xkattenx
Bra genomgång av turerna före och kring Snowdens läcka om NSA, men inte särskilt snyggt eller spännande för den redan insatte.
 Borrman
Fucking hero !!
 pamelalundmark
Viktig.
 ekback
Sjukt vad NSA/USA får hålla på med, och ännu mer osmakligt att Obama fortsätter att försvara övervakningen och fördöma avslöjanden. Snowden är en riktig hjälte men det återstår att se om det är tillräckligt för att få till förändring...
 Goblim
Viktig dokumentär, som dessvärre kommer att ses av allt för få personer.
 Astrojacob
Dagens Robin Hood alla kategorier. Tur det finns modiga människor med moralisk övertygelse i denna paranoida värld full av meningslöst twittrande. FEM.
 Qhunden
Mäktig känsla att få vara med när Snowden och Greenwald sätter bollen i rullning. Och vilken dramatik! I klass med vilken spionthriller som helst. Att brandlarmet gick var ju nästan för bra för att vara sant. Tycker trots innehållet att resultatet är lite väl obearbetat med många detaljer som lämnas oberörda. För en oinvigd måste det vara extremt mycket som framstår som obegripligt.
 basegbg
Som film sett är den en ganska ordinär, innehållet desto viktigare!
 Harkaiden
Ska du se en dokumentär i år så ska du helt klart se denna. Den detaljerar inte bara dagarna innan Ed Snowden gjorde sitt framträdande, utan ger också en bild av hur spritt NSA faktiskt är och hur dess övervakning fungerar, enligt honom själv. Se, begrunda och bilda uppfattning.
 Roswall
Fyra för värdet av informationen den sprider, jag lärde mig en del nytt. Läskigt värre är det. Tyvärr tycker jag att den har stora brister filmmässigt, med textrutor och grejor.
 AlbinWesley
Oerhört nervig dokumentär, den känns stämningsmässigt inte långt ifrån en vanlig spionthriller, och det är alltid en god kvalitet att uppnå spänningsgraden av spelfilm i en dokumentär. Dessvärre måste jag säga att textrutorna förstör jättemycket för mig. När det blir ett återkommande inslag förtar man filmmediet sina egenskaper, då det blir som att läsa en artikel på området. Slös! Sen känns det väl lite som att Snowden är en aning paranoid ibland, å andra sidan har han väl full rätt att vara det.
 Challenin
Skulle nog ge den en fyra filmmässigt men budskapet är desto viktigare som i så många dokumentärer och därför får den helt klart en femma! Se den folk.
 emilstjernholm
Inget häpnadsväckande estetiskt eller berättarmässigt men gud vilket sprängstoff Snowden levererar. Och vi får vara med hela vägen, det är häftigt.
 pellelewis
Är man relativt insatt får man inte lära mycket nytt. Trots allt sevärd.
 Erinaceus
Fantastisk dokumentär om ett viktigt ämne. Lyckas vara både informativ och otroligt spännande. Ens respekt för Snowden och den lilla minoritet av journalistkåren som gör sitt arbete stiger verkligen efter att man sett den.
 indygrinder
Ibland har vi foliehattar rätt. Alla borde se detta.
 annihilat0r
Upplevelsen av "Citizenfour" är som att följa med på den mest spännande thrillern i realtid – fast att allt sker på riktigt. En helt otrolig upplevelse som varje person på riktigt behöver se. Det går inte att nog understryka hur viktig denna dokumentär är. Min respekt för Snowden och dessa journalister är astronomiskt omätbar.
 mammene
Ville veta mer om Snowden och hans handlande och varför. Mycket bra och informativt genomfört och samtidigt glömde man inte bort människan Snowden. Skulle vilja veta hur han har det nu.
 haajen
Utan tvekan en av de bästa dokumentärer jag sett, den ÄR verkligen som en John Le Carré roman! Svårt och förstå att all denna övervakning verkligen pågår här och nu, visst har man läst om detta men trodde inte det var så omfattande som det tydligen är, en ögonöppnare!
 timbo93
Skrämmande påtaglig närhet under dygnen i hotellrummet.
 dafreakish
En spännande och intelligent skildring om hela processen kring när Snowden avslöjade USAs avlyssningar runt om i världen. Filmen följer hela processen och man häpnar över allt som sker. En viktig film om mänsklig frihet, yttrandefrihet och personlig integritet. Vad kan vi tillåta och vad är det som egentligen händer bortom vår vetskap?
 Dutch
Det är ju skitintressant det här med övervakning
 ShenLong
herregud paranoian som sätter in
 #54
Jag är mäkta imponerad av Snowden.
 Captain Awesome
I hyllning till Snowdens mod skriver jag detta bakom en VPN-kryptering så inte PotUS får min ip adress levererat direkt till ovala rummet. Ungefär så påtaglig är paranoian efter att sett dokumentären. Det är dags att skrota "rent mjöl i påsen"-argumentet och vakna upp som RATM dikterade redan -92. Vill tro att Jon Karlung tittar på den här filmen dagligen för att påminna sig själv om vilka värderingar en internetleverantör bör ha.
 Spook
ska skaffa mig en lösenordsT-shirt!
 nilo
intressant ämne, tråkig film
 tvamvarg
Vilken thriller! Snowdens person, it\'s complicated...
 Rehn108
Väldigt bra! Väldigt spännande! En spionroman i dokumentärformat.
 Galivan
Sympatiserar med budskapet, men filmen är ändå rätt tråkig, långdragen och pretentiös. Vi får se Guardian-journalisten prata portugisiska i 5 minuter på en presskonferens och säga saker vi redan konstaterat, men vad är grejen, förutom att han kan portugisiska?
 setterwall
Intressant ämne. Borde ha blivit en jackpot men regissören lyckas inte med sitt pangstoff till material.
Otroligt intressant och jag har nog aldrig varit med om en dokumentär som är så nervkittlande spännande och man känner Snowdens paranoia och så. Mycket bra skildring.
 supermancover
Riktigt spännande och fantastiskt uppbyggd. Porträtterar Snowdens paranoia så sjukt bra till den grad att jag själv blev paranoid som följd. Rekommenderar STARKT.
 Powha
Intressant men riktigt tråkigt upplägg.
 Supernaut
Väl strukturerad och sevärd dokumentär, även om innehållet inte direkt bjöd på några överraskningar för den som följer nyheterna.
 Starkbröl
Mycket bra dokumentär, även om det är från en journalistisk synvinkel -- dvs mest om händelsen och personen och mycket lite om själva avslöjandena. Bra pendang till Stones Snowden-film.
Senaste kommentarer
Det indiska pariserhjulet (info) 02:34 15/11 (3)
First Reformed (info) 01:45 15/11 (7)
Crazy Rich Asians (info) 00:25 15/11 (1)
The Man Who Skied Down Everest (info) 00:12 15/11 (2)
Alla vet (info) 23:46 14/11 (2)
Frances Ha (info) 23:36 14/11 (103)
Sibel (info) 23:30 14/11 (1)
The Open House (info) 23:21 14/11 (18)
PK (info) 22:53 14/11 (6)
JCVD: I huvudet på Van Damme (info) 22:36 14/11 (200)
Tully (info) 22:35 14/11 (12)
Maria Full of Grace (info) 22:08 14/11 (199)
The Purge: Anarchy (info) 22:07 14/11 (80)
Revolvern (info) 21:52 14/11 (65)
Searching (info) 21:17 14/11 (7)
First Man (info) 21:03 14/11 (13)
Eighth Grade (info) 17:58 14/11 (9)
Core of the World (info) 17:51 14/11 (2)
Firecrackers (info) 17:48 14/11 (1)
Diamantino (info) 17:44 14/11 (1)
Romeo + Julia (info) 17:31 14/11 (460)
Snow White and the Huntsman (info) 17:26 14/11 (344)
Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott (info) 17:21 14/11 (2)
The Etruscan Smile (info) 17:17 14/11 (2)
Arizona (info) 17:16 14/11 (1)
Korgväskan (info) 15:21 14/11 (70)
En yankee i Berlin (info) 14:33 14/11 (4)
En vampyrs bekännelse (info) 12:45 14/11 (478)
Asako I & II (info) 10:52 14/11 (1)
Brott i blixtljus (info) 10:46 14/11 (2)
Outlaw King (info) 09:22 14/11 (6)
Trouble with the Curve (info) 09:19 14/11 (55)
Skandalen (info) 08:21 14/11 (23)
Kagemusha - spökgeneralen (info) 07:37 14/11 (146)
Idioten (info) 07:23 14/11 (31)
Dracula (info) 03:13 14/11 (13)
Book Club (info) 02:52 14/11 (7)
The City of the Dead (info) 02:49 14/11 (21)
Don't Torture a Duckling  (info) 02:40 14/11 (46)
The Meg (info) 02:33 14/11 (22)
Like Me (info) 01:26 14/11 (1)
Sorry to Bother You (info) 00:50 14/11 (12)
Dave Made a Maze (info) 00:09 14/11 (4)
Crowhaven Farm (info) 23:57 13/11 (1)
Brazil (info) 23:44 13/11 (425)
Tropa de Elite 2 (info) 23:34 13/11 (89)
Tropa de Elite (info) 23:27 13/11 (239)
In the Aisles (info) 23:22 13/11 (2)
The Wind (info) 22:01 13/11 (1)
Logan Lucky (info) 22:00 13/11 (18)