Xeno
Deja Vu... om man sett de andra filmerna i serien.
 Godzillasaurus
Fungerar riktigt riktigt bra - den här och First Class är flera klasser bättre än övriga X-menfilmer (och Wolverine... hu!).
X-Men-filmerna har tidigare varierat från allt på betygskalan men detta var underhållning när det är som allra bäst även om jag fortfarande håller X-Men 2 högre. Denna film kommer dock med ett härligt manus som lyckas både leverera helt fantastiska visuella effekter i kombination med stor underhållning. Dessutom ger filmen belöningar till alla oss som följt denna franschise genom åren. Jag måste säga att jag är lite förvånad, så här bra hade jag inte vågat tro att detta skulle vara. 4+
 Blake_
Upplevde att man försökt göra något riktigt storslaget och sedan inte kunnat bygga ett intressant händelseförlopp kring detta. Såklart mycket snygga effekter, men brist på substans.
 Noseman 2005
Det är jättebra, men inte särskilt engagerande. Det intressanta är ju inte vad karaktärerna gör och egentligen inte actionsekvenserna heller (eller, jo), utan kavalkaden av karaktärer i sig. Och när jag inser att jag kanske inte var ett så stort X-men fan i min ungdom som jag inbillar mig att jag var, känns det lite trist. 6/10
 dangel
Mycket bra, snubblande nära en femma. Faller på det klassiska åka tillbaka i tiden-temat, det känns som man sett det en och annan gång för mycket. Men återigen älskar jag både McAvoys och Fassbenders insatser som unga Xavier och Magneto.
 Hypostas
Trams.
 apokalypze
McAvoy och Fassbender gör ju bra ifrån sig som väntat men det hela känns aningen hafsigt hopkokt.
 karlmats
Brian Singer är tillbaka och visst är det så att han är jävligt rätt för den här franchisen. Även om inte den här når upp i samma höjder som de två första filmerna så är det ändå en fröjd att se på denna upplaga. Jackman har biffat till sig igen vilket är imponerande med tanke på att han måste vara bra gammal vid det här laget. Många gamla kändisar finns med och att få följa Xavier och Magneto i sina yngre dar är väldigt kul. Det där lilla extra saknas, men det är en väldigt underhållande stund i soffan och av alla superhjälteserier är det här nog fortfarande min favorit, det finns så ofantligt många sätt att göra det här intressant på och jag ser gärna fler filmer så länge man kan göra dem så här bra. Dock tyckte jag inte Jennifer Lawrence var en speciellt bra ersättare som Mystique, men det är en bagatell i sammanhanget. En stark 3a.
 todape
Filmen når inte riktigt upp till de bästa i denna filmserie. Mittenpartiet av filmen är faktiskt ganska segdraget och småtrist. Men annars en riktigt bra film. Känner mig dock givmild när jag tilldelar filmen 7/10.
 Salot Sar
Charmig tidsvurpa. Katniss passar bättre i 70-tals frisyr än den där punkstilen Raven envisas med. Plus i kanten för att översättaren gav "Saigon" namnet Ho Chi Minh-staden.
 blomigt
tekniklekstuga
 92axha10
Alla ger bra rollprestationer vilket säger en del med tanke på hur många karaktärer det finns i den här filmen. Historien är rolig och välskriven. många sekvenser är riktigt underhållande. Välgjord och episk.
 LTT86
Råkade jag sätta på en Terminator film?
 precious_death
den var bra första gången jag såg den. dock utan att nå upp till de 3 första. nu när jag sett den andra gången tycker jag att den vuxit en del. dock når den fortfarande inte riktigt upp till singers inledning på franchisen.
 Jorgandr
Förstår vad de försöker göra, och tycker de lyckas. Men det trots allt tidshoppande, inte tack vare det. De logiska luckorna är ibland lite för stora för att inte störa sig på, även om jag verkligen uppskattar slutresultatet oavsett. Och skådespelarna gör i många fall bra ifrån sig, med ett eller två undantag. Känns som veteranerna kan sina rollfigurer vid det här laget.
 dafreakish
Snygg och läcker avslutning (?) på X-Men filmerna med ett imponerande skådespelargalleri och snygga effekter. Men oavsett hur mycket djup Singer försökt etablera i storyn går det ändå inte riktigt att skaka av sig att man sett det förut. Lite av samma ingång i berättandet ännu en gång tidsresor till trots. Men klart sevärd.
 AlbinWesley
Jag blev lite överraskad när de lyckades knyta ihop det snyggt till slut, innan kändes det som att det var på väg åt helskotta, med tidsparadoxer osv. I övrigt finns det mycket som är oerhört bra genomfört, vissa scener är alldeles suveräna. Helhetsmässigt är jag för trött på Jackmans Wolverine i varenda film för att engageras helhjärtat.
 andmoreagain
"Häftig" och faktiskt rätt underhållande. Undertecknad som inte alls är insatt i "serietidningsaction" tyckte inte att det blev sådär nördigt jobbigt. En stark trea!
 The_EyE
Välgjord och underhållande superhjältefilm. Välspelade roller, intressant historia och fina effekter. Inte mycket mer man kan önska av genren. Men den blir aldrig mer än så, mer än medelmåtta. Finns inget i filmen (förutom effekterna) som får mig att höja ögonbrynen. Ingen extra stark skådespelarinsats, ingen berättelse som man inte redan hört eller sett 100-tals gånger. Inte dåligt på något sätt, underhållande. Men medelmåtta. Till sist några korta ord om dom visuella effekterna i filmen. Filmen har precis fått en Oscarsnominering för sina visuella effekter och dom är stundvis fantastiska. Men utan att avslöja handlingen så kan man säga att det bästa är redan urplockat och finns i trailern. Effekterna är i övrigt ojämna, stundvis magiska, stundvis (tågscenen) ser dom ut som plockade ifrån det mörka 90-talet. Sett över hela filmen har jag svårt att se att "guldgubben" hamnar i Disneys händer, men får man plocka ut individuella scener så har den en god chans.
 Sture Stenhög
Inte så tokigt faktiskt. Jag är väl knappast helsåld på X-Men sen tidigare, men håller den nog ändå som en av de bättre filmserierna på serietidningstemat. Mycket beror nog det på att man i botten har ett bra persongalleri gestaltade av bra skådespelare. När man sen den här gången har adderat tidsresor och Peter Dinklage till mixen, så har man definitivt hamnat ett steg närmare mina preferenser. Det finns väl fortfarande inget här som jag inte har glömt om en månad, men det är en engagerande historia och god underhållning för stunden
 siggelund
Det blev mest förvirrat, även om det stundtals var snyggt.
 dudson
Vilket fånigt flumm trams.
 Annisen
Måste säga att jag verkligen gillade den, bästa X-men filmen på länge. Jag gillade den visuella kontrasten mellan framtiden och 70-talet väldigt mycket, båda miljöerna var snygga men på väldigt olika sätt. Kul att se så många av de gamla och nya skådespelarna tillsammans. Och så en glimt av Apocalypse på slutet, mmmm, man tackar! Jag älskar X-men och hoppas att de aldrig slutar göra dessa filmer! :) Som vanligt skriker jag "Var är Gambit?!" åt TV:n, men snart får han ju en egen film så idag är jag glad ändå!
Jag gillar generellt x-men och blev imponerad av First Class som jag ej hyste något jättehopp om. Det här är dock ett steg tillbaka, och det pga dessa sk sentinelrobotar. Tyckte inte de passade in riktigt i vad som x-men franchise byggt upp genom filmerna. Men alla delar kring 70-talet är fortfarande bra och effekterna är snygga.
 Portugallien
Sämst hittills. Karaktärerna drunknar i svulstiga effekter och tidsresetrams. Polerat och segt. (6-/15)
 Thavox
Rörig som attans men bra ändå. Kan inte annat än gilla filmen och dess atmosfär. Jag tycker den är trogen sina egna uppsatta förutsättningar men filmen stör onekligen resten av X-Men universat, tror jag, det är svårt att avgöra hur den här pre-quellen påverkar de andra filmerna...
 krank-mma
Snygg och bra med många referenser till tidigare filmer och till serien. Det blir en lagom komplex historia med ett par tidslinjer att hålla reda på men "rörig" som en annan recensent skrev tycker jag verkligen inte att den är. Herregud, är det verkligen så svårt att hålla reda på två ynka tidslinjer? Hursomhelst, gillar man X-men och actionfilm så är den här filmen given. Jag kan rekommendera Rogue Cut, som lägger till ett antal scener som gör filmen mer sammanhängande och fördjupar flera av karaktärerna och relationerna jämfört med bioversionen.
 ilgoga
Stark 2:a, men tidsgrejen gör det lite ointressant, och Kittys nya kraft är konstig...
 jingoo
Såg om filmen i varianten Rogue Cut och den var helt klart bättre än bioversionen. Lite bättre sammanhang, tydligare kopplingar till tidigare filmer och bra korsklippning mellan framtid och dåtid. Men jag höjer inte betyget, min trea är ganska bred.
 AW8
Underbar film som även fixar skadorna som X-Men 3 orsakade på universumet. Både gamla och unga Professor X och Magneto är underbara i sina roller. Ett rafflande äventyr med bra handling, spänning och intressanta karaktärer.
 TheHorrorfan
Ganska så bra. Får se när jag ser de andra två filmerna.
 vladi
Skitfilmernas skitfilm.
 Kurosawafan
dussinaction välgjort men inte engagerande
 Roswall
[4/10] Såg Rogue Cut. Mycket fart men utan charm och utan X-Men-djup.
 vonadel
Har aldrig varit ett jättefan av X-Men- Nog därför jag väntat så länge med att se denna också. Men, den var ju riktigt bra. Bra story (alltid kul med tidsresor), och bra skådisar i flera roller. När skådisarna är övertygande lyckas de nästan göra även en sån här fantasifilm trovärdig. Nu blev jag ju sugen på nästa film som snart kommer. 7/10
 GrandMaster_E
Tyckte First Class samt X2 var vassare.
 Hanness
Helt OK.
 cosinusfi
Såg Rogue-cut. Ok men inte mer. Svag trea.
 DiMMU BoRGiR
James McVavoy och Hugh Jackman bär som vanligt allt på sina axlar. Det är tragiskt att de måste kämpa emot ett sjukt dåligt manus och otroligt fåniga effekter i och med "the sentinels". Ojämn film, men sevärd.
 arruba
Som alltid finns det ett intressant och välutvecklat manus bland x-men filmerna.
 Ekkapelle
Men SNÄLLA vilket skräp!
 Tutan
Älskar!
 Murvel48
Vad trött jag är på tidsresor.
 AngelsDiary
Svag 3a, men helt klart värld att se.
Jag kan bara inte med dom totalt värdelösa filmerna och nog ärligt bara skum tittat på dom har filmerna!
 Supernaut
Knappt godkänd, men inte den sämsta x-menfilmen. Inget jag kommer komma ihåg.
 Herr Arne
Trött genrefilm som inte tillför mycket alls.
« Föregående   |   1 2 3 4
Senaste kommentarer
Northmen: A Viking Saga (info) 00:15 20/2 (8)
Prince of Persia (info) 00:12 20/2 (333)
Mr. Right (info) 00:05 20/2 (30)
Sinister (info) 00:03 20/2 (263)
Big Bad Wolf (info) 23:58 19/2 (12)
Children of the Corn (info) 23:32 19/2 (32)
En dålig flicka? (info) 23:24 19/2 (4)
Min middag med Andre (info) 23:19 19/2 (20)
Overlord (info) 22:46 19/2 (14)
Suicide Squad (info) 22:43 19/2 (156)
Ben is Back (info) 22:38 19/2 (1)
Vi två (info) 22:25 19/2 (1)
The Hateful Eight (info) 21:48 19/2 (203)
Robin Hood (info) 20:39 19/2 (8)
How It Ends (info) 19:02 19/2 (24)
Mary Queen of Scots (info) 18:09 19/2 (6)
Kör hårt, Marlowe! (info) 17:13 19/2 (7)
Hammett (info) 17:03 19/2 (11)
Happy Death Day 2U (info) 16:45 19/2 (3)
The Cloverfield Paradox (info) 16:18 19/2 (47)
Heroine Disqualified (info) 16:00 19/2 (1)
IO (info) 15:53 19/2 (11)
Cinema Paradiso (info) 13:50 19/2 (255)
The Spy Who Dumped Me (info) 13:26 19/2 (8)
Amazonas skatt (info) 13:25 19/2 (16)
Risk (info) 13:16 19/2 (7)
Unga Astrid (info) 13:16 19/2 (11)
Cold Fish (info) 12:17 19/2 (27)
Vaiana (info) 09:41 19/2 (79)
Midnatt i ondskans och godhetens trädgård (info) 09:14 19/2 (72)
Piratpatrullen (info) 06:07 19/2 (39)
Fyra år till (info) 02:43 19/2 (75)
The Sight (info) 01:27 19/2 (2)
Bloodwork (info) 00:49 19/2 (3)
Shoplifters (info) 00:42 19/2 (12)
Chocolat (info) 00:39 19/2 (732)
Outbreak - I farozonen (info) 00:37 19/2 (115)
100 steg från Bombay till Paris (info) 00:33 19/2 (66)
Stardust (info) 00:28 19/2 (807)
Please Stand By (info) 00:25 19/2 (7)
Roma (info) 00:06 19/2 (27)
It Follows (info) 23:45 18/2 (138)
Sagan om prinsessan Kaguya (info) 23:39 18/2 (30)
Memory (info) 23:16 18/2 (9)
Wet Hot American Summer (info) 23:11 18/2 (97)
Velvet Buzzsaw (info) 22:49 18/2 (14)
Crash (info) 22:40 18/2 (1304)
Womb (info) 22:14 18/2 (12)
Free Solo (info) 22:00 18/2 (6)
Criminal (info) 21:49 18/2 (25)