UFO (info) 11:25 18/5 (8)
Star Wars: The Last Jedi (info) 10:37 18/5 (148)
Acts of Vengeance (info) 10:33 18/5 (7)
Purpurgänget (info) 09:59 18/5 (1)
Black Panther (info) 09:00 18/5 (86)
American Exit (info) 07:48 18/5 (1)
Tag (info) 05:38 18/5 (7)
Isn't It Romantic (info) 05:36 18/5 (10)
I Feel Pretty (info) 05:34 18/5 (13)
Enemy Gold (info) 04:04 18/5 (5)
Summer of Blood (info) 03:44 18/5 (5)
Det ljuva livet (info) 23:33 17/5 (150)
De bedragna (info) 23:21 17/5 (29)
Mordet på Orientexpressen (info) 22:41 17/5 (49)
Destroyer (info) 22:33 17/5 (7)
Frank and Ava (info) 22:29 17/5 (1)
Big Boss (info) 21:59 17/5 (96)