djonipony
massa sketcher; blandat bra o mindre bra. trevligt med snygga 70-talsbröst och roliga bruce lee-parodin.
 Boogie_aight
mycket är så jävla bra och mycket är så jävla dåligt, så...
 dollet
den är ju asrolig!
 Nokair
några bra scener....några mkt bra scener :) .....och nårra mindre bra :(....filmen är iaf värd en 4 ;)
nokair, varför har du sett en 3a då? :) Skitkul film, också kul att se hur Landis, Zucker, Zucker och Abrahams utvecklats och varifrån deras humor kommer, typ... :)
 Behemoth
Fruktansvärt onödig film men underhållande.
 tobl07
Skräpfilm
 vembryrsej
you have my gratitude!
 Bomkia
Ojämnt, men det väger över till en svag trea.
 Redwood
Ojämn, men jätterolig på vissa ställen.
en av den moderna filmhistoriens viktigaste filmer, förändrade parodin för alltid... ;)
 NHL
Lite berg-och-dalbana över det hela. Ena stunden är det skitkul för att i nästa vara riktigt sunkigt. 30-minutersparodin på Bruce Lees 'Enter the Dragon' är ganska kul (om man sett originalet vill säga).
 Plantz
Liknande filmer : Wargames? hööö
 Jason Voorhees
Klassisk parodi från gänget bakom Titta vi flyger och Den nakna pistolen. Här drivs det med allt från reklamfilmer och nyhetsprogram, via en Enter the Dragon-parodi och ölhävande Hare Krishnas, till katolska gymnasietjejer i porrfilm och bortgjorda stjärnor, såsom Donal Sutherland och George "James Bond" Lazenby. Den driver med allt och alla, nästan! Den innehåller några för sin tid extremt chockerande och vågade sexscener, och blev bl.a. därför först censurerad med över 5 minuter bortklippt material, men jag äger den oklippta versionen! Kentucky Fried Movie är en riktig kultfilm och blev stilbildande för så gott som alla kommande parodier! Väldigt sevärd
 Riff Randell
Rätt kul film. Lite för många sketcher som inte lyckas med sin poäng men många är verkligen kul ändå. Galningarna Zucker, Zucker, Abrahams och Landis har inte direkt gjort ett dåligt jobb, men resultatet är ojämnt och sedan följde klassiker som Deltagänget och Titta vi flyger!
 Moj
Har inte åldrats alls med värdighet. Mycket litet av det som visas är parodier längre, därtill för skruvad är världen numera. Mycket bröst dock, och bröst blir ju aldrig omoderna ;)
 W.Andersson
Lyckas stundtals..
 GNStudios
med tanke på åldern håller komedin förvånansvärt bra. givetvis är den inte lika bra som fantastiska top secret! och nakna pistolenfilmerna men man ser tydligt hur deras komediform utvecklas i filmen. men varför all denna mjukporr? :-)
 Helenanena
Ojämn... Inte helkass, men som tur är har deras senare filmer varit enormt mycket bättre.
 yrkeschaufföre
Här är välkanske någon sketch som når upp till lägsta nivån på S-Teve (student tv i Lund) och det är INTE bra!
 mcneil
Fan vilken bra film att se dagen efter en kräftskiva med en massa polare som är bakis:)
 Dele
Väldigt underhållande men lite ojämn. Själv tycker jag bäst om kampsportfilmen.
 MrDoctor
Sketchen om döden var en femma, resten ganskla lågt, mellan etta oc tvåa.
 NPR
Eftersom denna filmer är ju gjord med flit som riktigt kass... skaparan ville ju att den skulle vara helt enkelt Cp och bara kass... så dom har ju lyckats fullt ut med det, därför blir denna filmen bra när man vet om varför den är gjord så som den är, sjuk... därav en bra film
 Troff
Hysteriskt rolig!
 Kurosawafan
för tråkig bara, ett fåtal roliga skämt menm mest långtråkig och B (och TUTTAR!)...
 jonbo
Episodisk "film". En del smågarv men mest transportsträckor.
 KeZan
Vissa episoder var hyfsat kul.. men i det stora hela så sög den.
 Fläskkäft
Vad var det här för skräp? Förmodligen den mest oroliga komedi jag sett. Väntade på att skiten skulle ta slut. Måste dock medge att om du vill testa ditt tålamod i 85 minuter så ska du inte tveka!
 Cuteboringlove
En film som inte handlar om någonting. Kan det bli bättre?
 VonDerStock
De kan inte ha skrattat särskilt mycket åt detta 1977 ens...
 Sture Stenhög
Zucker/Abrahams/Zuckers debutfilm och det märks. Deras vanliga humor finns verkligen här och en del grejer är riktigt roliga. De har dock inte ännu fullt ut lärt sig hur man gör komedi så effektivt som de senare skulle göra. Tempot är t ex alldeles för slött för en sån här sorts film. Det finns dock inte några skämt i filmen som är irriterande dåliga och överhuvudtaget inget man direkt stör sig på. Däremot finns det tillräckligt mycket kul här för att filmen ska vara värd att se för dem som gillar trions övriga filmer
 Dr Uddakärlek
Den var verkligen inte rolig. Orkade inte se hela..
 Barbamuffin
Den är så ojämn. Finns vissa nummer som är grymma. Coola skådisar i helt bisarra sammanhang.
Inte alls lika rolig som "Pang i rutan". I synnerhet saknar den de fantastiska topparna som efterföljaren har. Men KFM bjuder på många skratt och god underhållning. Se den! (9/15)
 Daniel Mott
Det finns lite humor bland den stora ojämnheten, med tanke på budgeten blir betyget en extremt svag trea.
Efter en andra titt så sänker jag betyget från en stark trea till en rak. Bitvis väldigt rolig, men ack så ojämn. (8-/15)
 lekke
Genierna Z/A/Z in the making. Deras galna humor skiner starkt i vissa sekvenser, men som helhet är det en ack så ojämn sketchkavalkad. Se, skratta lite och glöm glöm glöm.
 AddeColciago
Ganska rolig de första 20 minuterna, likaså de sista 15. Men vad var grejen med den alldeles för långa och stentrista A fistfull of Yen?
 83-Echoes
Extremt ojämn film med ett par riktigt roliga sketcher några riktiga båten nap så det får bli en hyfsat stark 2.
 Angeliana
börjar bra , och blir lite bättre mot slutet igen. Håller med de andra sagt, att för lång tid spenderades på det där asiatiska stället där de slogs och höll på, riktigt tråkigt.
 Nathalena
de första sketcherna var roliga men sedan...ja herregud..
 MaxMackan
När de är bra är det riktigt bra. Ville nästan sätta en fyra, men det beror på den starka avslutningen. Sista tre-fyra sketcherna är grymma. Man glömmer nästan att det var mycket skräp emellan de första och sista sketcherna. Ojämn som sagt.
 Ful_fisk
En samling kassa sketcher. Stängde av efter 40 minuter, då jag fortfarande inte skrattat. Värdelös skit som förmodligen inspirerat Friedberg och Seltzer till att göra sina filmer. Abrahams och bröderna Zucker skulle snart få till det i Titta vi flyger, men här flög ingenting alls, utan det kraschade redan på landningsbanan.
 dudson
En del var bra resten känndes jäkligt mossigt. Roligast var Bruce Lee parodin med den vrålande och kickande chinken=)
 JanneN
På DVD omslaget stod det: "En komedi från idioterna som prackade på oss 'Titta vi flyger' och 'Den nakna pistolen!'". Jag håller med.
 mr_magi
En sanslöst dålig komedi. Skrattade vid ett(!) tillfälle. Då i sympati.
 Johan_G
Ojämn, En amerikansk version av Monty python tycker jag. Så istället för en massa knasigt tecknat, så inför dem bröst och sex-skämt, i den Amerikanska andan. Trött som skammen under Bruce lee parodin, så hade svårt att hänga med där under en 5min period. Fick dock känslan av att det jag missade, inte var så viktigt ändå. Roligt vid en del ställen, men kanske inte så bra som betygen på dvd-fodralet sa att den skulle vara. Men det var väldigt blandat vad det var för parodier så, någon av sketcherna faller säkert in i någons smak. Stark 2+/Svag 3. Den var för upp-hypad.
Jag har länge tänkt se denna sketchkomedi. Gillar man sketchkomedi och humor som påminner om den från Airplane!-filmerna eller Den Nakna Pistolen-filmerna så är chansen större att man också kan uppskatta detta. Nu når dock inte denna film upp till tidigare nämnda och underhållande filmerna. Sketcherna är väldigt varierande i kvalitè och bäst är de korta sketcherna. Sämst var "Fistful of Yen". Filmens speltid på 80 minuter flöt dock på snabbt och jag skrattade gott vid flera tillfällen. 3-
 yrkeschaufföre
Jag har sett den förr, gav den en etta och fick nu för mig att det kanske var lite väl elakt... men det var ju snarare snällt. Jag försöker komma på någonting som är roligt men det är några korta ögonblick som är lite komiska men det räcker inte för att motivera att sitta igenom den här!
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Den of Thieves (info) 14:18 16/2 (23)
Replicas (info) 14:10 16/2 (2)
Enter the Void (info) 13:02 16/2 (104)
Robin Hood (info) 12:28 16/2 (7)
Dr. Strangelove eller: Hur jag slutade ängslas och lärde mig älska bomben (info) 11:16 16/2 (770)
Alita: Battle Angel (info) 09:14 16/2 (7)
Desert Saints (info) 08:44 16/2 (15)
Blodigt allvar (info) 08:41 16/2 (6)
Remains to Be Seen (info) 08:32 16/2 (1)
Den osynlige gästen (info) 01:42 16/2 (12)
Min bäste väns bröllop (info) 01:15 16/2 (285)
Bad Times at the El Royale (info) 01:05 16/2 (16)
The Little Stranger (info) 23:59 15/2 (4)
Polar (info) 23:57 15/2 (17)
Bird Box (info) 23:55 15/2 (47)
IO (info) 23:50 15/2 (10)
The Finest Hours (info) 23:50 15/2 (23)
Hellraiser: Judgment (info) 23:46 15/2 (5)
Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott (info) 23:46 15/2 (21)
Overlord (info) 23:41 15/2 (13)
Dogman (info) 23:20 15/2 (2)
Det finns inga gränser (info) 22:58 15/2 (2)
Cold War (info) 20:03 15/2 (12)
The Man Who Killed Hitler and Then The Bigfoot (info) 19:03 15/2 (4)
A Family (info) 18:34 15/2 (3)
Shanghai (info) 17:34 15/2 (44)
Air Strike (info) 16:25 15/2 (4)
Aquaman (info) 14:03 15/2 (24)
The Trader (info) 13:51 15/2 (3)
Leap Year (info) 13:28 15/2 (1)
The Limehouse Golem (info) 11:59 15/2 (10)
Neds (info) 11:57 15/2 (15)
Medan du sov (info) 11:32 15/2 (199)
Mercuriales  (info) 11:17 15/2 (1)
Livet blomstrar (info) 10:31 15/2 (1)
Mondo cane 2 (info) 06:23 15/2 (11)
My Happy Family (info) 05:38 15/2 (3)
Police Story (info) 05:24 15/2 (71)
Ondskans mirakel (info) 03:43 15/2 (23)
Hindenburg (info) 03:11 15/2 (5)
Madame (info) 00:29 15/2 (3)
The Future Of Pinball (info) 23:26 14/2 (6)
Baby Driver (info) 23:16 14/2 (73)
Din för i kväll (info) 23:10 14/2 (19)
Ciao Bella (info) 22:37 14/2 (155)
Morden i Sandhamn - I de lugnaste vatten (info) 22:19 14/2 (9)
Fyre: The Greatest Party That Never Happened (info) 21:46 14/2 (9)
Rampant (info) 21:32 14/2 (1)
Sleeping with Other People (info) 21:20 14/2 (12)
Happy Death Day 2U (info) 20:41 14/2 (1)