MissKeey
Lite besviken. Skådespeleriet kändes krystat och inte äkta.
 solan
Väldigt intetsägande. Vad ville man med filmen.
 Raimo_1985
Ganska bra men ganska smetigt också. Den fokuserar mest på de sensationella och skandalösa bitarna av Dianas sista år. Men ja,det kanske var det som var meningen.
 Florian1978
En biografi som passar väl ihop med filmer som "Cornelis" eller "Monica Z". Alla dessa filmer är mainstream och helt intetsägande. Så även "Diana". Det börjar med att Naomi Watts inte är särskilt lik Diana. Å andra sidan kan man förlåta det med tanke på att "Di" hade ett så pass speciellt utseende att det kan vara svårt att hitta någon som är lik henne. Däremot är det nästintill oförlåtligt att filmen saknar en intressant frågeställning. Det enda vi får se är en trivial kärlekshistoria och att hon blev förföljd av några paparazzi. Det hade gett mer om man hade utforskat andra aspekter av hennes liv, t ex varför hon tyckte det var viktigt att engagera sig i kampen mot landminor. Men allt sådant får man inte veta i den här filmen. Stor besvikelse!
 MoulinRouge
Trevligt att få komma in i hennes personliga liv och lära känna hennes personliga karaktär samt att se enkla men bra exempel på hur hon valde att leva i vardagen. Känns välplanerad, krävs ju inlevelse och kunskap för alla inblandade för att skapa en sån här film. Ett plus att få se henne i Mozambique samt alla känslosamma insatser spelade av Naomi Watts. Man kunde dock fått se mer av slutet. För mycket personligt och inget som reds ut i filmen, vilket är ett stort minus.
 ekmanälskaren
Fin, välspelad och ljuv. Vilken kvinna hon var Diana!
 precineadd
Så många pinsamma repliker att skämskudden var konstant. Verkligen ett värdelöst manus, och kitschen krockar verkligen illa med Hirschbejgels arty ambitioner, istället blir allt bara 100% syntetiskt och oavbrutet långtråkigt. Och lika realistisk som en parfymreklam.
 filmfreak1
Fruktansvärd på alla plan. Till och med Naomi Watts, bommar totalt.
 starsky
Seg teaterfilm. Uddlös o ytlig.
 Astrojacob
Ingen Oscars men Naomi gör så gott hon kan. Det går nog aldrig att göra en "Monica Zetterlund" av mytomspunna Lady Di´s tragiska liv. Som korttids dokumentär (2 år) helt ok. Hade ingen aning om denna storyn fram till Dodi och tunneln i Paris. Helt ok Trea, sluta hata!
 tandersten
Tokdålig! Galet pretto!
 Filmguru
Det här var grått, trist och otroligt ytligt.
 abnormal
Fin kärlek, men medioker film.
 asasae
Sevärd. Diana var världens mest bevakade och kända kvinna som existerat! Kanske inte den mest intressanta storyn, men en intressant kvinna.
 mammene
En intressant skildring av några år i Dianas liv, där man riktat in sig på tiden efter skilsmässan. Både sorg och glädje visades och hennes engagemang för sjuka och minor. Gamarna drog sig inte för något ända in i evigheten.
 Sture Stenhög
Ingen överdrivet speciell film direkt, men det känns ändå som att den har fått orättvist hård kritik överlag. Som vanligt gillar jag biopics som väljer att fokusera på en enskild episod i en människas liv, och även om vi har sett massvis med varianter på den här historien om omöjlig kärlek förut, så tycker jag ändå att kontexten gör denna lite intressantare än vanligt. Jag tycker att man lyckas bra med att lyfta fram konflikten i att å ena sidan vara en världsberömd och älskad person, och å andra sidan känna ett stort utanförskap. Naomi Watts lyckas bra med att förmedla dessa känslor i sin rollgestaltning. Säkert finns det massvis kring Diana som person som man inte alls får fram här, jag har faktiskt ingen koll på det alls, och jag kan tänka mig att det kanske var en fördel. I mina ögon lyckas den iaf ganska bra med det den tog sig för
 answai
så dålig
 Kajanus
Obeskrivligt platt och intetsägande. Hirschbiegel går inte att känna igen. Överspelad, ointressant och förbluffande tråkig om en av de mest ikoniska och intressantaste karaktärerna inom brittisk monarki. Watts anstränger sig för mycket och Andrews är direkt usel.
 Molestaire
Inget utöver det vanliga, men Watts gör aldrig en dålig roll.
 Gigi1943
Jag såg verkligen fram emot att se denna film - trots att jag sett så mycket och läst så mycket om denna unga kvinna och hennes tragiska liv. Dessutom gillar jag verkligen Naomi Watts, men tyvärr får jag nog hålla med om de som dissade filmen. Den var inte så bra som jag hade hoppats på, jag blev besviken. På vad? Jaa, det är svårt att säga så här vid tangentbordet. Måste ta mig en fundrare, kanske se den en gång till ...
 Zok
Detta var segt. Det lyfte aldrig.
 Chris90
Orkade inte se mer än 15min, så bör väl inte ge ett betyg. Men seg och överspelad känns som temat.
 Gyllenbock
Nja, tyvärr ville denna film aldrig riktigt lyfta. Lite berörd blev jag dock då jag tänkte på Dianas öde, stackars kvinna.
Som vilken jättedålig romcom som helst. Inte alls vad jag väntade mig...
 Starlette
 vetegrodd
Dom anstränger sig verkligen inte för att inte göra den tråkig. Man staplar verkligen bara på med den vardagliga handlingen utan att stanna upp och tänka: "nä nu kanske tittaren tycker att det är tråkigt vi kanske måste göra ngt så att det stämningen varieras" .. Å andra sidan och rent motsägelsefullt kan man säga att filmvärdet ligger just där, eftersom filmskaparna inte bryr sig om att det ska kryddas för den ostimulerade filmtittaren så blir det ändå en ärlig och tämligen intressant film om en del av Dianas liv, om man har tålamodet. Naomi är kanske inte helt rätt för rollen, men vem är det? Hon gör ändå ett bra skådespel och man får ändå ngn känsla av att man lärt känna en romantisk sida av Diana och hennes liv.
En av de bättre filmerna som gjorts på senare år. Det här är en bra, gripande och underhållande film där Naomi Watts gör en av sina bästa roller.
 Murvel48
För en som inte är intresserad av kungligheter blev detta en banal och otroligt tråkig film.
Har verkligen försök se klart den här filmen, men varje gång tröttnar jag och stänger av. Jag tycker den verkar så fruktansvärt långtråkig att jag tappar intresset efter ett tag. Egentligen borde jag inte ge den här filmen något betyg alls, för betyget kan bli orättvis, men jag gör ett försök...
 Jamesa
Det var väl synd.
Senaste kommentarer
The Possession of Hannah Grace (info) 11:52 25/4 (4)
The Huntsman: Winter's War (info) 07:22 25/4 (34)
House at the End of the Street (info) 06:47 25/4 (71)
The Silence (info) 06:10 25/4 (4)
Bunny Drop (info) 01:51 25/4 (1)
Patriots Day (info) 23:37 24/4 (30)
Avengers: Endgame (info) 23:32 24/4 (6)
Dr Hfuhruhurrs dilemma (info) 21:54 24/4 (95)
A Sense of History (info) 21:53 24/4 (15)
Flickor i karriären (info) 21:51 24/4 (28)
No Picnic (info) 21:51 24/4 (1)
Never Look Away (info) 21:24 24/4 (7)
Let's Be Cops (info) 20:11 24/4 (64)
Don Jon (info) 20:05 24/4 (121)
Leave No Trace (info) 19:58 24/4 (17)
Svensson, Svensson - i nöd och lust (info) 19:46 24/4 (56)
Rose Red (info) 19:26 24/4 (281)
I am Nojoom (info) 19:24 24/4 (1)
Wildling (info) 19:24 24/4 (8)
Unga Astrid (info) 19:00 24/4 (16)
The Prodigy (info) 18:00 24/4 (3)
Belinder auktioner (info) 17:35 24/4 (2)
Gentle (info) 17:27 24/4 (6)
Snödrottningen (info) 17:26 24/4 (3)
Crocodile Dundee II (info) 17:21 24/4 (156)
Us (info) 17:12 24/4 (14)
Tornet (info) 17:10 24/4 (2)
Wallander - Saknaden (info) 17:03 24/4 (24)
Lysande gift (info) 16:55 24/4 (18)
Journal 64 (info) 16:53 24/4 (2)
Crocodile Dundee – en storviltjägare i New York (info) 16:46 24/4 (227)
Meningslösa konversationer i fantastiska miljöer (info) 16:06 24/4 (5)
Inbred (info) 15:56 24/4 (20)
Mad Dog och Glory (info) 15:44 24/4 (49)
Free Solo (info) 15:12 24/4 (18)
Sune vs. Sune (info) 15:06 24/4 (6)
The Babymakers (info) 14:01 24/4 (12)
You Were Never Really Here (info) 13:45 24/4 (34)
Dead Man (info) 12:16 24/4 (278)
Fogden Sansho (info) 09:53 24/4 (34)
Marshall (info) 06:58 24/4 (5)
Kursk (info) 04:39 24/4 (7)
Triple Frontier (info) 03:48 24/4 (11)
Glass (info) 03:45 24/4 (22)
Johnny English Strikes Again (info) 03:44 24/4 (16)
Hard Candy (info) 02:49 24/4 (532)
Alien Warfare  (info) 01:28 24/4 (1)
Lifepod (info) 00:59 24/4 (10)
Slithis (info) 00:50 24/4 (1)
U.S. Marshals (info) 00:47 24/4 (177)