eyescan
Snyggt och kreativt foto och klipp. Drama blandat med action blev en fin mix om än lite förutsägbar. Bra tryck och bör ses på bio eller med bra anläggning.
 Howler19
Briljant blandning av drama och adrenalin. Slår sig in som en av de bästa sportfilmerna någonsin.
 HerrNenne
Bra film och lyckas verkligen perfekt med att fånga tiden.
 Daniel_mjölby
Det är helt ointressant att Rush är förutsägbar eller för den delen har ett lite väl tydligt slut. Det här är berättelsen om rivaliteten och antagonismen mellan Hunt och Lauda. Kanske sportvärldens mest dramaturgiska sportsliga fiendeskap. Och det är just det som berättas på ett fantastiskt sätt.
 martin eden
[rek. 3] Bra film, med obehagliga och välgjorda bilscener. Filmen vacklar lite inledningsvis men väl en tredjedel in i filmen tar det sig. Daniel Brül imponerar! Bra! 3.
 Solidus
Fartfylld sporthistoria och Ron Howard gör ett gott jobb med att fånga tidsandan samt lägga lika fokus på båda karaktärerna. Både Chris Hemsworth och Daniel Brühl är väldigt trovärdiga i respektive roll och det finns kemi mellan dem. Intressant historia paketerad i en snygg racingaction, men filmen blir aldrig mer än ett "bra".
 Pava
Överraskande bra. Hade jag uppskattat motorsport så hade den bergis fått en fyra!
 stenemo
This is quite good (for being what it is, I think it is the best formula 1 racing movie ever), although not quite to my taste. Since it is a really good depiction making something not that interesting fairly interesting I give it a weak 3.
 Jeep
Blir förvånad över de höga betyg denna film får. Gillar idén om en formel 1-film men det är något som saknas här som är svårt att sätta fingret på. Den känns inte "trovärdig" i manus och utförande vilket för mig lämnar en B-betonad känsla. Saknar substans vilket gör att jag tappar intresset.
 Melenya
Filmen hade fått en femma av mig om det inte var för sexismen. Bland de mest sexistiska filmerna jag sett de senaste åren. Jag brukar bara sänka en film max ett steg pga moraliska/etiska överväganden, men den här filmen sänker jag med två poäng pga kvinnosynen. Synd på en i övrigt mycket bra film.
 Cisco
bra film och engagerande story men det är nått som saknas för ett högre betyg och kan inte riktigt sätta fingret på vad.
 Zebulonm
En mycket bra film. Kul att man började ända från rivaliteten i F3....
 Canaletes
Över förväntan och vad jag trodde filmen bara skulle handla om. Den visar mycket vad som händer utanför racet vilket höjer filmen enormt. Intressant historia som man dras till direkt. Grym skådespel. Imponerad av Chris Hemsworth. Daniel Brühl var också grym fast lite för robotaktigt. Snyggt foto likaså. 9.1/10.
 Molestaire
Snyggt, men intrigen mellan förarna blir aldrig riktigt intressant.
Howard vet hur man gör stilsäkra filmer och så är även den här. Inte enbart fokuserad på racingen som lätt blir enformigt, utan mycket utanför banan där det intressanta till stor del hände. Snygg, intressant och riktigt underhållande.
 pufred
Oj. Brukar avsky "sportfilmer" och är totalt ointresserad av motorsport och bilar men det här var riktigt bra. Fokus på karaktärer och rivalitet i en skön 70-talskänsla. Välcastat och välspelat av rollinnehavarna. rekommenderas. 3+
 ryderup
Ron Howard - Alltid tillräckligt snyggt, välspelat och enkelt att ta sig genom.
 Lotso
I sin helhet var detta en mycket bra film. Både hos karaktärerna, skådespeleriet och i racingscenerna va där något att se fram emot, och filmen lyckas pricka in alla dessa elementen perfekt och blir där av en väldigt spännande film. För mig är detta 2013års största överraskning med tanke på hur mycket jag avskyr denna sortens filmer så övervann racingen till slut och jag har hittat min pärla inom racingfilmerna.
 asasae
Inte särskilt intressant att följa tyckte jag. Trist story. Endast slutet var bra.
 Robkiller
Välgjord racing-film som är dramatisk, snygg och håller intresset uppe. Handlingen hoppar lite väl mycket ibland och skådespelarna är väl helt ok utan att glänsa... men i det stora hela så blir det här väldigt bra ändå...
 bojaka
Extremt jävla välgjord film (Ok all datagrafik är inte toppen, men helheten!). Även om jag har svårt att se Thor i någon annan roll än just Thor, så funkar det bra här. Riktigt bra film. Se den!!
 Nihilus
Kanske inte min starkaste 4:a men ett spännande och välspelat drama, även om inga prestationer kanske står ut. Hjälper nog om man har ett intresse för motorsport men samtidigt inte kan alltför mycket om Formel 1:s historia.
 raggardjavul
En riktigt bra film om racing och två av dess största profiler
 dafreakish
Howard är urbilden av en habil regissör, det blir väldigt sällan dåligt men inte heller så ofta riktigt riktigt bra. Alltid ett strålande hantverk men det blir bara bra men inte mycket mer. Lauda och Hunts rivalitet skildras snyggt men utan att det gnistrar till och Hemsworth och Brühl gör bra jobb i huvudrollerna. En film för söndagseftermiddagar som man sedan glömt ganska snabbt.
 Mr_v
Snygg, allmänt trivsam och intressant film. Lite mer psykologiskt djup hade gjort att filmen höjts ett snäpp till, som det är nu räcker det till en stark trea.
 Dreamink
Snyggt och välspelat. Bra tempo, liksom ett Formel 1-race blir det aldrig långsamt.
 Brouhaha
Tråkig men snygg film. Båda huvudkaraktärerna är svåra att sympatisera med, så man bryr sig inte så mycket om handlingen. Sexiga F1-bilar är det man får se filmen för.
 Hogman
Jäkligt bra, fantastisk sjuttiotalskänsla och bra och spännande racingscener.
Jag hade tänkta att hoppa över denna film men om en film stannar tillräckligt länge på IMDB topp 250 så finns chansen att jag ser den. När det kommer till Formel 1 så tänker jag på kampen mellan förarna Senna och Prost. Det är höjdpunkten i Formel 1 för mig. Denna historia med Lauda och Hunt intresserade mig inte före, under eller efter denna film. Ron Howard är en regissör som är väldigt ofarlig. Han kan sitt hantverk men finns det inte en bra historia så lyser det igenom hur tråkig han är. 2-
 Mat1az
Mycket av filmen utspelar sig i bilarna på banorna, känns ibland som det blev lite för mycket. För min del känns det ändå aldirg som att den blir tråkig, är bra tempo från början till slut. Daniel Brühl är riktigt bra, Hemsworth är okej - rätt stereotypisk karaktär. Överlag helt bra film. Stark trea.
 hestret
Skoj att rivaliteten är lite oklar gällande vems sympatier filmen har. Det kändes ganska fräscht och är ju mer äkta rivalitet än Ond mot God. Tycker också både Bruhl och Hemsworth är duktiga i sina rollgestaltningar - fina castingval. Man gör också racescenerna intressanta (lurigt det där givet att F1 är ganska ospännande enligt mig) och lagom uttömmande med oväntat bra soundtrack, klipp och ljud. Brukar inte gilla Zimmer, men här klarar han sig med hedern i behåll. Det är absolut helt väloljat tekniskt sett. Tyvärr är ju filmen runt dem riktigt dålig med urtrista kvinnokaraktärer som antingen pyser eller oroar sig. Wilde var rätt kass, men Lara får 0 att göra på hela hela filmen - hon säger ju absolut inget och gör inget vettigt. Men visst är det mycket naket! Vi har också påklistrade bakgrundshistorier (set-upen av filmen är ganska sämst), klyschiga repliker och exposition etc, vilket bidrar till att den ändå känns relativt ihålig. Det känns som att man inte riktigt kunde bestämma sig för ett genomgående tema heller, utan behövde göra lite detours under filmens gång. Är man elak kan man kalla det för F1-reklam med lite livsströssel. Men att Ron Howard tar och gör en sportbiopic (varken sport eller biopics brukar bli så bra på film) och att den är uthärdlig är riktigt oväntat. Går ner snabbt och enkelt och smakar absolut godkänt. 62/100
 Jämte
Hyfsat bra faktiskt. Gillar hur de trots rivaliteten ändå kunde känna någon slags respekt och måhända på gränsen till vänskap mellan varandra, men de var först och främst konkurrenter. Bra skådespeleri och musiken gör sitt. Howard känns som en stabil regissör. Man vet att man får en lagom bra filmupplevelse när man ser någon av hans filmer. Brukar sällan underprestera.
 Harford
Ruggigt bra racingscener, ljud och klippning är perfekt. Bra regi och skådisar. Ron Howard och Brian Grazer garanterar ett bra jobb. En riktigt bra film som är nära en femma. Alla Formel 1-förare var hjältar för alla pojkar som växte upp på 70-talet, och minnena kommer tillbaka i den här filmen. Tråkigt är att så många av dem dog allt för tidigt, aningen i Formel 1, i andra biltävlingar eller i olyckor eller sjukdom efter tävlingskarriären; som John Hunt som dog i en hjärtattack bara 45 år gammal. Chris Hemsworth är överanskande bra som den omogne pojk-mannen som alkohol- och knarkproblem som alltid är ute efter en adrenalinkick, speciellt med tanke på att allt han gjort tidigare har varit skit. Daniel Brühl är också han lysande som den erfarne och mer seriösa men öronlösa Lauda.
 the Feber
En överraskande bra liten pärla! Ron Howard blandar drama med spänning på ett effektivt sätt. Den subtila humorn kontra de snabba actionscenerna fungerar fint. Castingen har de lyckats väldigt bra med, och framförallt Daniel Brühl som Niki Lauda är fantastisk! jag brukar ha svårt med biografier, men här tar de två personer och skildrar dem bara under en viss tid, vilket fungerar alldeles utmärkt. Vissa kameravinklar lyckas man få till väldigt snyggt vilket ibland leder till lite innovativa bilder. Till filmens nackdelar hör närmast totalt avsaknad av drivande, kvinnliga karaktärer, och att filmen stundtals tappar i tempo och engagemang. Men överlag är detta ett riktigt fartfyllt och intensivt drama om två män som gör allt för att vinna över varandra.
 Jompalompier
Snygg och actionfylld film om en händelse som jag aldrig hört talas om.
 Redwood
Howard lyckas så bra med racingsekvenserna att man nästan känner doften av bränt gummi i vardagsrummet. Dags att ta skydd bakom soffan?
 #54
Engagerar mig förvånansvärt mycket med tanke på hur ointresserad jag är av motorsport.
 Tim Buckley
(rek 3a) Regissör Howard kan göra film (cinderella man, Frost/Nixon, a beautiful mind) och även denna biografi om två formel 1 "piloter" är bra, med bra skådespelare och en filmisk känsla. Det som håller filmen tillbaks är att det är lite väl mycket tidshoppande och lite för tunn röd tråd för att man ska känna med karaktärerna. Men ett gott och sevärt hantverk? Absolut. Men, med detta sagt, även en 3a.
 Rele
En bra och spännande film. Kunnig regissör och duktiga skådespelare har skapat en bra Formel 1 - film. Jag ger en fyra.
 Ajax Swan
Kvalitetsfilm. Snygg, välspelad och välgjord. Brühl är riktigt bra i en duktig cast. 4:a (8/10)
 AmyTatti
Tycker det är en bra historia. Den har det mesta av spänning, humor och bra berättartempo.
 Donedon
Häftig
 Sture Stenhög
Jag var länge lite tveksam till den här, den testosteronstinna machokulturen som vi får oss en rejäl dos av finner jag bara enerverande, och det fanns inte direkt något i den här världen som fångade mitt intresse. Men med tiden kommer vi närmare karaktärerna, de visar upp alltmer mänskliga drag, och man börjar förstå varför de är som de är. Filmen spelar också på rivaliteten, den ömsesidiga respekten och den totalt motsatta inställningen till livet och sporten hos de båda kombattanterna på ett skickligt sätt. Det faktum att jag är helt ointresserad av motorsport blev dessutom en fördel i den meningen att det blev riktigt spännande när jag inte alls visste hur det skulle gå. Så till slut fick jag närmast motvilligt acceptera att den här var en ganska bra film ändå
 Ghostface
Oavsett intresse för motorsport är detta en bra och välspelad film som hade engagerat i vilket ämne som helst på grund av själva berättelsen
 kryttan
Såg om denna nu, den är riktigt bra! Spännande välspelad och så snyggt filmad i alla race-scener, Bruhl och Hemsworth spelar sina roller perfekt!
 BrutusBeefcake
Varken intresserad av F1 eller bilar men presentationen av den här filmen gjorde det här jävligt spännande in i sista minuten, fantastiska rollprestationer från Brühl och Hemsworth gör inte saken sämre heller. Guld! (11+/15)
 RustyFilm
Mitt dåliga minne och lite brist på bilracing intresse gör att det här blir spännande ända in på slutet. Huvudpersoner är Niki Lauda (Daniel Brühl) och James Hunt (Chris Hemsworth). Två helt olika personligheter, det gäller det mesta utom att ratta bil. Regissör Ronald Howard målar ut detaljer och stämningar på ett härligt sätt. Härligt är också fotot och skådisarbetet när det gäller huvudrollerna.
 Xtro
Dampig kamera som aldrig dröjer längre än 3 sekunder någonstans. Jag gillade inte The Dark Knight av samma anledning.
 ekback
Racingsekvenserna var inte speciellt imponerande. Bra ljud stundtals och kul att höra/se rivaliteten mellan Niki och Hunt samt resten runt om kring i racing cirkusen. Men tyvärr inte lika bra film som jag hade hoppats. RIP båda två nu tyvärr.
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
The Meg (info) 18:33 15/7 (48)
Juanita (info) 18:31 15/7 (1)
The Kindergarten Teacher (info) 17:35 15/7 (4)
Papers, Please The Short Film (info) 16:48 15/7 (1)
All I See Is You (info) 14:31 15/7 (3)
Hostel 3 (info) 14:25 15/7 (60)
You're Ugly Too (info) 13:37 15/7 (1)
Jordgubbslandet (info) 11:32 15/7 (12)
Jimmie (info) 11:13 15/7 (8)
Coast Guard (info) 11:10 15/7 (29)
Stalked by My Doctor: A Sleepwalker's Nightmare (info) 10:57 15/7 (1)
Tender and Tuff (info) 10:55 15/7 (1)
Rampant (info) 03:56 15/7 (3)
In the Lake of the Woods (info) 02:16 15/7 (1)
Studio 5 (info) 01:26 15/7 (4)
The Imitation Game (info) 00:49 15/7 (181)
Jurassic World: Fallen Kingdom (info) 00:33 15/7 (62)
Yol (info) 00:10 15/7 (15)
Waterworld (info) 23:52 14/7 (551)
Arne Dahl: En midsommarnattsdröm (info) 23:36 14/7 (10)
Angry Video Game Nerd: The Movie (info) 22:50 14/7 (17)
Tropic Thunder (info) 22:32 14/7 (617)
Desperado (info) 22:03 14/7 (317)
Trädälskaren (info) 20:54 14/7 (20)
Black Panther (info) 20:54 14/7 (89)
Sophelikoptern (info) 20:52 14/7 (8)
The Faithful Heart (info) 20:08 14/7 (16)
De blodröda hästarna (info) 20:00 14/7 (36)
Blind (info) 19:48 14/7 (3)
Footloose (info) 19:41 14/7 (25)
Rymdimperiet slår tillbaka (info) 19:00 14/7 (744)
Thor: Ragnarök (info) 16:17 14/7 (105)
Jules och Jim (info) 16:00 14/7 (144)
The Immortal Wars: Resurgence (info) 14:44 14/7 (1)
Blodshunger (info) 13:51 14/7 (98)
211 (info) 12:55 14/7 (6)
Outcast (info) 12:53 14/7 (25)
Tin Man (info) 12:49 14/7 (21)
Terminal (info) 12:48 14/7 (6)
Mowgli (info) 12:07 14/7 (20)
Walesa (info) 12:06 14/7 (11)
Prom Night 2: Hello Mary Lou (info) 09:39 14/7 (16)
Killers (info) 05:29 14/7 (101)
Captain Marvel (info) 03:56 14/7 (35)
Backdraft II (info) 02:28 14/7 (2)
Den blomstertid nu kommer (info) 02:19 14/7 (60)
Annabelle: Creation (info) 01:28 14/7 (32)
Rocketman (info) 01:16 14/7 (10)
Raggarjävlar (info) 00:50 14/7 (3)
Chernobyl (info) 00:11 14/7 (9)