Qhunden
Börjar aningen långsamt men det gör å andra sidan resten av filmen mer spännande. Välspelat, stundom riktigt smart och så lite annorlunda plot - trevligt! Stark trea.
 Boondock_saint
Det är ju knappast en slump att Catherine Zeta-Jones castats till denna, ett kul val även om hon enligt mig inte känns riktigt rätt för rollen. Channing Tatum lyckas jag aldrig sätta fingret på. De andra är bra. Annorlunda och intressant film, för övrigt, med en hel del gliringar och allmänt vass attityd mot industrin den handlar om. Jag gillar musiken också!
 Ojhda
Stark trea!
 Hogman
Helt ok thriller med oväntade vändningar.
 AdamB-film
Ok, men Tatum är och förblir ett stort träigt mysterium till skådespelare....
 Jompalompier
Hade lite svårt att hänga med på slutet så det kanske blir att se om den. Riktigt bra film som det nog är bäst att man inte vet så mycket om innan man ser den. Fantastiskt kameraarbete med snygga fokuspunkter.
 need_sleep
En bra thriller. Lite pratig och långsam i tempot, men storyn är bra. Det tar ett tag innan man listar ut vad som hänt. Jude Law och Rooney Mara gör bra insatser. En stark 3:a.
 Endymion
Hade kunnat vara en film som fokuserat mer på den korrupta läkemedelsindustrin, istället för en weak thillrer-plot. Det fanns potential men vattnades ut och drog åt fel håll. Weak.
 Palmertz
Påminner om Contagion men med ett, för mig, intressantare huvudämne.
 Molestaire
Nydanande dialogfoto med mycket beskärning och ett lätt fågelperspektiv. Storyn är sådär lagom kittlande, men ambitiös för att komma från USA.
 Helvetikum
WOW! filmen förvånade mig
 WillyV
Elegant, lågmält intensivt, vasst manus & regi, utsökt score och finfina skådisinsatser. Klart sevärd thriller.
 GinNTonic
Väldigt fängslande men blir tyvärr alltför osannolik efter ett tag. Tack vare bra stämning och väldigt speciellt men ändå jordnära foto ändå sevärd. Svag trea.
 Cp-arnie
Mycket stark trea! Bra skådisar, intressant handling och bra slut.
 Linan
Nu förstår jag att jag själv nu bidrar till denna spoilerfest i kommentarsfältet men vad är det som gör folk tvungna att skriva "Det är en twist i slutet", "Helt okej film, twist i slutet." Vad får man ut av att avslöja för någon som inte sett den att det kommer en twist? Vet man att det kommer en twist kan man ju lista ut den lättare. I don't get it. Alltid när en film har en twist är det något tvångsmässigt i folk att skriva det i kommentarer. Hur som, helt okay film. Bara skoja, kass.
 ziferN
Stundtals bra, spännande och intressant rakt igenom men under mitten av filmen börjar det röra sig lite långsamt och det blir på ett sätt ombytta roller. Till skillnad från filmens början som är helt klart bra, och detsamma gäller filmens avslutning och slut som också är riktigt bra och smart. Men jag var som sagt inte särskilt förtjust i att Mara och Law i princip bytte roller, och filmen hade dessutom kanske lite väl mycket twistar och omvändningar. Men ändå, en bra film.
 Smultronsylt
Stark 2:a..men inte en svag 3:a, så ok var den inte.
 Ojhda
Stark trea är det nog ändå nu ett tag senare
 Terran
Det känns som om man bara hafsat ihop något slut och det förstör faktiskt nästan hela filmen... Det, och Channing Tatum.
 Halofreak92swe
Alldeles för händelselös och seg för mitt tålamod.
 Gigi1943
Hyfsat bra och har inte nåt negativs att säga, möjligen blev man lite snopen åt slutet, men det är ju inget fel i sig. Jag höll mig vaken nästan hela filmen ...
 hulqen
Maken till rörig film får man leta efter. Väldigt spännande bitvis, men håller inte hela vägen. Visst överspel från olika håll drar även ner betyget. Kudos för att lyckats få gjort en såhär "otydlig" film, men tyvärr landar betyget på en svajig trea.
 Andreas_
Diggar denna film, Steven Soderbergh gör som vanligt en kvalitetsfilm, som känns lite åt Hitchcock hållet, vilket jag gillar. Mycket bra skådespelarprestationer av samtliga inblandade, Jude Law, Rooney Mara, Catherine Zeta Jones och även Channing Tatum är lysande i sina roller, men tyvärr känns det som att något saknas emellanåt. Vissa delar i storyn känns även rätt långsökta eller lite orealistiska, men det är ingen jättestor grej att haka upp sig på, för i det stora hela så är det en smart och välgjord kriminalfilm. Jag diggar även satiren mot dagens läkemedelsbransch och dagens hemska konsumtion av antidepressiva läkemedel och hur lätt vi kan bli utnyttjade av dagens läkare och psykologer där allt blir så mycket enklare för "dom" om vi kan bli "fixade" med lite läkemedel. Så grund tanken bakom det hela är bra och upplysande på ett bra sätt utan att förstöra något från handlingen. Välgjort och stabilt och 4:an är nära, men det stannar på en stark 3:a.
 Lotso
Jag finner mig själv svår att recensera denna film då jag har och kommer inte på så mycket jag har att tillägga eller säga om den. Det var en bra film överlag och en hyfsad thriller film. Inget mästerligt eller något som måste ses men fortfarande en bra film som inte bör överses i slutändan. Man kan verkligen se på filmen och verkligen märka av att det är en Steven Soderbergh film. Ta och ge den en chans för det förtjänar den. Känns redan nu det är en bortglömd liten minipärla ifrån 2013 då det inte är så många som snackar om den eller har sett den känns det som. Fortfarande i sin helhet bra film med en bra insats från Jude Law.
 oell
suspense
 Podpolkovnik
Långtråkig. Jude Law underpresterar i en film som skulle ha kunnat vara så mycket bättre utan Hollywoodklichéerna. En välformulerad kritik av den moderna psykiatrin och dess koppling till läkemedelsindustrin hade kunnat vara mycket intressant.
 emca
klart värd min tid. gillar hur filmen byggdes upp och höll kvar min uppmärksamhet. dock löjlig dialog bitvis och för mkt läkemedels-namedropping utan relevans. filmens vändning var oväntad men inte jätte upphetsande..
 arthuro
spännande! pluspoäng för att den överraskade!
 Zipper
Lite väl otrolig, men okej.
 Canaletes
Tycker inte riktigt beskrivningen speglar filmen fast kanske lite det som gör filmen spännande som avslutas med en härlig twist. Den kunde ha gjorts tydligare tycker jag, fanns mycket potential. Skådespelet övertygade och soundtracket var rätt bra! 6.0/10.
 Galivan
Jag förstår inte riktigt vilken känsla man vill ha. Det är ingen komedi, och som thriller saknar den nerv och seriositet, Jude Law drar ner verklighetskänslan extra mycket genom hans tillgjordhet och överspel. På plussidan är fotot variationsrikt och miljöerna varierande, och Rooney Mara är bra. Men det är framförallt pratigt, Soderbergh vill fastna i dialog i varje scen. Storyns utveckling var väldigt överraskande på ett negativt sätt, det blev konstruerat och kyligt. Den genomgående halvseriösa känslan blev då mer logisk. Filmen dräneras på sympatiska element och känns helt meningslös i slutet. En stark etta.
 Körsbär
En intressant film och sevärd. Var nog för trött för att förstå handlingen fullt ut, för bra för en tvåa så jag sätter en svag trea på denna.
 Teolinda
Nästan en trea, men den fick inte riktigt till det... Bra idé och kul twist men det funkar bara inte riktigt. Rörigt och lite motsägelsefullt, lång seg inledning.
 lekke
En välspelad och spännande thriller av klassiskt snitt.
 mammene
Kändes bra ganska långt in i filmen och den var välspelad, men det kändes nästan som två olika filmer. Den första halvan tog den tid den behövde för att bygga upp handlingen, medans den andra rusade på och gjorde knut på sig själv, jag tycker om när man tvistar till det men här kändes det inte riktigt som det gick ihop, eller att det blev för bråttom så man inte hann med.
 DOKAN
Kanske lite för smart för sitt eget bästa. Men jag gillar en film som överraskar och överraskad blev man ju nånstans i mitten - åtminstone undertecknad . . .
 Premium
Besvikelse.
 syltkatt
Försöker väldigt mycket med att vara smart i andra halvan. lyckas inte riktigt.
 KillerPutte
(rek.3) En tramsig thriller som inte tillför mig någonting alls.
 BarryHero
Spannande med manga overraskningar som inte ar helt latt att hanga med i. Slutprodukten haltar dock lite. Rooney Mara ar bra. Sag den pga beskrivningen som en modern Hitchcock men vet inte riktigt om jag vill halla med.
 hasse-mate
Intressant och härligt långsam, i mitt tycke. Bitvist lite svagt manus och logikluckor. Stark trea
 annihilat0r
"Side Effects" en är lågmäld thriller inbäddad i en mysigt kuslig känsla. Helheten är trevlig, men långt ifrån häpnadsväckande.
Jude Law med Tintin-frisyr i thriller/drama där storyn är ganska lik Farligt spel med Richard Gere. Någon kopia av Farligt spel rör det sig dock inte om. Filmen blir lite seg emellanåt och hade faktiskt mått bra av att ha varit lite kortare. I övrigt väldigt bra och välspelat.
 BrutusBeefcake
Överraskande bra, Soderbergh sköter det hela snyggt, kanske blir lite löst framåt slutet men filmen håller ändå hela vägen. Jude Law imponerar och det gör även Rooney Mara, även fast hon kanske kommer lite i skymundan efter vart. (10-/15)
 Tatty
Ganska bra och spännande film tills man fattade vad det egentligen handlade om till slutet. Klurigt först om vad som hände.
 Sovande_mannen
Hel helt bra, men jävligt seg.
Tämligen ointressant film. Storyn har berättats åtskilliga gånger tidigare i diverse erotiska thrillers, fast då med sämre skådisar, sämre manus/regi, mycket mer tuttar och med saxofonsoundtrack. (6-/15)
 Pingstpastorn
Den här filmen är så tråkig och ointressant att klockorna stannar.
Bra
 Jamesa
Rätt bra. Dock inte 100%-ig i skådespelarinsatserna och karaktärerna, något fattas där, för att nå högre höjder.
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
Jordgubbslandet (info) 17:09 24/6 (10)
Zardoz (info) 16:14 24/6 (134)
The Boxtrolls (info) 15:45 24/6 (25)
Guilty (info) 15:43 24/6 (4)
På min hud (info) 15:32 24/6 (2)
Medan vi lever (info) 14:50 24/6 (2)
American Ninja 2 (info) 13:40 24/6 (45)
Kalle Ankas snöbollskrig (info) 12:17 24/6 (30)
Jan Långbens olympiska spel (info) 12:11 24/6 (22)
En sång för Martin (info) 12:08 24/6 (121)
Krampus (info) 11:36 24/6 (11)
Intruders (info) 11:19 24/6 (46)
Den blomstertid nu kommer (info) 10:48 24/6 (59)
Tills döden skiljer oss åt (info) 10:33 24/6 (32)
Bullitt (info) 10:13 24/6 (238)
Man lever bara två gånger (info) 07:42 24/6 (186)
Black Mirror - Striking Vipers (info) 01:26 24/6 (4)
Bikupans ande (info) 01:13 24/6 (25)
The Final Girls (info) 01:11 24/6 (22)
Black Mirror - Rachel, Jack and Ashley Too (info) 01:11 24/6 (4)
Black Mirror - Smithereens (info) 01:08 24/6 (4)
Besökarna (info) 01:07 24/6 (338)
The Wolf's Call (info) 23:48 23/6 (1)
The Oath (info) 23:36 23/6 (2)
Blindspotting (info) 22:49 23/6 (8)
De red efter guld (info) 22:48 23/6 (41)
Nattmänniskan (info) 22:47 23/6 (12)
The Hunter (info) 22:13 23/6 (96)
The Little Stranger (info) 21:38 23/6 (5)
Murder Mystery (info) 21:32 23/6 (5)
Child's Play (info) 21:29 23/6 (4)
The Host (info) 20:42 23/6 (360)
The Emoji Movie (info) 20:40 23/6 (15)
Den goda viljan (info) 20:01 23/6 (50)
The Spy Who Dumped Me (info) 19:40 23/6 (9)
The Taking of Deborah Logan (info) 19:27 23/6 (24)
The Ouija Experiment (info) 19:26 23/6 (9)
Röjar-Ralf kraschar internet (info) 19:24 23/6 (9)
Aladdin (info) 18:31 23/6 (8)
A World Without Thieves (info) 17:38 23/6 (18)
Control (info) 17:37 23/6 (303)
Den yttersta domen - livsdramat Andrej Rubljov (info) 17:26 23/6 (192)
Ett UFO i New York (info) 17:13 23/6 (85)
The Girl in the Spider's Web (info) 17:07 23/6 (12)
Top Secret! (info) 16:24 23/6 (267)
Game Over, Man! (info) 16:22 23/6 (15)
I Am Here.... Now (info) 16:15 23/6 (6)
Motstånd (info) 16:12 23/6 (176)
I Am Mother (info) 15:43 23/6 (11)
Class of 1999 (info) 15:07 23/6 (45)