GordonRamsey
Vilken besvikelse, förutsägbar och tråkig. En film som kunde varit mycket mer en vad den är. Jag blir så förbannad när jag ser sånt här, hur tänkte de?
 cristian81
Härligt underhållande idioti
 silvertrain
En riktigt bra och läskig skräckis. Lite kul idé också.
 the Feber
Lite intressant tanke med att en gång om året får man begå våldshandlingar (undrar fortfarande vad som händer med dom som begår en våldshandling någon av de andra dagarna på året) Problemet med filmen är att du inte tror på karaktärerna. Helt plötsligt blir alla människor hänsynslösa mördare, empatin hos normala medborgare är som bortblåst. När det sedan står en töntig unge i mask och ringer på dörren, och säger att han skall döda alla, flickor i vita lakan springer runt och studsar med sina yxor, och grannarna till huvudkaraktären har dödsfester.... Ja då blev filmen ett platt skämt.
 Tim.N
Visst, hoppa till scenerna är förutsägbara och man sitter med armarna i kors och tänker "ja ok få det överstökat då, så jag kan få kolla vidare på filmen.." men trots allt man har sett tusen gånger redan så var det en sån intressant idé som lyckades komma halvvägs i utförande. Jag kanske bara är lättflirtad när det kommer till balla idéer men denna film var tillräckligt fräsch och underhållande för att hålla mig klistrad på skärmen. Ett plus för Lena Headey, solid acting även utanför game of thrones.
 zyxz
Ologiskt, sjukt dåligt skådespel.
... och väldigt förutsägbart
 zyxz
Bra ide som hade kunnat framställas tusen gånger bättre
 knightcat
Trist rakt igenom.
 Hypostas
Lite underhållning bjuder den ändå på och det är tur att den är så kort.
 annihilat0r
"The Purge" är en skräckfilm som jag inte kommer att glömma. Tack vare den sanningen – och Ethan Hawkes aura – är detta betyg av en värdig karaktär.
 Andreas_
Ethan Hawke är en briljant skådespelare som behärskar alla genrer han ger sig på, men varför ställer han upp på sådan här dynga? Som dessutom har en extremt låg budget, antar att han inte kan ha fått mycket betalt då heller? Han är som vanligt bra även i denna skräpfilm, och även Lena Headey är riktigt stabil som hustrun i filmen, men manuset och övriga skådisar som t.ex ungarna är så pinsamt dåliga att man nästan blir mörkrädd, och filmen är varken otäck eller obehaglig eller ens spännande...och "the bad guys" är bara urfåniga, speciellt "bossen". Enda positiva i denna skitfilm, förutom Hawke och Headey är att få se lite äckliga brats ungar få smaka på lite krut. Slutet är även det patetiskt, för den så kallade twisten är bara ännu fånigare än själva filmen. Jag blev dock såld på trailern till denna film, och det är faktiskt det enda som är riktigt bra med denna dynga, och jag tror ganska många har blivit lurade av den. Synd med tanke på att filmen hade faktiskt lite potential att bli iaf en sevärd thriller, men icke, ett totalt misslyckat magplask och det är så många orealistiska händelser och detaljmissar att man blir mest bara irriterad över att man fortsätter titta på eländet. Jag kommer tyvärr aldrig få tillbaka mina 90 minuter som jag slösat bort på detta skräp. Betyget blir en sänkt och begraven 1:a, undvik till varje pris är min rekommendation.
 Kosmoskorven
Nej...poänglös film. Fick inte ut ett jota. Kände mig mest oengagerad och uttråkad.
 CultOfZenith
Riktigt trött historia som aldrig blir något mer än "en kul idé" från manusförfattarens sida. Kill your darlings, konceptet håller inte.
 schramm
En lysande idé men en tafatt och adrenalinfattig film. Tillslut blir det lika spännande att koka kaffe!
 joakimfischer
Konceptet kunde göras riktigt intressant men trots bra skådespeleri så blir den rätt tråkig. Idiotiskt beteende av karaktärer för att skapa "plot twists" blir riktigt irriterande. Förstår val man gjort eftersom man hade så låg budget... synd dock
 Greigh
En fullträffad manus-idé som går käpprätt åt helvete. Om filmen hade utspelat sig utanför huset och man fått skådat stridsscenerna i spontana gatu-fighter ala Battle Royal så hade den här filmen möjligtvis fått 4 av 5 i betyg. Nu faller filmen i bitar och blir en stel och tråkig historia.
 Terran
Se Funny Games istället.
 mazquara
bra idé, men tyvärr blir det inte mkt mer än så... för- och eftertexterna är ju mer spännande än filmen... :)
 Zok
Har stunder som lovar gott, men som helhet blir det inte mer än godkänt.
 Robkiller
Nog bland det sämsta jag sett på länge, värdelös handling, helt ointressant och full av idioter.. suck.
 Wulfgang666
Skrämmande framtid!Riktigt bra film.
 amonamarth
Som andra skrivit... bra idé. Jag hade nog viljat sett mer utanför familjen, bir tråkigt, segt och för mig ganska orealistiskt att den bara utspelar sig i deras hus.
 kboman
Lovar runt och håller tunt...
 Fantastroid
What kboman said...
 petson81
Skrämde vad besviken jag blev
 Boondock_saint
diggar idén, ogillar utförandet
 ClintanTheKing
Ren skit...
 metalguy
Osammanhängande story med för få karaktärsbeskrivningar tillika bakgrundshistoria gör att betyget blir lågt. Idén däremot var fin, men kunde tyvärr inte levereras fullt ut.
 Bomkia
Inte så hemsk som jag trodde. Blir lite spänning och ganska fin action när det väl kommer igång. 3-
 xhalelife
Förbenat dåligt. Ännu sämre blir det ju av att slutet avslöjas redan i början mer eller mindre. Inget som var bra eller starkt i denna film, men å andra sidan kanske det inte fanns så mycket att hoppas på egentligen.
 BarryHero
Usel pa sa manga satt. Daligt skadespeleri, slarvigt skriven dialog, korkade karaktarer, forutsagbart, och till och med trakigt. Intrigen lat intressant pa forhand men nar man tanker efter inser man hur osannolik och dum den ar.
 hays
Tur att jag sov en stund annars hade den fått ännu sämre betyg. Riktigt skit.
 Masjävel
Vilken otrolig smörja. Upplägget är ju ganska lovande, men genomförandet uselt. Hade The Purge varit på riktigt vet jag vad jag hade gjort med manusförfattaren. (Det där sista var förstås ett skämt :)
Vill ändå vara lite snäll här då mina förväntningar trots allt var för höga. Upplägget kring den enda natten om året var lysande och det hade gått att göra nåt helt annat av detta - tankarna går lite till den utmärkta Judgment Night. Men efter en bra start blir det tyvärr ytterligare en småtrött "home invasion" som man sett många gånger förut. Dessutom är vissa karaktärers ologiska handlingar ett irritationsmoment. Nån borde ta hela konceptet och göra en grym reboot omedelbart. En uppföljare ett redan planerad dock.
 spades_of
Lyckades känna mig underhållen i ca 10min sen var resten bara slöseri med tid.
 Björkman
Börjar lovande, men tappar sen en hel del. Okej tidsfördriv, men inte speciellt spännande, skrämmande eller liknande.
 Sodastream
Bättre än väntat! Tänkvärt!
 Sodastream
Någon annan som på slutet satt och kände att ni faktiskt skulle ha dödat i en liknande situation? Redan där är filmen jäkligt effektiv!
 emilstjernholm
Premisserna är ganska fantasieggande men i slutändan blir det bara skrik och gap.
 emilstjernholm
Har dessutom svårt att sympatisera med Lena Headey efter Game of Thrones.
 oskaraspfors
Katastrofalt dålig
 Zero75
Tyckte den var rätt mysig. Psykopatiska elitskoleelever med masker. De korta klippen med deras lekar i trädgården i väntan på att komma in. Ringdanser med jätteknivar. Deras tittande rakt in i övervakningskamerorna. Paranoian, våldet, mitt i det slicka utrensningssystemet. Sedan hade mycket kunnat blivit betydligt nervigare om man dröjt kvar vid vissa saker. Och huvudpersonerna borde varit ännu mer osympatiska, visa sig vara riktiga Gated Community representater. Då hade det kunnat bli bra på riktigt.
 Tatty
Spännande men ändå galen och sjuk!!
 Asmorod
Som väntat: Gôtt koncept, men grymt tarvligt utfört!
 Werim
Jag skulle bokstavligt talat kunna skriva en bok om hur fruktansvärt dålig den här filmen är. Jag undviker att exemplifiera för att inte på något sätt spoila. Men detta är nog den overkligaste, minst genomtänkta film jag någonsin sett. Det finns så oerhört många saker i filmen som skulle kunna lösas och scenarion man skulle kunna undvika bara man hade haft en hjärnkapacitet motsvarande ca 10% av medelmänniskans.
 psyche_delic
Bättre än väntat. Obehagligt realistisk...
 JonteW
Blumhouse production ger oss här en hyfsat spännande satirskräckis där renande våld står i fokus. Blir lite för mycket typiska moment i filmens lopp som smyga och skjuta in i det sista och DeMonaco's till en början fräcka satir distanserar sig mer och mer...
 Metheuz
Konceptet i sig är lite intressant men så fort man börjar tänka logiskt så havererar det. Hur skulle kriminaliteten försvinna bara för att en kväll är en frizon? Jag tror knappast den organiserade brottsligheten eller en pundare i trängande behov av narkotika väntar några månader bara för att de kommer undan med det då. Och om det nu bara är USA som har denna dag varför reser inte bara alla rika (som huvudpersonens familj) utomlands i en dag? Sonen är korkad, dottern är korkad, skurkarna är korkade, allt är korkat.
 ASSFACE
Tanken är bra, men genomförandet mediokert, tyvärr. Dåligt skådespeleri dessutom
« Föregående   |   1 2 3 4   |   Nästa »
Senaste kommentarer
Blå ängeln (info) 11:56 26/5 (55)
Washington Merry-Go-Round (info) 11:54 26/5 (1)
Polisens lockbete (info) 11:53 26/5 (1)
Hell Fest (info) 11:45 26/5 (7)
Skulls II (info) 11:41 26/5 (34)
BlacKkKlansman (info) 11:36 26/5 (42)
Bang! (info) 10:59 26/5 (10)
Ett tåg till Durango (info) 10:57 26/5 (2)
Under the Silver Lake (info) 10:38 26/5 (4)
Rim of the World (info) 08:14 26/5 (2)
En odödlig historia (info) 04:08 26/5 (6)
Doctor Strange (info) 04:00 26/5 (111)
Plan 9 from Outer Space (info) 01:48 26/5 (465)
Tårtgeneralen (info) 01:46 26/5 (41)
A Little Chaos (info) 01:18 26/5 (2)
My Pretend Girlfriend (info) 01:00 26/5 (1)
The Hunger Games: Mockingjay - Part 1 (info) 00:14 26/5 (162)
Allied (info) 00:13 26/5 (36)
Mamma Mia! Here We Go Again (info) 23:53 25/5 (29)
All About Steve (info) 23:52 25/5 (75)
Brightburn (info) 23:28 25/5 (1)
Sonja (info) 23:16 25/5 (3)
Mad Max: Fury Road (info) 23:13 25/5 (329)
Gloria Bell (info) 23:03 25/5 (1)
Booksmart (info) 22:52 25/5 (2)
The Professor (info) 22:48 25/5 (2)
Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile (info) 22:47 25/5 (13)
Sune vs. Sune (info) 22:40 25/5 (8)
Entebbe (info) 22:01 25/5 (6)
Snuten i Hollywood 3 (info) 21:16 25/5 (214)
Baby Driver (info) 21:03 25/5 (75)
Dubbel-8 (info) 20:48 25/5 (125)
Bara en trumpetare (info) 20:07 25/5 (8)
Loffe som miljonär (info) 20:04 25/5 (7)
Heart Beat (info) 19:35 25/5 (2)
The Perfection (info) 19:10 25/5 (1)
The Unborn (info) 19:08 25/5 (129)
Väninnor (info) 19:02 25/5 (5)
Prinsen och balettflickan (info) 18:58 25/5 (10)
Get Out (info) 18:11 25/5 (89)
Ärans väg (info) 18:09 25/5 (234)
Såsom i en spegel (info) 18:01 25/5 (143)
The Bookshop (info) 17:15 25/5 (2)
Bland renar  (info) 16:49 25/5 (1)
Batman vs. Teenage Mutant Ninja Turtles (info) 13:48 25/5 (1)
Den blomstertid nu kommer (info) 12:52 25/5 (56)
Ärret (info) 12:21 25/5 (14)
Hara-Kiri: Death of a Samurai (info) 12:17 25/5 (15)
Larry Flynt - skandalernas man (info) 12:09 25/5 (210)
The Look of Love (info) 12:07 25/5 (9)