epilog
Oväntat bra film! Synd bara att känslan förtas rätt rejält av slutminuternas plumpa "skämt".
 Avatard
Stark 3:a! Blev helt tagen av Sofia Boutellas karaktär Gazelle, grymt cool!
 Solpandan
TÄnk dig att austin powers och james bond blandas på ett bra sätt!
 psyche_delic
Växlar mellan 4 o 2. Oftare 4, men måste säga att serien den bygger på är bättre. Filmen tappar bort några poänger och missar målet med andra.
 psyche_delic
Mycket mindre lyckad adaption än Kickass, måste jag tillägga...
 AddeColciago
Ramlar aldrig över gränsen. Väldigt lik Kick-Ass, av uppenbara anledningar.
 Elfereth
Kräks på Hanna Alströms roll i slutet. Drar ner från 3 till 2. Lagom seriös, men skulle mått väl av lite reflektion då och då.
 hohohanne
Filmen låg på 3a nivå fram till slutet, då sjönk det ett snäpp...
 MetalJukebox
Vaugh kör på i sin charmigt överdrivna stil. Kingsman har många snygga scener, är överlag snygg och underhållande. Dock kommer man nog glömma bort den fort och den har vissa bitar som drar ner helhetsintrycket, till exempel den tråkiga träningsprocessen, de obligatoriska mobbarna och den störande svenska prinsessan.
 Argo_L
Skön action. Hanna Alströms bak var ju nice. Synd bara att de blurra den hehe. Bra musik med. Var länge sen man njöt en film så som man gjorde med detta.
 foppa99
Lite Spy kids-varning, men Förvånande bra.härligt att äntligen se Samuel L J göra en bra prestation igen
 DrJW
Har en del kliché och ologiska delar i handlingen, men annars sevärd. Har samma stil som Kick Ass, men istället för superhjälte i tema så är temat spion(och ja, med samma regissör Matthew Vaughn, vilket är rätt uppenbar), dock så föredrog jag Kick Ass mer. Har inte läst serien som den här var baserad på, visste först inte att den var de, och ironisk nog gjord av Mark Millar som också gjorde Kick Ass-serierna. Kritikern som beskrev den här som "Om Tarantino gjorde James Bond" är ren bullshit! Tarantino hade gjort och skrivit en mycket bättre spion rulle än de här och dialogerna hade sannerligen varit mycket bättre skriven! Vore awsome att se Tarantino göra en spion rulle!
 choklatchip
Filmen hade stor potential men föll på att den tog i alldeles för utdraget i våldsscenerna och på vansinnigt plumpt sexistiskt skämt i slutet. Synd när det egentligen fanns otroligt mycket moraliskt i filmen en kunde spelat mer på.
 mr_magi
Bollocks!
 Emsisa
Hade låga förväntningar. Förväntade mig att inte gilla den, men filmen var sjukt underhållande. En svag 4a. Gillade Egerton och Firths roller.
 filmfreak1
Lekfull underhållning, där det mesta görs på rätt sätt. Sam Mendes har något att lära här.
 Ghostface
Visst finns det en charmig gnista här som aldrig riktigt tas på allvar men underhållande är det med en sympatisk huvudroll.
 Dutch
Den "sexistiska" scenen med den svenska prinsessan i slutet var filmens höjdpunkt, som var en fin hyllning av James Bond, även den underbara musiken från Roxy Music var grymt.
 kervisch
4 av 5. Grymt bra film !
 chris_lambert_
Riktigt snygg. Bättre än Kick-Ass.
 the Feber
Matthew Vaughn hade fått väldigt fria händer och hade nu en fantastiskt idé! Han skulle göra ytterligare en actionfilm med ultravåld, denna gång med massa eleganta gentlemän. Medförfattaren Jane försökte påpeka att det kanske behövdes en story också. "Sant" tyckte Matthew! En stereotyp, tråkig skurk vill utlåna mänskligheten via SIM-kort som gör folk galna och mördar varandra! Jane försökte även påpeka att det behövdes kvinnliga karaktärer. Matthew suckade och skrev in en skurk och en kvinnlig agent som inte hade något vettigt att göra under hela filmen. Och så en svensk kronprinsessa som hjälten kan få sätta på vart han vill,som ett pris för att han räddar världen.... Allvarligt talat. Det enda som är bra med den här filmen är Colin Firth och koreografin i fighterna. Och meningslösa, alldeles för många fighter kryllar det om i hela filmen.
 Harford
Filmer som bygger på serietidningar är aldrig bra. Inte den här heller. Jag hade förväntat mig mer. Det bästa med den här filmen var benproteserna.
 xpor
Okej film som passar sig bra på en seg söndag.
 bryngel
Filmer som bygger på serietidningar är nästan alltid bra. Den här också.
 Astrojacob
Bästa action i år. Upgraded Bond - släng dig i väggen!
 mars
Ingen gentleman.
 Engravadlax
Eggsy är en komplett cornball med kostymen på.
 Itake
Sista 20min höjde den från en solklar trea till en lite tveksam fyra.
 #54
Trams.
 FUR
så knäppt och så fantastiskt, lol.
 Bogey
Löjlig film.
 haajen
En del mindre lyckade skämt och för lång speltid förtar nöjet en smula men den underhåller ändå hyfsat som hyllning/parodi på spiongenren.
 Sopranos
Toppen!
 S_Griffon
Wow. Coola sista 20min. Haha
 Benisakura
Jacksons läspande gick inte att svälja.
 ShenLong
för en så keff film var den förvånansvärt underhållande
 Vertov
Usel film med unken manschauvinistisk syn.
 mr_magi
Riktigt medioker!
 Film_DVD
Härligt manschauvinistisk film.
 DaKKa
Riktigt bra popcornrulle!
 myslas
Nä, inte särskilt kul alls faktiskt. Fullständigt utklassad av exempelvis Jump Street-filmerna och framförallt av Vaughns egna Kick-Ass. Ett par underhållande scener räddar den från ettan.
 Purp
Verkar som om en del har upptäckt ett nytt ord "manschauvinistisk" ja herregud så hemskt, jaja en riktigt bra film som blandar bra action med spänning och humor.
 Hypostas
Tramsig film som riktar sig till tonårspojkar. Saknar helt den originalitet, finess och intelligens som fanns i Kick-Ass. Svag tvåa, nästan etta.
 Sture Stenhög
Nog märks det att Matthew Vaughn hyser en stor kärlek till den gamla klassiska Bond-eran, och den kärleken är absolut nödvändig för att en sådan här film ska fungera. Vi har trots alt sett många försöka sig på liknande filmer, och vissa sekvenser i den här rullen känns därför ganska trötta, men i slutändan är det mer kreativt och inspirerat än vad konkurrenterna i allmänhet har att erbjuda. Man lyckas också snyggt hitta rätt i balansgången mellan parodi och hyllning. Colin Firth känns dessutom perfekt i sin roll, och det hela är helt enkelt ett riktigt kul spektakel
 mammene
Här bjöds det på lite av varje, lite Bondkänsla fick man allt, samtidigt några vändningar som överraskade och en lättsam stämning, en lagom blandning som jag gillade och förstås Colin Firth som verkar kunna göra de mesta roller.
 _Fia_
I början så var den lite spännande men blev kassare var minut efter ett tag och slutet är för sexistiskt för att jag skall vilja kommentera det över huvudtaget.
 abnormal
Trots flertalet felaktigheter i filmen njuter jag till 100%! Fantastiskt våld som blir både vackert och underhållande med musiken och den visuella konsten. Hurra!
Precis som i Kick-Ass tycker jag Matthew Vaughn har lite svårt att lägga an en ton som går hem helt hos mig. Blandning av överdrivet våld, humor, underhållning och en del mer realistiska seriösa moment skär sig för mig då det ofta saknas substans som grund och dom seriösa momenten verkar bara existera i just det momentet, inte i resten av filmen. Dock otroligt underhållande och en fantastisk filmfest så det är en väldigt klar fyra.
 Thinduke
Fånig och tramsig, visst, men onekligen underhållande.
 Körsbär
Underhållande o kreativ, skulle behållt lite mer realism så hade jag dragit upp det till en fyra! :)
« Föregående   |   1 2 3 4   |   Nästa »
Senaste kommentarer
The Foreign Duck, the Native Duck and God (info) 02:46 22/2 (5)
The Appearance (info) 01:51 22/2 (1)
Den tyske läkaren (info) 01:16 22/2 (5)
Battle Angel (info) 00:27 22/2 (72)
Svarta handsken (info) 00:26 22/2 (6)
Alien Expedition (info) 23:52 21/2 (1)
The Base II (info) 23:27 21/2 (7)
7 äventyr (info) 23:23 21/2 (3)
Dead Presidents (info) 22:55 21/2 (59)
Free Solo (info) 22:53 21/2 (8)
Molly (info) 22:19 21/2 (5)
Lifechanger (info) 22:02 21/2 (1)
Creep (info) 21:55 21/2 (196)
Bird Box (info) 21:45 21/2 (48)
Zatoichi 7: The Sword of Zatoichi (info) 20:55 21/2 (11)
RBG (info) 18:59 21/2 (6)
Lustgården (info) 17:45 21/2 (14)
Mary Queen of Scots (info) 17:23 21/2 (7)
Morrhår och ärtor (info) 17:16 21/2 (136)
Batman Begins (info) 17:08 21/2 (1500)
Sophies val (info) 16:48 21/2 (54)
Vågen (info) 16:42 21/2 (43)
Bergmans hushållerska (info) 14:00 21/2 (22)
Beck - Utan uppsåt (info) 12:46 21/2 (19)
127 timmar (info) 12:46 21/2 (407)
Telefonmysteriet (info) 12:45 21/2 (1)
Putins vittnen (info) 11:11 21/2 (1)
Ricochet (info) 10:50 21/2 (43)
Shoplifters (info) 09:58 21/2 (13)
Offret (info) 08:30 21/2 (159)
Your Name (info) 08:12 21/2 (24)
Wind River (info) 03:55 21/2 (51)
Skyline Cruisers (info) 02:01 21/2 (9)
The Five Days (info) 01:52 21/2 (6)
Djävligt jagad (info) 00:29 21/2 (16)
The Human Centipede III (Final Sequence) (info) 00:25 21/2 (17)
The Human Centipede II  (info) 00:24 21/2 (112)
Avengers Grimm: Time Wars (info) 23:50 20/2 (1)
Orgazmo (info) 23:47 20/2 (251)
Rampage: Big Meets Bigger (info) 23:37 20/2 (26)
Isle of Dogs (info) 23:36 20/2 (27)
Avengers: Infinity War (info) 23:25 20/2 (78)
Mother of Tears (info) 23:21 20/2 (51)
Alita: Battle Angel (info) 23:17 20/2 (12)
Gods of Egypt (info) 22:59 20/2 (47)
Sweatshop (info) 22:47 20/2 (8)
Åh, en sån deckare! (info) 22:45 20/2 (14)
Dogtooth (info) 22:30 20/2 (217)
Spider-Man: Into the Spider-Verse (info) 22:22 20/2 (8)
Alper (info) 22:21 20/2 (14)