SaddleCreek
Välkommen till en nära framtid där vi glömt bort allt vad krigsföring heter, där vi slänger på alla svindyra exoskellet som gör soldater klumpiga och till lätta mål. Självklart ser vi till att så mycket dyr utrustning och så många soldater som möjligt går till spillo i våra livsfarliga träningslokaler. Om du letar efter en actionspäckad film med korkat manus, och med tidsresor där kaosteori lyser med sin frånvaro; look no further.
 Supernaut
Oväntat bra scifi-action. Trots Tom Cruise var den riktigt spännande och trevlig.
 Floop
Groundhog Day + Starship Troopers
 Bloodcolored
Mest besviken på slutet...
 Sarakin76
Nådde ikke helt opp til 5.
 Golazo
Ytterligare en USA-räddar-världen-film med löjligt överskattat betyg på IMDB. Filmen är jobbig, rörig, som ett datorspel och innehåller dålig humor. Får se om jag ser klart den, orkade inte mer än halva.
 zodiac
Faller nog inte i smaken för alla då den är väldigt hoppig (duh). Men jag älskade den, kemin mellan skådespelarna var magisk.
 AlaRegularis
En stabil scifi-action med bra skådespelarinsatser från de båda huvudrollerna och en bra story. Kul också att se Bill Paxton i en scifi igen.
 Hompen
Hade hört gott om denna. Men den var väl medelbra, lite plus för att man ändå undrar hur det ska gå. Ingen film man ser mer än en gång. Historien är ändå väldigt tunn. Vissa saker känns väldigt klyschigt också, varför hamnar dem så ofta på en gård i sci-fi filmer, jmf med Minority Report och Jupiter Ascending. Och dessa "oerfaren kille tränas till att bli superbra"-scener som alltid ska vara med, jmf matrix och transformers. Här slipper vi dock den asiatiska touchen. Okej att se denna, men kan likaväl skippas. Inte mycket att missa.
 Jämte
En bra film. Har dock svårt för sci-fi men den lyckades bra ändå. En stark trea.
 UFO_lars
Spännande och överraskande bra trots att jag i hela filmen förstår hur det kommer sluta. Helt klart sevärd!
 #54
Det känns mer som ett spel än en film.
 Hogman
Gillar idéen, Måndag Hela Veckan är en favorit, men når inte riktigt dit.
 Luciphere
"Måndag hela veckan" i sci-fi-format. Bra, men denna typ av film hade mått gott av ytterligare någon fyndig tvist för att verkligen lyfta. Storyn är helt enkelt lite för tunn för upplägget den baserar sig på.
 lucius
Tom Cruice karaktär är ganska rolig till en början. Glider sen tyvärr över allt mer och mer mot den klassiska opersonliga actionhjälten. Filmen är i grunden ganska lik Pacific rim, fast med ett intressantare upplägg och mindre linjärt händelseförlopp även om återupplevelserna naturligt nog kan kännas lite väl repetetiva emellanåt.
 Invertedd
Riktigt charmig action sci-fi som av någon anledning är otroligt medryckande. Känns som att man verkligen sitter och hejar på Tom Cruise och mänskligheten.
 InAHeartbeat
Respawn i ett nötskal.
 garpa
Sevärd, snygg och finurlig.
 jezebel
Snygg men samtidigt helt jävla meningslös och icke nyskapande.
 Jobis
Groundhog day fast med aliens och krig!
 Murvel48
Jag gillar sån här skit!
 spiel mit mir
Bill Paxtons snopna min är värd en omtitt ganska snart igen! ^^
 Portugallien
 annihilat0r
"Edge of Tomorrow" var faktiskt en fängslande upplevelse. En underhållande och spännande berättelse med fina skådespelare. Tom Cruise och Emily Blunt spelar sympatiskt. En glad överraskning.
 Semiramis
Bra film.
 Starkbröl
Ganska habil blanding av Groundhog Day och Pacific Rim. Cruise levererar i en roll han spelat tiotusen gånger. Blunt är riktigt bra. Inget jag kommer se igen men mindre dumt än mycket annat i genren.
 vetegrodd
En stark jävla 4a! Känns inte riktigt som en film man ger en 5a, den har mycket stämning, men den saknar en nivå till av ljup i stämningen så att man nästan skulle känna att filmens stämning är på riktigt, då hade det blivit en stark 5a.
 Ahrle
Min dejt valde tyvärr den här filmen och det var något av mitt livs tråkigaste 113 minuter. Tunn och tjatig story som bäst beskrivs som en blandning av Avatar och valfri krigsfilm. Tom Cruise fick antagligen en saftig summa för att vara med i den här skiten, riktigt uselt och jag hade gett minus om jag kunnat!
 Körsbär
Denna film tar två element som jag gillar o slår ihop det till en film, hur kan jag inte gilla det? :) Sci-fi och filmer där man lever om sin dag. Schysst action är det , dock med en tradig o lite halv tråkigt slut. Men det kan jag stå ut med. Blir en fyra
 sawa
Äsch, se "Måndag hela veckan" i stället.
 sorrien3
I sin genre av lättsamhet och krigsfilm, en riktigt bra film. Man kan inte jämföra sådana här filmer med t.ex. Forrest Gump som är ett drama och som skapar känslor på ett annat vis. Det här är en humor, action, romantik och den är förträffligt välgjord. Den brister inte på några punkter, enligt mig. Den gör allt rätt i sin genre. :) Jag tror inte att jag kommer att längta efter den så här för att se den igen, men jag är ovanligt nöjd efteråt. Perfekt för sin genre! : D
 Jamesa
Riktigt bra sci-fi. Rekommenderar den. Måste se om den snart igen !
 Filmgalning
Lättittat och lättglömt men roande för stunden
 Kurosawafan
mest seg men ok välgjord
 swecarlsson
Häftig film och lätt att se. Väldigt intressant sci-fi scenario med bra action.
 DrJW
I princip en halvdan sci fi-version av Måndag Hela Veckan, dock den filmen hade en poäng i sin historia och var faktiskt bra. Får nu bara lusten att spela Halo.....
 djonipony
Svag 3.
 Sillion
Har sett den 6 gånger nu utan att tröttna. Den bara växer varje gång. Fylld med så många små nyanser om ödet och vad vi gör med våra liv
 cjvhb
Helt ok underhållning!
 Tolkana
Löjlig som är dålig i början och slutet.
 TJ
En annorlunda actionthriller. Sevärd!
 myth_dark
En väldigt underhållande film, med en riktigt jävla stark första halva. Men sen tappar den tyvärr en hel del när alla trådarna försöker tvingas samman.
 foppa99
Sugen på att se om
 kus
Lite udda tvist på SF
 Johan2006
Såg den igen, och ja det är en stark 4, liksom tidigare. Första halvan är bäst. Det är egentligen idémässigt en ren kopia av Groundhog Day (det finns 2-3 till ovanliga sci fi-idéer i filmen dock), men utförandet är så bra att det inte gör något. Gillar man actionfilmer kan man inte bli besviken.
 Sarakin76
Riktig cool film. Som Groundhog Day på speed.
 HerrNenne
Riktigt ball premiss och FLÄCKFRITT utförande och det är inte ofta jag plussar på det. De här omstarterna skildras på ett fantastiskt sätt, det enda felet är att man inte får mer mer mer som man vill ha. Skulle kunna se på den här filmen, med mittenpartiet, utdraget i tre timmar till. Minus? Lite tråkigt utformade aliens, och slutet är lite väl kvickt.
 wasteoftime
Första gången jag såg den här hade jag ingen aning om vad som väntade. Det visste jag denna gången, men de tär fortfarande väldigt bra. Väldigt bra utfört. Det som drar ner, är slutet, som går lite väl fort, den hade som HerrNenne säger, gärna fått hålla på lite längre med sin grej. Mycket väl utfört. Den hade fått en fyra om inte slutet hade varit som det är.
 Ranma
Mycket välgjord och oväntat bra. Blev väldigt positivt överraskad!
« Föregående   |   1 ... 3 4 5
Senaste kommentarer
Isle of Dogs (info) 17:32 25/6 (29)
What Men Want (info) 17:26 25/6 (1)
Avengers: Endgame (info) 17:20 25/6 (29)
The Last Summer (info) 17:19 25/6 (2)
Under belägring 2 (info) 17:17 25/6 (150)
Specialisten (info) 17:14 25/6 (117)
Whitney (info) 17:10 25/6 (7)
Booksmart (info) 17:06 25/6 (10)
John Wick: Chapter 3 - Parabellum (info) 17:05 25/6 (12)
Rim of the World (info) 16:59 25/6 (9)
Always Be My Maybe (info) 16:55 25/6 (4)
The Professor (info) 16:51 25/6 (3)
Someone Great (info) 16:46 25/6 (2)
The Girl in the Spider's Web (info) 16:44 25/6 (13)
X-Men: Dark Phoenix (info) 16:38 25/6 (7)
Hej Pussycat (info) 16:31 25/6 (20)
The Meg (info) 16:27 25/6 (46)
Adrift (info) 16:23 25/6 (9)
Plus one (info) 16:14 25/6 (1)
The Way We Weren't (info) 15:57 25/6 (1)
Anna (info) 15:41 25/6 (1)
Fimpen (info) 14:56 25/6 (75)
Offret (info) 14:55 25/6 (160)
The Con Is On (info) 14:16 25/6 (1)
Bajonett på! (info) 11:56 25/6 (3)
40 pistoler (info) 11:55 25/6 (10)
Smurfarna: Den försvunna byn (info) 10:52 25/6 (7)
The Silence (info) 10:22 25/6 (10)
The 33D Invader (info) 10:08 25/6 (2)
The Man Who Killed Don Quixote (info) 09:43 25/6 (7)
Dödskallen (info) 09:32 25/6 (9)
Happy Death Day (info) 09:24 25/6 (31)
Wishmaster (info) 09:23 25/6 (108)
Trots allt (info) 08:33 25/6 (1)
The Unwanted (info) 04:59 25/6 (2)
Djungelboken (info) 02:44 25/6 (85)
The Wolf's Call (info) 02:43 25/6 (2)
The Beach Bum (info) 02:42 25/6 (6)
Thunderstruck (info) 02:41 25/6 (2)
Cake (info) 02:41 25/6 (26)
Monica Z (info) 02:40 25/6 (152)
The Nun (info) 01:02 25/6 (31)
Legally Blonde (info) 00:45 25/6 (493)
Mannen från Laramie (info) 00:28 25/6 (26)
Greven av Monte Cristo (info) 23:46 24/6 (276)
Hur det känns att vara bakis (info) 23:43 24/6 (2)
Murder Mystery (info) 23:40 24/6 (6)
Baby Driver (info) 23:25 24/6 (76)
Vem är rädd för Virginia Woolf? (info) 23:24 24/6 (156)
Yrke: Reporter (info) 23:15 24/6 (76)