siggelund
Efter-bokmässa kanske, efter-en-jävla-massa-öl kanske, men det här var hysteriskt kul. Låg humor när det verkligen fungerar skitbra. Blazing saddles kanske tål att ses om, men den här var sjuk när man såg den första gången. Missa inte!
 Krantzylvania
Kul att huvudkaraktaren ar sa bitter, men det ar alldeles for mycket kiss och bajs. Svag trea
 Cisco
Man ska ha bra låg humor för att detta ska gå hem. Tycker att timing är helt off och trots att vissa saker skulle funka är allt bara dit pressat lite här och var.
 Cp-arnie
Valde mellan 3 och 4, men det blir en 4a eftersom den ändå är jäkligt rolig. Skrattade högt flera gånger åt den härligt låga humorn, som alltid när MacFarlane är inblandad.
 myslas
Rätt väntat att jag inte skulle tycka särskilt mycket om den här eftersom jag inte gillar något som Seth MacFarlane gjort. Det blir alltid för mycket referenser till annan populärkultur och det är samma visa här. Lägg till det massor av tråkiga kiss-, bajs- och knullskämt och man har förstört vad som skulle kunnat vara en rätt ok film annars. Men gillar man Family Guy tycker man säkert det här är jättekul.
 Balthier
Rolig, äcklig och jag var inte utråkad någon gång. Bästa komedin på länge.
 Mayah
Nej fy. Not my cup of the.
 boman90
Svag 2a. Inte min typ av film och alldeles för lång.
 Howler19
Det är klart att man visste att nivån skulle vara låg med MacFarlane vid rodret så jag såg till med att vänta med att se den här tills jag var på humör för det, och det fungerade till viss del. Jag hade roligt åt en hel del, men efter ett tag bajsades det i för många hattar helt enkelt.
 #54
Extremt fånig film, men jag skrattar.
 WillyV
Okej, då den har en del kul så klarar den iaf godkänt. Men nej, överlag för lite finess och hjärna och för mycket kiss, bajs och sperma-humor. Seth är inte heller någon leading man.
Tyvärr men föga förvånande lyckades denna film inte leva upp till sin helt fantastiska trailer. Filmen är som bäst när Seth MacFarlane släpper loss sin humor i full galopp och som svagast han ger för stort utrymme för den mer ooriginella historien. Bäst i den intressanta rollistan är Sara Silverman.
 Jannebanan
Egentligen en riktigt usel film, men med några outstanding skämt som inte går att ignorera. Dessa skämt gör att filmen kravlar sig över betygsnivå 4, men den, 4:an alltså, är mycket svag.
 Adoniram
Stefan och Krister för sjuåringar i Vilda Västern-miljö. Funkar tydligen för en del, har inga åsikter om det.
 Zaphod
Lite för "seriös" för ofta. Bajshumorn håller hög nivå och drar nästan upp till en trea.
 Krusty
Någon enstaka rolig scen, men alldeles för lång för att hålla hela vägen.
 staynow
Jag säger inte att den är bra, men om man bortser från kiss- och bajshumorn har den några riktigt roliga punchlines. Å film- och tvreferenser är ju alltid kul..Mila Kunis.. -Why are the indians always so mad? -I don´t know. -I mean we´ve basically split the country 50/50 with them - They´re just selfish
 Fäktaren
GREAT SCOTT det var väl det bästa med filmen men den funkar att se en gång eller två.
 angiiee
Loved it! Oh Seth
 dafreakish
Ibland händer det att man ser en film som utan undantag är precis som man förväntat sig. Det här är en sådan film. Lökiga skämt (som man ändå skrattar åt), småcharmig drift med westerngenren, tokigt förutsägbar, en rätt enerverande MacFarlane trots hans hyggliga tajming osv osv. Jag kunde i slutändan bocka av varje punkt på min lista och inget saknades eller lades till. Jag är rätt övertygad om att det inte är ett bra betyg för en film men jag skrattade ju åtminstone.
 sonocronic
Kiss och bajs humor mixat med sexskämt på låg nivå. Är det en barnfilm eller en vuxenfilm?
 Starkbröl
Svag tvåa. Som så mycket som kommer från Hollywood nuförtiden bara barnsliga provokationer utan humor. Ett slöseri på flera riktigt bra skådisar. Theron är mycket bra som vanligt trots filmen.
 flundblad
Skrattade faktiskt högt, roliga referenser å cameos
 fabbe86
Kul upplägg om hur pissigt det är att leva i vilda västern. Helt okej helhet som aldrig riktigt lyfter över medel.
 Salot Sar
Hygglig men låg underhållning och drift med en av mina favoritgenrer. Charlize Theron charmar som en blond variant på den yviga mamma Gilmore.
Kom på mig själv med att skratta åt alla de trötta skämt som levereras i den här, men ibland glimmar det till. Vulgokomedi som sätter tonen från ruta ett med en del roliga cameos.
 GinNTonic
Alldeles för konventionell för att funka. Komedier måste överraska!
 zallaxx
Skrattade högt och manligt
 PojmiZ
Fick mig att skratta så funkar nog för er också
 yrkeschaufföre
Jag anser inte att det är en film och sätter därför ett lite högre betyg (3) Det är gott om roliga scener och de flesta är sympatiska och spelar okej. Tyvärr så visas det för mycket hela tiden, vem är det som måste se en hatt full av bajs efter att man hört pruttljud och sett skådespelaren hålla den mot baken under tiden. Jag hade uppskattat den mer om man tonat ner de inslagen.
 Ajax Swan
Helt ok faktiskt. Vulgär/våldsam humor blandas med standard-plot och resultatet blir sevärt. Några roliga cameos. Neil PH gör det bra. 3:a (6/10)
 Berra_777
Gillar man Seth MacFarlane och det han gjort tidigare så gillar man denna. Är man däremot trött och beige så gillar man den nog inte.
 Körsbär
Rolig till o från men inte tillräckligt för att lyfta den över den klassiska trean.
 Djason
Nja visst finns det några riktigt roliga scener men det mesta är kiss och bajsskämt och jag är nog för gammal för sådant. Bra skådisar i Charlize Theron, Liam Neeson och Giovanni Ribisi håller den här filmen iaf klart flytande över ytan.
 Andreas_
Det här var väl ändå rätt okej eller gick att se utan problem i brist på annat, alltså ingen höjdare men ingen stinkare heller. Älskar nämligen Seth McFarlanes andra projekt som Family Guy och Ted men här går han ner sig lite, mycket för att han själv satt sig i huvudrollen vilket han inte gör särskilt bra, han är mycket bättre som röstskådespelare och som filmskapare. Humorn är grov och vulgär som vanligt när det gäller McFarlane och jag diggar det mesta av det men efter ett tag blir det lite tråkigt och lite väl barnsligt, family guy håller mycket bättre och hade hellre sett en family guy långfilm än mer av denna typ a projekt men som sagt, det funkar i brist på annat helt klart. McFarlane har fått med sig många bra skådisar i andra roller som t.ex Charlize Theron, Amanda Seyfried, Neil Patrick Harris och även Giovanni Ribsi men bäst är nog allt Liam Neeson och det är kul att se han i något annat än bara stenhård action. Detta är väl ingen film jag kan rekommendera direkt men gillar man vulgär och grov humor som jag tycker funkar bättre i Family Guy, så kan man ge denna ett försök eller om man är ett stort fan av Liam Neeson eller Charlize Theron, annars finns det roligare filmer att lägga ner tid på. Mitt betyg blir dock en stark 2:a, mycket tack vare just skådisarna men även några riktigt roliga scener här och var.
 karlmats
Precis som i Family Guy och i Ted så kör Seth McFarlane vidare på shotgun-taktiken att skjuta på allt som rör sig och förvånansvärt mycket fungerar, precis som vanligt. Visst är det lite upp och ner och ganska pubertalt stundtals, men det är också en underhållande stund i soffan så jag ska inte klaga. Det kändes lite annorlunda att se Charlize här efter att ha varit och sett Mad Max tre gånger på bio, det långa blonda håret känns väldigt konstigt på nåt sätt. En stabil 3a, i humorträsket får man vara glad att hitta nåt man kan skratta åt överhuvudtaget.
 Sture Stenhög
Väldigt ojämnt, men med tanke på att de allra flesta komedier är genomgående usla, så kanske man ska se det som något positivt. Jag gillar western-estetiken, och jag tycker att de lyckas ganska bra med att använda tidsperioden som en källa till humor. Huvudtemat tycks vara att det måste ha sugit att leva i vilda västern, och de skämten är överlag lyckade. Likaså blir de mer kontroversiella skämten ofta roliga. Men roligast i hela filmen är nog ändå Gilbert Gottfrieds korta gästspel, förvisso gör han väl bara samma sak som han alltid gör, men det är kanske därför det är roligt, han skäms inte över att vara en one trick pony. Att Seth MacFarlane själv spelar huvudrollen känns dock mindre lyckat, och hans karaktär är lite svår att gilla. Då föredrar jag Neil Patrick Harris mustasch-herre. Men det värsta med den här filmen är utan konkurrens den ständiga kiss-och-bajs-humorn, och jag vill egentligen inte alls ge tummen upp till en film med så många skämt på det temat. Jag har därför haft otroligt svårt att bestämma mig för betyget, men det blev ändå en extremt svag trea till slut. Jag vill emellertid ha fört till protokollet att det finns en hel del skämt här som inte hade förtjänat något annat än bottenbetyget
 Trithon
Skrattade sjukt mycket åt denna film, kände mig lite låg men sällskapet och filmen vände hela situationen. Helt underbar.
 Rehn108
En rolig film, över lag. Som vanligt ned Seth MacFarlane så blandas superskämt med usla sådana, och vissa skämt dras förstås ut in absurdum. Men som sagt, rolig över lag.
 Olof_Gronlund
Klassisk MacFarlane-humor. Det var sevärd och skämten håller varierande klass, men många av dem är riktigt roliga. Problemet för folk som är vana vid 30 min i Family Guy är kanske att man ska hålla nivån och humorn uppe på 90 minuter, samtidigt som handlingen ska vara bra. Många lägger lite för mycket krut på själva skämten och missar handlingen. Denna handling är precis om man tror att den ska vara, men skämten håller bra klass, en typisk trea.
 Zipper
Inte särskilt kul, hade hoppats på att få dra på munnen lite i alla fall.
 sven_usling
En fantastisk idé som är rätt uselt utförd. Fjantiga och korkade skämt blandade med roliga och rätt smarta skämt. Roliga cameos men som helhet funkar det inte. Mycket tack vare Seth MacFarlanes begränsade skådespeleri.
Småkul och lagom underhållande film. Inte särskilt mycket att hänga i granen, men förtjänar ändå nästan en trea eftersom inte ett enda skämt gjorde mig förbannad. (6/15)
 kryttan
Älskar Family Guy och Seth MacFarlanes humor. Men har svårt för vissa humorinslag i denna, och därför får den inte 5 av mig. Inte ofta jag skrattar högt till filmer, men här blev det många skratt!
 Hanness
Med denna rollista hade jag väntat mig mera. Barnhumor.
 Rele
En dålig film. Jag ger en etta.
 klatjoffs23
Mjeh... Man skrattar ibland, mer än så är det inte.
 deswhip
Filmen är rätt dålig men jag ger en tvåa för att humorn ändå var bra och Charlize Theron är snygg. Filmens största problem är att huvudkaraktären/skådisen helt saknar karisma. 2-
 Solidus
Politiskt inkorrekta komedier kräver fingertoppskänsla från regissörens sida. Två lyckade exempel är BLAZING SADDLES (DET VÅRAS FÖR SHERIFFEN) och TEAM AMERICA. Allt och alla får skit i dessa filmer och komedin hos dem är lysande eftersom regissörerna vet skillnaden mellan att kasta skit på något på ett underhållande sätt och att enbart kasta skit. Seth MacFarlane har tidigare visat upp en komisk ådra i serien FAMILY GUY samt filmerna om den supande och svärande nallebjörnen Ted, men här blir det ett ordentligt magplask. Komedi + western är två genres som tidigare har fungerat väl med varandra , men i MacFarlanes händer blir det, stort sett, ett misslyckande. Filmen förlitar sig alldeles för mycket på den pubertala humorn, men det finns enstaka scener som får filmen att glänsa till som t.ex. analysen varför inte någon log på fotografier under 1800-talet. Några roliga scener samt överraskande och underhållande cameos från olika kända ansikten lyfter filmen till en godkänd nivå, men jag kan tyvärr inte rekommendera A MILLION WAYS TO DIE IN THE WEST.
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
Minnenas strand (info) 16:46 18/2 (2)
Unforgettable (info) 16:37 18/2 (10)
Röjar-Ralf kraschar internet (info) 16:29 18/2 (8)
Wild Target (info) 15:04 18/2 (76)
Flickan från ovan (info) 15:00 18/2 (324)
A Ghost Story (info) 13:42 18/2 (16)
The Hitman's Bodyguard (info) 13:38 18/2 (42)
Prospect (info) 11:29 18/2 (3)
Snömannen (info) 10:48 18/2 (44)
Zathura - Ett rymdäventyr (info) 10:46 18/2 (127)
Morgan (info) 10:44 18/2 (19)
Äktenskapsleken (info) 10:42 18/2 (10)
Mandy (info) 10:00 18/2 (25)
Going in Style (info) 09:57 18/2 (28)
Crazy Rich Asians (info) 08:48 18/2 (6)
Can You Ever Forgive Me? (info) 08:47 18/2 (3)
Mary Queen of Scots (info) 08:45 18/2 (5)
Orkesterfruar (info) 08:42 18/2 (3)
The Night Comes for Us (info) 08:29 18/2 (10)
Sex Tape (info) 08:02 18/2 (62)
10 orsaker att hata dig (info) 06:40 18/2 (674)
The Meg (info) 06:32 18/2 (37)
A Bride for Rip Van Winkle (info) 03:23 18/2 (2)
Revansch (info) 00:55 18/2 (33)
Helan och Halvan som snickare (info) 00:19 18/2 (14)
Creed II (info) 23:57 17/2 (6)
Devil (info) 23:29 17/2 (252)
Das Glück meiner Schwester (info) 23:25 17/2 (1)
De dömdas lag (info) 23:24 17/2 (2)
Shoot 'Em Up (info) 22:51 17/2 (556)
Murder In Mind (info) 22:47 17/2 (3)
TC 2000 (info) 22:43 17/2 (3)
The Blade Master (info) 22:34 17/2 (17)
Nokas (info) 22:07 17/2 (26)
Cube Zero (info) 21:55 17/2 (231)
Proud Mary (info) 20:49 17/2 (4)
Southbound (info) 20:39 17/2 (14)
Den tysta flykten (info) 18:41 17/2 (70)
Draktränaren 3 (info) 18:33 17/2 (1)
Den tredje vågen (info) 18:25 17/2 (338)
Bakom masken (info) 18:00 17/2 (4)
Der Lauf der Dinge (info) 17:38 17/2 (15)
Gräns (info) 17:19 17/2 (21)
Johnny Skidmarks (info) 17:02 17/2 (2)
Smala Sussie (info) 16:50 17/2 (1085)
Sköna Susanna och gubbarna (info) 16:47 17/2 (7)
Cube 2: Hypercube (info) 16:28 17/2 (403)
Fortress of War (info) 16:27 17/2 (22)
Cube (info) 16:20 17/2 (849)
Mitt Syrien (info) 16:15 17/2 (2)