averin
Underhållande och hade sina ljusa stunder men blev för tramsigt emellanåt som drog ned helheten.
 Bengt_a
Den hade sina stunder och var tidvis underhållande, men varför göra den så extremt sexistisk? Kanske det var meningen att göra någon slags parodi på Bondfilmer, men kom igen! En (svensk) prinsessa som säger "If you save the world... you can do it in the asshole..." (Citat från filmen, men inte spoiler.). Stjärtsmiskningar, kvinnorna är veka (förutom den onda tjejen då förstås)... Kom igen stumpan, du klarar det!... Var det med flit gick den humorn mig totalt förbi. Kunde blivit en femma, men jag vill inte bli rekommenderad fler filmer som är liknande denna så det får bli en trea.
 senilix
Svag.
 Semiramis
Helt OK, men för mycket trams. Noterade inte att den var sexistisk.
 Spook
mer action till firth!
 RunRiot
Det skitsunkiga slutet drar ner betyget rejält, men annars gillade jag den faktiskt väldigt mycket. Smart och underhållande utan att bli för mycket (med undantag för slutet då). Bra story och sköna karaktärer. Däremot kändes den lite väl lång.
 djonipony
3.5
 m4e
Kul actiontrams. Scenen med Colin firth i kyrkan samt det fåniga soundtracket håller underhållningsnivån uppe. Ibland tycker filmen själv att den är lite väl fyndig bara:) ... sen ser hvudrollsfiguren ut som Cristiano Ronaldo. Stark 3:a.
 bobbolina
Såg versionen utan det bedrövliga haveriet till analsex-skämt och utan att veta vad regissören hade sagt om det. Så den får betyget den hade innan jag såg det.
 Tim Buckley
(rek 3a) som en blandning mellan team america (England) och en 80 tals bond garnerat med Austin Powers. Småskön att se med feber, men lär inte lämna några spår. 3a.
 Rickelin
"Svenskarna" var ju pinsamt dåliga och out of place. Hur tänkte dom där? Annars helt ok
 WillyV
Ytterst charmig och komplett galen. Good stuff!
 kiss74
Bra action , som dock förstörs lite av det konstiga sexskämtet mot slutet. Det passade inte alls in och var verkligen inte roligt. Det sänkte faktiskt filmen från en fyra till en trea.
 Arseenal
Riktigt bra action! Och sköna skådespelarinsatser. Positiv överraskning, helt klart!
Matthew Vaughn är en regissör med ett imponerande CV och detta i kombination med att jag bara hade hört jubel angående denna film gjorde en titt självklar för mig. Vi får härliga skådespelare som Colin Firth, Michael Caine, Sam L. Jackson och det är snyggt filmat med specialeffekter och actionscenerna som underhåller. Precis som i Kick-Ass är det väldigt våldsamt men man accepterar det genom filmens humor och underhållande stämning. Mitt enda problem är att filmen aningen för tonårsaktig. 3+
 Hogman
Lite rolig, klart bättre än sin förebild, Bond.
 kontorshunden
Skön film med "glimten i ögat". Svag fyra för humorn och skådespelarinsatserna.
 isecore
Gott om bortkastad potential här. Kul och tajt i början, men den blir den alldeles för egocentrisk och tror att den kommer undan med precis vad som helst. Svag och platt, på det stora hela. Svag tvåa.
 QuiNonStultus
Det blir en stark 3a på denna. Tycker att skådespeleriet stundtals är bra, framför allt Firth och Jackson, förståss, men "fula ankungen"-grejjen är lite för uttjatad. Men tack, snälla, för en del tajta scener!
 Fetjocke
Näh. Den här filmen försöker lite för mycket att vara rolig, utan att egentligen lyckas. Ett litet plus för vissa actionscener. Och, förstås, för den svenska kronprinsessan!
 HerrNenne
Borde försökt sig på att vara charmigare, nu förlorar den mycket på att den långa stunder är för seriös, vilket gör att det känns konstigt när den försöker vara rolig också. Hade trott och kanske hoppats på mer av en komedi, får storstryk av Spy. Ganska underhållande dock och Tilde var ju rolig i slutet, trots taffligt skådespel från henne.
 gubben viktor
En fråga jag ställer mig genom hela filmen: VILKEN ÄR MÅLGRUPPEN? Det är som en barnfilm, typ Spy Kids, men samtidigt full av riktigt grovt våld (mycket folk som får pinnar genom sig) och andra verbala grovheter. Dessutom har den stora problem med tajmingen genom hela filmen. En MYCKET svag tvåa får den av mig.
 gubbtjyv
Det har var faktiskt låångt över förväntan. .
 ledsenpirat
Småkul variant på agentfilmerna. Mycket är överdrivet och skruvat, men det hör till världen. Jag har lite svårt för övervåldet ihop med humorn dock.
 Cp-arnie
Den började ganska lovande, men blev sen jävligt pajig! Blev inte jätteglad över hur Sverige framställs, även om det är på skämt. Älskar Firth och Jackson, men i övrigt nja. Hyffsad som bakisfilm
 Spunks
Blir helt chockad när jag läser alla kommentarer här på FT då jag själv kände under filmens gång att "Det här är lätt den bästa filmen jag sett i hela mitt liv!" I dess genre. Den innehöll allt kände jag som är extremt trött på massförgörelsefilmer som Hollywood spottar ut idag. Den här filmen är helt klart gjord av kvalitet och med finess. Jag måste även säga att jag till viss del håller med L. Jacksons motiv.
 Portugallien
 Kajanus
Ett manus så svagt att det är pinsamt. En film så rolig att uppleva att jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen. Schizofren, osäker och ändå underhållande som få. Matthew Vaughn har hittat sin ton.
 eodling
Var tvungen att ta ner den ett snäpp då de "komiska" inslagen i filmen förstörde en bra actionrulle, kass kommentar av den svenska tjejen som förstörde hela filmen...
 Godzillasaurus
Såg filmen på Bluray. Tyvärr saknas prinsessans skämt i den versionen, vilket var en besvikelse, men filmen är en solklar 4:a även utan det. Hoppas på en director's cut; den lär vara värd mina pengar!
 Zahmel
Dåligt manus, usla fightscener så hackigt att man knappt ser vad som händer. Humorn var inget för mig. Jag hade rätt höga förhoppningar på den här filmen, hade hört mycket bra om den. Men blev riktigt besviken men jag såg sen att matthew vaughn hade gjort den och jag har inte gillat en film han har gjort sen layer cake. Egentligen exakt samma film som stormbreaker med mer våld. Gillade inte den gillar inte den här.
 lilebroer
smått underhållande. Absolut inget mer än så.
 zyxz
Jag gillar den här trots att den är fånig
 Vira
Filmen i ett koncentrat: underhållande, men inte mer än så. Jag gillade första halvan mer än andra och önskar att man hade satsat på att utveckla de komponenter som filmens första hälft innehåller (framför allt Kingsman-tematiken) istället för att, som nu är fallet, kasta sig in i ett slags självmedeveten Bond-pastisch. Detta hade kanske funkat om inte Samuel L. Jacksons skurk hade varit så urbota fånig och om den sista akten inte hade gett mig akuta "Spy Kids"-vibbar. Det är väl tänkt att vara roligt, men är tyvärr mest barnsligt. Det är synd, för Colin Firth (som här som vanligt är toppen!) förtjänar mer. Det finns dock en hel del roliga ögonblick och den berömda kyrkoscenen överträffar nästan Tarantinos värsta våldsorgier. Underhållande, men inte mer.
 Mat1az
Premissen känns alldeles för utnött, känns som att man sett hela historien förut. Bara för att man slänger in övervåld och blod samt gör några "oväntade" drag så blir det inte innovativt bara för det. Första halvan känns väldigt mycket som Ender's Game. Samuel L. Jackson känns också aningen lam, tycker inte det räcker att bara dra på sig en keps och lespa liksom. Taron Egerton är väl okej, men känns för genetisk, kanske för att hela filmen känns genetisk. Gillar ändå Colin Firth , han gör rollen riktigt bra. Och scenen i kyrkan är absolut suverän. Fyrverkerierna var också rätt schysta. Mark Hamill var en lite kul toutch. Speltiden känns alldeles för lång. Humorn faller väldigt sällan mig i smaken, men jag gissar att om man satt och skrattade till Guardians of the Galaxy så kommer man tycka att den här filmen är jätte rolig. För mig räcker det med en titt.
 annihilat0r
"Kingsman: The Secret Service" är en fräsch actionkomedi. Regi och manus är modernt hanterade, i linje med året 2014. Ett gäng trevliga skådespelare förstärker atmosfären. En festlig tillställning som bör upplevas.
 loenneberga
Topp tio-listan över de sämsta filmer jag någonsin sett
 erik.p
Mja. ett skratt här eller där, men inget särskilt. Dock bättre än jag hade trott...
 Djason
Film som var hårdare än väntat. Hade väntat mig en lite lagom lam disneyfilm men här får man hårda actionscener blandat med en del skön humor och vass musik. Minus dock till filmen är allt för lång. Hur i hela världen fick Hanna Alström en roll i denna film?
 Eeler
skön agent-kitsch
 Andreas_
Barnsligt värre av actionmästaren Matthew Vaughn, detta är hans första mediokra film som han gjort för annars har han bara gjort helt lysande actionfilmer med guldkant som t.ex X-men first class och Kick-Ass eller svarta dramakomedier som t.ex Layer Cake som är ett sant mästerverk, men här misslyckas han totalt eller så siktar han bara på en yngre målgrupp som inte har så stora krav på filmer utöver häftiga actionscener, för det är det enda denna film har, otroligt snygga och välgjorda actionscener och en Colin FIrth i en liknande James Bond roll som han gör otroligt bra, trodde faktiskt aldrig att Colin Firth skulle lyckas göra en action men ack så roligt att se han göra det så här bra. Även Mark Strong och Michael Caine är med och gör mindre roller och dom gör det riktigt bra men kan inte riktigt förstå hur såna här stora skådisar vill vara med i sån här simpel film. Samuel L Jackson spelar skurk och gör det bra, även om han karaktär är oerhört barnslig. Filmen eller manuset i sig är baserad på en serietidning så att saker och ting är en hel del överdrivna kan jag köpa men att man inte får se Eggsys träning för att bli en Kingsman tycker jag är oerhört dåligt, det är som att han blir en superagent över en natt, men förutom det och ganska barnslig intrig så funkar denna actionfilm i brist på annat, jag hoppas dock att mästerregissören Matthew Vaughn kommer rikta in sig på betydligt mognare action framöver för som sagt Layer Cake är ett mästerverk och mer sådant vill jag se. Betyget blir dock en stark 2:a för denna, tack vare dom otroligt snyggt filmade actionscener samt lysande skådespeleri.
 jingoo
Väldigt skön stil, men den fjantiga intrigen drar ned betyget. Hade mått bra av att vara mörkare, något som Kick-Ass lyckades med.
 Wicecrew
Mycket bra action.
 kosmoskatten
20 min får lång, annars bra. Bra mix av våld, glimten i ögat och trevlig musik. Storyn helt ok, vilket jag annars brukar irritera mig på i den här typen av filmer.
 Nathalena
Den var helläcker som film fram till "den svenska prinsessan" drog ner slutet med barnsligt språk och smaklöshet.
 Malin_sg
Jag hade gett den en fyra i betyg om det inte vore för det obegripliga dravlet med kronprinsessan i slutet.
 Boondock_saint
Sjukt random slut.
 Jompalompier
Helt okej underhållning men mycket klyschiga och förutsägbara grejer. Hade blivit en 2:a om det inte vore för "fyrverkeri-scenen" med huvudena.
 Tuuna
Helt OK spionfilm. Slutets softporn var jag inte alls förtjust i. Helt onödigt och jäkla fult att karaktären som påvisade stark moral och kämparvilja gentemot skurken i slutändan förminskades till ett sexobjekt. Sänkte betyget och respekten för filmen enormt.
 arruba
Skruvad och rolig, härligt med underhållande filmer.
« Föregående   |   1 2 3 4   |   Nästa »
Senaste kommentarer
Skyline Cruisers (info) 02:01 21/2 (9)
The Five Days (info) 01:52 21/2 (6)
Djävligt jagad (info) 00:29 21/2 (16)
The Human Centipede III (Final Sequence) (info) 00:25 21/2 (17)
The Human Centipede II  (info) 00:24 21/2 (112)
Avengers Grimm: Time Wars (info) 23:50 20/2 (1)
Orgazmo (info) 23:47 20/2 (251)
Rampage: Big Meets Bigger (info) 23:37 20/2 (26)
Isle of Dogs (info) 23:36 20/2 (27)
Avengers: Infinity War (info) 23:25 20/2 (78)
Mother of Tears (info) 23:21 20/2 (51)
Alita: Battle Angel (info) 23:17 20/2 (12)
Gods of Egypt (info) 22:59 20/2 (47)
Sweatshop (info) 22:47 20/2 (8)
Åh, en sån deckare! (info) 22:45 20/2 (14)
Dogtooth (info) 22:30 20/2 (217)
Spider-Man: Into the Spider-Verse (info) 22:22 20/2 (8)
Alper (info) 22:21 20/2 (14)
Hot Shots! Höjdarna! (info) 22:08 20/2 (350)
Ont blod (info) 22:04 20/2 (20)
Free Solo (info) 21:49 20/2 (7)
Zatoichi 6: Zatoichi and the Chest of Gold (info) 21:41 20/2 (13)
A Star Is Born (info) 21:38 20/2 (41)
The Domestics (info) 20:50 20/2 (4)
Shot Caller (info) 20:35 20/2 (13)
Sabrina (info) 20:27 20/2 (52)
Creed - The Legacy of Rocky (info) 19:43 20/2 (86)
Unga Astrid (info) 19:40 20/2 (12)
Crazy Rich Asians (info) 19:30 20/2 (7)
Milk (info) 19:19 20/2 (276)
Méditerranée (info) 19:01 20/2 (6)
Förtrollad av Paris (info) 19:00 20/2 (7)
Colonia (info) 18:54 20/2 (13)
Paradisets barn (info) 18:46 20/2 (61)
En iskall jävel (info) 18:00 20/2 (31)
High Flying Bird (info) 17:57 20/2 (2)
Hämndens timme (info) 15:20 20/2 (23)
Es begann bei Tiffany (info) 14:45 20/2 (1)
Röster (info) 14:25 20/2 (1)
The Raven (info) 13:15 20/2 (115)
Ha ett underbart liv (info) 12:08 20/2 (127)
The Dead (info) 12:05 20/2 (53)
Wood Job! (info) 08:29 20/2 (2)
A Night at the Garden (info) 00:58 20/2 (2)
Patriots Day (info) 00:57 20/2 (28)
48 timmar (info) 00:45 20/2 (145)
Polar (info) 00:44 20/2 (18)
The Equalizer 2 (info) 00:43 20/2 (22)
Game Night (info) 00:36 20/2 (43)
Bone Tomahawk (info) 00:24 20/2 (59)