skillbill
Dags för Ferrell att få en hit nu.
 rovbin84
Jorå den har sina stunder :)
 Afflicter
Lyfter aldrig riktigt. Det känns som att det finns en massa missad potential här.
 Borrman
Usel komedi. Temat suger och skämten är inte roliga. Downer!
 S_Griffon
Så fånig. Min humor verkar det som :)
 isecore
Skräp. Idiotisk komedi som nästan helt saknar höjdpunkter.
 Zaqwer
Är inte det här precis samma handling som i Big Stan? Gillade iofs den filmen så kommer se denna vilket som.
 ziferN
Det är ändå underhållande och småkul i mitt tycke iallafall, samt så kräver jag dessutom inte mycket utav filmer, särskilt komedier. Men gillar man Will Farrell, som jag, lär man tycka om den här filmen också. Det enda som kanske drar ner filmen lite är att hela filmens koncept är en ripoff av Big Stan. Titta bara på handlingen, hustrun och karaktärerna.
 F-M-J
Inte ens tungviktaren Ferrell kan få mig att skratta här.
 Spunks
Ingen tung story direkt men det är väl ändå inte syftet med filmen? Den bjöd i alla fall mig på en hel del skratt.
 Amx
Gick och kolla på men som tidigare har sagt så är detta en solklar ripoff av Big Stan. När jag först såg trailern för filmen så tänkte jag genast på Big Stan. Borde ju inte ens vara tillåtet att plagiera film på det här sättet.
 Leala
I isrsel
 menschenfeind
Visst är det kul ibland, men mest är det bara en osammanhängande scener fyllda med Ferrels utdragna könsordsmonologer, precis som allt annat han gjort de senaste tio åren eller vad det kan vara.
 AddeColciago
Will Ferrell är rolig. Det räcker så.
 ekback
Nja, några roliga scener men medioker eller tråkig i övrigt. Will kan bättre.
 dafreakish
Bitvis roligt om man som ska bli tuff inför sitt felaktigt utdelade fängelsestraff. Kevin Hart brukar vara outhärdlig, men fungerar bra tillsammans med Ferrell som dock inte gör sin bästa roll i karriären. Filmen bjuder på en del skratt men spårar ur ordentligt mot slutet. Hade nog kunnat bli bättre.
 Engravadlax
Inte helt värdelös fars. 160 cm lång Kevin Hart ser ut som en dvärg bredvid 190 cm lång Will Ferrel. Han borde spela Kanye West i något eller en karaktär baserad på honom. Initialt bara krass, men filmen har tillräckligt många repliker som "James: I'm not trying to appropriate your culture. Darnell: That's great. I'll tell the others." för att få mig att fortsätta kolla. Det är trams, men det är kul trams också.(6/10)
 Purp
Äntligen en komedi som som är bra, tunnsått på sista tiden med den här typen av film, sen så är ju Kevin Hart djävligt skön skådespelare.
 Teodor
Helt ok, en del roliga scener. Ferrell har gjort bättre och sämre.
 arruba
Egentligen en riktig bösrulle men den är ju för härligt att se Will Ferrells face, så jag måste godkänna denna grabb.
 petson81
Den är okej och funkar att se, inte så mycket mer än så dock
 Hypostas
Helt OK komedi faktiskt, som är värd en riktigt stark tvåa i betyg.
 HerrNenne
Underhållande rakt igenom.
Trots att jag gillar Will Ferrell och Kevin Hart både som skådisar och komiker så var mina förväntningar inte särskilt höga här. Historien kändes på pappret helt enkelt rätt urvattnad. Vad jag dock fick i praktiken var en väldigt rolig film där kemin mellan Ferrell och Hart är underbar. De omges dessutom av bra och underhållande skådisar i birollerna. Till slut blev detta inte bara en film som lyckades underhålla för stunden utan jag vill och kommer att återvända till denna filmen igen. 3+
 emilstjernholm
Merry dickmas santa cock!
 siggelund
Pubertal prutt och rashumor. Men det funkade för mig. Riktigt jäkla kul.
 MinotaurKing
asgrym!
 guswib
Ok. Kunde ha varit mycket värre.
Mycket återanvänt och framtvingat material som visst är kul, men lika ofta bara tröttsamt. Gillar Ferrell och även om han knappast är i sitt essä här funkar det ändå hyfsat.
 lundabo
Hehehe, lustig :P
 JonasM
Rasistiskt och homofobiskt. Ja mycket sämre än så här blir det ju faktiskt inte.
 Olof_Gronlund
Där fanns ju vissa skämt som låg på 4-5 skalan. Men filmen i övrigt var ju inget att hurra åt. Det är alltid svårt att få komedier att fungera, det syns t.ex. på Oscarsgalorna där dem aldrig är nominerade ens. Men man måste också gilla Ferrell och Hart för att uppskatta filmen, och det gör jag. Stundtals mycket rolig, en trea sammanlagt. Allt för uppenbar i övrigt.
 dudson
Störtskön Ferrel film där han är riktigt rolig!) Kevin Hart passar åxå in som hans sidekick. Många roliga scener som är jävligt befriande när det kommer till komedi. Grym film helt enkelt!
 wasteoftime
Nja. Det finns några få ljuspunkter, och Will Ferrell är ju väldigt bra som obekväm vit överklasskille. Men utöver det har den inte mycket som ger den kredit på pluskontot. 0,1 på SH-skalan.
 Grane
Förvånansvärt få skratt trots att jag gillar både Hart och Ferrel.
 chris_lambert_
Stark tvåa. Förutsägbart med en del sköna skratt.
 AlbinWesley
Filmer som den här hänger för mig väldigt mycket på vilken dag jag ser dem. I dag passade det faktiskt bra. Jag tyckte det var kul, urfånigt förstås, men kul.
 kallewj
Rasistisk, sexistisk och homofobisk smörja. Dessutom inte rolig
 Brouhaha
Tänk vad jobbigt livet hade varit ifall man blivit stött av de "rasistiska, sexistiska och homofobiska" inslagen i den här filmen. Den är inte rasistisk. Det är en viktig film, med ett fint budskap. Den säger att ifall du har en svart vän, så ska du vårda den relationen. Han kan försvinna från ditt liv närsomhelst, och först då kommer du förstå vad du gått miste om. Och det tycker jag är vackert.
 AlaRegularis
Förvånansvärt rolig faktiskt
 EvilNed
Ibland får man skoja om rasism utan att för den delen vara rasistisk. Denna filmen är ingen fullträff men den är något sånär underhållande.
 fabbe86
Att skoja om rasism har väl aldrig varit ett problem? En idiot som är rasist/homofob är ju supertacksamt att skoja om! Superlåga förväntningar på den här och skrattade mer än jag trott från början. Kul när han svär! "Fuck cock! My lifes ass hole is fucked!" Ibland är man på rätt humör. Knapp trea.
 robbieroy
Komedi är en extremt subjektiv genre. Det finns naturligtvis fin humor som "är" rolig för att nån jävel bestämt sig för det. Men faktum är ju att saker som är roliga på riktigt inte har ett dugg att göra med underfundighet eller satir eller eftertanke, utan utgörs av sådant som får en att skratta. Tvärt och utan pardon. Som Will Ferrell och hans idiotiska filmer ofta får mig att göra. Med undantag för sista 20 så skrattade jag konstant så jag kiknade. Har inte en komedi lyckats då så säg?
 Andreas_
Underbar komedi med en som vanligt suverän Will Ferrell som faktiskt även här har ett riktigt bra komiskt samspel med Kevin Hart som jag vanligtvis har svårt för men här gör dom fantastisk komedi ihop. Det är grovt, mörkt och brutal humor som siktar under bältet hela filmen igenom och jag bara älskar det...älskar när komedier kan driva med den patetiska PK maffians perfekthet och präktighet...inte för att det finns så mycket PK i USA eller Hollywood kanske men i stort överflöd här i Sverige och all humor som tar en sving mot PK:n är helt suverän i mina ögon, så gärna mer av denna varan, man skrattar så man kiknar såvida man inte är helt uppknäppt och tråkig PK anhängare förstås. filmen får dock en svag 4:a så det är långt ifrån något mästerverk men helt klart värd att se om man gillar lite under bältet humor.
 Solidus
Will Ferrell är det bästa som har hänt komedin sedan Jim Carreys glansdagar och han kan med små medel få mig att kikna av skratt. Den här filmen inte något undantag. Jag älskar idén och det finns flera moment i "Get Hard" som får mig att skratta högt. När filmen är rolig, då ÄR den rolig. Kevin Hart har inte riktigt lyckas fånga mig, men här är han riktigt bra. Scenen när han pendlar mellan tre olika karaktärer på en påhittad fängelsegård är fantastiskt. Däremot är filmen absoluta höjdpunkt när Ferrells livrädda karaktär ska mucka gräl med tre muskulösa män. Det är komiskt guld. Om du gillar filmer som t.ex. "Anchorman", så borde "Get Hard" falla dig i smaken.
 Totenkopf
Will Ferrel levererar igen.
 Christofer
Jag är fullt medveten om att jag nu sätter ett överbetyg, men trots alla klischéer och överspel från både Ferrell och Hart så bjöd det på en hel del skratt emellanåt. Därmed är trean ett faktum.
 deswhip
Filmidén är bra och Will Ferrell håller stilen, jag själv gillar inte Kevin Hart så mycket och tyvärr är han också sig lik. Några skratt blir det absolut men slutresultatet är tyvärr endast mediokert, humorkvalitén är för ojämn. 2+
 Spidde
Helt ok amerikansk komedi i typisk Will Ferrell-stil. Lite ojämn men några scener är riktigt lyckade. Hade varit kul om de utforskat de sjuka kontrasterna i det amerikanska samhället lite mer, nu blev det lite platt på den fronten.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Bad Santa 2 (info) 14:56 17/2 (22)
Der Lauf der Dinge (info) 13:06 17/2 (15)
Alla helgons blodiga natt 2 (info) 12:58 17/2 (175)
Dagar som skakat världen (info) 12:52 17/2 (49)
Imse vimse spindel (info) 12:50 17/2 (189)
En riddares historia (info) 12:46 17/2 (586)
Candyman (info) 12:45 17/2 (205)
The Greatest Showman (info) 12:44 17/2 (32)
Berättelsen om Askungen (info) 12:44 17/2 (61)
Beck - Den tunna isen (info) 12:32 17/2 (28)
Vågen (info) 12:26 17/2 (42)
Mindhunters (info) 11:55 17/2 (282)
American Dragons (info) 11:49 17/2 (8)
Peppermint (info) 11:06 17/2 (4)
Beck - Djävulens advokat (info) 10:29 17/2 (17)
White Sun (info) 09:49 17/2 (2)
Climax (info) 09:46 17/2 (9)
The Shape of Water (info) 09:28 17/2 (81)
Puss & kram (info) 07:50 17/2 (8)
Tomb Raider (info) 06:29 17/2 (56)
Mary Queen of Scots (info) 05:48 17/2 (4)
Damsels in Distress (info) 02:18 17/2 (34)
Alita: Battle Angel (info) 02:12 17/2 (9)
Compound Fracture (info) 01:59 17/2 (2)
The Human Centipede (info) 00:59 17/2 (315)
The Possession of Hannah Grace (info) 00:05 17/2 (1)
A Star Is Born (info) 23:33 16/2 (40)
The Favourite (info) 23:33 16/2 (21)
Bohemian Rhapsody (info) 23:28 16/2 (51)
L'école buissonnière (info) 22:45 16/2 (1)
Mary och häxans blomma (info) 22:43 16/2 (6)
Järnladyn (info) 22:39 16/2 (167)
Valerian and the City of a Thousand Planets (info) 22:29 16/2 (70)
Green Book (info) 22:04 16/2 (18)
Sword for Truth (info) 21:57 16/2 (3)
First Man (info) 21:53 16/2 (22)
Gräns (info) 21:49 16/2 (20)
Happy Death Day 2U (info) 21:44 16/2 (2)
Lego-filmen 2 (info) 21:34 16/2 (2)
Ant-Man and the Wasp (info) 21:31 16/2 (36)
Spy Kids (info) 21:28 16/2 (174)
Mudbound (info) 21:20 16/2 (15)
Cool as Ice (info) 20:53 16/2 (20)
I Miss Sonia Henie (info) 18:59 16/2 (4)
Bomber och granater (info) 18:46 16/2 (3)
Baywatch (info) 18:32 16/2 (38)
Tårtgeneralen (info) 18:26 16/2 (36)
French Connection – Lagens våldsamma män (info) 17:30 16/2 (249)
The Duke of Burgundy (info) 16:58 16/2 (17)
Summer of '84 (info) 16:03 16/2 (16)