Betyg idag: 1 889 Besökare idag: 5 740

Zuper_kossan
Tråkig men givande och allt var nog inte som man tänkts sig riktigt.
 Mini
svag trea.. tråkig.
 tofels
kanon!
 t-lap
den ultimata jesusfilmen (låter roligt)
 Dardenne
Har inte sett den men jag vet hur den slutar: MOAHAHAHAHAHAHA!
 danar618
life of brian är mycket roligare
 jack_jack_jack
håller med danar618
 kfc
Den bästa jesusfilmen
 Shring
Rätt ironiskt att han som spelade jesus var ateist =).
 EliasN
Av många ansedd som den bästa jesusfilmen. Jag vet inte. Men väldigt bra.
 Robodan
En bra filmatisering av Jesu liv, men absolut inte den bästa. Petrus rollkaraktär är genial i den här och Herodes har också personlighet.
 Kinnis__
helt okej
 bulle
Fetbästa filmen jag har sett!
 yidaki
blåögd jesus?
 Quantilho
Lite långdragen men bra ändå. Känns "historiskt" korrekt och har bra insatser från skådisarna.
 the_Salmon
Att se den i skolan var en plåga.
 charmtrollet24
älskar denna. ser varje påsk!
 _rikard_
läs boken istället
 polygon5
371 stabila minuter, har aldrig orkat se hela.
 michalbackrud
Robert Powell fångar verkligen Heligheten av Jesus. Man kan nästan leva sig in i hur människor måste ha upplevt en sån makalös man under den tiden. När Powell kliver in i rummet som Jesus så slutar man att andas. En mycket bra film!
 den_fonk
ööh.. det var en obehaglig beskrivning av intryck från den här filmen..
 John H Lind
Bästa rolltolkningen görs av han som spelar Johannes Döparen.
 Suspiria
ok den är sentimental och så vidare men jag var kär i robert powell som jesus när jag var liten.. många bra skådespelare och väldigt storslagen.
 Tzench
Den här filmen är så tråkig att det gör ont att se den.
 Robodan
Vad var det för obehagligt med det den_fonk? Är du rädd för troende människor? Det måste väl ändå vara ok att få tycka om en Jesusfilm för dess budskap. Själv tycker jag att bilden av Petrus är bäst skildrad. I övrigt en något hollywoodbetonad film.
 Henkoo
denna som alltid går vid påsk?
 Kaleid
Ytterligare en film där den kristna bilden av Jesus lyfts fram. Får vi aldrig se hans baksidor?
 dampdeo
Svar på Kaleids kommentar. Grejen med Jesus är att han inte har några baksidor, allt sånt filtrerades under 500 talet om han ens hade några baksidor vill säga. Det är iof en fråga om tro.
 Leynard
Jesus är bäst!!! inga filmer kan komma i närheten av det!
 apelsin87
Utan tvekan den bästa film i sitt ämne.
 Mara Jade
En sex timmar lång film kan verka avskräckande, men det behövs verkligen så många timmar för att verkligen kunna berätta Jesu liv. En fantastiskt bra film, med många bra skådespelare.
 lrenner
Kaleid; Du har aldrig sett Last Temptation of Christ?
 Spook
såg den här för första gången när jag var 12, grät oerhört mycket när de korsfäste honom då... väldigt bra film. robert powell är klippt och skuren för rollen som jesus!
 deppen
Ändrade från en svag 5a till detta betyg. Jag blir nostalgisk när jag ser den. Brukade gå under påskhelgen när jag var liten. Jesus såg förmodligen inte ut som han gör i den här filmen....men när jag tänker på Jesus så ser han defenitivt ut som han gör här! Åter igen kanske det beror på att jag såg den när jag var liten. Bra skildring av Jesu liv. Knäcker både Kristi sista frestelse och Passion of the christ!
 asasae
Såg om filmen nu till påsk, bara för att få lite feeling. Helt klart en välspelad och intressant film. Lite långsam, men så är den ju från 1977!
 Kurganen
Åh, så bra! Välgjord något grymt. Korsfästelsen är synnerligen obehaglig.
 Kaleid
Kristen propaganda.
 anelah
väldigt bra att se snuttar av att diskutera utifrån med konfirmander
 bubblo
Jag blir nästan lite kristen när jag ser den här! Rekommenderas till alla som känner sig sugna på att låta sig suggereras av Evangeliet såhär runt jul- eller påskhelgen. Detta är nog bästa filmatiseringen. Powell är så fin som Jesus, han har Utstrålningen..
 labi
Stark fyra! Kan vara den bästa skildringen av Jesu liv på film. Robert Powell är suverän som Jesus. Ingen skådespelare lär komma närmare den gängse bilden av Jesus såsom han är porträtterad i konsten genom historien. Hans intensivt blå ögon utstrålar gudomlighet. Kan inte låta bli att småle lite åt "Kaleids inlägg. Kristen propaganda...vad trodde du när du satte dig framför tv:n? Bedöm filmen - inte den kristna tron!
 vetegrodd
Powell äger loss som Jesus, lika mycket som Heath Ledger som Jokern i The Dark Knight.. om han inte fick en Oscar för bästa manliga huvudroll året då det begav sig så borde han verkligen fått det!! Eftersom det är en "Jesus-film" så är det ju viktigt att självaste Jesus porträtteras bra, och här gör han det verkligen, i övrigt så e det mesta välgjort och medryckande, trots filmens längd!
 Mara Jade
Den ultimata Jesus filmen. Robert Powell gestaltar på ett övertygande sätt Jesus och jag har ännu inte sett en skådespelare i samma roll som kommer i närheten av hans prestation. Men samma sak kan man säga om resten av rollbesättningen, denna film får verkligen alla andra Jesus filmer att blekna. 6 timmar kan verka avskräckande men filmen är inte ett dugg tråkig och har man ett intresse av religiösa filmer så är denna film ett måste att se. Förövrigt är soundtracket till filmen helt makalöst!
 Erik Nolander
Den absolut bäste "filmen" om Jesus som jag sett hittills. Den är inte perfekt men den mer än duger. En mycket inspirerande och imponerande produktion!
 slitenskiten
Powell ÄR Jesus. Detta är den enda skildringen av Jesus som har både underhållningsvärde och djup. Vilken rollista alltså!
 Hypostas
Eftersom jag aldrig läst bibeln eller konfirmerat mig så baserar jag min bild av Jesus och hans liv nästan helt på den här filmen. Satt i min barndom som klistrad framför TV:n under ett antal påskhögtider när SVT visade Jesus från Nasaret.
 Djason
Trots att det vimlar av världsklasskådisar så är detta helt ointressant då jag inte är särskilt intresserad av Jesus, kommer ihåg att det var tortyr när mina föräldrar såg på denna under påsken för en massa år sedan. Hade jag varit mer troende hade nog filmen fått ett helt annat betyg.
Jag är inte troende men detta är den mest fantastiska berättelse som finns att uppleva. Franco Zeffirelli har skapat ett fantastiskt porträtt av en man som alla kan namnet på och som för sanslöst många människor betyder något varje dag. Det finns så mycket vackert, så mycket känslor och så mycket människa i denna film att man är helt slut efteråt.
 Hejochhå
Om inte huvudrollen var så usel så skulle jag ge det här en 5:a. Det mest underhållande som har gjorts om Jesushistorien. Men Powell som Jesus.... "Stå inte bara där som Powell i Jesus-serien" eller nåt liknande vet jag har sagts i nån film. Lysande iakttagelse.
Ett sant mästerverk och en av de bästa Jesus-filmerna någonsin! Sex timmar bara flyger förbi! Väldigt välgjord och skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig!
 Pingstpastorn
Den här filmen är ett riktigt mästerverk och det finns ingenting att klaga på. Filmen är väldigt trogen evangelierna, allt är väldigt välgjort, skådespelarna gör riktigt bra ifrån sig, musiken är bra, fotot är snyggt - ja, listan kan göras lång. Det här är en film man bör ha sett!
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Mission: Impossible III (info) 04:05 12/12 (651)
Mission: Impossible 2 (info) 04:03 12/12 (505)
Dålig uppfostran (info) 03:41 12/12 (156)
The Skin I Live In (info) 02:32 12/12 (130)
The Heart of Christmas (info) 01:50 12/12 (1)
9/11 (info) 01:10 12/12 (2)
The Outlaws (info) 00:45 12/12 (1)
Hangman (info) 00:33 12/12 (5)
Honeymoon (info) 00:27 12/12 (39)
Chanthaly (info) 00:08 12/12 (1)
Love (info) 23:33 11/12 (27)
John Hron (info) 23:11 11/12 (4)
Jungle (info) 23:10 11/12 (7)
The Killing of a Sacred Deer (info) 22:52 11/12 (12)
One-Armed Swordsman (info) 22:50 11/12 (7)
Mamma Mia! (info) 22:36 11/12 (779)
Prison Games (info) 22:30 11/12 (8)
Almost Christmas (info) 22:23 11/12 (2)
Fame (info) 22:12 11/12 (57)
Allied (info) 22:02 11/12 (29)
Chinatown (info) 21:52 11/12 (360)
BloodRayne (info) 21:42 11/12 (195)
Taking Earth (info) 21:30 11/12 (1)
Godzilla Resurgence (info) 21:05 11/12 (11)
The Girl with All the Gifts (info) 20:59 11/12 (30)
7 fredlösa män (info) 20:53 11/12 (5)
OtherLife (info) 20:46 11/12 (8)
Mysterious Object at Noon (info) 20:44 11/12 (2)
Marathon (info) 20:27 11/12 (15)
Polarexpressen (info) 19:30 11/12 (305)
Det (info) 18:58 11/12 (67)
Blade Runner 2049 (info) 18:57 11/12 (83)
Rogue One: A Star Wars Story (info) 18:55 11/12 (165)
Dunkirk (info) 18:53 11/12 (84)
Guardians of the Galaxy Vol. 2 (info) 18:45 11/12 (71)
12 Feet Deep (info) 18:42 11/12 (1)
John Wick: Chapter Two (info) 18:40 11/12 (43)
Live by Night (info) 18:38 11/12 (13)
Bad Moms 2 (info) 18:21 11/12 (3)
Matilda (info) 18:07 11/12 (163)
Life (info) 17:44 11/12 (50)
The Belko Experiment (info) 17:43 11/12 (11)
The Philosophy of the Bedroom (info) 17:19 11/12 (2)
Ingrid Goes West (info) 17:01 11/12 (4)
Geostorm (info) 16:59 11/12 (16)
Home Again - Kärleken flyttar in (info) 16:58 11/12 (5)
Rush Hour 2 (info) 16:56 11/12 (255)
Rush Hour (info) 16:55 11/12 (313)
The Hitman's Bodyguard (info) 16:52 11/12 (29)
The Mask You Live In (info) 16:50 11/12 (4)